Yıl: 2017 Cilt: 42 Sayı: 192 Sayfa Aralığı: 327 - 348 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Zenginleştirilmiş Kitap (z-kitap) Kullanımı için Dokuzuncu Sınıf Kimya Dersi “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile İlgili Materyal Geliştirme ve Geliştirilen Materyalin Etkisinin İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmada; dokuzuncu sınıf kimya dersi öğretim programında yer alan "Kimyasal Türler Arası Etkileşimler" Ünitesi ile ilgili zenginleştirilmiş kitap (z-kitap) için öğretim materyali hazırlanmıştır. Hazırlanan materyalin öğrencilerin kimya dersindeki başarılarına, kimya dersine ve teknolojiye yönelik tutumlarına, öğretim materyallerine yönelik motivasyonlarına etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada ön-test son-test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Hatay ilinde 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Fatih projesi kapsamında pilot okul olarak belirlenen liselerdeki dokuzuncu sınıf öğrencilerinden tesadüfî küme örnekleme yöntemiyle seçilmiş 4 farklı şubedeki 226 tane öğrenci oluşturmaktadır. Dersler deney grubunda hazırlanan materyalin gömüldüğü z-kitap kullanılarak, kontrol grubunda ise mevcut programa göre dersin öğretmeninin tasarladığı şekilde daha çok yazı tahtası, ders kitapları vb. kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak, "Kimya Başarı Testi","Kimya Tutum Ölçeği", "Teknolojiye Yönelik Tutum ölçeği" ve "Öğretim Materyali Motivasyon Anketi" kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) ve çok değişkenli kovaryans analizi (MANCOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonunda; deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur (p=.000).Deney grubu öğrencilerinin kontrol grubundaki öğrencilerin kimya dersine yönelik tutum puan ortalamaları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı olduğu (p=.001) ve z- kitabın öğrencilerin motivasyonlarını artırma konusunda olumlu katkı sağladığı saptanmıştır. Bunun yanında, gruplardaki öğrencilerin teknolojiye yönelik tutum puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M. ve Seferoğlu, S. S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak FATİH projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. Akademik Bilişim 2012 konferansında sunulmuş bildiri, Uşak Üniversitesi, Uşak.
  • Aktaş, S. (2014). Kimyasal türler arası etkileşimler ünitesine yönelik başarı testi geliştirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans ders ödevi).
  • Albayrak, M., Kültür, C., Erden, O. ve Tonguç, G. (2003). İnternet destekli eğitimde içerik geliştirme ve sürecin önemi. III. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Fuarı içinde (s. 486-495).
  • Alwin, D. F. ve Krosnick, J. A. (1991). The reliability of survey attitude measurement: The influence of question and respondent attributes. Sociological Methods and Research, 20(1), 139-181.
  • Ardac, D. ve Akaygun, S. (2004). Effectiveness of multimedia-based ınstruction that emphasizes molecular representations on students’ understanding of chemical change. Journal of Research in Science Teaching, 41(4), 317-337.
  • Ardies, J., De Maeyer, S., Gijbels, D. ve van Keulen, H. (2015). Students attitudes towards technology. International Journal of Technology and Design Education, 25(1), 43-65.
  • Arıcı, N. ve Dalkılıç, E. (2006). Animasyonların bilgisayar destekli öğretime katkısı: Bir uygulama örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 421-430.
  • Balaban Salı, J. (2003). Çevrimiçi eğitimde güdüleyici öğrenme sistemlerinin tasarımı. Kurgu Dergisi, 20, 267-280.
  • Bame, E. A., Dugger, W. E., de Vries, M. ve McBee, J. (1993). Pupils' attitudes toward technology-PATTUSA. The Journal of Technology Studies, 19(1), 40-48.
  • Barak, M., Ashkar, T. ve Dori, Y. J. (2011). Learning science via animated movies: Its effect on students' thinking and motivation. Computers & Education Archive, 56(3), 839-846.
