Yıl: 2015 Cilt: 6 Sayı: 12 Sayfa Aralığı: 292 - 321 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÖRGÜTLERDE SINIRLANDIRICI YA DA SÜRÜKLEYİCİ GÜÇ OLARAK FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ

Öz:
Farklı genetik, kültürel ve toplumsal ortamlarda yetişen, ama aynı örgüt içinde aynı kurallara göre çalışmak zorunda olan bireylerin sevk ve idaresi yönetimin ve günümüz yöneticilerinin en güç uğraş alanlarından birisini oluşturmaktadır. Modern dönemde örgütlerin etkinliğini maddi ve fiziki sermayelerinin çok ötesinde entelektüel sermayelerinin biçimlendirdiği düşünüldüğünde, çalışanların potansiyellerinin farkına varılabilmesi, sinerjinin yaratılabilmesi ve Farklılıkların yönetilebilmesi kurumların stratejik yönetimi açısından da son derece önemlidir. Bu amaçla çalışma bir kamu kurumu olan Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesinde görev yapmakta olan akademik ve idari personelin kendi kurumlarında farklılıkların yönetimine ilişkin algıları araştırılmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih

MANAGEMENT OF DIFFERENCES AT ORGANİZATİONS AS A POWER OF DELIMITATION OR FACILITATION

Öz:
The management and administration of the individuals who has to work with the same rules in an organization in spite of being grown up in different genetical,cultural and social conditions is one of the most difficult job of the management and the managers of today.When it is thought that the efficiency of the organizations is not formated by their physical conditions or capital butwith their intellectual capital,creating synergy and managing the differences becomes very important for the sytrategical management of organizations, so Karamanoğlu Mehmet Bey University’s academical and administrative staff’s perception of the management of differences is researched in this study
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • ABBASİ, S. M., ve HOLLMAN, K. W. (1991). “Managing Cultural Diversity: The Challenge of the ‘90s”, Management Quarterly, 25(3), 24-32.
  • ATASOY, Z. (2012). Farklılıkların Yönetimi: Üniversite Öğrencilerinin Farklılık Algısının Öğrenci Başarı Düzeyine Etkisi Üzerine Bir Araştırma, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
  • BALAY, R. ve SAĞLAM, M. (2004). “Eğitimde Farklılıkların Yönetimi Ölçeğinin Uygulanabilirliği”, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 32-46.
  • BASSETT-JONES, N. (2005). “The Paradox of Diversity Management, Creativity and Innovation”, Creativity and Innovation Management, 14(2), 169-175.
  • BHADURY, H., MİGHTY, E. J., DAMAR, H. (2000). “Maximizing Workforce Diversity in Project Teams: A Network Flow Approach”, The International Journal of Management Science, 28, 143-153.
  • BLESSETT, B. ve PRYOR, M. (2013). “The Invisible Job Seeker: The Absence of ExOffenders in Discussions of Diversity Management”, Public Administration Quarterly, 37(3), 433-455.
  • BUDDHAPRİYA, S. (2013). “Diversity Management Practices in Select Firms in India: A Critical Analysis”, The Indian Journal of Industrial Relations, 48(4), 597-610.
  • BYRNE, D. (1971). The Attraction Paradigm. New York: Academic Press.
  • CHATMAN, J.A.ve FLYNN, F. J. (2001). “The Influence of Demografic Heterogeneity on the Emergence and Consequences of Cooperative Norms in Work Teams”, Academy of Management Journal, 44(5), 956–974.
  • CHOİ, S. ve RAİNEY, H. G. (2010). “Managing Diversity in U.S. Federal Agencies: Effects of Diversity and Diversity Management on Employee Perceptions of Organizational Performance”, Public Administration Review, 70(1), 109-121.
  • COOKE, F. L. (2010). Social Responsibility, Sustainability and Diversity of Human Resources. In A. Harzing ve A. Pinnington (Eds.), International Human Resource Management (3rd ed.). London: Sage.
  • COOKE, F. L. ve SAİNİ, D. S. (2010). “Diversity Management in India: A Study of Organizations in Different Ownership Forms and Industrial Sectors”, Human Resource Management, 49(3), 477– 500.
