TÜRKİYE’DEKİ “HAYAT BİLGİSİ” İLE SİNGAPUR’DAKİ “VATANDAŞLIK VE AHLAK EĞİTİMİ” DERSLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl: 2013 Cilt: 8 Sayı: 8 Sayfa Aralığı: 1453 - 1461 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

TÜRKİYE’DEKİ “HAYAT BİLGİSİ” İLE SİNGAPUR’DAKİ “VATANDAŞLIK VE AHLAK EĞİTİMİ” DERSLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI

Öz:
Her problem, yeni bir çözüm arayışına yöneltmekte, yeni bir öğrenme sürecini başlatmaktadır. Günümüz toplumlarında yaşanan bireysel ve toplumsal nitelikli sorunlar, sadece akademik anlamda değil aynı zamanda ahlaki anlamda da nitelikli bireyler yetiştirme vb. ihtiyaçlar ailelerin ve eğitimcilerin dikkatini değerler eğitimine çekmiştir. Son yıllarda ülkemizde değerler eğitimine olan ilgi de artmış, bu ilgi 2010 yılında yayınlanan İlk Ders Genelgesi ile resmi bir hal almıştır. İster ailede, ister okulda olsun pek çok kişi topluma faydalı bireyler haline gelmeleri için çocukların ahlaki anlamda da eğitilmeleri konusunda hemfikirdirler. Bu eğitim farklı şekillerde yapılmakta ise de en uygun olanı, planlanmış olması ve ders programlarında değerler eğitimine vurguların yapılarak çeşitli şekillerde programlarda yer almasıdır. Ayrıca değerler eğitimi ile ilgili yapılan akademik çalışmalara farklı bakış açılarıyla da bakılmalı ve farklı alanlarda da çalışmalar yürütülmelidir. Bu bağlamda uluslararası sınavlarda (TIMSS, PIRLS) başarılar yakalamış olan ülkelerin değerler eğitimi uygulamalarına bakmakta yarar vardır. Bu çalışma, Singapur eğitim sisteminde ilköğretimde okutulmakta olan Vatandaşlık ve Ahlak Eğitimi dersi ile Türkiye Milli Eğitim Sisteminde okutulmakta olan Hayat Bilgisi dersini değerler eğitimi bağlamında karşılaştırmayı amaçlamaktadır. İki ders karşılaştırıldığında; Singapur'da değerlerin ayrı bir ders olarak okutulduğu ama Türkiye'de değerler eğitiminin pek çok ders içeriğine serpiştirildiği (kazanımlar, öğrenme - öğretme süreci vb.) incelendiğinde de pek çok benzer noktaların bulunduğu görülmektedir. Bu çalışmanın, eğitimciler, program geliştirme uzmanları başta olmak üzere değerler eğitimi ile ilgilenen herkese faydalı olacağı umulmaktadır
Anahtar Kelime:

THE COMPARISON OF "LIFE SCIENCE" IN TURKEY TO "CITIZENSHIP AND MORAL EDUCATION" IN SINGAPORE INTHE CONTEXT OFVALUES EDUCATION

Öz:
Each problem tends to search for a new solution, initiates a new learning process. Qualified individual and social problems in contemporary societies, not only in the academic domain, but also in the moral domain has attracted the attention of both parents and educators to values education of qualified individuals training and so on needs. In recent years, an interest in values education has increased in our country, this interest has become official with the first course in an circularissued in 2010. Whether in the family or at school, in order to become a useful individual to society, many people are agree about that the children should take moral education. Although this training is carried out in different ways, the most appropriate one is to be planned and should be included in curriculat hat highlights values education performed in various ways in programs. Besides, in the academic studies done on values education, different perspectives should be seen and studies should be carried out in different areas. In this context, it is useful to look at the applications of values education of the countries that caught achievements at international tests (TIMSS, PIRLS). This study aims to compare the Citizenship and Moral Education that taught in primary schools in Singapore education system to the Life Science course that taught in the National Education System of Turkey in the context of values education. While comparing the two courses, it is seen that the values are taught as a separate subject in Singapore, but it is interspersed with in a lot of courses content in Turkey. But while the elements of training programs (benefits, learning – teaching process, and so on) are being examined, it is seen that a lot of points are similar. This study is mainly expected to be useful to educators, curriculum development experts and anyone interested in values education
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • AI, J. C. O. (1998). Civicsandmoral education in singapore: lessonsforcitizenshipeducation?.Journal of Moral Education, 27(4), 505-524. doi:10.1080/0305724980270405
  • AKBAġ, O. (2007). Türk milli eğitim sisteminin duyuĢsal amaçlarının (değerlerinin) ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinde gerçekleĢme derecesinin değerlendirilmesi. R. Kaymakcan, S. Kenan, H. Hökelekli, ġ. Arslan, & M. Zengin içinde, Değerler ve eğitimi uluslararası sempozyumu (s. 673-695). Ġstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları.
