Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri

Yıl: 2017 Cilt: 0 Sayı: 12 Sayfa Aralığı: 49 - 66 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri

Öz:
Teknoloji eğitimin önemli unsurlarından biridir. Günümüzde, sadece üniversite öğrencileri değil, dil öğretimi de teknolojinin sürekli gelişmesi ile karşı karşıya gelmektedir. Her ne kadar bilgi teknolojileri, 21. yüzyıl öğretmenleri ve öğrencileri için etkin bir araç olarak görülse de, pedagoji her zaman ön planda tutulmalıdır. Kurumlar, okullar ve üniversiteler eğer varolan öğretim programı ve öğretim stratejilerini yenilerler ise, o zaman öğrencilerin konuları anlamasındaki gelişim ve başarı düzeylerinde artış gözlemlenebilir. İşte bu yüzden, yeni nesle yönelik etkin bir öğretimin 21. yüzyılda İngilizceyi yabancı dil (EFL) olarak öğrenmedeki beklentilerini karşılayabilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, Kadir Has Üniversitesi Yabancı Diller İngilizce Hazırlık Programı'na devam etmekte olan öğrencilerin teknoloji ile geliştirilmiş okuma derslerine yönelik görüşleri incelenmiştir. Yapılan değerlendirmelere göre; uygun ve yeterli bilgi teknolojileri okuma derslerinin içeriğine uygulandığında, öğrencilerin okuma derslerine yönelik görüşlerinin olumlu yönde değiştiği gözlemlenmiştir. Doğru ders malzemeleri ve sıralama ile sunulan bir ders içeriği ve akışı, kurumda okutulan okuma ders kitabındaki yetersiz olan aktiviteleri daha iletişimsel ve işbirlikci bir öğretim haline dönüştürmüştür. Ayrıca elde edilen sonuçlar; öğrencilerin daha etkin okuyucular haline geldiğini ve gözle görülebilir akademik başarı elde ettiklerini göstermektedir. Bu durum, öğrencilerin okumaya ve öğrenmeye karşı olan tutumlarını da olumlu yönde etkilemiştir. Fakat, teknolojinin gün ve gün hızla gelişmesi karşısında, kurumlar ve öğretmenler için de güncelleme yapmak kaçınılmazdır. Bu ön çalışma ile, bilgi teknolojileri ile geliştirilmiş derslerin önemi ve faydalarının açığa çıkmasına ışık tutması amaçlanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Impacts of Technology Enhanced EFL Reading Classroom on Student Learning and Achievement