  • COX, T. J., LOBEL, S. A., MCLEOD, P. L. (1991). “Effects of Ethnic and Group Cultural Differences on Cooperative and Competitive Behavior on a Group Task”, Academy of Management Journal, 34(4), 827–847.
  • COX, T., Jr. (1993). Cultural Diversity in Organizations: Theory, Research, and Practice. San Francisco: Berrett-Koehler.
  • COX, T., Jr.ve BLAKE, S. (1991). “Managing Cultural Diversity: Implications for Organizational Competitiveness”, Academy of Management Executive, 5(3), 45–56.
  • CÜCELOĞLU, D. (1997). İyi Düşün Doğru Karar Ver, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • ÇETİN, N. ve BOSTANCI, A.B. (2014). “İlköğretim Okullarında Okul Yöneticilerinin Öğretmenler Arasındaki Farklılıkları Yönetme Durumu”, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 64(1), 1-10.
  • D’NETTO, B. ve SOHAL, A. S. (1999). “Human Resource Practices and Workforce Diversity: An Empirical Assessment”, International Journal of Manpower, 20, 530–547.
  • DAGHER, J., D’NETTO, B., SOHAL, A.S. (1998). “Managing Workforce Diversity in the Australian Manufacturing Industry”, Human Factors and Ergonomics in Manufacturing, 8, 177–192.
  • Diversity Training: is it Working? (1999). Employment Review [online]. http://www.employmentreview.com
  • D'NETTO, B., JİE SHEN, J., CHELLİAH, J., MONGA, M. (2014). “Human Resource Diversity Management Practices in the Australian Manufacturing Sector”, The International Journal of Human Resource Management, 25(9), 1243-1266.
  • ELMUTİ, D. (1993). “Managing Diversity in the Workplace: An Immense Challenge for Both Managers and Workers”, Industrial Management, 35, 19-22.
  • ELY, R. J. (2004). “A Field Study of Group Diversity, Participation in Diversity Education Programs, and Performance”, Journal of Organizational Behavior, 25(6), 755–780.
  • ERDEN Aygün, S. (2013). “Kuşaklar Arasındaki Farklılıklar ve Örgütsel Yansımaları”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 93-112.
  • ERGÜL, H. F. ve KURTULMUŞ, M. (2014). “Farklılıkların Yönetimi Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 298-312.
  • FETTAHLIOĞLU, Ö. O. ve İNCE M. (2013). “Çalışma Yaşamında Farklılıkların Yönetimi Uygulamalarının İş Doyumuna Etkisi: Tekstil Sektöründe Alan Araştırması”, KSÜ İİBF Dergisi, 3(1), 77- 88.
  • GUİLLAUME, Y. R. F, DAWSON, J. F, PRİOLA, V., SACRAMENTO, C. A , WOODS; S. A, HİGSON, H. E., BUDHWAR, P. S., WEST, M. A. (2014). “Managing Diversity in Organizations: An Integrative Model and Agenda for Future Research”, European Journal of Work and Organizational Psychology, 23(5), 783-802.
  • HARRİSON, D. A., PRİCE, K. H., GAVİN, J. H., FLOREY, A. T. (2002). “Time, Teams, and Task Performance: Changing Effects of Surface and Deep-Level Diversity on Group Functioning”, Academy of Management Journal, 45, 1029–1045.
  • HEALY, G., ve OİKELOME, F. (2007). “A Global Link between National Diversity Policies? The Case of the Migration of Nigerian Physicians to the UK and USA”, International Journal of Human Resource Management, 18(11), 1917–1933.
  • HİCKS, D. A. (2002). “Spiritual and Religious Diversity in the Workplace: Implications for Leadership”, Leadership Quarterly, 13, 379–396.
  • HUR, Y., STRİCKLAND, R. A. (2012). “Diversity Management Practices and Understanding Their Adoption: Examining Local Governments in North Carolina”, Public Administration Quarterly, 36(3), 380- 412.
  • JACKSON, S.E., JOSHİ, A., ERHARDT, N. L. (2003). “Recent Research on Team and Organizational Diversity: SWOT Analysis and Implications”, Journal of Management, 29(6), 801-830.
  • JEHN, K. A., CHADWİCK, C., THATCHER, S. M. B. (1997). “To Agree or not to Agree: The Effects of Value Congruence, Individual Demographic Dissimilarity, and Conflict on Workgroup Outcomes”, International Journal of Conflict Management, 8, 287–305.