  • BACANLI, H. (1999). Duyuşsal davranış eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • BACANLI, H. (2007). BiliĢsel ve duyuĢsal hedefler: bir model önerisi. R. Kaymakcan, S. Kenan, H. Hökelekli, ġ. Arslan, & M. Zengin içinde, Değerler ve eğitimi uluslararası sempozyumu(s. 263-273). Ġstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları.
  • DEMĠREL, Ö. (2010). Gelecek için eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • DesiredOutcomes ofEducation. (n.d). Mayıs 8,2013,Singapur Eğitim Bakanlığı Sitesinden alındı.Web:http://www.moe.gov.sg/ education/desired-outcomes/
  • Education in Singapore. (n.d).Mayıs 8,2013,Singapur Eğitim Bakanlığı Web Sitesinden alındı. Web: www.moe.gov.sg
  • LIN, C. F. (2010). Critical perspectives on valueseducation in Asia. Journal of Moral Education, 39(1), 125-126.doi:10.1080/03057240903542064
  • MAOSEN, L., TAYLOR, M. J., &SHAOGANG, Y. (2004). EDITORIAL. Journal ofMoral Education, 33(4), 405-428. doi:10.1080/0305724042000327975
  • MEB. (2009). İlköğretim 1., 2. ve 3. sınıflar hayat bilgisi dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: MEB.
  • MEB (2010). “Ġlk Ders Hakkında Genelge”. (2010/53).
  • OurEducationSystem. (n.d). Mayıs 8,2013,Singapur Eğitim Bakanlığı Web Sitesinden alındı.http://www.moe.gov.sg/education/
  • NUCCĠ, L. P. (2001). Education in moral domain. Austuralia: Cambridge UniversityPress. SingaporeMinistry of Education. (2013). Civicsand moral educationsyllabus: primary. Web: http://www.moe.gov.sg/education/syllabuses/aesthetics-health-and-moraleducation/files/civics-and-moral-education-primary-english-2007.pdfAdresinden 08.06.2013’te alındı.
  • SÖNMEZ, V. (2001). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ġĠġMAN, M. (2010). Öğrenmede yapılandırmacılık üzerine bir çeĢitleme. Eğitime Bakış(17), 4-9.
  • TOZLU, N. (2003). Eğitim problemlerimiz üzerine düşünceler. Ankara: Mikro Yayınları.
  • WEI, T. T.&CHEW, C. L. (2004). Moral andcitizenshipeducation as statecraft in Singapore: a curriculumcritique. Journal of Moral Education, 33(4), 567-606. doi:10.1080/0305724042000315644
  • YÖRÜKOĞLU, A. (1998). Çocuk ruh sağlığı. Ġstanbul: Özgür Yayınları
  • YAġAROĞLU, C. (Baskıda). Hayat Bilgisi Dersi Kazanımlarının Değerler Eğitimi Açısından Ġncelenmesi. TurkishStudies.
APA Yaşaroğlu C (2013). TÜRKİYE’DEKİ “HAYAT BİLGİSİ” İLE SİNGAPUR’DAKİ “VATANDAŞLIK VE AHLAK EĞİTİMİ” DERSLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI. , 1453 - 1461.
