KAVRAM HARİTALARININ KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl: 2015 Cilt: 10 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 513 - 528 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

KAVRAM HARİTALARININ KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
Kavram haritaları bilgiyi görsel olarak organize eden, bağlantılar kurarak kavramları yansıtmaya yarayan, kavram ve kavramlar arasındaki bilişsel bağlantıları görsel olarak gösteren iki boyutlu şemalar olarak bilinmektedir. Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin bazı değişkenler açısından (okuduğu fakülte, cinsiyet, kavram haritasını ilk ne zaman duydunuz?) kavram haritasının kullanım alanlarına yönelik görüşlerinin değişip değişmediğini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi Isparta il merkezinde görev yapan 102 öğretmenden oluşmaktadır. Çalışmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen 20 maddeden oluşan 5'li likert tipi bir anket ile toplanmıştır. Beş madde çıkarıldıktan sonra tekrar güvenirlik katsayısı hesaplanmış ve cronbach alpha değeri .72 olarak bulunmuştur. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirlemek amacıyla ise faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizi sonucunda faktör yükleri .45 - .84 arasında değişen 15 madde tespit edilmiştir. Araştırmada verilerin analizinde frekans, yüzdelik, aritmetik ortalama, t-testi ve one-wayanova testleri kullanılmıştır. Anketten elde edilen toplam puanlara göre yapılan veri analizinde; öğretmenlerin, cinsiyet ve kavram haritasını ilk ne zaman duyduğu gibi değişkenler açısından görüşleri arasında anlamlı bir fark çıkmamıştır. Ancak mezun olduğu fakültenin kavram haritası kullanımına yönelik farkındalık düzeyini etkilediği sonucuna varılmıştır. Öğretmenlerin verdiği cevaplarda kavram haritalarını daha çok bütünlük ve ilişkilendirme amacıyla kullandıkları ve bunun da başarıya katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırma, öğretmenlerin kavram haritasına derslerde yer verilmesinin öğrencinin başarısını artıracağına dair inanca da sahip olduklarını göstermiştir
Anahtar Kelime:

ASSESSMENT OF TEACHERS’ OPINIONS ABOUT THE USAGE OF CONCEPT MAPS

Öz:
Kavram haritaları bilgiyi görsel olarak organize eden, bağlantılar kurarak kavramları yansıtmaya yarayan, kavram ve kavramlar arasındaki bilişsel bağlantıları görsel olarak gösteren iki boyutlu şemalar olarak bilinmektedir. Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin bazı değişkenler açısından (okuduğu fakülte, cinsiyet, kavram haritasını ilk ne zaman duydunuz?) kavram haritasının kullanım alanlarına yönelik görüşlerinin değişip değişmediğini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi Isparta il merkezinde görev yapan 102 öğretmenden oluşmaktadır. Çalışmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen 20 maddeden oluşan 5’li likert tipi bir anket ile toplanmıştır. Beş madde çıkarıldıktan sonra tekrar güvenirlik katsayısı hesaplanmış ve cronbach alpha değeri .72 olarak bulunmuştur. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirlemek amacıyla ise faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizi sonucunda faktör yükleri .45 - .84 arasında değişen 15 madde tespit edilmiştir. Araştırmada verilerin analizinde frekans, yüzdelik, aritmetik ortalama, t-testi ve one-wayanova testleri kullanılmıştır. Anketten elde edilen toplam puanlara göre yapılan veri analizinde; öğretmenlerin, cinsiyet ve kavram haritasını ilk ne zaman duyduğu gibi değişkenler açısından görüşleri arasında anlamlı bir fark çıkmamıştır. Ancak mezun olduğu fakültenin kavram haritası kullanımına yönelik farkındalık düzeyini etkilediği sonucuna varılmıştır. Öğretmenlerin verdiği cevaplarda kavram haritalarını daha çok bütünlük ve ilişkilendirme amacıyla kullandıkları ve bunun da başarıya katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırma, öğretmenlerin kavram haritasına derslerde yer verilmesinin öğrencinin başarısını artıracağına dair inanca da sahip olduklarını göstermiştir
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • ACAR, S. (2009). 10. Sınıf coğrafya dersinde toprak konularının kavram haritası tekniği ile işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • AKGÜN, İsmail Hakan (2014). “Sosyal Bilgiler Dersi 7. Sınıf Kültür ve Miras Öğrenme Alanı Türk Tarihine Yolculuk Ünitesinde Geçen Kavramların Öğrenilme Düzeyi”, TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-, ISSN: 1308-2140, (Prof. Dr. İsmail Yıldırım Armağanı), Volume 9/5 Spring 2014, www.turkishstudies.net,DOINumber: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6792, p. 105-116
  • AKKAYÜZ, E. (2003). İlköğretim 4 ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Kavram Haritası Hazırlama Düzeyleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • ALL A, HUYCKE, L and FISHER, M. (2003). Instructional tools for nursing education: concept maps, Nursing Education Perspectives, 24 (6): 311-316.
