Yıl: 2016 Cilt: 5 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 405 - 424 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonunun 21. Yüzyıl Becerileri Boyutunda Değerlendirilmesi: Yavaş Geçişli Animasyon Uygulaması

Öz:
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının yavaş geçişli animasyon (YGA) oluşturma sürecinde 21. yüzyıl becerilerini kullanma durumlarını belirleme ve belirli ölçütlere göre animasyon kullanma yeterliklerinin ortaya konulmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'de Orta Anadolu' da bulunan bir yükseköğretim kurumunun üçüncü sınıfında öğrenimine devam eden 100 öğretmen adayı (16 erkek, 84 kadın) oluşturmaktadır. Araştırmada iç içe geçmiş tekli durum deseni kullanılmıştır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen ve alan uzmanlarınca onaylanan açık uçlu anket formu ve öğrenci ürünleri ile toplanmıştır. Araştırmada nitel veriler öğrencilerden yazılı olarak toplanmış ve betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre; öğretmen adaylarının planlama aşamasında "Yaratıcılık ve Yenilenme" ile "Girişimcilik ve Öz-yönetim" becerileri dışında 21. yüzyıla ilişkin diğer tüm becerileri kullandıkları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının oluşturdukları animasyonlar belirlenen ölçütlere göre değerlendirildiğinde "Fiziksel Olaylar" öğrenme alanında oluşturulan YGA'ların en yeterli düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının yavaş geçişli animasyon oluşturma sürecinde, 21. yüzyıl becerilerini her aşamada farklı düzeylerde kullandıkları belirlenmiştir. Örneğin, araştırmada, öğretmen adaylarının bilginin farklı kaynaklardan araştırılarak yapılandırıldığı planlama aşamasında "Yaratıcılık ve Yenilenme" becerisini kullanmadıkları ancak diğer aşamalarda sınırlı da olsa bu beceriyi kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Evaluation of Technology Integration in Science Teaching with 21st Century Skills: A Slowmation Application

Öz:
The purpose of this study is to determine the status of the use of 21st century skills in the slowmation development process by classroom teacher candidates and to reveal the competencies in using animation based on certain criteria. The participants of the study were 100 junior students (16 males, 84 females) at a mid-western university of Turkey. Embedded single-case design was used in this study. The data were collected through an open-ended questionnaire developed by the authors and validated by the field experts and students' learning artifacts. Qualitative data were collected in a written form and examined through descriptive analysis technique. Results revealed that teacher candidates used most of the 21st century skills in the planning stage of slowmation except for the skills of "Creativity and Innovation" and "Entrepreneurship and Self-Direction". When assessing animations according to the preset criteria, it was concluded that "Physical Events" related slowmation products reflected the most adequate level of understanding. In the slowmation development process, classroom teacher candidates used 21st century skills with different levels at each phase. In the planning phase, for example, teacher candidates have not utilized "Creativity and Innovation" skills to investigate different sources of the structured information even if they have partially used this skill in the other phases.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Afshari, M., Bakar, K.,A., Luan, W.,S., Samah, B.A. & Fooi, F.,S. (2009). Factors affecting teachers' use of information and communication technology. International Journal ofInstruction, 1 (2), 77-104.
  • Arnold, S.R., Padilla, M, J. ve Tunhikorn, B. (2009). The development of pre-service science teacher's professional knowledge in utilizing ICT to support professional lives. Eurasia Journal of Mathematics, Science&Technology Education, 5(2), 91-101.
  • Atalay, N. (2015). Fen bilimleri dersinde öğrencilerin öğrenme ve yenilenme becerilerinin gelişiminde yavaş geçişli animasyon( slowmation) uygulaması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Atılboz, N. G. (2004). Lise 1. Sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (3) , 147-157.
  • Birişçi, S. ve Karal, H. (2011). Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli ortamda materyal tasarlarken işbirlikli çalışmalarının yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2), 203-219
  • Brown, J. (2011).The impact of student created slowmation on the teaching and learning of primary science. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). University of Edith Cowan, Australia.
  • Brown, J., Murcia, K. ve Hackling, M. (2013). Slowmation: A multimodal strategy for engaging children with primary science. Teaching Science, 59 (4), 14-20.
  • Chang, H., Quintana, C., & Krajcik, J.S. (2010). The impact of designing and evaluating molecular animations on how well middle school students understand the particulate nature of matter. Science Education, 94, 73 - 94
  • Czarnecki, K. (2009). How digital storytelling builds 21st century skills. Tam metni www.alatechsource.org (Erişim Tarihi: 2013, 10 Ekim)
  • Darling- Hammond, L. ( 1995). Promising practices in teacher accrediation and standarts. In Marlaine E. Lockheed (Eds). Module training: Decentralization in education. World Bank Resources Sector Professional Week Papers, Washington, DC.
