Yıl: 2015 Cilt: 6 Sayı: 12 Sayfa Aralığı: 44 - 61 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

SPOR ÜRÜNLERİ PİYASASINDA AKTİF PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK MÜŞTERİ TERCİHLERİ ARAŞTIRMASI

Öz:
Gerçekleştirilen bu araştırma ile özellikle spor mallarına yönelik talebin değişimi ve yönü incelenmeye çalışılarak, bu malları sunan firmaların etkinlik ve verimlilik için oluşturması gereken pazarlama karması kararları ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada birincil elde veri toplama yöntemi olarak 1013 öğrenciye yüz yüze anket uygulanmış ve veriler bilgisayar destekli istatistik programında analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, spor mallarının kullanımında ve tercihlerinin açıklanmasında sekiz alt boyut ortaya çıkmıştır. Bunlar; somut özellikler, orijinal corner mağazalar, moda ve estetik değişkenler, outlet mağazacılık ve elektronik ortam, marka bağlılığı ve sadakati, departmanlı aracı mağazalar, tanıtım ve tutundurma ve son olarak fiyat kalite karşılaştırmasıdır. Araştırma sonuçlarına göre oluşturulacak spor mallarına ilişkin pazarlama karma kararlarının firmaların daha etkin ve verimli şekilde pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirmesine ve tüketicilerin ihtiyaçlarının daha iyi karşılanmasına katkı sağlayacağı öngörülmektedir
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim İşletme Halkla İlişkiler

