Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği
Yıl: 2017 Cilt: 4 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 117 - 126 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği
Öz: AMAÇ: Çalışma hemşirelik öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük, öz yeterlilik ve umut düzeylerini, etkileyen faktörleri ve birbirleriyleolan ilişkisini ortaya koymak amacıyla planlandı.YÖNTEM: Araştırma, tanımlayıcı tipte olup, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde bir devlet üniversitesinin hemşirelikbölümünde okuyan 353 öğrenci ile gerçekleştirildi. Veriler, "Genel Bilgi Formu, Rosenbaum Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği (RÖGÖ),Genellenmiş Özyetkinlik Beklentisi Ölçeği (GÖBÖ) ve Sürekli Umut Ölçeği (SUÖ)" kullanılarak toplandı. Araştırma verileri, tanımlayıcıve karşılaştırmalı analizler kullanılarak değerlendirildi. Ölçekler arası ilişki korelasyon analizi ile belirlendi.BULGULAR: Öğrencilerin yaş ortalaması 20,87±1,88 idi. Öğrencilerin RÖGÖ puan ortalaması 126,44±16,50, GÖBÖ puan ortalaması28,58±5,79 ve SUÖ puan ortalaması ise 25,21±3,27 idi. Travmatik bir olay yaşadığını belirten öğrencilerin RÖGÖ, GÖBÖve SUÖ puan ortalamaları diğer öğrencilere göre anlamlı derecede yüksek bulundu (p<0,05). Ailesinde şiddetli kavga, tartışmayaşamadığını belirten öğrencilerin RÖGÖ ve GÖBÖ puan ortalamaları diğer öğrencilere göre anlamlı derecede yüksek bulundu(p<0,05). Ölçekler arasındaki ilişki incelendiğinde SUÖ ile RÖGÖ ve GÖBÖ arasında pozitif yönde orta düzeyde, RÖGÖ ve GÖBÖarasında ise pozitif yönde zayıf düzeyde ilişki saptandı.SONUÇ: Çalışmanın sonucunda, hemşirelik öğrencilerinin travmatik olaylar ve aile içi şiddetli kavga ve tartışma deneyimlemelerininözyeterlilik, umut ve öğrenilmiş güçlülük üzerinde önemli etkisi olduğu görüldü. Öğrencilerin öğrenilmiş güçlülük düzeyleri arttıkça umut ve özyeterliliklerinin de arttığı anlaşıldı.
Anahtar Kelime: Konular:
Assessment of Learned Resourcefulness, Self-Efficacy and Hope Levels of Nursing Students: A Case Study Tekirdağ
Öz: AIM: This study was planned with the intention to reveal the factors effecting learned resourcefulness, self-efficacy and hope levels of nursing students, their interrelationships. METHODS: This descriptive research was realized with 353 students who were receiving education in the Department of Nursing of a state University in the spring semestre during the Academic Year of 2015-2016. Data were collected through General Information Form, Rosenbaum Learned Resourcefulness Scale (RLRS), General Self-Efficacy Scale (GSE), and Dispositional Hope Scale (DHS) and evaluated using descriptive and comparative analysis. Interscale correlation was determined through correlation analysis.RESULTS: The mean age of nursing students was 20.87±1.88 years. The mean scores of studernts were determined to be 126.44±16.50, 28.58±5.79, and 25.21±3.27 for RLRS, GSE and DHS respectively. Mean scores of RLRS, GSE and DHS were found out to be significantly higher (p<0.05) for those who have experienced a traumatic incident. The mean RLRS, GSE and DHS scores were determined to be significantly higher (p<0.05) for students who have not experienced severe arguments and fights in their families. When the relationship among DHS, RLRS, and GSE was analysed, it was found out that there was a positively moderate level of relationship among them, whereas the relationship between RLRS and GSE was determined to be a positively low level relationship. CONCLUSION: The result of this study has revealed that experiencing traumatic incidents and severe intrafamily arguments and fights had a significant effect on learned resourcefulness, self-efficacy and hope levels of undergraduate nursing students. It was also found out that the higher their learned resourcefulness level was, the more their self-efficacy and hope levels increased.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Abdel-Khalek, A.M., Lester, D. (2017). The association between religiosity, generalized self-efficacy, mental health, and happiness in Arab college students. Personality and Individual Differences, 10, 912-916 https://doi.org/10.1016/j.paid.2016.12.010
- Akgün, S. (2004). The effects of situation and learned resorce fulness on coping responses. Social Behavior and Personality, 32:5, 441-448. https://doi.org/10.2224/sbp.2004.32.5.441
- Akman, Y., Korkut, F. (1993). Umut ölçeği üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 193-202.