  • Bayrakçı M. ve Demirbaş M. (2011). Chemistry teaching student motivation: The case of Turkey. Chemistry is in All Around Network.
  • Bayram, K., Özdemir, E. ve Koçak, N. (2011). Kimya eğitiminde animasyon kullanımı ve önemi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 371-390.
  • Bozkurt, A. ve Bozkaya, M. (2013). Etkileşimli e-kitap: Dünü, bugünü ve yarını. Akademik Bilişim 2013 içinde (s. 375-381). Antalya: Akdeniz Üniversitesi. http://www.academia.edu/2536903/Etkilesimli_E-Kitap_Dunu_Bugunu_ve_Yarini adresinden erişildi.
  • Bozkurt, A. ve Bozkaya, M. (2015). Evaluation criteria for interactive e-books for open and distance learning. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 16(5).
  • Bozkurt, Ö. A. (2015). Kitlesel açık çevrimiçi dersler (Massive Open Online Courses-MOOCs) ve sayısal bilgi çağında yaşamboyu öğrenme fırsatı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(1).
  • Cheung, D. (2009). Developing a scale to measure students‟ attitudes toward chemistry lessons. International Journal of Science Education, 31(16), 2185-2203.
  • Climent-Bellido, M. S. (2003). Learning in chemistry with virtual laboratories. Journal of Chemical Education, 80(3), 346-352.
  • Çınar, D. ve Akgün, Ö. E. (2015). Ders kitabı tasarımında artırılmış gerçeklik kullanımı: Bir ingilizce ders kitabı bölümü örneği. VII. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu içinde (s. 98-103).
  • Çifçili, V., Sertelin Mercan, Ç., Emir, S. ve Kahveci, N. G. (2012). Fatih projesi pilot uygulama değerlendirmesi (Basılmamış Rapor, s. 86-112).
  • Daşdemir, İ. ve Doymuş, K. (2012). Fen ve teknoloji dersinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(3), 33-42
  • Demirci, A. (2008). Bilgisayar destekli sabit ve hareketli görsel materyallerin kimya öğretiminde öğrenci başarısına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Demirli, C. ve Dikilci, A. (2003). Öğretimde web tabanlı uygulamaların öğrenci başarısına etkisi. III. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Fuarı içinde (s. 758-770).
  • Duman, M. Ş. ve Avcı, G. (2016). Sanal laboratuvar uygulamalarının öğrenci başarısına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi. Journal of Education Faculty, 18(1), 13-33.
  • Ebied, M. M. A. ve Rahman, S. A. A. (2015). The effect of ınteractive e-book on students' achievement at najran university in computer in education course. Journal of Education and Practice, 6(19), 71-82.
  • Embong, A. M., Noor, A. M., Ali, R. M. M., Bakar, Z. A. ve Amin, A. R. M. (2012). Teachers’ perceptions on the use of e-books as textbooks in the classroom. World Academy of Science, Engineering and Technology International Journal of Social, Behavioral, Educational, Economic, Business and Industrial Engineering, 6(10), 2638-2644.
  • Emrahoğlu, N. ve Bülbül, O. (2010). 9. Sınıf fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığa etkisinin incelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 409-422.
  • Ercan, O. (2014). The effects of multimedia learning material on students’ academic achievement and attitudes towards science courses. Journal of Baltic Science Education, 13(5), 608-621.
  • Erorta, Ö. ve Kayabaş, İ. (2015, 4-6 Şubat). Anadolu üniversitesi etkileşimli e-kitap projesi. Akademik Bilişim’15 konferansında sunulmuş bildiri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehi http://docplayer.biz.tr/7876153-Anadolu-universitesi-etkilesimli-e-kitap-projesi.html adresinden erişildi.
  • Guerrero, M. ve Guerrero, G. (2014). The effect of a multimedia application in the oxidation-reduction reaction learning process. TEEM’14 Proceedings of the Second International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality içinde (s. 343-347).
