Yıl: 2015 Cilt: 10 Sayı: 10 Sayfa Aralığı: 793 - 816 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN METAFOR ALGILARI

Öz:
Metafor çoğunlukla öğeler arasında dilsel bir araç olarak kullanılarak zihinsel birleştirme yapmaktır. Metafor oluşturma sürecinde zihinde iyi bilinen ile daha az bilinen iki şey arasında benzetme yapılır. İlkokuma yazma süreci ilköğretim öğrencileri tarafından oldukça zorlu geçen özel bir dönemdir. Öğrencilerin bu sürece yükledikleri anlamları tespit etmek karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm üretilmesine ve öğrencilerin yaşadıkları psikolojik durumların belirlenmesine yardımcı olabilir. Bu doğrultuda araştırmanın temel amacı, ilkokul öğrencilerinin ilkokuma yazma öğrenme sürecine ilişkin metafor algılarını tespit etmektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemine uygun olarak olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma, 2013-2014 öğretim yılının güz döneminde Denizli merkez ilçedeki ilkokulların 2. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak "Bana göre ilkokuma yazma... benzer. Çünkü ..." şeklinde oluşturulmuş form kullanılmıştır. Araştırma bulgularında, öğrencilerin genel olarak ilkokuma yazma sürecine ilişkin olumlu düşüncelere sahip olduğu belirlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda bitki, bitkinin gelişimi, doğa, seyahat, hayal, eğlence, gelişim, kişileştirme, beceri, spor, uzay, yiyecek ve yenilik temaları belirlenmiştir
Anahtar Kelime:

ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS' METAPHORICAL PERCEPTIONS OF THE BASAL READING AND WRITING PROCESS

Öz:
Metaphors are usually used as a language tool to combine elements in mind. In creating a metaphor, an analogy is drawn between two things, one of which is well-known and the other is lesser known to the mind of a person. The basal reading and writing process is a special period thatis very difficulty for elementary students. Revealing the meanings thatstudents attach to this process can help us produce solutions for theproblems encountered, and identify the psychological states experiencedby students. In this sense, the primary aim of this study was to identifyelementary school students' metaphorical perceptions of the basalreading and writing process. In the study, phenomenological design wasused in accordance with the qualitative research method. The study wasconducted with 2nd graders studying at elementary schools in Denizlicity centre in 2013-2014 school year. To gather data, a form includingthe statement "I think basal reading and writing is like . . . because . . ."was used. The findings showed that the students had positive views onthe basal reading and writing process in general. The analysis of the datarevealed themes including plants, growth of plants, nature, travelling,dreams, entertainment, development, individualisation, skills, sports,space, food and novelty.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KIRMIZI S, ÇELİK D (2015). İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN METAFOR ALGILARI. , 793 - 816.
Chicago KIRMIZI SUSAR Fatma,ÇELİK Diren İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN METAFOR ALGILARI. (2015): 793 - 816.
MLA KIRMIZI SUSAR Fatma,ÇELİK Diren İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN METAFOR ALGILARI. , 2015, ss.793 - 816.
AMA KIRMIZI S,ÇELİK D İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN METAFOR ALGILARI. . 2015; 793 - 816.
Vancouver KIRMIZI S,ÇELİK D İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN METAFOR ALGILARI. . 2015; 793 - 816.
IEEE KIRMIZI S,ÇELİK D "İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN METAFOR ALGILARI." , ss.793 - 816, 2015.
ISNAD KIRMIZI, SUSAR Fatma - ÇELİK, Diren. "İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN METAFOR ALGILARI". (2015), 793-816.
APA KIRMIZI S, ÇELİK D (2015). İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN METAFOR ALGILARI. Turkish Studies (Elektronik), 10(10), 793 - 816.
Chicago KIRMIZI SUSAR Fatma,ÇELİK Diren İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN METAFOR ALGILARI. Turkish Studies (Elektronik) 10, no.10 (2015): 793 - 816.
MLA KIRMIZI SUSAR Fatma,ÇELİK Diren İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN METAFOR ALGILARI. Turkish Studies (Elektronik), vol.10, no.10, 2015, ss.793 - 816.
AMA KIRMIZI S,ÇELİK D İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN METAFOR ALGILARI. Turkish Studies (Elektronik). 2015; 10(10): 793 - 816.
Vancouver KIRMIZI S,ÇELİK D İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN METAFOR ALGILARI. Turkish Studies (Elektronik). 2015; 10(10): 793 - 816.
IEEE KIRMIZI S,ÇELİK D "İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN METAFOR ALGILARI." Turkish Studies (Elektronik), 10, ss.793 - 816, 2015.
ISNAD KIRMIZI, SUSAR Fatma - ÇELİK, Diren. "İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRENME SÜRECİNE İLİŞKİN METAFOR ALGILARI". Turkish Studies (Elektronik) 10/10 (2015), 793-816.