Yıl: 2016 Cilt: 16 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 399 - 412 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant

Öz:
Araştırmanın amacı 'Hayat Bilgisi Dersi İçin Hazırlanan Öz Düzenlemeli Öğrenme Modeli Destekli Etkinliklerin Öğrencilerin Öğrenme ve Çalışma Sorumluluğuna Etkisini' belirlemektir. Araştırma deneysel yöntemin; öntest-sontest kontrol grubu modeline dayalı olarak yürütülmüştür. 20 öğrenci deney grubunu, 20 öğrenci de kontrol grubunu oluşturmaktadır. Deney grubundaki öğrencilere öz düzenlemeli öğrenme modeline dayalı Hayat Bilgisi dersi uygulanmıştır. Kontrol grubundaki öğrencilere ise Hayat Bilgisi dersleri, Hayat Bilgisi programına dayalı hazırlanan öğretmen kılavuz kitabındaki etkinlikler doğrultusunda işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Öğrenme ve Çalışma Sorumluluğu" ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları öz düzenlemeli öğrenme modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğunu olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Öz düzenlemeli öğrenme destekli hazırlanan etkinliklerle ders işleyen deney grubu öğrencilerinin öğrenme ve çalışma sorumluluk düzeylerinin yüksek ve kalıcı olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

HAYAT BİLGİSİ DERSİ İÇİN HAZIRLANAN ÖZ DÜZENLEMELİ ÖĞRENME MODELİ DESTEKLİ ETKİNLİKLERİN ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME VE ÇALIŞMA

Öz:
The aim of the study is to determine the 'Effect of Self-regulated Learning Model Based Activities prepared for Social Studies Lesson on Student Learning and Study Responsibilities'. The study was carried out on the basis of pretest-posttest control group model of the experimental method. The experimental group consisted of 20 students and the control group consisted of 20 students, too. "Social Studies Lesson based on Self-regulated Learning Model" was applied to the students in the experimental group. As for the control group students, Social Studies Lessons are handled in accordance with the activities of the teacher's guide book prepared according to the social studies program. Learning and Work Scale was used as a data collection tool in the study. The research results showed that Self-regulated Learning Model aided Activities had a positive impact on learning and work responsibilities of the students. Learning and work responsibility levels of the experimental group students who had classes carried out using Self-regulated Learning Model aided Activities are high and permanent.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ETKİSİ S, ÇATALBAŞ A, SEMERCİ Ç (2016). modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. , 399 - 412.
Chicago ETKİSİ SORUMLULUĞUNA,ÇATALBAŞ Ahu,SEMERCİ Çetin modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. (2016): 399 - 412.
MLA ETKİSİ SORUMLULUĞUNA,ÇATALBAŞ Ahu,SEMERCİ Çetin modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. , 2016, ss.399 - 412.
AMA ETKİSİ S,ÇATALBAŞ A,SEMERCİ Ç modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. . 2016; 399 - 412.
Vancouver ETKİSİ S,ÇATALBAŞ A,SEMERCİ Ç modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. . 2016; 399 - 412.
IEEE ETKİSİ S,ÇATALBAŞ A,SEMERCİ Ç "modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant." , ss.399 - 412, 2016.
ISNAD ETKİSİ, SORUMLULUĞUNA vd. "modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant". (2016), 399-412.
APA ETKİSİ S, ÇATALBAŞ A, SEMERCİ Ç (2016). modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 399 - 412.
Chicago ETKİSİ SORUMLULUĞUNA,ÇATALBAŞ Ahu,SEMERCİ Çetin modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16, no.2 (2016): 399 - 412.
MLA ETKİSİ SORUMLULUĞUNA,ÇATALBAŞ Ahu,SEMERCİ Çetin modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.16, no.2, 2016, ss.399 - 412.
AMA ETKİSİ S,ÇATALBAŞ A,SEMERCİ Ç modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 16(2): 399 - 412.
Vancouver ETKİSİ S,ÇATALBAŞ A,SEMERCİ Ç modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 16(2): 399 - 412.
IEEE ETKİSİ S,ÇATALBAŞ A,SEMERCİ Ç "modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, ss.399 - 412, 2016.
ISNAD ETKİSİ, SORUMLULUĞUNA vd. "modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16/2 (2016), 399-412.