The Determination of Secondary School Students’ Internet Competency Level Perceptions

Yıl: 2014 Cilt: 13 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 180 - 190 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

The Determination of Secondary School Students’ Internet Competency Level Perceptions

Öz:
Kocaeli'de üç yıldır devam eden "Her öğrenciye bir bilgisayar" projesinin eğitimde fırsat eşitliğini sağlayabilmek, orta ve düşük sosyo-ekonomik düzeydeki ailelerin çocuklarını da bilgisayar ve internetle buluşturmak açısından bu projenin yararlı olacağı düşünülmektedir. Proje kapsamında sahip olunan bilgisayarların ortaokul öğrencilerinin internet kullanma yeterlik düzeyleri ile ilgili algıları üzerindeki etkisini görmeye ihtiyaç duyulmuştur. Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin internet yeterlik düzeyi algılarının çeşitli değişkenler (cinsiyet, sınıf düzeyi, bilgisayar ve internet kullanma yılı, gelecekte seçecekleri meslek vb.) açısından değerlendirmektir. Çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Sonuç olarak bu araştırma ile bir sosyal sorumluluk projesi olarak gerçekleştirilen üç yıllık bir uygulamada, mini bilgisayar dağıtılan ortaokul öğrencilerinin internet yeterlik düzeyi algıları incelenmiş, ortaya çıkan sonucun memnuniyet verici düzeyde olduğu görülmüştür
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Ortaokul Öğrencilerinin İnternet Yeterlik Düzeyi Algılarının Belirlenmesi