  • Dede, C. (2010). Comparing Frameworks for 21st Century skills. 21st Century skills. http://watertown.k12.ma.us/dept/ed_tech/research/pdf/ChrisDede.pdf (Erişim Tarihi: 2014, 3 Nisan)
  • Ekici, E ve Ekici, F (2011). Fen eğitiminde bilişim teknolojilerinden faydalanmanın yeni ve etkili bir yolu: "yavaş geçişli animasyonlar. İlköğretim Online, 10(2), 1-9.
  • Ersoy, A. (2006). İlköğretim beşinci sınıfta teknoloji destekli proje tabanlı öğrenme uygulamaları. Yayınlanmamış doktora tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hayes, M.T. (2003). The pleasure of movie making. Journal of Computing in Teacher Education, 19(3), 82-86
  • Hoban, G. (2005). From claymation to slowmation: A teaching procedure to develop students' science understandings. Teaching Science: Australian Science Teachers Journal, 51(2), 26-30.
  • Hoban, G. ve Ferry, B. (2006). Teaching science concepts in higher education classes with slow motion animation (slowmation). Paper presented at the E-Learn 2006 World Conference on ELearning in Corporate, Government, Healthcare & Higher Education, Honolulu, Hawaii. www.editlib.org
  • Hoban, G. (2007). Using slowmation to engage preservice elementary teachers in understanding science content knowledge. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 7(2), 1-9.
  • Hoban, G. (2009). Facilitating learner-generated animations with slowmation. In L. Lockyer, S. Bennett, S. Agostino & B. Harper (Eds.), Handbook of Research on Learning Design and Learning Objects: Issues, Applications, and Technologies (pp. 313-330). Hershey, PA: IGI Global
  • Hoban, N. ve Nielsen, W. (2010). The 5 Rs: A new teaching approach to encourage slowmations (studentgenerated animations) of science concepts. Teaching Science, 56(3), 33-37
  • Hoban, G.ve Nielsen, W. (2012). Learning science through Creating a 'Slowmation': A case study of preservice primary teachers. International Journal of Science Education, 1-28.
  • Hubscher-Younger, T., & Hari Narayanan, N. (2008). Turning the tables: Investigating characteristics and efficacy of student-authored animations and multimedia. In R. Lowe & W. Schnotz (Eds.),Learning with animation: Research implications for design (pp. 235 - 259).New York, NY: Cambridge University.
  • Keast, S., Cooper, R., Berry, A., Loughran, J. & Hoban, G., 2010, Slowmation as a pedagogical scaffolding for improving science teaching and learning. International Journal of Science and Mathematics, 2(1),1-15.
  • Kervin, K. (2007), Exploring the use of slow motion animation (slowmation) as a teaching strategy to develop year 4 students' understandings of equivalent fractions. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 7(2), 100-106.
  • Kidman, G. (2015). Faciliating meta-learning in preservice teachers: using integration and slowmation animation. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 167, 117 - 123.
  • Köseoğlu, P., Yılmaz, M., Gerçek, C. ve Soran, H. (2007). Bilgisayar kursunun bilgisayara yönelik başarı, tutum ve öz-yeterlik inançları üzerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 203-209
  • Laybourne, K. (1998). The animation book. New York: Three Rivers Press.
  • Miles, M.B. ve Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis. Newbury Park, CA: Sage.
  • Olkun, S. ve Toluk, Z. (2003). İlköğretim etkinlik temelli matematik öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Organisation for Economic Co-operation and Development. (OECD). (2009). 21 st century skills and competences for new millennium learners in OECD countries. Education Working Papers, 41
  • Ochsner, K.(2010). Lights, camera, action research: the effects of didactic digital movie making on students' twenty-first century learning skills and science content in the middle school classroom. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). University of Arizona State, Arizona.
  • Partnership for 21st Century Skills. (2009) Framework for 21st century learning. http://www.p21.org/our-work/p21-framework (Erişim Tarihi: 2013, 12 Ekim).
  • Rakes, G.C., Fields, V.S., & Cox, K.E. (2006). The influence of teachers' technology use on instructional practices. Journal of Research on Technology in Education, 38 (4), 411-426.
  • Schank, P. ve Kozma, R. (2002). Learning chemistry through the use of a representation-based knowledge building environment. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching,21, 253 - 279.