Öz:
Technology is considered one of the most important aspects of education. Today not only college education, but also language teaching is being challenged by the development of technology. Since technology is regarded as a powerful asset for the 21st century teachers and students, pedagogy must be a priority rather than technology itself. As institutions, schools and colleges change the way they teach due to new technologies, and convert their current curriculum and teaching strategies into newer ones to equip today's learners, a deeper understanding of the subjects and greater student success can be evidential. Therefore, an effective next generation teaching needs to fulfill the expectations of the 21st century in English as a Foreign Language (EFL). This paper presents students' attitudes to technology enhanced reading classroom, and its effects on their academic achievement at Kadir Has University School of Foreign Languages English Preparatory Program. From this analysis, if appropriate technology is integrated into reading lessons, the students seem to reflect a positive attitude towards reading. It is concluded that with a wellequipped and staged classroom presentation and instruction, deficient reading activities in the current text book became more communicative and collaborative by using technology. The results also reveal that students have become more efficient readers, and have achieved significant academic progress. The study implies that technology enhanced reading lessons have improved their motivation toward learning. However, it should be kept in mind that technology rapidly changes, so constant updating is required for such institutions and teachers. This work is primarily conducted, and seeks to shed light on the importance and benefits of technology enhanced classrooms.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Acharya, V., Patel, A. & Jethava, S. (2013). A Survey on Social Networking to Enhance the Teaching and Learning Process. International Journal of Advanced Research in Computer Science and Software Engineering. Vol.3, Issue 6.
  • AECT (1977). The Definition of Educational Technology, Task Force on Definition and Terminology, Washington, D.C. 1, 2.
  • Alderson, J. C. (1984). Reading in a freign language: a reading problem or a language problem? In J. C. Alderson and A. H. Urquhart (eds.), Reading in a Foreign Language. London: Longman.
  • Attwell, G. & Hughes, J. (2010). Pedagogic Approaches to Using Technology for Learning Literature Review, UK September 2010.
  • Barad, D. P. (2009). Pedagogical Issues Related to Speaking and Listening Skills & Sound Editing Software, AudacityLT Weekly, Online Journal, Vol.1 (27).
  • Bastidas, J. A. (2006). A framework to understanding motivation in the TESOL field. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development, 7, 147-159.
  • Beetham, H., McGill, L., & Littlejohn, A. (2009). Thriving in the 21st century: Learning Literacies for the Digital Age (LLiDA project). Glasgow: the Caledonian Academy, Glasgow Caledonian University.
  • Chapelle, C. A. (2001). Computer-assisted language learning. In R. Kaplan, (Ed.). Handbook of applied linguistics, Oxford: Oxford University Press.
  • Coffield, F. (2008). Just suppose teaching and learning became the first priority. Learning and Skills Network.
  • Cohen, A. D. (1990). Language learning: Insights for learners, teachers, and researchers. New York: Newbury House.
  • Dexter, S.L., Anderson, R. E., & Becker, H. J., (1999). Teachers' views of computers as catalysts for changes in their teaching practice. Journal of Research on Computing in Education, 31 (3), 221-239.
  • Doolittle, P. E., & Camp, W. G. (1999). Constructivism: the career and technical education perspective. Journal of Vocational and Technical Education, Volume 16, Number 1. Edgerton, R. (1983). A college education up to beating the Japanese. AAHE Bulletin, 35 (10), 3- 7.
  • Franklin, T. & van Harmlen, M. (2007). Web 2.0 for Content for Learning and Teaching in Higher Education. Retrieved from www.obhe.ac.uk/documents/download?id=24
  • Grabe, W. & Stoller, F. L. (2002). Teaching and researching reading. Great Britain: Pearson Education Limited.
  • Graddol, D. (1997). The Future of English, The British Council, 1st ed., 2.
  • Hedge, T. (2003). Teaching & learning in the language classroom. UK: OUP. Nunan, D. (1999). Second Language Teaching and Learning. Boston. MA: Heinle & Heinle.
  • Ilter, B.G. (2009). Effect of technology on motivation in EFL classrooms. TOJDE. 10 (4), 1.
  • Januszewski, A., & Molenda, M. (2008). Chapter 1: Definition. In Januszewski, A., & Molenda, M. (Eds.), Educational technology: A definition with commentary. New York: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Jonassen, D. H. (2000). Computers as mindtools for schools: Engaging critical thinking. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Jordan, L. & Hendricks, C. (2002). Increasing sixth grade students' engagement in literacy learning. Network, 5 (1), Article 1.
  • Kasper, F. L. (2002a). Language Learning & Technology. Vol. 4, No. 2, September 2000, 105-128.
  • Kirkwood, A. & Price, L. (2014). Technology-enhanced learning and teaching in higher education: what is 'enhanced' and how do we know? A critical literature review. Learning, Media and Technology, 39 (1), 6-36.
  • Krashen, S. D. (1982). Principles and practice in second language acquisition. Pergamon Press Inc.
  • Levine, A., Ferenz, O. & Reves, T. (2000). EFL academic reading and modern technology: How can we turn our students into independent critical readers? TESL-EJ, 4, 4.
  • Long, M. H., (1991). An Introduction to Second Language Acquisition Research, Diane Larsen- Freeman and Micheal H. Long , New York, NY: Longman Inc., 398.
  • Long, M. H., Kanagy,R. & Falodun,J. (1993). Choosing and using communication tasks for second language instruction and research. in G.Crookes & S.M.Gass (Eds.) Tasks and Language Learning: Integrating Theory & Practice. (9-34). Clevedon, UK: Multilingual Matters.
  • Mayora, C. (2006). Integrating multimedia technology in a high school EFL program. English Teaching Forum, Number 3, April.
  • Mikulecky, B. S. (2008). Teaching Reading in a Second Language. Pearson Longman, USA. Owsten, R. D. (1997). the World Wide Web: A Technology to Enhance Teaching and Learning, Research New and Comment March issue, 27.
  • Pica, T. (1994). Research on Negotiation: What Does It Reveal About Second-Language Learning Conditions, Processes, and Outcomes? Language Learning Volume 44, Issue 3, 493-527, September 1994.
  • Roblyer, M. D. (2003). Integrating educational technology into teaching (3rd edition). Upper Saddle River, New Jersey: Merrill Prentice Hall. Roblyer, M.D. (2003), Integrating Educational Technology in to Teaching, Prentice Hall.
  • Roschelle J. (2003). Keynote paper: Unlocking the learning value of wireless mobile devices, Journal of Computer Assisted Learning, 19(3), 260-272.
  • Blake, R. J. (2008). Brave new digital classroom technology and foreign language learning, Georgetown University Press, Washington D.C., 15.
  • Ryan, R. M. & Deci, E. L. (2000). Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions, Contemporary Educational Psychology 25, 54-67 (2000).
  • Selber, S. (2004), Multiliteracies for Digital Age (Studies inWriting and Rhetoric), USA, 36.
  • Walker, R., Voce, J. & Ahmed, J. (2012). Survey of technology enhanced learning for higher education in the UK, Oxford: Universities and Colleges Information Systems 31.
  • Webster online dictionary. https://www.merriam-webster.com/
APA MUNZUR Z (2017). Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri. , 49 - 66.
Chicago MUNZUR Zeynep Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri. (2017): 49 - 66.
MLA MUNZUR Zeynep Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri. , 2017, ss.49 - 66.
AMA MUNZUR Z Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri. . 2017; 49 - 66.
Vancouver MUNZUR Z Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri. . 2017; 49 - 66.
IEEE MUNZUR Z "Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri." , ss.49 - 66, 2017.
ISNAD MUNZUR, Zeynep. "Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri". (2017), 49-66.
APA MUNZUR Z (2017). Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri. Journal of Education and Future, 0(12), 49 - 66.
Chicago MUNZUR Zeynep Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri. Journal of Education and Future 0, no.12 (2017): 49 - 66.
MLA MUNZUR Zeynep Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri. Journal of Education and Future, vol.0, no.12, 2017, ss.49 - 66.
AMA MUNZUR Z Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri. Journal of Education and Future. 2017; 0(12): 49 - 66.
Vancouver MUNZUR Z Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri. Journal of Education and Future. 2017; 0(12): 49 - 66.
IEEE MUNZUR Z "Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri." Journal of Education and Future, 0, ss.49 - 66, 2017.
ISNAD MUNZUR, Zeynep. "Bilgi Teknolojileri ile Geliştirilmiş İngilizce Okuma Derslerinin Öğrencilerin Öğrenme ve Başarıları Üzerindeki Etkileri". Journal of Education and Future 12 (2017), 49-66.