Yıl: 2017 Cilt: 0 Sayı: 54 Sayfa Aralığı: 56 - 76 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

DEPOLAMA VE SATIN ALMA KARARLARININ ÜRETİME ETKİSİ: TRA1 BÖLGESİ İMALAT İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA

Öz:
Günümüzün yoğun rekabet ortamında imalat sektörü hızla gelişme ve değişme göstermektedir. Bu yoğun rekabet ortamı katma değersiz süreçlerin elenmesi, katma değerli süreçlerin de etkin ve verimli bir şekilde yönetilmelerini gerektirmektedir. Bu bağlamda imalatçı işletmelerin rekabetçi pazar koşullarında varlıklarını sürdürebilmeleri, maliyetleri düşürmelerine, iş süreçlerinde etkinliği ve verimliliği sağlama ile hızlı, zamanında, doğru, eksiksiz ve hatasız üretim yapma gibi unsurlara bağlıdır. Özellikle imalatçı işletmeler için bu unsurların sağlanması üretimin vazgeçilmez bir öğesidir. Bu olgulardan hareketle günümüzde imalatçı işletmeler için depolama ve satın alma kararları hem ürünlerin üretilmesinde, hem de üretim süreçlerinin etkinliği ve maliyetlerin düşürülmesi noktasında önem arz etmektedir.
Anahtar Kelime:

PRODUCTION EFFECT OF WAREHOUSE AND PURCHASING DECISIONS: AN APPLICATION IN MANUFACTURING OPERATIONS IN TRA1 REGION

Öz:
In today's intense competitive environment, the manufacturing sector is rapidly developing and changing. In the highly competitive environment, processes that do not create value added need to be eliminated and processes that create added value need to be managed effectively and efficiently. In this context, manufacturers' ability to survive in competitive market conditions is depend on such factors as cost reduction, efficient and efficient business processes and rapid, timely and non-defective manufacturing. The provision of these elements, especially for manufacturing enterprises, is of great importance.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Antoncic, B. ve Hisrich, R. D. (2001). "Intrapreneurship : Construct Refinementand CrossCulturalValidation". Journal of Business Venturing, 16, 497-527.
  • Baier, C. (2008). TheAlignmentPerformance Link in PurchasingandSupply Management.
  • Frankfurt: Gabler-Verlag is a Company Of SpringerScience and Business Media.
  • Bhatnagar, A. (2009). Textbook of SupplyChain Management. India: Word -Press.
  • Erdal, M. ve Saygılı, S. M. (2007). Lojistik İşletmelerinde Yönetim-Organizasyon ve Filo Yönetimi. İstanbul: UTİKAD Yayınları.
  • Gu, J.,Goetschalckx, M. ve McGinnis, L. F. (2007). "Research on Warehouse Operation: A ComprehensiveReview". EuropeanJournal Of Operational Research. 177, 1-21.
  • İslamoğlu, A. H. (2012). Temel Pazarlama Bilgisi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kaptan, S. (1983). Bilimsel Araştırma Teknikleri ve İstatistik Yöntemleri. Ankara: Tekışık Matbaası.
  • Keskin, H. (2011). Lojistik El Kitabı. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Kotler, P. ve Amstrong, G. (1996). Principles of Marketing. New Jersey: Seventh Edition Prentice-Hall International Inc.
  • Kudaka (2013). http://kudaka.org.tr/apb/tra1_duzey_2_bolgesi_mevcut_durum_analizi.
  • Küçük, O. (2014). Lojistik İlkeleri ve Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayımcılık.
  • Lambert, M. D., ve Stock, R. J. (1993). Strategic Logistics Management. USA: Edi.IrwinInc.
  • Lysons, K. ve Farrington, B. (2006). Purchasing and Supply Chain Management 7th, London: PrenticeHall.
  • McQuiston, D. H. ve Dickson, P, R. (1991). "TheEffect of PercievedPersonal Consequences on ParticipationandInfluence in OrganizationalBuying". Journal of Business Research, 23, 159-177.
  • Murphy, R. P. ve Wood, F. D. (2004). ContemporaryLogistics. Eight Edition, PearsonEdication International, PrenticeHall.
  • Tek, B. Ö. (1999). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Yükselen, C. (2010). Pazarlama İlkeler- Yönetim- Örnek Olaylar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Warner, M.,Pyle, J. ve Lory, K. (1998). "Çabuk İyileşmek İçin". Executive Excellence, 2 (20), 21- 22.
  • Webster, F. ve Wind, Y. (1972). "A General Model for Understanding Organizational Buying Behaviour". Journal of Marketing,36,12-19.
  • Weele, A. J. V. (2010). Satın Alma ve Tedarik Zinciri Yönetimi: Analiz, Strateji, Planlama ve Uygulama. (Çeviri Editörü: Metin Çancı) İstanbul: Ezgi Maatbacılık (2014).
APA DEMİRDÖĞEN O, KORUCUK S (2017). DEPOLAMA VE SATIN ALMA KARARLARININ ÜRETİME ETKİSİ: TRA1 BÖLGESİ İMALAT İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA. , 56 - 76.
Chicago DEMİRDÖĞEN Osman,KORUCUK SELÇUK DEPOLAMA VE SATIN ALMA KARARLARININ ÜRETİME ETKİSİ: TRA1 BÖLGESİ İMALAT İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA. (2017): 56 - 76.
MLA DEMİRDÖĞEN Osman,KORUCUK SELÇUK DEPOLAMA VE SATIN ALMA KARARLARININ ÜRETİME ETKİSİ: TRA1 BÖLGESİ İMALAT İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA. , 2017, ss.56 - 76.
AMA DEMİRDÖĞEN O,KORUCUK S DEPOLAMA VE SATIN ALMA KARARLARININ ÜRETİME ETKİSİ: TRA1 BÖLGESİ İMALAT İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA. . 2017; 56 - 76.
Vancouver DEMİRDÖĞEN O,KORUCUK S DEPOLAMA VE SATIN ALMA KARARLARININ ÜRETİME ETKİSİ: TRA1 BÖLGESİ İMALAT İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA. . 2017; 56 - 76.
IEEE DEMİRDÖĞEN O,KORUCUK S "DEPOLAMA VE SATIN ALMA KARARLARININ ÜRETİME ETKİSİ: TRA1 BÖLGESİ İMALAT İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA." , ss.56 - 76, 2017.
ISNAD DEMİRDÖĞEN, Osman - KORUCUK, SELÇUK. "DEPOLAMA VE SATIN ALMA KARARLARININ ÜRETİME ETKİSİ: TRA1 BÖLGESİ İMALAT İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA". (2017), 56-76.
APA DEMİRDÖĞEN O, KORUCUK S (2017). DEPOLAMA VE SATIN ALMA KARARLARININ ÜRETİME ETKİSİ: TRA1 BÖLGESİ İMALAT İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 0(54), 56 - 76.
Chicago DEMİRDÖĞEN Osman,KORUCUK SELÇUK DEPOLAMA VE SATIN ALMA KARARLARININ ÜRETİME ETKİSİ: TRA1 BÖLGESİ İMALAT İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 0, no.54 (2017): 56 - 76.
MLA DEMİRDÖĞEN Osman,KORUCUK SELÇUK DEPOLAMA VE SATIN ALMA KARARLARININ ÜRETİME ETKİSİ: TRA1 BÖLGESİ İMALAT İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.0, no.54, 2017, ss.56 - 76.
AMA DEMİRDÖĞEN O,KORUCUK S DEPOLAMA VE SATIN ALMA KARARLARININ ÜRETİME ETKİSİ: TRA1 BÖLGESİ İMALAT İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 0(54): 56 - 76.
Vancouver DEMİRDÖĞEN O,KORUCUK S DEPOLAMA VE SATIN ALMA KARARLARININ ÜRETİME ETKİSİ: TRA1 BÖLGESİ İMALAT İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 0(54): 56 - 76.
IEEE DEMİRDÖĞEN O,KORUCUK S "DEPOLAMA VE SATIN ALMA KARARLARININ ÜRETİME ETKİSİ: TRA1 BÖLGESİ İMALAT İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA." Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 0, ss.56 - 76, 2017.
ISNAD DEMİRDÖĞEN, Osman - KORUCUK, SELÇUK. "DEPOLAMA VE SATIN ALMA KARARLARININ ÜRETİME ETKİSİ: TRA1 BÖLGESİ İMALAT İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA". Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 54 (2017), 56-76.