Öz:
The project entitled “A computer for every student” in Kocaeli and implemented for three years, is thought to be of significance in terms of equal opportunities in education and introduction of the internet and computers to those whose families belong to middle or low socio-economic status. Within the framework of the project, it is essential to explore the effect of computers on internet usage competency level perceptions of secondary school students. The purpose of the research is to assess secondary school students’ internet competency level perceptions according to different variables (gender, grade, year of internet and computer usage, prospective occupation). The research employs a descriptive case study model. As a result, the study examines the internet competency level perceptions of the secondary school students provided with minicomputers in the social responsibility project which has been implemented for three years and concludes that the result is satisfactory
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akkoyunlu, B. ve Yılmaz, E. (2005). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları. Eğitim Araştırmaları, 19, 1-4.
  • Aktaş Arnas, Y. (2005). 3-18 Yaş Grubu Çocukların İnteraktif İletişim Araçlarını Kullanmalarının Değerlendirilmesi. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET- 4(4): 59-66 http://www.tojet.net/volumes/v4i4.pdf
  • Bilgi Toplumu İstatistikleri, (2011). http://www.bilgitoplumu.gov.tr/Documents/1/Diger/Bilgi ToplumuIstatistikleri 2011.pdf
  • Bunz, U., Curry, C., & Voon, W. (2007). Perceived Versus Actual Computer-Email-Web Fluency. Computers in Human Behavior, 23(5), 2331-2344.
  • Döner, C. (2011). Ortaokul Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Durndell, A. & Haag, Z. (2002). Computer Self Efficacy, Computer Anxiety, Attitudes Towards The Internet and Reported Experience with The Internet, By Gender, in An East European Sample. Computers in Human Behavior, 18, 521–535.
  • Ersoy, A. ve Türkkan, B. (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Resimlerinde İnternet Algısı. İlköğretim Online, 8(1), 57-73. http://ilkogretim-online.org.tr/vol8say1/v8s1m6. pdf adresinden 23 Ekim 2011 tarihinde erişilmiştir.
  • Ersoy, A. ve Yaşar, Ş. (2002). Ortaokul 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin İnternet Kullanma Durumları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(4), 401–426. http://www.tebd.gazi.edu.tr/arsiv/ 2003_cilt1/sayi_4/401- 426.PDF adresinden 11.09.2011 tarihinde erişilmiştir.
  • EU Kids Online II Türkiye (2010). Avrupa Çevrimiçi Çocuklar Araştırma Projesi Türkiye Sonuçları. http://eukidsonline.metu.edu.tr adresinden 20 Kasım 2010 tarihinde erişilmiştir.
  • Gültutan, Ş. (2007) Ortaokul 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin İnternet Kullanma Alışkanlıkları. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Gündoğdu, D.(2006). Ortaokul Öğrencilerinin İnternet Kullanım Düzeyleri ve Amaçları (Elazığ İli Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Hargittai, E. & Shafer, S. 2006. "Differences in Actual and Perceived Online Skills: The Role of Gender." Social Science Quarterly.
  • Kaptan, S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17.baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kavuk, M. (2011). Ortaokul Öğrencilerinde Sanal Zorbalığın İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kaya, Z. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Li, N. & Kirkup, G., (2007). Gender and Cultural Differences in Internet Use: A Study of China and The Uk. Computers ve Education, 48, 301–317, 2007.
  • Liaw, S., S. (2002). An Internet Survey For Perceptions of Computers, and The World Wide Web: Relationship, Prediction, and Difference. Computers in Human Behavior, 18 (1), pp. 17–35.
  • Numanoğlu, G. ve Bayır Ş. (2012). Ortaokul İkinci Kademe Öğrencilerinin Sınıf Düzeylerine Göre İnternet Kullanımları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Bahar, 10 (2). 295-323.
  • Özkan, E. (2010). Ortaokul II. Kademe Öğrencilerinin Bilgisayar-İnternet Kullanım Durumlarının Değerlendirilmesi (Uşak İli Örneği) Yüksek Lisans Tezi. Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Peng, H., Tsai, C. C., & Wu, Y.T. (2006). University Students’ Self-Efficacy and Their Attitudes Toward The İnternet: The Role of Students’ Perceptions of The Internet. Educational Studies, 32, 73-86.
  • Sakarya, S., Tercan, İ. ve Çoklar, A., N. (2011). İlköğretim Öğrencilerinin İnterneti ve Arama Motorlarını Kullanım Durumları. 5 th International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22-24 September 2011 Fırat University, Elazığ- Türkiye.
  • Sarı, F. (2000). Eğitim Ortamlarında İnternetten Nasıl Yararlanılır? http://bilkom.com.tr. Adresinden 12.06.2010 tarihinde erişilmiştir.
  • Schumacher, P. & Morahan-Martin, J. (2001). Gender, Internet and Computer Attitudes and Experiences. Computers in Human Behavior, 17 (1), 95–110.
  • Torkzadeh G. & Van Dyke, T. (2002). Effects of Training on Internet Self-Efficacy and Computer Use Attitudes. Computers in Human Behavior, 18, 479-494.
  • Tsai, C.-C., Lin, SSJ, & Tsai, M. J. (2001). Developing an Internet Attitude Scale for High School Students. Computer & Education, 37, p.41-51.
  • TUİK (2010). “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanımı Araştırması Sonuçları”, Sayı:14818 Ağustos 2010. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=6308 adresinden 2.04.2011tarihinde erişilmiştir.
  • Wu, Y. T & Tsai C.-C. (2006). University Students’ Internet Attitudes and Internet Self-Efficacy: A Study at Three Universities in Taiwan. CyberPsychology and Behavior, 9, 441-450.
APA deveci topal a, KOLBURAN GEÇER A (2014). The Determination of Secondary School Students’ Internet Competency Level Perceptions. , 180 - 190.
Chicago deveci topal arzu,KOLBURAN GEÇER Aynur The Determination of Secondary School Students’ Internet Competency Level Perceptions. (2014): 180 - 190.
MLA deveci topal arzu,KOLBURAN GEÇER Aynur The Determination of Secondary School Students’ Internet Competency Level Perceptions. , 2014, ss.180 - 190.
AMA deveci topal a,KOLBURAN GEÇER A The Determination of Secondary School Students’ Internet Competency Level Perceptions. . 2014; 180 - 190.
Vancouver deveci topal a,KOLBURAN GEÇER A The Determination of Secondary School Students’ Internet Competency Level Perceptions. . 2014; 180 - 190.
IEEE deveci topal a,KOLBURAN GEÇER A "The Determination of Secondary School Students’ Internet Competency Level Perceptions." , ss.180 - 190, 2014.
ISNAD deveci topal, arzu - KOLBURAN GEÇER, Aynur. "The Determination of Secondary School Students’ Internet Competency Level Perceptions". (2014), 180-190.
APA deveci topal a, KOLBURAN GEÇER A (2014). The Determination of Secondary School Students’ Internet Competency Level Perceptions. İlköğretim Online (elektronik), 13(1), 180 - 190.
Chicago deveci topal arzu,KOLBURAN GEÇER Aynur The Determination of Secondary School Students’ Internet Competency Level Perceptions. İlköğretim Online (elektronik) 13, no.1 (2014): 180 - 190.
MLA deveci topal arzu,KOLBURAN GEÇER Aynur The Determination of Secondary School Students’ Internet Competency Level Perceptions. İlköğretim Online (elektronik), vol.13, no.1, 2014, ss.180 - 190.
AMA deveci topal a,KOLBURAN GEÇER A The Determination of Secondary School Students’ Internet Competency Level Perceptions. İlköğretim Online (elektronik). 2014; 13(1): 180 - 190.
Vancouver deveci topal a,KOLBURAN GEÇER A The Determination of Secondary School Students’ Internet Competency Level Perceptions. İlköğretim Online (elektronik). 2014; 13(1): 180 - 190.
IEEE deveci topal a,KOLBURAN GEÇER A "The Determination of Secondary School Students’ Internet Competency Level Perceptions." İlköğretim Online (elektronik), 13, ss.180 - 190, 2014.
ISNAD deveci topal, arzu - KOLBURAN GEÇER, Aynur. "The Determination of Secondary School Students’ Internet Competency Level Perceptions". İlköğretim Online (elektronik) 13/1 (2014), 180-190.