modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant
Yıl: 2016 Cilt: 16 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 399 - 412 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant
Öz: Araştırmanın amacı 'Hayat Bilgisi Dersi İçin Hazırlanan Öz Düzenlemeli Öğrenme Modeli Destekli Etkinliklerin Öğrencilerin Öğrenme ve Çalışma Sorumluluğuna Etkisini' belirlemektir. Araştırma deneysel yöntemin; öntest-sontest kontrol grubu modeline dayalı olarak yürütülmüştür. 20 öğrenci deney grubunu, 20 öğrenci de kontrol grubunu oluşturmaktadır. Deney grubundaki öğrencilere öz düzenlemeli öğrenme modeline dayalı Hayat Bilgisi dersi uygulanmıştır. Kontrol grubundaki öğrencilere ise Hayat Bilgisi dersleri, Hayat Bilgisi programına dayalı hazırlanan öğretmen kılavuz kitabındaki etkinlikler doğrultusunda işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Öğrenme ve Çalışma Sorumluluğu" ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları öz düzenlemeli öğrenme modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğunu olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Öz düzenlemeli öğrenme destekli hazırlanan etkinliklerle ders işleyen deney grubu öğrencilerinin öğrenme ve çalışma sorumluluk düzeylerinin yüksek ve kalıcı olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime: Konular:
HAYAT BİLGİSİ DERSİ İÇİN HAZIRLANAN ÖZ DÜZENLEMELİ ÖĞRENME MODELİ DESTEKLİ ETKİNLİKLERİN ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME VE ÇALIŞMA
Öz: The aim of the study is to determine the 'Effect of Self-regulated Learning Model Based Activities prepared for Social Studies Lesson on Student Learning and Study Responsibilities'. The study was carried out on the basis of pretest-posttest control group model of the experimental method. The experimental group consisted of 20 students and the control group consisted of 20 students, too. "Social Studies Lesson based on Self-regulated Learning Model" was applied to the students in the experimental group. As for the control group students, Social Studies Lessons are handled in accordance with the activities of the teacher's guide book prepared according to the social studies program. Learning and Work Scale was used as a data collection tool in the study. The research results showed that Self-regulated Learning Model aided Activities had a positive impact on learning and work responsibilities of the students. Learning and work responsibility levels of the experimental group students who had classes carried out using Self-regulated Learning Model aided Activities are high and permanent.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Alçı, B., Altun, S. (2007). Lise Öğrencilerinin matematik dersine yönelik özdüzenleme ve bilişüstü becerileri, cinsiyet, smıfa ve alana göre farklılaşmakta mıdır? Ç. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16( 1), 33-44
- Bandura, A. (1991). Social Cognitive Theory of Self-Regulation,". Organizational behavior and human decision processes, 50, 248-287.
- Batdı, V. (2013). İngilizce öğretiminde işbirlikli öğrenme destekli eğitsel eğlenceli etkinliklerin öğrencilerin öz--yeterlik becerileri, öz düzenleme stratejileri, üstbiliş becerileri moyivasyonları ve akademik başarılarına etkisi. Yaymlanmamış Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
- Cabı, E., Yalm, H. (201 1). Öz düzenlemeye dayalı karma öğretimin öğrenci motivasyonuna etkisi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 1(1), 125-142.
- Camahalan, F. M. (2006). Effects of self-regulated learning on mathematics achievement of selected southeast asian children. Journal ofInstructional Psychology, 33(3), 194- 205.
- Çiltaş, A. (2011). Eğitimde öz düzenleme öğretiminin önemi üzerine bir çalışma. Mehmet AkifErsoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 1-1 1.
- Ercoşkun, N., Köse, E. (2014). lköğretim bölümü öğretmen adaylarmm öz düzenleme ve problem çözme becerilerinin incelenmesi. International Online Journal Of Educational Scienses, 6(2), 413-428.
- Genç, S. Z., Eraslan, L. (2003). Değişen değerler ve Türk eğitim sisteminde dönüşüm gerekliliği. http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/160/arslaneraslan.htm adresinden 10.09.2015 tarihinde indirildi.
- Golzar, F. A. (2006). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerine yönelik sorumluluk ölçeğinin ve sorumluluk düzeylerinin cinsiyet, denetim odağı ve akademik başarıya göre incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
- Gömleksiz, M. N., Demiralp, D. (2012). Öğretmen adaylarının öz-düzenleyici öğrenme becerilerine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısmdan değerlendirilrnesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 777-795.
