Yıl: 2014 Cilt: 9 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 1 - 20 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

TÜRKİYENİN ÖĞRETMEN PROFİLİ*

Öz:
Günümüzde öğretmenin iyi ve nitelikli yetişmiş olması, öğrencinin de o oranda iyi ve nitelikli yetişeceği anlamına gelmektedir. Gelişmiş olarak nitelendirdiğimiz ülkelerin gelişmişlik düzeyleri ile öğretmen yetiştirmeye verdikleri önem arasında son derece sıkı bir ilişki vardır. Bu nedenle ülkemizde öğretmenlerin çoğunlukla istihdam edildiği kurum Milli Eğitim Bakanlığı'dır. Milli Eğitim Bakanlığı'nda (MEB) görev yapan öğretmenlerimizin profillerinin çıkartılması amaçlanan betimsel nitelikli tarama modelindeki çalışmada; öğretmenlerin demografik özellikleri, eğitim durumları, istihdam durumu ve öğretmen ihtiyacı konuları ele alınmıştır. Araştırmanın evrenini MEB'de görev yapan öğretmenler ve idareciler oluşturmaktadır. Eğitimin temel unsuru, teknolojik gelişmelere rağmen öğretmendir. MEB İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü'nden alınan verilere dayalı olarak Ağustos 2012 tarihi itibariyle MEB'de görev yapan 746.326 öğretmenin yaklaşık %55'ini kadınlar oluştururken, idareci kadrosunda yer alan kadın çalışanların %10 olduğu göze çarpmaktadır. Öğretmenlerimizin yaklaşık %30'u 30 yaş altı ve yaklaşık %41'i ise 30-36 yaş arasında yer almaktadır. Oldukça genç öğretmen kadrosuna sahip olan MEB'de öğretmenlerin %51,9'u eğitim fakültesi, %14,1'i ise fen edebiyat fakültesi mezunudur. Mesleki ve teknik eğitim fakülteleri mezunu öğretmenlerin oranı %8,2, diğer fakülte ve yüksekokul mezunu öğretmenlerin oranı ise %22,4'tür. Araştırmada öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojisi alanında kendilerini geliştirme konusunda gayret göstermedikleri ve öğretmenlerin iş doyumlarının oldukça düşük olduğu bu yüzden fırsatını buldukları anda öğretmenlikten başka bir mesleğe geçmek istedikleri sonucuna ulaşılmıştır
Anahtar Kelime:

TURKEY'S TEACHER PROFILE

Öz:
Today, the good and qualified teachers to be trained, students will also grow at that rate means good and qualified. Which is described as an advanced teacher training with the level of development of the countries of their commitment to a relationship is extremely tight. Therefore, teachers in our country, mostly by employing institutions are the Ministry of Education. Ministry of Education teachers in our profiles are intended to be removed in the screening model descriptive study of teachers' demographic characteristics, educational status, employment status issues are discussed and the need for teachers. Research of the Ministry of Education who served in the universe is composed of teachers and administrators. Ministry Directorate General of Human Resources from the Ministry of Education based on data as of August 2012 746,326 teachers working in about 55% of the women, creating a cadre of women in executive that 10% of employees are outstanding. Approximately 30% of our teachers under the age of 30 and about 41% are between the ages of 30-36. Ministry of Education staff who have a fairly young teacher of teachers, 51.9% faculty of education, 14.1% is a graduate of the Faculty of Science. Graduates of vocational and technical education faculty ratio of 8.2% of the teachers, other school and college graduates 22.4 % in the proportion of teachers' species. Research in the field of information and communication technologies in the teachers make an effort to develop themselves and their job satisfaction of teachers is very low so the opportunity to get in a profession other than teaching at the time they reached their desired results
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • BRAD, R. (1994). Eleştirel Düşünme Becerilerini Öğretme. (Çev: Güzin Büyükkurt). Eğitim ve Bilim, 18 (91):45-49.
  • BRANCH, B., J. (2000). The Relationship Among Critical Thinking, Clinical Decision Making, and Clinical Practica: A Comparative Study. Universty of Idaho PhD Thesis.
  • ÇEPNİ, S. (2010). “Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş”. 5.Baskı, Trabzon
  • DAM, G., VOLMAN, M (2004). Critical thinking as a citizenship competence: teaching strategies. Learning and Instruction, 14,359–379. Developing Minds, Volume 1. Alexandria: Virinia. Ascd.
  • ENNİS, R. H. (1991). Goals for a Critical Thinking Curriculum. A. Costa (editör).
  • HALPERN, D., F. (1993). Assessing The Effectiveness of Critik-Thinking Instruction. The Journal of General Education. Vol.42, No:4, 338-353.
  • MEB EARGED (2011), Öğrenci Başarılarını Belirleme Sınavı
  • MEB İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü (2012)
  • PAUL, R. W., L. Elder, (2001). Critical Thinking: Tools For Taking Charge Of Your Learning And Your Life. Upper Saddle River, Nj: Prentice Hall.
  • SEMERCİ, N.(2000). “Kritik düşünme ölçeği”. Eğitim ve Bilim. Cilt:25. Sayı116. S:23-26
APA ABAZAOĞLU İ, Yıldırım O, YILDIZHAN Y (2014). TÜRKİYENİN ÖĞRETMEN PROFİLİ*. , 1 - 20.
Chicago ABAZAOĞLU İlkay,Yıldırım Osman,YILDIZHAN Yılmaz TÜRKİYENİN ÖĞRETMEN PROFİLİ*. (2014): 1 - 20.
MLA ABAZAOĞLU İlkay,Yıldırım Osman,YILDIZHAN Yılmaz TÜRKİYENİN ÖĞRETMEN PROFİLİ*. , 2014, ss.1 - 20.
AMA ABAZAOĞLU İ,Yıldırım O,YILDIZHAN Y TÜRKİYENİN ÖĞRETMEN PROFİLİ*. . 2014; 1 - 20.
Vancouver ABAZAOĞLU İ,Yıldırım O,YILDIZHAN Y TÜRKİYENİN ÖĞRETMEN PROFİLİ*. . 2014; 1 - 20.
IEEE ABAZAOĞLU İ,Yıldırım O,YILDIZHAN Y "TÜRKİYENİN ÖĞRETMEN PROFİLİ*." , ss.1 - 20, 2014.
ISNAD ABAZAOĞLU, İlkay vd. "TÜRKİYENİN ÖĞRETMEN PROFİLİ*". (2014), 1-20.
APA ABAZAOĞLU İ, Yıldırım O, YILDIZHAN Y (2014). TÜRKİYENİN ÖĞRETMEN PROFİLİ*. Turkish Studies (Elektronik), 9(2), 1 - 20.
Chicago ABAZAOĞLU İlkay,Yıldırım Osman,YILDIZHAN Yılmaz TÜRKİYENİN ÖĞRETMEN PROFİLİ*. Turkish Studies (Elektronik) 9, no.2 (2014): 1 - 20.
MLA ABAZAOĞLU İlkay,Yıldırım Osman,YILDIZHAN Yılmaz TÜRKİYENİN ÖĞRETMEN PROFİLİ*. Turkish Studies (Elektronik), vol.9, no.2, 2014, ss.1 - 20.
AMA ABAZAOĞLU İ,Yıldırım O,YILDIZHAN Y TÜRKİYENİN ÖĞRETMEN PROFİLİ*. Turkish Studies (Elektronik). 2014; 9(2): 1 - 20.
Vancouver ABAZAOĞLU İ,Yıldırım O,YILDIZHAN Y TÜRKİYENİN ÖĞRETMEN PROFİLİ*. Turkish Studies (Elektronik). 2014; 9(2): 1 - 20.
IEEE ABAZAOĞLU İ,Yıldırım O,YILDIZHAN Y "TÜRKİYENİN ÖĞRETMEN PROFİLİ*." Turkish Studies (Elektronik), 9, ss.1 - 20, 2014.
ISNAD ABAZAOĞLU, İlkay vd. "TÜRKİYENİN ÖĞRETMEN PROFİLİ*". Turkish Studies (Elektronik) 9/2 (2014), 1-20.