  • Seferoglu, S. S., Akbıyık, C. ve Bulut, M. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının bilgisayarların öğrenme/öğretme sürecinde kullanımı ile ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 273-283.
  • Songer, N.B. (2007). Digital resources versus cognitive tools: A discussion of learning science with technology, In S. K. Abell & N. G. Lederman (Eds.), Handbook of Research on Science EducationMahwah, NJ. Lawrence Erlbaum.
  • Wagner, T. (2008b). Rigor redefined. Educational Leadership, 68 (2), 20-24.
  • Vratulis,V., Clarke, T., Hoban, G. ve Erickson, G.(2011). Additive and disruptive pedagogies: The use of slowmation as an example of digital technology implementation. Teaching and Teacher Education, 27(8), 1179-1188
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. Y. (2003). Case study research: Design and methods. ThousandOaks: Sage Publication.
APA atalay n, ANAGÜN Ş, Genc Kumtepe E (2016). Fen Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonunun 21. Yüzyıl Becerileri Boyutunda Değerlendirilmesi: Yavaş Geçişli Animasyon Uygulaması. , 405 - 424.
Chicago atalay nurhan,ANAGÜN Şengül S.,Genc Kumtepe Evrim Fen Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonunun 21. Yüzyıl Becerileri Boyutunda Değerlendirilmesi: Yavaş Geçişli Animasyon Uygulaması. (2016): 405 - 424.
MLA atalay nurhan,ANAGÜN Şengül S.,Genc Kumtepe Evrim Fen Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonunun 21. Yüzyıl Becerileri Boyutunda Değerlendirilmesi: Yavaş Geçişli Animasyon Uygulaması. , 2016, ss.405 - 424.
AMA atalay n,ANAGÜN Ş,Genc Kumtepe E Fen Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonunun 21. Yüzyıl Becerileri Boyutunda Değerlendirilmesi: Yavaş Geçişli Animasyon Uygulaması. . 2016; 405 - 424.
Vancouver atalay n,ANAGÜN Ş,Genc Kumtepe E Fen Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonunun 21. Yüzyıl Becerileri Boyutunda Değerlendirilmesi: Yavaş Geçişli Animasyon Uygulaması. . 2016; 405 - 424.
IEEE atalay n,ANAGÜN Ş,Genc Kumtepe E "Fen Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonunun 21. Yüzyıl Becerileri Boyutunda Değerlendirilmesi: Yavaş Geçişli Animasyon Uygulaması." , ss.405 - 424, 2016.
ISNAD atalay, nurhan vd. "Fen Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonunun 21. Yüzyıl Becerileri Boyutunda Değerlendirilmesi: Yavaş Geçişli Animasyon Uygulaması". (2016), 405-424.
APA atalay n, ANAGÜN Ş, Genc Kumtepe E (2016). Fen Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonunun 21. Yüzyıl Becerileri Boyutunda Değerlendirilmesi: Yavaş Geçişli Animasyon Uygulaması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 405 - 424.
Chicago atalay nurhan,ANAGÜN Şengül S.,Genc Kumtepe Evrim Fen Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonunun 21. Yüzyıl Becerileri Boyutunda Değerlendirilmesi: Yavaş Geçişli Animasyon Uygulaması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5, no.2 (2016): 405 - 424.
MLA atalay nurhan,ANAGÜN Şengül S.,Genc Kumtepe Evrim Fen Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonunun 21. Yüzyıl Becerileri Boyutunda Değerlendirilmesi: Yavaş Geçişli Animasyon Uygulaması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.5, no.2, 2016, ss.405 - 424.
AMA atalay n,ANAGÜN Ş,Genc Kumtepe E Fen Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonunun 21. Yüzyıl Becerileri Boyutunda Değerlendirilmesi: Yavaş Geçişli Animasyon Uygulaması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 5(2): 405 - 424.
Vancouver atalay n,ANAGÜN Ş,Genc Kumtepe E Fen Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonunun 21. Yüzyıl Becerileri Boyutunda Değerlendirilmesi: Yavaş Geçişli Animasyon Uygulaması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 5(2): 405 - 424.
IEEE atalay n,ANAGÜN Ş,Genc Kumtepe E "Fen Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonunun 21. Yüzyıl Becerileri Boyutunda Değerlendirilmesi: Yavaş Geçişli Animasyon Uygulaması." Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, ss.405 - 424, 2016.
ISNAD atalay, nurhan vd. "Fen Öğretiminde Teknoloji Entegrasyonunun 21. Yüzyıl Becerileri Boyutunda Değerlendirilmesi: Yavaş Geçişli Animasyon Uygulaması". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5/2 (2016), 405-424.