  • ALTINOK, H.(1998). İlköğretim fen bilgisi öğretiminde kavram haritalarının kullanımı ve öğrenci kavramsallaştırmaları üzerine etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, On Sekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • ARLI, M ve NAZİK, M.H. (2004). Bilimsel Araştırmaya Giriş, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • AYAS, A. (2005). Kavram öğrenimi, fen ve teknoloji eğitimi, Çepni, L. (Editör). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • AYDIN, A. (2005). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • BAYINDIR, P. (2006). İlköğretim Altıncı Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Konularında Kavram Haritalarının Öğrenci Başarısına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • BARUT, Ö. (2006). İlköğretim 7. sınıf fen konularının kavram haritalarıyla öğretilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • BEKTAŞ, Ö ve BİLGİLİ, S. (2004). İlköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Osmanlı Kültür ve Medeniyeti ünitesinde Geçen Tarih Terimleri ile İlgili Kavram Yanılgıları, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 9, 39-47
  • BOLTE, L.A. (1997). Assesing mathematical knowledge with concept maps and ınterpretive essays. (ERIC Database, No: ED408160.)
  • BRANDT, L., ELEN, J and HELLEMANS, J. (2001). “The impact of concept mapping and visualization on the learning of secondary school chemistry students”, International Journal of Science Education, c.23, s.12, ss.1303–1313.
  • BRİNKERHOFF, J. L.,& BOOTH, G. M. (2013). The effect of concept mapping on student achievement in an introductorynon-major sbiology class. European International Journal of Science and Technology, 2(8), 43-72.
  • BÜLBÜL, Ferdi (2014).“Kavram Haritalama Tekniğinin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanımı”, TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-, ISSN: 1308-2140, (Prof. Dr. İsmail Yıldırım Armağanı), Volume 9/6 Spring 2014, www.turkishstudies.net, DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6954 , p. 175-189
  • CANBOLAT, S. (2008). Fen teknoloji dersinde kavram haritası kullanımının öğrencilerin tutumları ve başarılarına etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • CHARSKY, D.,& RESSLER, W. (2011). “Games are made for fun”: Lessons on the effects of concept maps in the classroom use of computer games. Computers & Education, 56, 604– 615. doi:10.1016/j.compedu.2010.10.001.
  • ÇEVİK, S.(1991). Mekân-kimlik-kimliklendirme, Trabzon Sokağı Örneği, Doktora Tezi, K.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • ÇOLAK, R. (2010). “Kavram haritalarının sosyal bilgiler eğitimi çerçevesinde tarihsel kavramların öğretiminde kullanılması: kavram haritası ile yapılan öğretim ile tutum, başarı ve kalıcılık arasındaki ilişkinin incelenmesi” Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • DAUGHERTY, J. L., CUSTER, R. L., & DİXON, R. A. (2012). Concept mapping can be a useful tool in delivering engineering concepts and assessing learning. Technology and Engineering Teacher, May/June, 10-14.
  • DEMİREL, Ö.(2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme (8.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • DENİZ, F. (2003). Lise 1 Coğrafya Dersinde Kavram Haritalarının Başarıya Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • DURU, M.K. (2001). İlköğretim fen bilgisi dersinde kavram haritasıyla ve gruplara kavram haritası çizdirerek öğretimin öğrenci başarısına ve hatırlamaya etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • ERDOĞAN, A. (2007). Kavram haritalarının Calculus öğretiminde kullanılması, Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya
  • GÜÇLÜER, E. (2006). İlköğretim fen bilgisi eğitiminde kavram haritaları ile verilen bilişsel desteğin başarıya, hatırda tutmaya ve fen bilgisi dersine ilişkin tutuma etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • GÜNDÜZ, M. (2014). Sınıf Öğretmenlerinin Kavram Haritalarını Kullanma Gerekçeleri Üzerine Nitel Bir Araştırma, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,27 (1), 115-131
  • GÜNGÖR, D. (2004). İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde tarihsel kavramların öğretiminde bilgi ve kavram haritası kullanımının başarıya etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • HAGEMANS, M. G., MEİJ, H., & JONG, T. (2013). The effects of a concept map-based support tool on simulation-based inquiry learning. Journal of Educational Psychology, 105(1), 1– 24. doi: 10.1037/a0029433.
