Yıl: 2016 Cilt: 17 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 71 - 90 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri

Öz:
Bu çalışmada fen edebiyat fakültesi mezunu, öğretmenlik formasyonu almış 20 tarihçinin coğrafyaya yönelik bakış açıları saptanmaya çalışılmıştır. Betimsel nitelik taşıyan bu çalışmada örnekleme altı açık uçlu soru sorulmuş ve cevaplar kodlanarak analiz edilmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre katılımcıların coğrafyanın birçok yönüne vurgu yaptıkları ve coğrafya ile inceleme alanı hakkında kısmi bilgi sahibi oldukları görülmüştür. Cevaplarda katılımcıların daha çok fiziki coğrafya unsurlarını ön plana çıkardıkları görülmektedir. Katılımcıların tamamı coğrafi bilgilerin yaşamlarını kolaylaştırdığını, coğrafi unsurlarla tarihsel gelişmeler arasında ilişki olduğunu özellikle fiziki coğrafya unsurlarının tarihsel gelişmeler üzerinde önemli etkiler yaptığını belirtmiştir. Çalışmaya katılanların tamamı lisans programlarında coğrafya derslerine yer verilmesi gerektiğini ifade etmiş ve bu derslerin tarihi coğrafya, ülkeler coğrafyası, harita bilgisi, beşeri, fiziki ve ekonomik coğrafya dersleri olması gerektiğini belirtmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Faculty of Literature and Sicience History Department Graduates' Perceptions about Geography

Öz:
This research aims to determine the views on the geography of graduates who had graduated from department of history, and took the programme of pedagogical formation. The study was conducted with 20 participants. The study is a descriptive research with its data collection tools. An interview form contains six open ended questions was used for collecting data. The data were coded and subjected to descriptive analyze. As a result of the study, participants emphasized several aspects of geography in the concern of the definition and the study area. It is understand that participants have partial information about geography and they prominence physical geography. All of the participants agree that geographical elements have connections with historical events. According to the participants physical geography elements have big impact on historical events. All of the participants agree that the programme of history must include geographical classes.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Geçit Y, TOKDEMİR M (2016). Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri. , 71 - 90.
Chicago Geçit Yılmaz,TOKDEMİR Muhammet Ahmet Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri. (2016): 71 - 90.
MLA Geçit Yılmaz,TOKDEMİR Muhammet Ahmet Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri. , 2016, ss.71 - 90.
AMA Geçit Y,TOKDEMİR M Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri. . 2016; 71 - 90.
Vancouver Geçit Y,TOKDEMİR M Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri. . 2016; 71 - 90.
IEEE Geçit Y,TOKDEMİR M "Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri." , ss.71 - 90, 2016.
ISNAD Geçit, Yılmaz - TOKDEMİR, Muhammet Ahmet. "Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri". (2016), 71-90.
APA Geçit Y, TOKDEMİR M (2016). Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 71 - 90.
Chicago Geçit Yılmaz,TOKDEMİR Muhammet Ahmet Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 17, no.2 (2016): 71 - 90.
MLA Geçit Yılmaz,TOKDEMİR Muhammet Ahmet Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.17, no.2, 2016, ss.71 - 90.
AMA Geçit Y,TOKDEMİR M Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 17(2): 71 - 90.
Vancouver Geçit Y,TOKDEMİR M Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 17(2): 71 - 90.
IEEE Geçit Y,TOKDEMİR M "Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, ss.71 - 90, 2016.
ISNAD Geçit, Yılmaz - TOKDEMİR, Muhammet Ahmet. "Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Mezunlarının Coğrafyaya Yönelik Görüşleri". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 17/2 (2016), 71-90.