OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ VE ALGILARI: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ

Yıl: 2015 Cilt: 10 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 817 - 832 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ VE ALGILARI: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ

Öz:
Dünyada olduğu gibi ülkemizde de turizm faaliyetleri son yıllarda önemli gelişme göstermiştir. Turizm üzerinde coğrafyacılar daha fazla durmaya başlamış, çeşitli coğrafi araştırmalar ve akademik yayınlar yapmışlardır. Şunu belirtmek gerekir ki her turizm faaliyeti gerçekleşen yer aynı potansiyeli taşımadığı gibi aynı miktarda da turist almamaktadır. Bu bakımdan turizm tesislerinin var olması, altyapı sorunlarının çözülmüş olması ve eğitimli personelin bulunması gerekir. Turizm eğitiminin temel amacı ise bu sektörde çalışacak elemanlara gerekli eğitimi vermek, turizm faaliyetleri için gerekli olan bilgi, birikim ve bilinci kazandırmaktır. Bu açıdan gittikçe büyüyen turizm sektöründe coğrafya bilgisi önem kazanmakta ve eğitimi olmayan bireylerin ister Tekirdağ yerel ölçeğinde olsun isterse küresel ölçekte olsun yetersiz kalacağı göz ardı edilemeyecek bir eksiklik olarak ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada da Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi öğrencilerinin coğrafya dersine olan ilgileri ve algıları Tekirdağ örneği üzerinde incelenmiş, konuya istinaden anket çalışması yapılmıştır. Bu araştırmanın temel amacı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi öğrencilerinin coğrafya dersine karşı olan ilgi ve algılarını ölçmeye yöneliktir. Bu çalışmanın evrenini Tekirdağ Otelcilik Ve Turizm Meslek Lisesi'nde okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi öğrencilerinin coğrafya dersini önemli, gerekli ve faydalı buldukları sonucuna varılmıştır
Anahtar Kelime:

OTEL MANAGEMENT AND TOURISM VOCATIONAL HIGH SCHOOL STUDENTS’ INTEREST IN, AND PERCEPTION OF THE COURSE OF GEOGRAPHY: EXAMPLE OF TEKIRDAĞ

Öz:
Dünyada olduğu gibi ülkemizde de turizm faaliyetleri son yıllarda önemli gelişme göstermiştir. Turizm üzerinde coğrafyacılar daha fazla durmaya başlamış, çeşitli coğrafi araştırmalar ve akademik yayınlar yapmışlardır. Şunu belirtmek gerekir ki her turizm faaliyeti gerçekleşen yer aynı potansiyeli taşımadığı gibi aynı miktarda da turist almamaktadır. Bu bakımdan turizm tesislerinin var olması, altyapı sorunlarının çözülmüş olması ve eğitimli personelin bulunması gerekir. Turizm eğitiminin temel amacı ise bu sektörde çalışacak elemanlara gerekli eğitimi vermek, turizm faaliyetleri için gerekli olan bilgi, birikim ve bilinci kazandırmaktır. Bu açıdan gittikçe büyüyen turizm sektöründe coğrafya bilgisi önem kazanmakta ve eğitimi olmayan bireylerin ister Tekirdağ yerel ölçeğinde olsun isterse küresel ölçekte olsun yetersiz kalacağı göz ardı edilemeyecek bir eksiklik olarak ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada da Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi öğrencilerinin coğrafya dersine olan ilgileri ve algıları Tekirdağ örneği üzerinde incelenmiş, konuya istinaden anket çalışması yapılmıştır. Bu araştırmanın temel amacı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi öğrencilerinin coğrafya dersine karşı olan ilgi ve algılarını ölçmeye yöneliktir. Bu çalışmanın evrenini Tekirdağ Otelcilik Ve Turizm Meslek Lisesi’nde okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi öğrencilerinin coğrafya dersini önemli, gerekli ve faydalı buldukları sonucuna varılmıştır
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ŞAHİN V (2015). OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ VE ALGILARI: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ. , 817 - 832.
Chicago ŞAHİN Vedat OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ VE ALGILARI: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ. (2015): 817 - 832.
MLA ŞAHİN Vedat OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ VE ALGILARI: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ. , 2015, ss.817 - 832.
AMA ŞAHİN V OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ VE ALGILARI: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ. . 2015; 817 - 832.
Vancouver ŞAHİN V OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ VE ALGILARI: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ. . 2015; 817 - 832.
IEEE ŞAHİN V "OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ VE ALGILARI: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ." , ss.817 - 832, 2015.
ISNAD ŞAHİN, Vedat. "OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ VE ALGILARI: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ". (2015), 817-832.
APA ŞAHİN V (2015). OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ VE ALGILARI: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ. Turkish Studies (Elektronik), 10(3), 817 - 832.
Chicago ŞAHİN Vedat OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ VE ALGILARI: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ. Turkish Studies (Elektronik) 10, no.3 (2015): 817 - 832.
MLA ŞAHİN Vedat OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ VE ALGILARI: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.10, no.3, 2015, ss.817 - 832.
AMA ŞAHİN V OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ VE ALGILARI: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ. Turkish Studies (Elektronik). 2015; 10(3): 817 - 832.
Vancouver ŞAHİN V OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ VE ALGILARI: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ. Turkish Studies (Elektronik). 2015; 10(3): 817 - 832.
IEEE ŞAHİN V "OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ VE ALGILARI: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ." Turkish Studies (Elektronik), 10, ss.817 - 832, 2015.
ISNAD ŞAHİN, Vedat. "OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE OLAN İLGİ VE ALGILARI: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ". Turkish Studies (Elektronik) 10/3 (2015), 817-832.