  • HUANG, H. S., CHİOU, C. C., CHİANG, H. K., LAİ, S. H., HUANG, C. Y. ve CHOU, Y. Y. (2012). Effects of multi dimensional concept maps on fourth graders’ learning in webbased computer course. Computers & Education 58, 863–873.
  • KARASAR, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KARASAR, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KABACA, T. (2002). Ortaöğretim Matematik Eğitiminde Kavram Haritalanması Tekniğinin Kullanımı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • KAPTAN, F. (1998). Fen öğretiminde kavram haritası yönteminin kullanılması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 95-99
  • KAPTAN, F ve Korkmaz, H. (2001). İlköğretim fen bilgisi öğretimi, İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme El Kitabı. T.C. MEB Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
  • KARAPÜR, H. (2002). Van’daki Liselerde Olasılık Öğretiminde Görülen Kavram Yanılgıları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • KAYA, N. O.(2003). Fen Eğitiminde Kavram Haritaları, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Sayı:13), 70-79.
  • KAYA, O. N and EBENEZER, J. V. (2003). A longitudinal study of the effects of concept mapping and Vee diagramming on senior university students’ achievement, attitudes and perceptions in science laboratory. Paper presented at the annual conference of the National Association for Research in Science Teaching (NARST, USA), Philadelphia,
  • KENDİRLİ, B. (2008). Fen ve Teknoloji Dersinde Kavram Haritası Kullanımının Öğrenci Tutumu, Başarısı ve Bilgi Kalıcılığına Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • KILIÇ, Ç. (2003). İlköğretim 5. sınıf matematik dersinde Van Hiele düzeylerine göre yapılan geometri öğretiminin öğrencilerin akademik başarı tutum ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • KILIÇ, D ve SAĞLAM, N. (2004). Biyoloji eğitiminde kavram haritalarının kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi, 6. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul, 9-11 Eylül 2004.
  • KILINÇ, A. (2007). Bir Öğretim Stratejisi Olarak Kavram Haritalarının Kullanımı, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: IV, (Sayı: II), 21-48.
  • KORUKÇU, A. (2007). Kavram Haritalarının Din Öğretiminde Kullanımı, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • KURADA, K. (2006). Lise II tarih dersinin öğretiminde kavram haritası kullanımının öğrenmeye etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • MCGOWEN, M and TALL, D.(1999). Concept maps and schematic diagrams as devices for documanting the growth of mathematical knowledge, Mathematics Education Research Center, sayı 34.
  • MASON, C. (1992). Concept mapping: a tool to develop reflective science instruction. Science Education, 76: 51-63.
  • NOVAK, J. D and GOWİN, D. B.(1999). Learning How toLearn. Cambridge University Pres., New York, USA.
  • NESBİT, J. C.,& ADESOPE, O. O. (2011). Learning from animated concept maps with concurrentaudionarration. The Journal of Experimental Education, 79, 209–230. doi: 10.1080/00220970903292918.
  • OKEBUKOLA, P. A. (1990). “Attaining meaningfu learning of concepts in genetics and ecology: An examination of the potency of the concept-mapping technique” Journal of Research in Science Teaching. V:27 N:5 p. 493–504.
  • ÖZDAMAR, K.(1997). Paket programlar ile istatistiksel Veri Analizi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • ÖZTUNA, A. (2002). Kavram haritalarının grup döngüsünde yapılandırılmasının başarıya ve kavram gelişimine etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı.
  • ÖZTUNA KAPLAN, Aysun., YILMAZLAR, Mustafa ve ÇORAPÇIGİL, Alper (2014). “Fizik Bölümü 4. Sınıf Öğrencilerinin Mekanik Odaklı Bilgi Düzeyleri ve Kavram Yanılgılarının İncelenmesi”, TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-, ISSN: 1308-2140, (Prof. Dr. İsmail YILDIRIM Armağanı), Volume 9/5 Spring 2014, www.turkishstudies.net, DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6802, p. 627-642
  • REGİS, A.,ALBERTAZZİ, P. G. and ROLETTO, E. (1996). Concept maps in chemistry education, Journal of Chemical Education, 73, s. 1084-1088.
