Yıl: 2017 Cilt: 4 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 98 - 104 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinde Malpraktis

Öz:
Amaç: Bu araştırma hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin tıbbi hata yapma eğilimlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Araştırmanın örneklemini, Kasım 2015-Haziran 2016 tarihleri arasında Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi'nde okuyan intörn hemşirelik ve ebelik öğrencileri oluşturmuştur (202). Veri toplamada Kişisel Bilgi Formu ve Malpraktis Eğilim Ölçeği ( MEÖ) kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan intörn öğrencilerinin %62.4'ünün (126) hemşirelik bölümü öğrencileri oluşturduğu, %31.7'sinin kadın doğum kliniğinde staj yaptığı, %36.1'inin günlük 1-5 hastaya bakım verdiği belirlenmiştir. Eğitiminiz süresince hasta güvenliğini tehlikeye sokacak en az bir hata yaptınız mı? Sorusuna; araştırma kapsamındaki intörn hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin %89.6'sı (181) hayır cevabını; Eğitiminiz süresince ekip arkadaşlarınızın hasta güvenliğini tehlikeye sokacak herhangi bir hatasını gördünüz mü? Sorusuna ise intörn hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin, %74.3'ü (150) hayır cevabını vermiştir. Araştırma kapsamında intörn hemşirelik ve ebelik öğrencilerine staj yaptıkları hastanede en çok karşılaşılan tıbbi hataların hangileri olduğuna ilişkin sorular yöneltilmiş ve en sık karşılaşılan hataların sırasıyla; hastane enfeksiyonları, tedavide gecikme veya yapmama, ameliyat sonrası komplikasyonları ve iğne/kesici alet yaralanmaları olduğu saptanmıştır. İntörn hemşirelik ve ebelik öğrencileri tıbbi hataya yol açan ilk 5 neden olarak stres, yorgunluk, iş yükünün fazla olması, mesleki bilginin yetersiz olması ve tecrübesizlik olduğunu belirtmişlerdir. Sonuç: Malpraktis Eğilim Ölçeğinin toplam puan ortalaması 200. 62±33.07 (54-245 puan arası) olup düşük düzeyde tıbbi hata eğilimi saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Hemşirelik

Malpractice in Nursing and Midwifery Students

Öz:
Objective: This study was conducted to investigate the malpractice tendencies of nursing and midwifery students. Method : The study sample consisted of nursing intern nursing and midwifery students (n=202) studying at the Fırat University, Faculty of Health Sciences between November 2015 and June 2016. Personal Information Form and the Educational Malpractice Scale (EMS) was used for data collection. Results: Of the intern students included in the study, 62.4% (126) was found to be nursing students, 31.7% was doing internship in the maternity clinic, and 36.1% was found to provide care for 1 to 5 patients daily. The "During your education, have you ever made at least one mistake that might jeopardize the safety of the patients?" question was responded with 'No' by 89.6% (181) of the nursing and midwifery students included in the study. And, the "During your education, have you ever seen any mistake of your team that might jeopardize the safety of the patients?" question was answered with 'No' by 74.3% (150) of the nursing and midwifery students. The nursing and midwifery students included in the study were asked about the most common malpractices faced in their hospital of internship, and the most common medical errors were found to be hospital infections, postponed or unperformed treatment, post-operative complications, and needle/sharp object injuries. The first five causes of malpractice reported by the nursing and midwifery students were stress, excessive workload, inadequate professional knowledge, and inexperience. Conclusion:The mean Educational Malpractice Scale score was found to be 200.62±33.07 (in the range of 54-245 points), indicating a lower level of malpractice tendency.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Hemşirelik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA mankan t, BAHÇECİOĞLU TURAN G, POLAT H (2017). Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinde Malpraktis. , 98 - 104.
Chicago mankan talip,BAHÇECİOĞLU TURAN Gülcan,POLAT Hilal Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinde Malpraktis. (2017): 98 - 104.
MLA mankan talip,BAHÇECİOĞLU TURAN Gülcan,POLAT Hilal Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinde Malpraktis. , 2017, ss.98 - 104.
AMA mankan t,BAHÇECİOĞLU TURAN G,POLAT H Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinde Malpraktis. . 2017; 98 - 104.
Vancouver mankan t,BAHÇECİOĞLU TURAN G,POLAT H Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinde Malpraktis. . 2017; 98 - 104.
IEEE mankan t,BAHÇECİOĞLU TURAN G,POLAT H "Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinde Malpraktis." , ss.98 - 104, 2017.
ISNAD mankan, talip vd. "Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinde Malpraktis". (2017), 98-104.
APA mankan t, BAHÇECİOĞLU TURAN G, POLAT H (2017). Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinde Malpraktis. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions, 4(2), 98 - 104.
Chicago mankan talip,BAHÇECİOĞLU TURAN Gülcan,POLAT Hilal Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinde Malpraktis. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions 4, no.2 (2017): 98 - 104.
MLA mankan talip,BAHÇECİOĞLU TURAN Gülcan,POLAT Hilal Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinde Malpraktis. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions, vol.4, no.2, 2017, ss.98 - 104.
AMA mankan t,BAHÇECİOĞLU TURAN G,POLAT H Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinde Malpraktis. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions. 2017; 4(2): 98 - 104.
Vancouver mankan t,BAHÇECİOĞLU TURAN G,POLAT H Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinde Malpraktis. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions. 2017; 4(2): 98 - 104.
IEEE mankan t,BAHÇECİOĞLU TURAN G,POLAT H "Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinde Malpraktis." Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions, 4, ss.98 - 104, 2017.
ISNAD mankan, talip vd. "Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinde Malpraktis". Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions 4/2 (2017), 98-104.