  • JOHANSSON, F. (2005), “Masters of Multicultural”, Harvard. Business Review, 83(10), 18-19.
  • JONES, D., PRİNGLE, J., SHEPHERD, D. (2000). “Managing diversity” meets Aotearoa/New Zealand”, Personnel Review, 29(3), 364–380.
  • JOSHİ, A., ve ROH, H. (2009). “The Role of Context in Work Team Diversity Research: A Meta-Analytic Review”, Academy of Management Journal, 52, 599–627.
  • KİLDUFF, M., ANGELMAR, R. and MEHRA, A. (2000). “Top Management-Team Diversity and Firm Performance: Examining The Role of Cognitions”, Organization Science, 11, 21–34.
  • KİRBY, E. L. ve HARTER, L. M. (2003). “Speaking the Language of the Bottom-Line: The Metaphor of "Managing Diversity", The Journal of Business Communication, 40(1), 28-49.
  • KULKARNİ, S. (2012). “A Study on Cultural Diversity Management For Indian Organizations”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 37, 267-276.
  • KUNZE, F., BOEHM, S., BRUCH, H. (2013). “Organizational Performance Consequences of Age Diversity: Inspecting the Role of Diversity-Friendly HR Policies and Top Managers’ Negative Age Stereotypes”, Journal of Management Studies, 50(3), 413- 442.
  • LAURİNG, J. (2013). “International Diversity Management: Global Ideals and Local Responses”, British Journal of Management, 24, 211–224.
  • LİAO, H., CHUANG, A., JOSHİ, A. (2008). “Perceived Deep-Level Dissimilarity: Personality Antecedents and Impact on Overall Job Attitude, Helping, Work Withdrawal, and Turnover”, Organizational Behavior and Human Decision Processes, 106, 106–124.
  • MATHEWS, A. (1998). “Diversity: A Principle of Human Resource Management”, Public Personnel Management, 27, 175 -185.
  • MCLEOD, P. L., LOBEL, S. A., and COX, T. Jr. (1996), “Ethnic Diversity and Creativity in Small Group”, Small Group Research, 27, 248–264.
  • MCLEOD, P. L. ve LOBEL, S. (1992). “The Effects of Ethnic Diversity on Idea Generation in Small Groups”, Paper Presented at the Annual Meeting of the Academy of Management, ss. 227-231, Las Vegas, NV.
  • MCPHERSON, M., SMİTH-LOVİN, L., COOK, J. M. (2001). “Birds of a feather: Homophily in Social Networks”, Annual Review of Sociology, 27(1), 415-444.
  • MEMDUHOĞLU, H. B. (2007). Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine Göre Türkiye’de Kamu Liselerinde Farklılıkların Yönetimi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • MEMDUHOĞLU, H. B. (2011). “Okullarda Farklılıkların Örgütsel Doğurguları: Bir Örnek Olay İncelemesi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 115- 138.
  • MEMDUHOĞLU, H. B. ve AYYÜREK, O. (2014). “Öğretmenlerin ve Okul Yöneticilerinin Görüşlerine Göre Anaokullarında Farklılıkların Yönetimi”, Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 175-188.
  • MİLLİKEN, F. J., ve MARTİNS, L. L. (1996). “Searching for Common Threads: Understanding the Multiple Effects of Diversity in Organizational Groups”, Academy of Management Review, 21, 402–433.
  • O’REİLLY, C. A., CALDWELL, D. F., BARNETT, W. P. (1989). “Work Group Demography, Social Integration, and Turnover”, Administrative Science Quarterly, 34(1), 21–37.
  • OLKİN, R. (2002). “Could you Hold the Door for me? Including Disability in Diversity”, Cultural Diversity and Ethnic Minority Psychology, 8, 130–137.
  • ONAY Özkaya, M., ÖZBİLGİN, M., ŞENGÜL, C. M. (2008). “Türkiye’de Farklılıkların Yönetimi: Türk ve Yabancı Ortaklı Şirket Örnekleri”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 359-374.
  • ÖKSÜZ, Y. ve GÜVEN, E. (2012). “Farklılıklara Saygı Ölçeği (FSÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, The Journal of Academic Social Science Studies, 5(5), 457-473.