  • Güven, G. ve Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Güzeller, C. ve Korkmaz, Ö. (2007). Bilgisayar destekli öğretimde bir ders yazılımı değerlendirmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15 (1), 155-168.
  • Hakkari, F., Tüysüz, C. ve Atalar, T. (2016). Öğretmenlerin bilgisayar yeterlikleri ve öğretimde teknoloji kullanımına ilişkin algılarının çeşitli değişkenler bakımından incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 460-481.
  • Herga, N. R., Čagran, B. ve Dinevski, D. (2016). Virtual laboratory in the role of dynamic visualisation for better understanding of chemistry in primary school. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(3), 593-608.
  • Hwang, G. J., Sung, H. Y. ve Chang, H. (2016). Effects of concept mapping-based interactive e-books on junior high school students' learning performance in law courses. Interactive Learning Environments, 1-12.
  • Itzkovitch, A. (2012). Interactive ebook apps: the reinvention of reading and interactivit. Uxmagazine, 816. 10 Kasım 2014 tarihinde http://uxmag.com/articles/interactive-ebook-apps-the-reinvention-ofreading-and-interactivity adresinden erişildi.
  • Kablan, Z., Topan, B. ve Erkan, B. (2013). Sınıf içi öğretimde materyal kullanımının etkililik düzeyi: Bir meta-analiz çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (Educational Sciences: Theory & Practice), 13(3), 1629-1644.
  • Kahraman, S. (2010). Atomun yapısı ve orbitaller konusunda geliştirilen üç boyutlu bilgisayar destekli öğretim materyallerinin öğretmen adaylarının başarısı ve tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kamtor, E. E. (2016). The impact of virtual laboratories on academic achievement and learning motivation in the students of sudanese secondary school. International Journal of English Language, Literature and Humanities, 4(9), 464-483
  • Karalar, H. ve Sarı, Y. (2007). Bilgi teknolojileri eğitiminde BDÖ yazılımı kullanma ve uygulama sonuçlarına yönelik bir çalışma. Akademik Bilişim 2007 içinde (s. 31). Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi-kavramlar-ilkeler-teknikler (23. bs.). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Kayaduman, H., Sırakaya, M. ve Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim 2011 içinde (s. 123-129).
  • Keller, J. (2000). How to integrate learner motivation planning into lesson planning: The ARCS model approach. VII Semanario içinde (s. 1-17).
  • Keller, J. M. (1987a). Strategies for stimulating the motivation to learn. Performance and Instruction, 26(8), 1-7.
  • Keller, J. M. (1987b). The systematic process of motivational design. Performance and Instruction, 26(9- 10), 1-8.
  • Keller, J. M. (1987c). IMMS: Instructional materials motivation survey. Tallahassee, Florida: Florida State University.
  • Kıyıcı, G., Kahraman, N. ve Abali, Y. (2012). Kimyager adaylarının teknoloji tutumlarının kimya tutumlarına etkisinin araştırılması. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 3(1).
  • Kolomuc, A., Özmen, H., Metin, M. ve Açışlı, S. (2012). The effect of animation enhanced worksheets prepared based on 5E model for the grade 9 students on alternative conceptions of physical and chemical changes. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 1761-1765.
  • Kunduz, N. (2013). Animasyonlarla Öğretimin ve eğitsel oyunların çöktürme titrimetrisi konusunda akademik başarı üzerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kutu, H. ve Sözbilir, M. (2011). Öğretim materyalleri motivasyon anketinin Türkçeye uyarlanması: Güvenirlik ve geçerlik çalışması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 5(1), 292-312.
  • Leal, S. C. ve Leal, J. P. (2011). Production of educational material for the teaching of chemistry. MPTL16 - HSCI 2011 konferansında sunulmuş bildiri, Ljubljana.
  • Mahdi, J. G. (2014). Student attitudes towards chemistry: An examination of choices and preferences. American Journal of Educational Research, 2(6), 351-356.
