Yıl: 2017 Cilt: 0 Sayı: 10 Sayfa Aralığı: 49 - 60 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.16947/fsmia.372579 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin ÖğrencilerinÖz Düzenleme Becerilerine Etkisi

Öz:
Araştırmada üstbilişsel öğretim stratejileri içeren etkinliklerin çalışmaya katılan öğrencilerde öz düzenleme becerileri ve bunların kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. Çalışma,ön test-son test kontrol, gruplu modele göre düzenlenmiştir. Araştırmada deney ve kontrolgrubunda 15 öğrenci yer almıştır. Araştırma verilerinin analizinde parametrik olmayantest teknikleri kullanılmıştır. Üstbilişsel öğretim stratejilerinin kullanıldığı deney grubundaki öğrencilerin, yapılan uygulamalar sonucunda algılanan öz düzenleme düzeylerininarttığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın denenceleri üç ayrı zamanda toplanan verilerile yapılan analiz sonucunda ortaya çıkan bulgular kapsamında tartışılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik

The Effects of Metacognitive Teaching Strategieson Students’ Self-Regulation Skills

Öz:
In the current study, the effects of teaching based on metacognitive teaching strategies on students’ self-regulation skills were investigated. The present study was conducted according to pre-test-post-test-control group design that is one of the experimental research methods. There were 15 students in each group in the study. In data analysis, non parametric tests were used. The findings show that teaching based on metacognitive teaching strategies increased students’ perceived self-regulation skills in the experimental group. Findings obtained from the statistical analyzes applied to the measurements made in three time periods were discussed in the context of the essays which constitute the basis of the research
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alemdar, Arzu, “Bilişüstü beceri eğitiminin fen bilgisi öğrencilerinin başarı- larına, kavram kazanımlarına, kavramlarının sürekliliğine ve transferine etkisi”, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul, 2009.
  • Begg, I., Duft, S., Lalonde, P., Melnick, R., Sanvito, J., “Memory predictions are based on ease of processing”, Journal of Memory and Language, 28, 1989.
  • Cornoldi, C., “The impact of metacognitive reflection on cognitive control”, ed. G. Mazzoni, T. O. Nelson, Metacognition and cognitive neuropsychology, Mahwah, NJ, Erlbaum, 1998.
  • Çalışkan, Muhittin, “Öğrenme stratejileri öğretiminin yürütücü biliş bilgisine, yürütücü biliş becerilerini kullanmaya ve başarıya etkisi”, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya, 2009.
  • Demir, Özden, “Bilişsel koçluk yöntemiyle öğretilen bilişsel farkındalık stratejilerinin altıncı sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin epistemolojik inanç- larına, bilişsel farkındalık becerilerine, akademik başarılarına ve bunların kalıcı- lıklarına etkisi”, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Çukurova Üniversitesi, Adana, 2009.
  • Duru, Mehmet Kürşad, “İlköğretim fen bilgisi dersinde beyin fırtınası ile öğ- retimin başarıya, kavram öğrenmeye ve bilişüstü becerilere etkisi”, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul, 2007.
  • Flavell, J., “First discussant’s comments: What is memory development the development of?”, Human Development, 14, 1971.
  • Flavell, J., “First discussant’s comments: “Metacognition and cognitive monitoring”, American Psychologist, 34(10), 1979.
  • Hertzog, C., Robinson, A. E., “Metacognition and Intelligence”, ed. O. Wilhelm, R. W. Engle, Handbook of understanding and measuring intelligence, Thousand Oaks, CA, Sage, 2004.
  • Oruç, Ayşe, “Öz düzenlemeli öğrenmenin okuduğunu anlamaya tutuma ve üst bilişsel düşünmeye etkisi”, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak, 2012.
  • Özsoy, Gökhan, “İlköğretim beşinci sınıfta üstbiliş stratejilerinin öğretiminin problem çözme başarısına etkisi”, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara, 2007.
