Yıl: 2016 Cilt: 5 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 536 - 556 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Üniversite Öğrencilerinin Matematik Problemine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Analiz Edilmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin matematik problemine yönelik algılarını metafor yoluyla incelemektir. Veri toplama aracı olarak, çalışmada Sezgin-Memnun (2015)'un matematik problemiyle ilgili hazırlamış olduğu form kullanılmıştır. Bu çalışmanın katılımcılarını, Batı Karadeniz Bölgesi'nde yer alan bir devlet üniversitesinin ilköğretim matematik ve sınıf öğretmenliği programlarında öğrenim gören toplam 269 (204 Kız, 65 Erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmadan elde veriler, öğrencilerin yazılı açıklamalarından ve bunlar arasından seçilen 16 öğrenciyle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Çalışmada, nitel araştırma yaklaşımına dayalı olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik ve betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır. Çalışma sonunda, öğretmen adaylarının matematik problemine ilişkin 11 farklı kategoride metaforlar geliştirdikleri ve bunlar arasında en çok üretilen metaforun yığılmalı yapı /çözüm yapısı kategorisinde olduğu görülmüştür. Ayrıca çalışmada, sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin, matematik problemine ilişkin görüşlerinin, matematik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilere göre olumsuz olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Analysis of the Perceptions of the University Students about Mathematics Problem through Metaphor

Öz:
The purpose of the current study was to examine the perception of university students about the mathematics problem through metaphors. The form designed by Sezgin-Memnun (2015) about mathematics problem was used as the instrument to collect data in the study. The participants of the study were composed of 269 (204 female, 65 male) students enrolled in the programs of elementary mathematics education and primary education at a university in North West part of Turkey. The data were collected through the written descriptions of the participants about this form and the interviews made by 16 participants. The study was designed based on phenomenology as a qualitative research method. The data were analyzed based content and descriptive analysis techniques. At the end of the study, it was observed that the participants formed 11 different categories of metaphors about mathematics problem and the most commonly formed metaphor was cumulative structure/solution structure. Moreover, it was found that the perception of the participant at the program of primary education formed more negative views than the participants at the program of elementary mathematics education.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA UYGUN T, GÖKKURT ÖZDEMİR B, USTA N (2016). Üniversite Öğrencilerinin Matematik Problemine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Analiz Edilmesi. , 536 - 556.
Chicago UYGUN TUĞBA,GÖKKURT ÖZDEMİR Burçin,USTA NESLIHAN Üniversite Öğrencilerinin Matematik Problemine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Analiz Edilmesi. (2016): 536 - 556.
MLA UYGUN TUĞBA,GÖKKURT ÖZDEMİR Burçin,USTA NESLIHAN Üniversite Öğrencilerinin Matematik Problemine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Analiz Edilmesi. , 2016, ss.536 - 556.
AMA UYGUN T,GÖKKURT ÖZDEMİR B,USTA N Üniversite Öğrencilerinin Matematik Problemine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Analiz Edilmesi. . 2016; 536 - 556.
Vancouver UYGUN T,GÖKKURT ÖZDEMİR B,USTA N Üniversite Öğrencilerinin Matematik Problemine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Analiz Edilmesi. . 2016; 536 - 556.
IEEE UYGUN T,GÖKKURT ÖZDEMİR B,USTA N "Üniversite Öğrencilerinin Matematik Problemine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Analiz Edilmesi." , ss.536 - 556, 2016.
ISNAD UYGUN, TUĞBA vd. "Üniversite Öğrencilerinin Matematik Problemine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Analiz Edilmesi". (2016), 536-556.
APA UYGUN T, GÖKKURT ÖZDEMİR B, USTA N (2016). Üniversite Öğrencilerinin Matematik Problemine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Analiz Edilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 536 - 556.
Chicago UYGUN TUĞBA,GÖKKURT ÖZDEMİR Burçin,USTA NESLIHAN Üniversite Öğrencilerinin Matematik Problemine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Analiz Edilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5, no.2 (2016): 536 - 556.
MLA UYGUN TUĞBA,GÖKKURT ÖZDEMİR Burçin,USTA NESLIHAN Üniversite Öğrencilerinin Matematik Problemine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Analiz Edilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.5, no.2, 2016, ss.536 - 556.
AMA UYGUN T,GÖKKURT ÖZDEMİR B,USTA N Üniversite Öğrencilerinin Matematik Problemine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Analiz Edilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 5(2): 536 - 556.
Vancouver UYGUN T,GÖKKURT ÖZDEMİR B,USTA N Üniversite Öğrencilerinin Matematik Problemine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Analiz Edilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 5(2): 536 - 556.
IEEE UYGUN T,GÖKKURT ÖZDEMİR B,USTA N "Üniversite Öğrencilerinin Matematik Problemine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Analiz Edilmesi." Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, ss.536 - 556, 2016.
ISNAD UYGUN, TUĞBA vd. "Üniversite Öğrencilerinin Matematik Problemine İlişkin Algılarının Metafor Yoluyla Analiz Edilmesi". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5/2 (2016), 536-556.