  • SARIÇAYIR, H. (2000). Lise 2 kimya derslerinde kavram haritalarının başarıya etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
  • SENEMOĞLU, N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim (Kuramdan Uygulamaya), Ankara, Gazi Kitapevi.
  • STEWART, M. (2012). Joined up thinking? Evaluating the use of concept-mapping to develop complex system learning, Assessment& Evaluation in Higher Education, 37(3), 349-368.
  • SUEN, H.K and SONAK, B. (1997). Concept Map as Scaffolding for Authentic Assesment, Psyhcological Reports, Dec97, Part1, v81, Yayın3, s734.
  • TURGUT, M. F. (1997). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metodları, (10. baskı) Ankara: Gül Yayınları.
  • TÜMEN, S. (2006). Kavram haritaları yönteminin yabancı dil öğretiminde öğrenci başarısına etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • ÜLGEN, G. (2004). Kavram Geliştirme (Kuramlar ve Uygulamalar), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • YAĞDIRAN, E. (2005). Ortaöğretim 9. Sınıflar Fonksiyonlar Ünitesinin Kavram Haritası Kullanılarak Öğretilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • YEN, J. C., LEE, C. Y. & CHEN, I. J. (2012). The effects of image-based concept mapping on the learning out comes and cognitive processes of mobile learners. British Journal of Educational Technology, 43(2), 307–320. doi:10.1111/j.1467- 8535.2011.01189.x.
  • YENER, N. (2006). İlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersinde ‘‘çevremizde hangi ekosistemler var ve buralarda neler oluyor?’’ konusunun kavram haritaları ile işlenmesinin öğrenci başarı ve tutumu üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • YILMAZ, H. (2008). İlköğretim birinci kademe sosyal bilgiler dersinde kavram haritalarının kullanılmasının başarıya etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • WALLACE, J. D and MİNTZES, J. J. (1990). Theconceptmap as a researchtool: exploring conceptual change in biology, Journal of Research in Science Teaching, 27 (10), 1033- 1052
  • WEHRY, S., MONROE-OSSİ, H., COBB, S., & FOUNTAİN, C. (2014). Concept mapping strategies: content, tools and assessment for human Geography. Journal of Geography, 111(3), 83-92, doi: 10.1080/00221341.2011.604094.
APA GÜNDÜZ M (2015). KAVRAM HARİTALARININ KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. , 513 - 528.
Chicago GÜNDÜZ Mevlüt KAVRAM HARİTALARININ KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. (2015): 513 - 528.
MLA GÜNDÜZ Mevlüt KAVRAM HARİTALARININ KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. , 2015, ss.513 - 528.
AMA GÜNDÜZ M KAVRAM HARİTALARININ KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2015; 513 - 528.
Vancouver GÜNDÜZ M KAVRAM HARİTALARININ KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2015; 513 - 528.
IEEE GÜNDÜZ M "KAVRAM HARİTALARININ KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ." , ss.513 - 528, 2015.
ISNAD GÜNDÜZ, Mevlüt. "KAVRAM HARİTALARININ KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ". (2015), 513-528.
APA GÜNDÜZ M (2015). KAVRAM HARİTALARININ KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 10(3), 513 - 528.
Chicago GÜNDÜZ Mevlüt KAVRAM HARİTALARININ KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik) 10, no.3 (2015): 513 - 528.
MLA GÜNDÜZ Mevlüt KAVRAM HARİTALARININ KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.10, no.3, 2015, ss.513 - 528.
AMA GÜNDÜZ M KAVRAM HARİTALARININ KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2015; 10(3): 513 - 528.
Vancouver GÜNDÜZ M KAVRAM HARİTALARININ KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2015; 10(3): 513 - 528.
IEEE GÜNDÜZ M "KAVRAM HARİTALARININ KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ." Turkish Studies (Elektronik), 10, ss.513 - 528, 2015.
ISNAD GÜNDÜZ, Mevlüt. "KAVRAM HARİTALARININ KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ". Turkish Studies (Elektronik) 10/3 (2015), 513-528.