Chicago Yaşaroğlu Cihat TÜRKİYE’DEKİ “HAYAT BİLGİSİ” İLE SİNGAPUR’DAKİ “VATANDAŞLIK VE AHLAK EĞİTİMİ” DERSLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI. (2013): 1453 - 1461.
MLA Yaşaroğlu Cihat TÜRKİYE’DEKİ “HAYAT BİLGİSİ” İLE SİNGAPUR’DAKİ “VATANDAŞLIK VE AHLAK EĞİTİMİ” DERSLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI. , 2013, ss.1453 - 1461.
AMA Yaşaroğlu C TÜRKİYE’DEKİ “HAYAT BİLGİSİ” İLE SİNGAPUR’DAKİ “VATANDAŞLIK VE AHLAK EĞİTİMİ” DERSLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI. . 2013; 1453 - 1461.
Vancouver Yaşaroğlu C TÜRKİYE’DEKİ “HAYAT BİLGİSİ” İLE SİNGAPUR’DAKİ “VATANDAŞLIK VE AHLAK EĞİTİMİ” DERSLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI. . 2013; 1453 - 1461.
IEEE Yaşaroğlu C "TÜRKİYE’DEKİ “HAYAT BİLGİSİ” İLE SİNGAPUR’DAKİ “VATANDAŞLIK VE AHLAK EĞİTİMİ” DERSLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI." , ss.1453 - 1461, 2013.
ISNAD Yaşaroğlu, Cihat. "TÜRKİYE’DEKİ “HAYAT BİLGİSİ” İLE SİNGAPUR’DAKİ “VATANDAŞLIK VE AHLAK EĞİTİMİ” DERSLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI". (2013), 1453-1461.
APA Yaşaroğlu C (2013). TÜRKİYE’DEKİ “HAYAT BİLGİSİ” İLE SİNGAPUR’DAKİ “VATANDAŞLIK VE AHLAK EĞİTİMİ” DERSLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI. Turkish Studies (Elektronik), 8(8), 1453 - 1461.
Chicago Yaşaroğlu Cihat TÜRKİYE’DEKİ “HAYAT BİLGİSİ” İLE SİNGAPUR’DAKİ “VATANDAŞLIK VE AHLAK EĞİTİMİ” DERSLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI. Turkish Studies (Elektronik) 8, no.8 (2013): 1453 - 1461.
MLA Yaşaroğlu Cihat TÜRKİYE’DEKİ “HAYAT BİLGİSİ” İLE SİNGAPUR’DAKİ “VATANDAŞLIK VE AHLAK EĞİTİMİ” DERSLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI. Turkish Studies (Elektronik), vol.8, no.8, 2013, ss.1453 - 1461.
AMA Yaşaroğlu C TÜRKİYE’DEKİ “HAYAT BİLGİSİ” İLE SİNGAPUR’DAKİ “VATANDAŞLIK VE AHLAK EĞİTİMİ” DERSLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI. Turkish Studies (Elektronik). 2013; 8(8): 1453 - 1461.
Vancouver Yaşaroğlu C TÜRKİYE’DEKİ “HAYAT BİLGİSİ” İLE SİNGAPUR’DAKİ “VATANDAŞLIK VE AHLAK EĞİTİMİ” DERSLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI. Turkish Studies (Elektronik). 2013; 8(8): 1453 - 1461.
IEEE Yaşaroğlu C "TÜRKİYE’DEKİ “HAYAT BİLGİSİ” İLE SİNGAPUR’DAKİ “VATANDAŞLIK VE AHLAK EĞİTİMİ” DERSLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI." Turkish Studies (Elektronik), 8, ss.1453 - 1461, 2013.
ISNAD Yaşaroğlu, Cihat. "TÜRKİYE’DEKİ “HAYAT BİLGİSİ” İLE SİNGAPUR’DAKİ “VATANDAŞLIK VE AHLAK EĞİTİMİ” DERSLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİ BAĞLAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI". Turkish Studies (Elektronik) 8/8 (2013), 1453-1461.