- Arabacı, L.B., Akın Korhan, E., Tokem, Y., Torun R. (2015). Hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin ilk klinik deneyim öncesi-sırası ve sonrası anksiyete ve stres düzeyleri ve etkileyen faktörler. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 2:1,1-16.
- Aşkar, P., Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 1-8.
- Ayda, A. (2011). Müzik bölümü lisans öğrencilerinin umutsuzluk düzeylerinin belirlenmesi: Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuarı örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31:2, 509-524.
- Aydın, M., Erdoğan, S., Yurdakul, M., Eker, A. (2013). Sağlık yüksekokulu ve sağlık meslek lisesi öğrencilerinin umutsuzluk düzeyleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4:1, 1-6.
- Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifyingtheory of behavioral change. Psychological Review, 84, 191- 215. https://doi.org/10.1037/0033-295X.84.2.191
- Bilge, A., Pektaş, İ. (2004). Öğrencilerin soysokültürel özellikleri, durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve başa çıkma becerilerinin incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 20:1, 47-55.
- Coşkun, S., Şarlak, K., Taştan, H. (2015). Psikiyatri hemşirelerinde öğrenilmiş güçlülük düzeyi ve iş yaşamı kalitesi: Karşılaştırmalı bir çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4:1, 84-101.
- Coşkun, Y. (2009). Ortaöğretim öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük düzeyleri ve aile içi ilişkileri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18:2, 104-118.
- Çakır, Ö. (2009). Çalışma yaşamında öğrenilmiş güçlülük ve iş stresi ile başa çıkmada rolünü belirlemeye yönelik bir araştırma. 17. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Kitabı, Eskişehir, 21-23.
- Çevik, D.B. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlik düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12:1, 145-168.
- Dağ, İ. (1991). Rosenbaum'un öğrenilmiş güçlülük ölçeğinin üniversite öğrencileri için güvenilirlik ve geçerliği. Türk Psikiyatri Dergisi, 2:4, 269-274.
- Dereli, F., Kabataş, S. (2009). Sağlık yüksekokulu son sınıf öğrencilerinin iş bulma endişeleri ve umutsuzluk düzeylerinin belirlenmesi. Yeni Tıp Dergisi, 26, 31-36.
- Doğan, R., Ayaz, S. (2015). Hemşirelerin egzersiz davranışları, öz yeterlilik düzeyleri ve ilişkili faktörler. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 18:4, 287-295.
- Dursun, S., Aytaç, S. (2012). Üniversite öğrencilerinin işgücü piyasasına yönelik beklentileri ve iş deneyimleri ile umutsuzluk ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10:1, 373-388.
- Erdoğan, O. (2013). İlköğretim ÖğretmenlerininÖz Yeterlik ve Başarı Algılarında Yordayıcı Olarak Akademik İyimserlik, Umut ve Mesleki Haz. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
- Erdoğdu, M.Y. (2012). Kişisel ve sosyal uyum düzeylerinin öğretmen adaylarının umutsuzluk düzeylerini yordaması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1:2, 123-134.
- Erol, M., Avcı, D. (2016). Eyleme geçiren bir katalizör "öz yeterlik algısı": üniversite öğrencileri üzerine bir inceleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31:4, 711-723.
- Etci, A. (2013). İşitme Engelli Öğrencilerin Öğrenilmiş Güçlülük İle Umutsuzluk Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
- Feldman, D. B., Kubota, M. (2015). Hope, self-efficacy, optimism, and academic achievement: Distinguishing constructs and levels of specificity in predicting college grade-point average. Learning and Individual Differences,37, 210-216. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2014.11.022
- Gençoğlu, C.,Kumcağız, K.E. (2014). Ergenlerin şiddet eğilimine etki eden ailevi faktörler. Turkish StudiesInternational Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9:2, 639-652. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.6208
- George, L.E.,Locasto, L.W., Pyo, K.A., Cline, T.W. (2017). Effect of the dedicated education unit on nursing student self-efficacy: A quasi-experimental research study. Nurse Education in Practice, 23, 48-53. https://doi.org/10.1016/j.nepr.2017.02.007
- Güloğlu, B., Aydın, G. (2007). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük ve otomatik düşünce biçimi arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33: 157-168.
- Haselden, M. (2014). Üniversite Öğrencilerinde Travma Sonrası Büyümeyi Yordayan Çeşitli Değişkenlerin Türk ve Amerikan Kültürlerinde İncelenmesi: Bir model önerisi. Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
- Huang, C.Y.,Sousa, V.D., Tu, S.Y., Hwang, M.Y. (2005). Depressive symptoms and learned resourcefulness among Taiwanese female adolescents. Archives of Psychiatric Nursing, 19:3, 133-140. https://doi.org/10.1016/j.apnu.2005.04.005
- İnan, F.Ş., Üstün, B. (2014). Meme kanseri ve travma sonrası gelişim. Meme Sağlığı Dergisi, 10:2, 75-78.
