Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri

Yıl: 2017 Cilt: 18 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 709 - 732 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri

Öz:
Bu çalışmanın amacı, pedagojik formasyon eğitimi veren ve aynı zamanda eğitim fakültelerinde görevli akademisyenlerin gözüyle pedagojik formasyon uygulamasının değerlendirilmesidir. Araştırma nitel bir çalışma olup olgubilim deseninde gerçekleştirilmiştir. Veriler görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesinde görevli ve pedagojik formasyon eğitimlerinde görev alan 10 akademisyen çalışma grubu olarak belirlenmiş, veriler yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda pedagojik formasyon eğitiminde görev alan eğitim fakültesinde görevli akademisyenlerin bu uygulamaya olumlu bakmadıkları, bu yolla eğitim fakültesi dışındakilere öğretmenlik yolunun açılmasının uygun olmadığını düşündükleri ortaya çıkmıştır. Pedagojik formasyon eğitimlerinin süre kısalığı, öğrencilerin bu eğitim için ücret ödemelerinden dolayı sertifikayı bir hak olarak görmeleri ve eğitimi önemsememeleri, bu eğitim sırasında öğrenci devamının problem olması gibi birtakım sınırlayıcı sebeplerden dolayı öğretmenlik yeterliliği kazandırmadığı düşünülmektedir. Akademisyenler, öğrencilerin bu eğitimi almadaki amaçlarının genelde bir iş/meslek edinme, sertifika sahibi olma, etiket elde etme gibi dışsal sebepler olduğu görüşündedirler
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

The Views of Academicians Who Give Pedagogical Formation Education Regarding Pedagogical Formation Certificate Program: Problems and Solutions Proposals

Öz:
This research aims to evaluate the views of academicians who give pedagogical formation education and who train teachers in the faculty of education towards pedagogical certificate program. Having a qualitative research design, the research data were collected through interviews. The research group consisted of 10 academicians who work at Kahramanmaras Sutcu Imam University Faculty of Education and who were actively involved in pedagogical formation education. This research used semi-structured interview form prepared by the researcher. The obtained data were analyzed through descriptive analysis method. Research results have revealed that academicians do not have positive views towards pedagogical formation education and that it was not appropriate for those from the other faculties to be teachers. It is thought that pedagogical formation trainings do not provide teaching competency due to a number of restrictive reasons such as a short period of time for pedagogical formation education, students' right to receive certificate for their education as they pay a certain amount of money and their indifference to the program, and attendance problem. Academicians have reported that the purpose of education for pedagogical formation students is to have a job, a certificate and a label
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KÖSE A (2017). Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri. , 709 - 732.
Chicago KÖSE Akif Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri. (2017): 709 - 732.
MLA KÖSE Akif Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri. , 2017, ss.709 - 732.
AMA KÖSE A Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri. . 2017; 709 - 732.
Vancouver KÖSE A Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri. . 2017; 709 - 732.
IEEE KÖSE A "Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri." , ss.709 - 732, 2017.
ISNAD KÖSE, Akif. "Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri". (2017), 709-732.
APA KÖSE A (2017). Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 709 - 732.
Chicago KÖSE Akif Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18, no.2 (2017): 709 - 732.
MLA KÖSE Akif Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.18, no.2, 2017, ss.709 - 732.
AMA KÖSE A Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 18(2): 709 - 732.
Vancouver KÖSE A Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 18(2): 709 - 732.
IEEE KÖSE A "Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, ss.709 - 732, 2017.
ISNAD KÖSE, Akif. "Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18/2 (2017), 709-732.