Yıl: 2017 Cilt: 50 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 161 - 187 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Yenilikçi Tarih Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi

Öz:
Tarih öğretiminde en önemli sorunlardan birisi dersin ezbere dayalı bir ders olarak algılanması ve bu nedene bağlı olarak anlatıma dayalı gerçekleştirilmesidir. Öğretim programlarında yer alan içeriğin genişliği ve sınav odaklı eğitim bu durumun kendi içinde yeniden üretimine neden olmakta ve öğretmenleri bilgi aktaran teknikerler haline dönüştürmektedir. Bu araştırmanın amacı, Muş ilinde görev yapan öğretmenlere yönelik gerçekleştirilen 30 saatlik "Yenilikçi Tarih Öğretimi" başlıklı hizmet içi eğitim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesidir. Öğretmen görüşme formları aracılığıyla toplanan veriler içerik ve betimsel analiz teknikleri ile analiz edilmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin eğitim programını etkili olarak değerlendirdikleri, yenilikçi tarih öğretimi yöntem ve tekniklerinin okullarında uygulamaları sırasında öğrenci hazırbulunuşluğu, okulun fiziksel yapısı, ekonomik eksiklikler, ders sürelerinin yetersizliği, öğretim programını yetiştirme kaygısı yaşama sorunları ile karşılaşabileceklerini düşündükleri sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Psikoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri

Evaluation of Innovative History Teaching In-Service Training Program Based on Teacher Opinions

Öz:
One of the important issue in history teaching is that the lesson is perceived as memorization and due to this, history is teached with telling. Education focused on high stakes tests and extensiveness of the curriculum cause reproduction of issues and transform the teachers to technicians who are narrators. The aim of this research is to evaluate the effectiveness of the in service education, called “Innovative History Teaching”, which drived thirty lessons. In that descriptive equalitative research, data collected from teachers are analyzed by content and descriptive analysis. The teachers stated that the curriculum was efficent and in the process of innovative history teaching methods, they faced with issues which are root in preparedness of student, physicalstructure of school building, economical, poorness of timing, the anxinety of finishing the curriculum
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Psikoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Yiğit E, Keleşoğlu S (2017). Yenilikçi Tarih Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. , 161 - 187.
Chicago Yiğit E. Özlem,Keleşoğlu Serkan Yenilikçi Tarih Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. (2017): 161 - 187.
MLA Yiğit E. Özlem,Keleşoğlu Serkan Yenilikçi Tarih Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. , 2017, ss.161 - 187.
AMA Yiğit E,Keleşoğlu S Yenilikçi Tarih Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. . 2017; 161 - 187.
Vancouver Yiğit E,Keleşoğlu S Yenilikçi Tarih Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. . 2017; 161 - 187.
IEEE Yiğit E,Keleşoğlu S "Yenilikçi Tarih Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi." , ss.161 - 187, 2017.
ISNAD Yiğit, E. Özlem - Keleşoğlu, Serkan. "Yenilikçi Tarih Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi". (2017), 161-187.
APA Yiğit E, Keleşoğlu S (2017). Yenilikçi Tarih Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 50(1), 161 - 187.
Chicago Yiğit E. Özlem,Keleşoğlu Serkan Yenilikçi Tarih Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 50, no.1 (2017): 161 - 187.
MLA Yiğit E. Özlem,Keleşoğlu Serkan Yenilikçi Tarih Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, vol.50, no.1, 2017, ss.161 - 187.
AMA Yiğit E,Keleşoğlu S Yenilikçi Tarih Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2017; 50(1): 161 - 187.
Vancouver Yiğit E,Keleşoğlu S Yenilikçi Tarih Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2017; 50(1): 161 - 187.
IEEE Yiğit E,Keleşoğlu S "Yenilikçi Tarih Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi." Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 50, ss.161 - 187, 2017.
ISNAD Yiğit, E. Özlem - Keleşoğlu, Serkan. "Yenilikçi Tarih Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Programının Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi". Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 50/1 (2017), 161-187.