- Güven, S. (2010). İlköğretim hayat bilgisi dersi ders ve öğrenci çalışma kitaplarınmöğretmen görüşlerine göre değerlendirilrnesi. Eğitim ve Bilim, 35(156), 84-86.
- Güvenç, H. (2011). Çalışma günlüklerinin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin öz düzenlemeli öğrenmeleri üzerindeki etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 206-218.
- Küçüktepe, C. (2007). Yapılanmacı Öğrenme. (A. Oktay, P. Unutkan, İlköğretim çağına genel bir bakış (5. 195-218). İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
- MEB. (2005). İlköğretim 1--5. sınıf programları tanıtım el kitabı. Ankara: Milli Eğitim Müdürlüğü'. Basımevi.
- Ocak, G., Yamaç, A. (2013). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öz-düzenleyici öğrenme stratejileri, motivasyonel inançları, matematiğe yönelik tutum ve başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(1), 369-387.
- Ornstein, A. C. (2014). Eğitim programları temeller, ilkeler ve sorunlar. (A. Sarı, Çev.) Konya: Eğitim Yayınevi.
- Oruç, A. (2012). Öz düzenlemeli öğrenmenin okuduğunu anlamaya tutuma ve üst bilişsel düşünmeye etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilimdalı. Zonguldak.
- Pintrich, P. R., De Groot, E. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82(l), 33-40.
- Sarıbaş, D. (2009). Öz düzenlemeye yönelik öğrenme stratejilerini geliştirmeye yönelik kavramsal anlama bilişsel işlem becerisi ve kimyaya karşı tutum üzerindeki etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlkögretim Ana Bilim Dalı Fen Bilgisi Öğretrnenligi Bilim Dalı. İstanbul.
- Schunk, D. H. (1996). Goal and self--evaluative influences during children's cognitive skill learning. American Educational Research Journal, 33(2), 359--382.
- Semerci, Ç., Pamuk, M. (2012). Öğrenme ve çalışma sorumluluğu ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlilik ve güvenirlik analizi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme III. Ulusal Kongresi. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
- Şahhüseyinoğlu, D., Akkoyunlu, B. (2010). İlköğretim (3 5. Sınıf) Öğrencilerine arastırma becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalısma. İlköğretim Online, 9(2), 587-600.
- Zimmerman, B. J. (1990). Self regulated learning and academic achievement: an overview. Educational Psychologist, 25(l), 3- 17
APA | ETKİSİ S, ÇATALBAŞ A, SEMERCİ Ç (2016). modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. , 399 - 412. |
Chicago | ETKİSİ SORUMLULUĞUNA,ÇATALBAŞ Ahu,SEMERCİ Çetin modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. (2016): 399 - 412. |
MLA | ETKİSİ SORUMLULUĞUNA,ÇATALBAŞ Ahu,SEMERCİ Çetin modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. , 2016, ss.399 - 412. |
AMA | ETKİSİ S,ÇATALBAŞ A,SEMERCİ Ç modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. . 2016; 399 - 412. |
Vancouver | ETKİSİ S,ÇATALBAŞ A,SEMERCİ Ç modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. . 2016; 399 - 412. |
IEEE | ETKİSİ S,ÇATALBAŞ A,SEMERCİ Ç "modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant." , ss.399 - 412, 2016. |
ISNAD | ETKİSİ, SORUMLULUĞUNA vd. "modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant". (2016), 399-412. |
APA | ETKİSİ S, ÇATALBAŞ A, SEMERCİ Ç (2016). modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 399 - 412. |
Chicago | ETKİSİ SORUMLULUĞUNA,ÇATALBAŞ Ahu,SEMERCİ Çetin modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16, no.2 (2016): 399 - 412. |
MLA | ETKİSİ SORUMLULUĞUNA,ÇATALBAŞ Ahu,SEMERCİ Çetin modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.16, no.2, 2016, ss.399 - 412. |
AMA | ETKİSİ S,ÇATALBAŞ A,SEMERCİ Ç modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 16(2): 399 - 412. |
Vancouver | ETKİSİ S,ÇATALBAŞ A,SEMERCİ Ç modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 16(2): 399 - 412. |
IEEE | ETKİSİ S,ÇATALBAŞ A,SEMERCİ Ç "modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, ss.399 - 412, 2016. |
ISNAD | ETKİSİ, SORUMLULUĞUNA vd. "modeli destekli etkinliklerin öğrencilerin öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Abant". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16/2 (2016), 399-412. |