Uluslararası Dil Dergilerinde Yayımlanan Makalelerin /Konu ve Yöntem Açısından İncelenmesi
Yıl: 2016 Cilt: 36 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 399 - 425 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Uluslararası Dil Dergilerinde Yayımlanan Makalelerin /Konu ve Yöntem Açısından İncelenmesi
Öz: Dil alanında yayımlanmış olan makaleler dilin hangi boyutlarının ele alındığını göstermesi bakımından önem taşımaktadır. Bu araştırmada önemli indekslerde taranan "Language, Culture and Curriculum", "Language and Education" ve "Language Assessment Quarterly" dergilerinin 2015 ve 2016 yılındaki araştırmalarının amaç, yöntem, çalışma grubu ve veri analizi bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, bu dergilerin 2015 ve 2016 yılında yayımlanan araştırmaları oluşmaktadır. Araştırma verileri, nitel araştırma tekniklerinden doküman incelemesi yoluyla toplanmış ve betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Bu araştırmada temalar; amaç/konu, araştırma deseni/yöntemi, çalışma grubu ve verilerin analizi olarak önceden belirlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda, araştırmalarda nitel çalışmaların ağırlık kazandığı ve araştırma konularında büyük oranda dilin yabancı dil olarak öğrenimine yer verildiği görülmüştür. Araştırmalarda çalışma grubu, yöntem ve analizlerde çoklu kullanımların olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime: Konular:
Examination of Articles Published in International Language Journals in terms of Object/Subject and Method
Öz: Articles published in the field of language are important as they show which dimensions of a language are studied. In this research, the purpose was to examine the researches of "Language, Culture and Curriculum", "Language and Education" and Language Assessment Quarterly" journals, which are searched in important indexes, in 2015 and 2016 in terms of objective, method, study population and data analysis. The study population consists of researches published in these journals in 2015 and 2016. The data of the research were collected through document review method, which is one of the qualitative research techniques, and they were analyzed using the descriptive analysis method. In this research, the themes were previously determined as objective/subject, research design/method, study population and data analysis. In consequence of the conducted analyses, it was determined that qualitative studies gained importance in the researches and learning a language as a foreign language was substantially included in research subjects. It was detected that multiple usage was preferred in study population, method and analyses.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Arık, R. S. ve Türkmen, M. (2009, Kasım). Eğitim Bilimleri Alanında Yayınlanan Bilimsel Dergilerde Yer Alan Makalelerin İncelenmesi. (http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/pdf/488.pdf) (2015, Ocak 11)
- Balcı, A. (2003). Eğitim Örgütlerine Yeni Bakış Açıları: Kuram-Araştırma İlişkisi II. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 33, 26-61.
- Balcı, A. ve Apaydın, Ç. (2009). Türkiye'de Eğitim Yönetimi Araştırmalarının Durumu: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi Örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59), 325-343.
- Bush, T. ve Crawford, M. (2012). Mapping The Field Over 40 Years: A Historical Review. Educational Management Administration And Leadership. 40(5), 537-543.
- Büyükikiz, K. (2014). Yabancılara Türkçe Öğretimi Alanında Hazırlanan Lisansüstü Tezler Üzerine Bir İnceleme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(25), 203-213.
- Coşkun, E., Özçakmak, H. ve Balcı, A. (2012). Türkçe Eğitiminde Eğilimler: 1981- 2010 Yılları Arasında Yapılan Tezler Üzerine Bir Meta-Analiz Çalışması. Yayımlandığı Kitap E. Yılmaz, M. Gedizli, E, Özcan ve Y. Koçmar (Editörler), Türkçenin Eğitimi Öğretimi Üzerine Çalışmalar (204-212). Ankara: Pegem Akademi.
- Çalık, M., Ünal, S., Coştu, B., ve Karataş, F. Ö. (2008). Trends in Turkish Science Education. Essays in Education, Special Edition, 23-45.
- Erdem, M. D., Gün, M., Şengül, M. ve Özkan, E. (2015). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Alanında Yazılmış Bilimsel Makalelerde Geçen Anahtar Sözcüklere İlişkin Bir İçerik Analizi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 213-237.
- Eyüp, B., Uzuner Yurt, S., ve Stebler, M. Z. (2012). Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimine Yönelik Yapılan Akademik Çalışmalar Üzerine Bir İnceleme. Turkish Studies, 7(1), 1119-1131.
- Glesne, C. ve Peshkin, A. (1992). Becoming Qualitative Researchers an Introduction. London: Longman Group Ltd.
- Göktaş, Y., Hasançebi, F., Varışoğlu, B., Akçay, A., Bayrak, N., Baran, M., ve Sözbilir, M. (2012). Türkiye'deki Eğitim Araştırmalarında Eğilimler: Bir İçerik Analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 443-460.
- Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G. ve Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye'de Eğitim Teknolojileri Araştırmalarındaki Eğilimler: 2000- 2009 Dönemi Makalelerinin İçerik Analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12, 443-460.
- Güzel, A. (2003). Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Bölümlerinde Kurulması Gerekli Görülen Anabilim Dalları Hakkında Yeni Projelerimiz. Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 13, 13-86.
- Hallinger, P. (2013). A Conceptual Framework for Systematic Reviews of Research in Educational Leadership and Management. Journal of Educational Administration, 51(2), 126 - 149.
- İncekara, S. (2009). Uluslararası Alanda Coğrafya Eğitimi Araştırmaları ve Türkiye'den Örnekler: Mevcut Durum ve Gelecek Yönler. Doğu Coğrafya Dergisi, 21, 123- 136.