  • ÖNCER, A. Z. (2004). İşletmelerde Bireysel, Örgütsel, Yönetsel Farklılık Kaynakları Ve Farklılaşma Stratejileri: “Unilever Unity Projesi” Kapsamında Bir Araştırma.
  • Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul.
  • POLAT, S. (2012). “Farklılıklar Yönetimi için Gerekli Örgütsel Değerler”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 12(2), 1397-1418.
  • POWELL, G. N. ve GRAVES, L. M. (2003). Women and Men in Management (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • PRİCE, K., HARRİSON, D., GAVİN, J. (2006). “Withholding Inputs in Team Contexts: Member Composition, Interaction Processes, Evaluation Structure, and Social Loafing”, Journal of Applied Psychology, 91, 1375–1384.
  • RAGİNS, B. R., SİNGH, R., CORNWELL, J. M. (2007). “Making the Invisible Visible: Fear and Disclosure of Sexual Orientation at Work”, Journal of Applied Psychology, 92, 1103–1118.
  • SABHARWAL, M. (2014). “Is Diversity Management Sufficient? Organizational Inclusion to Further Performance”, Public Personnel Management, 43(2), 197-217.
  • SEYMEN, O. A. (2006). “The Cultural Diversity Phenomenon in Organizations and Different Approaches for Effective Cultural Diversity Management: A Literary Review”, Cross Cultural Management, 14(4), 296-315.
  • SHEN, J., D’NETTO, B., TANG, J. (2010). “Effects of Human Resource Diversity Management on Organizational Citizen Behaviour in the Chinese Context”, The International Journal of Human Resource Management, 21(12), 2156–2172.
  • SİMMONS, S. M. ve ROWLAND, K. N. (2011). “Diversity and its Impact on Organizational Performance: The Influence of Diversity Constructions on Expectations and Outcomes”, Journal of Technology Management & Innovation, 6(3), 171-182.
  • SÜ, S. ve KLEİNER, M. (2007). “Diversity Management in Germany: Dissemination and Design of the Concept”, The International Journal of Human Resource Management, 18(11), 1934-1953.
  • SÜRGEVİL, O. ve BUDAK, G. (2008). “İşletmelerin Farklılıkların Yönetimi Anlayışına Yaklaşım Tarzlarının Saptanmasına Yönelik Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(4), 65-96.
  • SYED, J. ve ÖZBİLGİN, M. (2009). “A Relational Framework for International Transfer of Diversity Management Practices”, The International Journal of Human Resource Management, 20(12), 2435–2453.
  • ŞİŞMAN, M., GÜLEŞ, H. ve DÖNMEZ, A. (2010). “Demokratik Bir Okul Kültürü İçin Yeterlilikler Çerçevesi”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 167-182.
  • THOMAS, R. R. (1990). “From Affirmative Action To Affirming Diversity”, Harvard Business Review, 68, 107-117.
  • TOZKOPARAN, G. ve VATANSEVER, Ç. (2011). “Farklılıkların Yönetimi: İnsan Kaynakları Yöneticilerinin Farklılık Algısı Üzerine Bir Odak Grup Çalışması”, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 21, 89-109.
  • TRENKA, J. (2006). “Diversity in the Work Force: Challenges for Employers”, SuperVision, 67, 17-21.
  • TSUİ, A. S., EGAN, T. D, O’REİLLY, C. A.(1992). “Being Different: Relational Demography and Organizational Attachment”, Administrative Science Quarterly, 37(4), 549–79.
  • TURNER, J. C. (1987). Rediscovering the Social Group: A Self-Categorization Theory. Oxford, UK: Blackwell.
  • VAN DER VEGT, G. S., BUNDERSON, J. S., OOSTERHOF, A. (2006). “Expertness Diversity and Interpersonal Helping in Teams: Why Those who Need the Most Help End up Getting the Least”, Academy of Management Journal, 49, 877–893.
  • WATSON, W. E., KUMAR, K., MİCHAELSEN, L. K. (1993). “Cultural Diversity’s Impact on Interaction Process and Performance: Comparing Homogeneous and Diverse Task Groups”, Academy of Management Journal, 36, 590-602.
  • WİLLİAMS, K. Y. ve O’REİLLY, C. A. (1998). “Demography and Diversity in Organizations: A Review of 40 Years of Research”. In B. M. Staw ve R. I. Sutton (Eds.), Research in organizational behavior ss. 77–140. New York, NY: Elsevier/JAI Press.