  • Schneider, W., “The development of procedural metamemory in childhood and adolescence”, ed. G. Mazzoni, T. O. Nelson, Metacognition andcognitive neuropsychology, Mahwah, NJ, Erlbaum, 1998.
  • Schneider, W., Pressley, M., Memory development between 2 and 20, New York, Springer-Verlag, 1989.
  • Schunk, D. H., Zimmerman, B. J., Self-regulation of learning and performance: issues and educational applications, Hillsdale, Lawrence Erlbaum associates, Inc, 1994.
  • Vuk, J. “College students’ behavior on multıple choice self-tailored exams in relation to metacognitive abılıty, self-efficacy and test anxiety”, (Unpublished Ph. Thesis), Mississippi State University Depertmant of Counseling and Educational Psychology, USA, 2008.
  • Waters, S .H., Schneider, W., Borkowski, G. J., Metacognition, Strategy Use, and Instruction, London, The Guilford Press, 2009.
  • Zimmerman, B. J., “Self-efficacy: An essential motive to learn”, Contemporary Educational Psychology, 25, 2000.
  • Zohar, A., Dori, Y. J., Metacognition in science education: Trends in current research, Springer, 2012.
APA Arslan S, Gelişli Y (2017). Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin ÖğrencilerinÖz Düzenleme Becerilerine Etkisi. , 49 - 60. 10.16947/fsmia.372579
Chicago Arslan Serhat,Gelişli Yücel Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin ÖğrencilerinÖz Düzenleme Becerilerine Etkisi. (2017): 49 - 60. 10.16947/fsmia.372579
MLA Arslan Serhat,Gelişli Yücel Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin ÖğrencilerinÖz Düzenleme Becerilerine Etkisi. , 2017, ss.49 - 60. 10.16947/fsmia.372579
AMA Arslan S,Gelişli Y Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin ÖğrencilerinÖz Düzenleme Becerilerine Etkisi. . 2017; 49 - 60. 10.16947/fsmia.372579
Vancouver Arslan S,Gelişli Y Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin ÖğrencilerinÖz Düzenleme Becerilerine Etkisi. . 2017; 49 - 60. 10.16947/fsmia.372579
IEEE Arslan S,Gelişli Y "Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin ÖğrencilerinÖz Düzenleme Becerilerine Etkisi." , ss.49 - 60, 2017. 10.16947/fsmia.372579
ISNAD Arslan, Serhat - Gelişli, Yücel. "Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin ÖğrencilerinÖz Düzenleme Becerilerine Etkisi". (2017), 49-60. https://doi.org/10.16947/fsmia.372579
APA Arslan S, Gelişli Y (2017). Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin ÖğrencilerinÖz Düzenleme Becerilerine Etkisi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimler Dergisi, 0(10), 49 - 60. 10.16947/fsmia.372579
Chicago Arslan Serhat,Gelişli Yücel Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin ÖğrencilerinÖz Düzenleme Becerilerine Etkisi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimler Dergisi 0, no.10 (2017): 49 - 60. 10.16947/fsmia.372579
MLA Arslan Serhat,Gelişli Yücel Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin ÖğrencilerinÖz Düzenleme Becerilerine Etkisi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimler Dergisi, vol.0, no.10, 2017, ss.49 - 60. 10.16947/fsmia.372579
AMA Arslan S,Gelişli Y Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin ÖğrencilerinÖz Düzenleme Becerilerine Etkisi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimler Dergisi. 2017; 0(10): 49 - 60. 10.16947/fsmia.372579
Vancouver Arslan S,Gelişli Y Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin ÖğrencilerinÖz Düzenleme Becerilerine Etkisi. FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimler Dergisi. 2017; 0(10): 49 - 60. 10.16947/fsmia.372579
IEEE Arslan S,Gelişli Y "Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin ÖğrencilerinÖz Düzenleme Becerilerine Etkisi." FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimler Dergisi, 0, ss.49 - 60, 2017. 10.16947/fsmia.372579
ISNAD Arslan, Serhat - Gelişli, Yücel. "Üstbilişsel Öğretim Stratejilerinin ÖğrencilerinÖz Düzenleme Becerilerine Etkisi". FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimler Dergisi 10 (2017), 49-60. https://doi.org/10.16947/fsmia.372579