- Korkmaz, Z. (2007). Gramer Terimleri Sözlüğü, Ankara:. TDK Yayınları.
- Odom, S. L., Brantlinger, E., Gersten, R., Horner, R. H., Thompson, B., ve Harris, K. R. (2005). Research in Special Education: Scientific Methods and EvidenceBased Practices. Council for Exiceptional Children, 71(2), 137-148.
- Ozan, C., ve Köse, E. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim Alanındaki Araştırma Eğilimleri. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 116-136.
- Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17.baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
- Maxwell, J. A. (1992). Understanding and Validity in Qualitative Research. Harvard Educational Review, 62, 9791000.
- Roberts, P. ve Priest, H. (2006).Reliability and Validity in Research. Nursing Standard, 20, 41-45.
- Sert, G., Kurtoğlu, M., Akıncı, A. ve Seferoğlu, S. S. (2012, Şubat). Öğretmenlerin Teknoloji Kullanma Durumlarını İnceleyen Araştırmalara Bir Bakış: Bir İçerik Analizi Çalışması. Akademik Bilişim Kongresinde sunulmuş bildiri, Uşak Üniversitesi, Uşak.
- Sevim, O. ve İşcan, A. (2012). Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinde Geçen Anahtar Kelimelere Dönük Bir İçerik Analizi. Turkish Studies, 7(1), 1863-1873.
- Sözbilir, M., ve Kutu, H. (2008). Development and Current Status of Science Education Research in Turkey. Essays in Education [Special issue], 1-22.
- Şişman, M. (1998). Eğitim Yönetiminde Kuram ve Araştırmada Alternatif Paradigma ve Yaklaşımlar. Eğitim Yönetimi, 3(16), 395-422.
- Turan, S., Karadağ, E., Bektaş, F., ve Yalçın, M. (2014). Türkiye'de Eğitim Yönetiminde Bilgi Üretimi: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 2003-2013 yayınlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice], 20(1), 93-119.
- Ulutaş, F. ve Ubuz, B. (2008). Matematik Eğitiminde Araştırmalar ve Eğilimler: 2000 ile 2006 Yılları Arası. İlköğretim Online, 7(3), 614-626.
- Varışoğlu, B., Şahin, A., ve Göktaş, Y. (2013). Türkçe Eğitimi Araştırmalarında Eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1776-1781.
- Yalçın, N., Bilican, S., Kezer, F. ve Yalçın, Ö. (2009, Aralık). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisinde Yayınlanan Makalelerin Niteliği: İçerik Analizi. (http://oc.eab.org.tr/ egtconf/pdfkitap/pdf/488.pdf) (2015, Ocak 21)
- Yıldırım, A., ve Şimşek. H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
APA | Yıldız D (2016). Uluslararası Dil Dergilerinde Yayımlanan Makalelerin /Konu ve Yöntem Açısından İncelenmesi. , 399 - 425. |
Chicago | Yıldız Derya Uluslararası Dil Dergilerinde Yayımlanan Makalelerin /Konu ve Yöntem Açısından İncelenmesi. (2016): 399 - 425. |
MLA | Yıldız Derya Uluslararası Dil Dergilerinde Yayımlanan Makalelerin /Konu ve Yöntem Açısından İncelenmesi. , 2016, ss.399 - 425. |
AMA | Yıldız D Uluslararası Dil Dergilerinde Yayımlanan Makalelerin /Konu ve Yöntem Açısından İncelenmesi. . 2016; 399 - 425. |
Vancouver | Yıldız D Uluslararası Dil Dergilerinde Yayımlanan Makalelerin /Konu ve Yöntem Açısından İncelenmesi. . 2016; 399 - 425. |
IEEE | Yıldız D "Uluslararası Dil Dergilerinde Yayımlanan Makalelerin /Konu ve Yöntem Açısından İncelenmesi." , ss.399 - 425, 2016. |
ISNAD | Yıldız, Derya. "Uluslararası Dil Dergilerinde Yayımlanan Makalelerin /Konu ve Yöntem Açısından İncelenmesi". (2016), 399-425. |
APA | Yıldız D (2016). Uluslararası Dil Dergilerinde Yayımlanan Makalelerin /Konu ve Yöntem Açısından İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 399 - 425. |
Chicago | Yıldız Derya Uluslararası Dil Dergilerinde Yayımlanan Makalelerin /Konu ve Yöntem Açısından İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 36, no.2 (2016): 399 - 425. |
MLA | Yıldız Derya Uluslararası Dil Dergilerinde Yayımlanan Makalelerin /Konu ve Yöntem Açısından İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.36, no.2, 2016, ss.399 - 425. |
AMA | Yıldız D Uluslararası Dil Dergilerinde Yayımlanan Makalelerin /Konu ve Yöntem Açısından İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 36(2): 399 - 425. |
Vancouver | Yıldız D Uluslararası Dil Dergilerinde Yayımlanan Makalelerin /Konu ve Yöntem Açısından İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 36(2): 399 - 425. |
IEEE | Yıldız D "Uluslararası Dil Dergilerinde Yayımlanan Makalelerin /Konu ve Yöntem Açısından İncelenmesi." Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, ss.399 - 425, 2016. |
ISNAD | Yıldız, Derya. "Uluslararası Dil Dergilerinde Yayımlanan Makalelerin /Konu ve Yöntem Açısından İncelenmesi". Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 36/2 (2016), 399-425. |