  • Marbach-Ad, G., Rotbain, Y. ve Stavy, R. (2008). Using computer animation and ıllustration activities to improve high school students’ achievement in molecular genetics. Journal of Research in Science Teaching, 45(3), 273-292.
  • Maynard, S. ve Cheyne, E. (2005). Can electronic textbooks help children to learn?. The Electronic Library, 23(1), 103 - 115
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2011). Z-Kitap ile ilgili ortak çalışmalar. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/duyuruincele.php?id=9 adresinden erişildi.
  • Mitropoulou, V. (2012). Interactive books for primary and secondary education for the course of religion in Greece. IADIS International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age içinde (s. 269-273). http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED542826.pdf adresinden erişildi.
  • Nguyen, G. N. (2015). Designing and using interactive e-books in Vietnam. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 11(1), 75-98.
  • Odabaş, H. (2003). İnternet tabanlı uzaktan eğitim ve bilgi ve belge yönetimi bölümleri. Türk Kütüphaneciliği, 17(1), 22-36.
  • Öğünç, A. (2012). Kimya dersi "reaksiyon hızları ve kimyasal denge" ünitesiyle ilgili yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bir aktif öğrenme materyalinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Özer, S. ve Türel, Y. (2015). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının e-kitap ve etkileşimli e-kitap kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 6(2).
  • Paivio, A. (1986). Mental representations: A dual coding approach. New York: Oxford University Press.
  • Pamuk, S., Çakır, R., Ergun, M., Yılmaz, H. B. ve Ayas, C. (2013). Öğretmen ve öğrenci bakış açısıyla tablet PC ve etkileşimli tahta kullanımı: FATİH Projesi değerlendirmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1799-1822.
  • Para, D. ve Ayvaz Reis, Z. (2009). Eğitimde bilişim teknolojileri kullanılması: Kimyada su döngüsü. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri içinde (s. 11-13).
  • Pekdağ, B. (2010). Kimya öğreniminde alternatif yollar: Animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(2), 79-110.
  • Rosen, Y. (2009). The effects of an animation-based on-line learning environment on transfer of knowledge and on motivation for science and technology learning. Journal of Educational Computing Research, 40(4), 451-467.
  • Rusanganwa, J. A. (2015). Developing a multimedia instrument for technical vocabulary learning: A case of EFL undergraduate physics education. Computer Assisted Language Learning, 28(2), 97-111.
  • Sarıtepeci, M. ve Yıldız, H. (2013). Milli eğitim bakanlığı tarafından hazırlanan örnek z-kitabın kullanılabilirlik analizi. TBD 30. Ulusal Bilişim Kurultayı Bildiriler Kitabı. Ankara.
  • Shamir, A. ve Shlafer, I. (2011). E-books effectiveness in promoting phonological awareness and concept about print: A comparison between children at risk for learning disabilities and typically developing kindergarteners. Computers & Education, 57(3), 1989-1997.
  • Soika, K., Reiska, P. ve Mikser, R. (2010). The importance of animation as a visual method in learning chemistry. Estonia: Tallinn University.
  • Soydan, E. (2012). E-kitap teknolojisi ve basılı kitabın geleceği. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 389-399.
  • Strommen, E. F. (1992). Formative Studies in the Development of a New Computer Pointing Device for Young Children. Educational Technology, 32(4), 43-51.
  • Su, K. (2008). The effects of a chemistry course with integrated information communication technologies on university students’ learning and attitudes. International Journal of Science and Mathematics Education, 6(2), 225-249.
  • Şahin, N., Deniz, S. ve Ekli, E. (2015). Middle school students’ attitudes towards technology in relation to demographic and affective domain. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(3).
  • Şen, Ş. ve Yılmaz, A. (2013). Kimyasal bağlarla ilgili fenomenografik bir çalışma. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 7(2), 144-177.
  • Şenocak, E. (2011). Kimya dersi tutum ölçeğinin Türkçeye uyarlanması çalışması. Journal of Turkish Science Education, 8(2).
