Yıl: 2016 Cilt: 17 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 565 - 579 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Lise Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri

Öz:
Teknolojik araçların eğitimde kullanımı çocukların düşünme becerisini geliştirmekte ve zihinsel becerilerini üst düzeyde kullanmalarına zemin hazırlamaktadır. Ortaöğretim öğrencilerinin bireysel yeteneklerinin gelişimlerine katkı sağlayacağı düşünülen teknoloji kullanımlarının incelenerek, bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim öğretim ortamında daha etkin kullanılmasını sağlayacak tedbirlerin tartışılmasının literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı; lise öğrencilerinin bilgisayar kullanım düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışma grubunu 116'sı kız ve 76'sı erkek olmak üzere toplam 192 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre lise öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumları (BYT) orta düzeydedir. Bu sonuç, öğrencilerin bilgisayarı bir öğrenme aracı olarak görmeye istekli olduklarını ve bilgisayar kullanmaktan zevk aldıklarını göstermektedir. Öğrencilerin BYT'ları cinsiyet, bilgisayar sahibi olma ve okul türü değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterirken bilgisayar kullanım amacına göre anlamlı farklılık göstermemiştir. Bu bulgular ışığında bilgisayar destekli ders içeriklerinin öğrencilerin bireysel farklılıkları göz önünde bulundurularak tasarlanması gerektiği söylenebilir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri

Utilization Level of the High School Students from Information Technologies

Öz:
The utilization of the technologic tools especially in education develops the thinking skills of the children and forms a basis for the children in using their cognitive skills in upper level. In this respect, the aim of this study is to examined the computer usage level of the high school students in terms of various variables. According to the result of the study, the attitude of the secondary school students for the computer is in medium level. This result shows that the students are willing to consider the omputer as a learning tool and they enjoy using computers. While attitude of the secondary school students for the computer shows a significant difference in terms of gender, school type, and having computers, it does not show a statistical difference in terms of computer usage purpose.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Yağcı M, Başarmak U (2016). Lise Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri. , 565 - 579.
Chicago Yağcı Mustafa,Başarmak Uğur Lise Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri. (2016): 565 - 579.
MLA Yağcı Mustafa,Başarmak Uğur Lise Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri. , 2016, ss.565 - 579.
AMA Yağcı M,Başarmak U Lise Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri. . 2016; 565 - 579.
Vancouver Yağcı M,Başarmak U Lise Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri. . 2016; 565 - 579.
IEEE Yağcı M,Başarmak U "Lise Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri." , ss.565 - 579, 2016.
ISNAD Yağcı, Mustafa - Başarmak, Uğur. "Lise Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri". (2016), 565-579.
APA Yağcı M, Başarmak U (2016). Lise Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 565 - 579.
Chicago Yağcı Mustafa,Başarmak Uğur Lise Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 17, no.2 (2016): 565 - 579.
MLA Yağcı Mustafa,Başarmak Uğur Lise Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.17, no.2, 2016, ss.565 - 579.
AMA Yağcı M,Başarmak U Lise Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 17(2): 565 - 579.
Vancouver Yağcı M,Başarmak U Lise Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 17(2): 565 - 579.
IEEE Yağcı M,Başarmak U "Lise Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, ss.565 - 579, 2016.
ISNAD Yağcı, Mustafa - Başarmak, Uğur. "Lise Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 17/2 (2016), 565-579.