Yıl: 2017 Cilt: 25 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1389 - 1404 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumları Arasındaki İlişki

Öz:
Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile öz-yeterlik inançlarını farklı değişkenler bakımından ele almak ve her ikisi arasında nasıl bir ilişki olduğunu ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 akademik yılı bahar döneminde Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde pedagojik formasyon sertifika programına katılan (n=754) öğrenciler oluşturmuştur. Veriler Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde t-testi, ANOVA, MANOVA ve pearson korelasyon (r) kullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile özyeterlik inanç düzeyleri arasında pozitif yönde, düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Psikoloji

Relationship Between Pedagocical Certificate Program Students' Attitudes and Self-Efficacy Beliefs Towards Teacher Profession

Öz:
The aim of this study is to take on pedagocical certificate program students' attitudes and self-efficacy beliefs towards teacher profession in terms of different variables and determine whether there is a relationship between two variables. The participants of the study were 754 students who were studying at Abant Izzet Baysal University in academic year 2014-2015 in spring semester. The data were collected through Teachers' Sense of Efficacy and Teaching Profession Attitude Scales. The data were analyzed through t-test, ANOVA, MANOVA and Pearson's Corelation Coefficent (r). At the end of the study a meaningful, positive and low level relationship was found between students' attitudes and self-efficacy beliefs towards teacher profession.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Psikoloji
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BAKAÇ E, ÖZEN R (2017). Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumları Arasındaki İlişki. , 1389 - 1404.
Chicago BAKAÇ EBRU,ÖZEN Raşit Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumları Arasındaki İlişki. (2017): 1389 - 1404.
MLA BAKAÇ EBRU,ÖZEN Raşit Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumları Arasındaki İlişki. , 2017, ss.1389 - 1404.
AMA BAKAÇ E,ÖZEN R Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumları Arasındaki İlişki. . 2017; 1389 - 1404.
Vancouver BAKAÇ E,ÖZEN R Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumları Arasındaki İlişki. . 2017; 1389 - 1404.
IEEE BAKAÇ E,ÖZEN R "Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumları Arasındaki İlişki." , ss.1389 - 1404, 2017.
ISNAD BAKAÇ, EBRU - ÖZEN, Raşit. "Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumları Arasındaki İlişki". (2017), 1389-1404.
APA BAKAÇ E, ÖZEN R (2017). Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumları Arasındaki İlişki. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(4), 1389 - 1404.
Chicago BAKAÇ EBRU,ÖZEN Raşit Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumları Arasındaki İlişki. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 25, no.4 (2017): 1389 - 1404.
MLA BAKAÇ EBRU,ÖZEN Raşit Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumları Arasındaki İlişki. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.25, no.4, 2017, ss.1389 - 1404.
AMA BAKAÇ E,ÖZEN R Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumları Arasındaki İlişki. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2017; 25(4): 1389 - 1404.
Vancouver BAKAÇ E,ÖZEN R Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumları Arasındaki İlişki. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2017; 25(4): 1389 - 1404.
IEEE BAKAÇ E,ÖZEN R "Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumları Arasındaki İlişki." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 25, ss.1389 - 1404, 2017.
ISNAD BAKAÇ, EBRU - ÖZEN, Raşit. "Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumları Arasındaki İlişki". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 25/4 (2017), 1389-1404.