  • Talib, O., Matthews, R. ve Secombe, M. (2005). Constructivist animations for conceptual change: An effective instructional strategy in understanding complex, abstract and dynamic science concepts. Malaysian Online Journal of Instructional Technology, 2(3), 78-87.
  • Tania, L. ve Fadiawati, N. (2015). Development of interactive e-book based on chemical representation refer to curriculum 2013. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia (Indonesian Journal of Science Education), 4(2).
  • Tatlı, Z. ve Ayas, A. (2013). Effect of a virtual chemistry laboratory on students’ achivement. Educational Technology & Society, 16(1), 159-170.
  • Tepla, M. ve Klimova, H. (2015). Using adobe flash animations of electron transport chain to teach and learn biochemistry. Biochemistry and Molecular Biology Education, 43(4), 294-299.
  • Tüysüz, C. (2010). The effect of the virtual laboratory on students’ achievement and attitude in chemistry. International Online Journal of Educational Sciences, 2(1), 37-53.
  • Usta, N. (2011). Yapılandırmacı öğrenme kuramı çerçevesinde bilgisayar destekli öğretim materyali geliştirilmesi, uygulanması ve etkililiğinin değerlendirilmesi: Çekirdek kimyası (radyoaktivite) (Yayımlanmamış doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Üzel, D. ve Özdemir, E. (2012). The Effects of Problem-Based E-Learning on Prospective Teachers' Achievements and Attitudes towards Learning Mathematics. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 55, 1154-1158.
  • Varol, F., Özer, S. ve Türel, Y. K. (2014). ARCS motivasyon modeline yönelik tasarlanan z-kitaplara ilişkin görüşler. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3(3), 1-8.
  • Yarar, İ. ve Karabacak, K. (2014). 8th grade students’ attitude towards technology. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 2051-2060.
  • Yayon, M., Mamlok-Naaman, R. ve Fortus, D. (2012). Characterizing and representing student’s conceptual knowledge of chemical bonding. Chemistry Education Research and Practice, 13, 248-267.
  • Yılmaz, K. ve Horzum, B. (2005). Küreselleşme, bilgi teknolojileri ve üniversite. Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 103-121.
  • Yunus, F. W. ve Ali, Z. M. (2013). Attitude towards learning chemistry among secondary school students in Malaysia. Journal of Asian Behavioural Studies, 3(11), 1-11.
  • Yurdugül, H. ve Aşkar, P. (2008). Öğrencilerin teknolojiye yönelik tutum ölçeği faktör yapılarının incelenmesi: Türkiye örneği. Elementary Education Online, 7(2), 288-309.
  • Zahra, S. B. (2016). Effect of visual 3d animation in education. European Journal of Computer Science and Information Technology, 4(1), 1-9.
APA HAKKARI F, YELOĞLU T, Tüysüz C, ilhan N (2017). Zenginleştirilmiş Kitap (z-kitap) Kullanımı için Dokuzuncu Sınıf Kimya Dersi “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile İlgili Materyal Geliştirme ve Geliştirilen Materyalin Etkisinin İncelenmesi. , 327 - 348.
Chicago HAKKARI FIDAN,YELOĞLU Turgut,Tüysüz Cengiz,ilhan Nail Zenginleştirilmiş Kitap (z-kitap) Kullanımı için Dokuzuncu Sınıf Kimya Dersi “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile İlgili Materyal Geliştirme ve Geliştirilen Materyalin Etkisinin İncelenmesi. (2017): 327 - 348.
MLA HAKKARI FIDAN,YELOĞLU Turgut,Tüysüz Cengiz,ilhan Nail Zenginleştirilmiş Kitap (z-kitap) Kullanımı için Dokuzuncu Sınıf Kimya Dersi “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile İlgili Materyal Geliştirme ve Geliştirilen Materyalin Etkisinin İncelenmesi. , 2017, ss.327 - 348.