THE RESEARCH of CONSUMERS’ PREFERENCES for DETERMINING the ACTIVE MARKETING MIX in the MARKET of SPORTS GOODS

Öz:
In this study, demand change and direction for especially sports goods have been examined and marketing mix decisions necessary for fertility and efficiency have been revealed for the firms that present these goods. In the study, a questionnaire was applied to 1013 students and the data was analysed in a computer based statistic program. According to the results of the research, eight sub-dimensions rose for the usage of sports goods and their preferences. These dimensions are concrete characteristics, original (corner) markets, fashion and aesthetic variables, outlet marketing and electronic media, brand loyalty, mediator stores with department, promotion and price-quality comparison. It has been proposed that marketing mix decisions for the sports goods made according to the research results will contribute to fertile and active marketing activities and meet the needs of the consumers well
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim İşletme Halkla İlişkiler
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • ALTUNBAŞ, Hüseyin; (2007), “Marketing of Sport and Sport in Marketing Communication”, Selçuk University The Journal of Communication, 5(1), pp. 93-101.
  • ARGAN, Metin, Hakan, KATIRCI; (2008), Sport Marketing, Nobel Publishing, Ankara.
  • ARGAN, Metin, Hakan, KATIRCI; (2012), Sport Marketing, Anadolu University Publishing No: 2481, Eskişehir.
  • BLANN, F.Wayne., Ketra L. ARMSTRONG; (2007), Contemporary Sport Management, Third edition, Human Kinetic Publishers.
  • CANDEMIR, Aykan and Zalluhoğlu A.E.; (2012), “Factor Affecting the Sport Related Consumer Expenditures”, Aegean Academic Perspective, Volume 12-Special Issue, pp. 29-39.
  • CONSTANTITINIDIES, Efthymios. (2006). “The Marketing Mix Revisited: Towards the 21st Century Marketing”, Journal of Marketing Management, Apr, 22, pp.407-438.
  • DOĞRU, Zafer; (2003), Sport Consumer Profile and Marketing Components in Sport in terms of Sport Marketing, Master Thesis unpublished, Abant İzzet Baysal University, Bolu.
  • IMANZADEH, Masoud, Akbar ASGHARI, Peyman IMANZADEH, Akbar and AMİRİ; (2011), “Survey of the Cycle of Production, Supply and Consumption of Sporting Goods and Services in Ardabil Province with Emphasis on Consumers’ rights”, Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 5(11), pp. 2157-2160.
  • JOBBER, David; (2001), Principles and Practise of Marketing, Third Edition, McGrawhill. MULLIN Bernard James, Stephen HARDY and William Anthony SUTTON; (2000). Sport Marketing, Human Kinetics, v. 13, USA.
  • PITTS, Brenda and David, STOTLAR; (2002), Fundamentals of Sport Marketing, Fitness Information Technology, Sport Management Library, p.79.
  • YAZICI, Gökhan, Erdoğan TOZOĞLU, Kenan, ŞEBİN, Özgür, BOSTANCI, Fatih, KARAHÜSEYINOĞLU; (2010), “The Research of Principles effective on brand preference for undergraduate and master students from the school of physical education and sports”, Atatürk University The Journal of Physical Education and Sport Sciences, 12(2), pp. 36-43.
APA GÜLER Y, Ayan S (2015). SPOR ÜRÜNLERİ PİYASASINDA AKTİF PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK MÜŞTERİ TERCİHLERİ ARAŞTIRMASI. , 44 - 61.
Chicago GÜLER YUNUS BAHADIR,Ayan Sinan SPOR ÜRÜNLERİ PİYASASINDA AKTİF PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK MÜŞTERİ TERCİHLERİ ARAŞTIRMASI. (2015): 44 - 61.
MLA GÜLER YUNUS BAHADIR,Ayan Sinan SPOR ÜRÜNLERİ PİYASASINDA AKTİF PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK MÜŞTERİ TERCİHLERİ ARAŞTIRMASI. , 2015, ss.44 - 61.
AMA GÜLER Y,Ayan S SPOR ÜRÜNLERİ PİYASASINDA AKTİF PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK MÜŞTERİ TERCİHLERİ ARAŞTIRMASI. . 2015; 44 - 61.
Vancouver GÜLER Y,Ayan S SPOR ÜRÜNLERİ PİYASASINDA AKTİF PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK MÜŞTERİ TERCİHLERİ ARAŞTIRMASI. . 2015; 44 - 61.
IEEE GÜLER Y,Ayan S "SPOR ÜRÜNLERİ PİYASASINDA AKTİF PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK MÜŞTERİ TERCİHLERİ ARAŞTIRMASI." , ss.44 - 61, 2015.
ISNAD GÜLER, YUNUS BAHADIR - Ayan, Sinan. "SPOR ÜRÜNLERİ PİYASASINDA AKTİF PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK MÜŞTERİ TERCİHLERİ ARAŞTIRMASI". (2015), 44-61.
APA GÜLER Y, Ayan S (2015). SPOR ÜRÜNLERİ PİYASASINDA AKTİF PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK MÜŞTERİ TERCİHLERİ ARAŞTIRMASI. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(12), 44 - 61.
Chicago GÜLER YUNUS BAHADIR,Ayan Sinan SPOR ÜRÜNLERİ PİYASASINDA AKTİF PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK MÜŞTERİ TERCİHLERİ ARAŞTIRMASI. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6, no.12 (2015): 44 - 61.
MLA GÜLER YUNUS BAHADIR,Ayan Sinan SPOR ÜRÜNLERİ PİYASASINDA AKTİF PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK MÜŞTERİ TERCİHLERİ ARAŞTIRMASI. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.6, no.12, 2015, ss.44 - 61.
AMA GÜLER Y,Ayan S SPOR ÜRÜNLERİ PİYASASINDA AKTİF PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK MÜŞTERİ TERCİHLERİ ARAŞTIRMASI. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015; 6(12): 44 - 61.
Vancouver GÜLER Y,Ayan S SPOR ÜRÜNLERİ PİYASASINDA AKTİF PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK MÜŞTERİ TERCİHLERİ ARAŞTIRMASI. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015; 6(12): 44 - 61.
IEEE GÜLER Y,Ayan S "SPOR ÜRÜNLERİ PİYASASINDA AKTİF PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK MÜŞTERİ TERCİHLERİ ARAŞTIRMASI." Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6, ss.44 - 61, 2015.
ISNAD GÜLER, YUNUS BAHADIR - Ayan, Sinan. "SPOR ÜRÜNLERİ PİYASASINDA AKTİF PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN TESPİTİNE YÖNELİK MÜŞTERİ TERCİHLERİ ARAŞTIRMASI". Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6/12 (2015), 44-61.