  • WİLSON, E. M., ve ILES, P. A. (1999), “Managing Diversity – An Employment and Service Delivery Challenge”, The International Journal of Public Sector Management, 12, 27–49.
  • YANG, Y. (2005). “Developing Cultural Diversity Advantage: The Impact of Diversity Management Structures”, Academy of Management Best Conference Paper, ss.1-9.
  • YEŞİLTAŞ, M., ARSLAN, Ö. E., TEMİZKAN, R. (2012). “İşgören Seçiminde ve Örgüt İçi İş Yaşamında Siyasi Ayrımcılık: Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 4(1), 94-117.
APA İNCE M, Gül H, ÇAKICI A, CANDAN H (2015). ÖRGÜTLERDE SINIRLANDIRICI YA DA SÜRÜKLEYİCİ GÜÇ OLARAK FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ. , 292 - 321.
Chicago İNCE MEHMET,Gül Hasan,ÇAKICI A.Burhan,CANDAN HAKAN ÖRGÜTLERDE SINIRLANDIRICI YA DA SÜRÜKLEYİCİ GÜÇ OLARAK FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ. (2015): 292 - 321.
MLA İNCE MEHMET,Gül Hasan,ÇAKICI A.Burhan,CANDAN HAKAN ÖRGÜTLERDE SINIRLANDIRICI YA DA SÜRÜKLEYİCİ GÜÇ OLARAK FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ. , 2015, ss.292 - 321.
AMA İNCE M,Gül H,ÇAKICI A,CANDAN H ÖRGÜTLERDE SINIRLANDIRICI YA DA SÜRÜKLEYİCİ GÜÇ OLARAK FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ. . 2015; 292 - 321.
Vancouver İNCE M,Gül H,ÇAKICI A,CANDAN H ÖRGÜTLERDE SINIRLANDIRICI YA DA SÜRÜKLEYİCİ GÜÇ OLARAK FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ. . 2015; 292 - 321.
IEEE İNCE M,Gül H,ÇAKICI A,CANDAN H "ÖRGÜTLERDE SINIRLANDIRICI YA DA SÜRÜKLEYİCİ GÜÇ OLARAK FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ." , ss.292 - 321, 2015.
ISNAD İNCE, MEHMET vd. "ÖRGÜTLERDE SINIRLANDIRICI YA DA SÜRÜKLEYİCİ GÜÇ OLARAK FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ". (2015), 292-321.
APA İNCE M, Gül H, ÇAKICI A, CANDAN H (2015). ÖRGÜTLERDE SINIRLANDIRICI YA DA SÜRÜKLEYİCİ GÜÇ OLARAK FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(12), 292 - 321.
Chicago İNCE MEHMET,Gül Hasan,ÇAKICI A.Burhan,CANDAN HAKAN ÖRGÜTLERDE SINIRLANDIRICI YA DA SÜRÜKLEYİCİ GÜÇ OLARAK FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6, no.12 (2015): 292 - 321.
MLA İNCE MEHMET,Gül Hasan,ÇAKICI A.Burhan,CANDAN HAKAN ÖRGÜTLERDE SINIRLANDIRICI YA DA SÜRÜKLEYİCİ GÜÇ OLARAK FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.6, no.12, 2015, ss.292 - 321.
AMA İNCE M,Gül H,ÇAKICI A,CANDAN H ÖRGÜTLERDE SINIRLANDIRICI YA DA SÜRÜKLEYİCİ GÜÇ OLARAK FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015; 6(12): 292 - 321.
Vancouver İNCE M,Gül H,ÇAKICI A,CANDAN H ÖRGÜTLERDE SINIRLANDIRICI YA DA SÜRÜKLEYİCİ GÜÇ OLARAK FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015; 6(12): 292 - 321.
IEEE İNCE M,Gül H,ÇAKICI A,CANDAN H "ÖRGÜTLERDE SINIRLANDIRICI YA DA SÜRÜKLEYİCİ GÜÇ OLARAK FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ." Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6, ss.292 - 321, 2015.
ISNAD İNCE, MEHMET vd. "ÖRGÜTLERDE SINIRLANDIRICI YA DA SÜRÜKLEYİCİ GÜÇ OLARAK FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ". Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6/12 (2015), 292-321.