AMA HAKKARI F,YELOĞLU T,Tüysüz C,ilhan N Zenginleştirilmiş Kitap (z-kitap) Kullanımı için Dokuzuncu Sınıf Kimya Dersi “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile İlgili Materyal Geliştirme ve Geliştirilen Materyalin Etkisinin İncelenmesi. . 2017; 327 - 348.
Vancouver HAKKARI F,YELOĞLU T,Tüysüz C,ilhan N Zenginleştirilmiş Kitap (z-kitap) Kullanımı için Dokuzuncu Sınıf Kimya Dersi “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile İlgili Materyal Geliştirme ve Geliştirilen Materyalin Etkisinin İncelenmesi. . 2017; 327 - 348.
IEEE HAKKARI F,YELOĞLU T,Tüysüz C,ilhan N "Zenginleştirilmiş Kitap (z-kitap) Kullanımı için Dokuzuncu Sınıf Kimya Dersi “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile İlgili Materyal Geliştirme ve Geliştirilen Materyalin Etkisinin İncelenmesi." , ss.327 - 348, 2017.
ISNAD HAKKARI, FIDAN vd. "Zenginleştirilmiş Kitap (z-kitap) Kullanımı için Dokuzuncu Sınıf Kimya Dersi “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile İlgili Materyal Geliştirme ve Geliştirilen Materyalin Etkisinin İncelenmesi". (2017), 327-348.
APA HAKKARI F, YELOĞLU T, Tüysüz C, ilhan N (2017). Zenginleştirilmiş Kitap (z-kitap) Kullanımı için Dokuzuncu Sınıf Kimya Dersi “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile İlgili Materyal Geliştirme ve Geliştirilen Materyalin Etkisinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 42(192), 327 - 348.
Chicago HAKKARI FIDAN,YELOĞLU Turgut,Tüysüz Cengiz,ilhan Nail Zenginleştirilmiş Kitap (z-kitap) Kullanımı için Dokuzuncu Sınıf Kimya Dersi “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile İlgili Materyal Geliştirme ve Geliştirilen Materyalin Etkisinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim 42, no.192 (2017): 327 - 348.
MLA HAKKARI FIDAN,YELOĞLU Turgut,Tüysüz Cengiz,ilhan Nail Zenginleştirilmiş Kitap (z-kitap) Kullanımı için Dokuzuncu Sınıf Kimya Dersi “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile İlgili Materyal Geliştirme ve Geliştirilen Materyalin Etkisinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, vol.42, no.192, 2017, ss.327 - 348.
AMA HAKKARI F,YELOĞLU T,Tüysüz C,ilhan N Zenginleştirilmiş Kitap (z-kitap) Kullanımı için Dokuzuncu Sınıf Kimya Dersi “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile İlgili Materyal Geliştirme ve Geliştirilen Materyalin Etkisinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim. 2017; 42(192): 327 - 348.
Vancouver HAKKARI F,YELOĞLU T,Tüysüz C,ilhan N Zenginleştirilmiş Kitap (z-kitap) Kullanımı için Dokuzuncu Sınıf Kimya Dersi “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile İlgili Materyal Geliştirme ve Geliştirilen Materyalin Etkisinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim. 2017; 42(192): 327 - 348.
IEEE HAKKARI F,YELOĞLU T,Tüysüz C,ilhan N "Zenginleştirilmiş Kitap (z-kitap) Kullanımı için Dokuzuncu Sınıf Kimya Dersi “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile İlgili Materyal Geliştirme ve Geliştirilen Materyalin Etkisinin İncelenmesi." Eğitim ve Bilim, 42, ss.327 - 348, 2017.
ISNAD HAKKARI, FIDAN vd. "Zenginleştirilmiş Kitap (z-kitap) Kullanımı için Dokuzuncu Sınıf Kimya Dersi “Kimyasal Türler Arası Etkileşimler” Ünitesi ile İlgili Materyal Geliştirme ve Geliştirilen Materyalin Etkisinin İncelenmesi". Eğitim ve Bilim 42/192 (2017), 327-348.