- İnce, İ. (2012). İş Yaşamında Kadın ve Erkek Çalışanların Öğrenilmiş Çaresizlik Açısından Karşılaştırılması; Trakya İnci, F., Boztepe, H. (2013). Travma sonrası büyüme: Öldürmeyen acı güçlendirir mi? Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 4:2, 80-84.
- Karadağ, E., Aksoy Derya, Y., Ucuzal, M. (2011). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin öz etkililik-yeterlik düzeyleri. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 4:1, 13-20.
- Kassem, A.H., Elsayed, R.S., Elsayed, W.A. (2015). Bullying behaviors and self efficacy among nursing students at clinical settings: Comparative study. Journal of Education and Practice, 6:35, 25-36.
- Keskin, G.S. (2013). Travmatik Bir Yaşantı Olarak Boşanma: Aile İçi Şiddet, Travmatik Stres ve Sosyal Desteğin Travma Sonrası Büyüme İle İlişkisi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
- Kezer, F., Ogurlu, Ü., Akfırat, O.N. (2016). Eleştirel düşünme eğilimi, genel öz yeterlik ve umutsuzluk arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13:34, 202-218.
- Kızılcı, S., Mert, H., Küçükgüçlü, Ö., Yardımcı, T. (2015). Hemşirelik fakültesi öğrencilerinin öz etkililik düzeyinin cinsiyet açısından incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 8:2, 95-100.
- Meydan, C.H. (2011). İş tatmini ve öz yeterliliğin örgüt içi girişimciliğe etkisi: Kamu sektöründe bir araştırma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20:1, 25-40.
- Okçin, F.A.,Gerçeklioğlu, G. (2013). Öğrencilerin öz-etkililik-yeterlilik algıları ve sosyal destek düzeylerinin incelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 2:1, 40-51.
- Olgun, N., Öntürk, Z.K., Aslan, F.E., Karabacak, Ü., Serbest, Ş. (2010). Hemşirelik öğrencilerinin stresle başa çıkma düzeylerinin değerlendirilmesi: Bir yıllık izlem sonuçları. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 7:2, 44-51.
- Özmenteş, G., Özmenteş, S. (2008). Çalgı eğitiminde müzik yeteneğine ilişkin özyeterlik ve kişisel özellikler arasındaki ilişkiler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2:24, 92-100.
- Priesack, A., Alcock, J. (2015). Well-being and self-efficacy in a sample of undergraduate nurse students: A small survey study. Nurse Education Today, 35, 16-20. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2015.01.022
- Rosenbaum, M.A. (1980). A schedule for assessing self-control behaviors: Preliminary findings. Behavior Therapy, 11, 109-121. https://doi.org/10.1016/S0005-7894(80)80040-2
- Sertbaş, K. (2014). A research on the learned resourcefulness and psychological vulnerability levels of the school of physical education and sports students. International Online Journal of Educational Sciences, 6:2, 373-380. https://doi.org/10.15345/iojes.2014.02.011
- Sevindik, T., Yeşil, G., Sevindik, F., Açık, Y. (2007). Üniversite öğrencilerinde benlik saygısı ile özetkililik yeterlik arasındaki ilişki. e-Journal of New World Sciences Academy, 2(2):13-22.
- Siva, A.N. (1991). İnfertilede Stresle Başetme, Öğrenilmiş Güçlülük ve Depresyonun İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
- Sobacı, F., Polatçı, S. (2014). Öğrenilmiş güçlülük: meslek yüksekokulu öğrencileri üzerinde bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28:2, 17-38.
- Snyder, C.R., (1989). Reality negotiation from excusestohope and beyond. Journal of Social and Clinical Psycbology, 8:2, 130-157. https://doi.org/10.1521/jscp.1989.8.2.130
- Snyder, C.R., Harris, C., Anderson, J.R., Holleran, S.A., Irving, L.M., Sigmon, S.T., Yoshinobu, L., Gibb, J., Langelle, C., Harney, P. (1991). The will and ways: Development and validation of an individual-differences measure of hope. Journal of Personality and Social Psychology, 60:4, 570-585. https://doi.org/10.1037/0022-3514.60.4.570
- Şahin, C, (2009). Eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin umutsuzluk düzeyleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 271 -286.
- Schwarzer, R., Jerusalem, M. (1995). Generalized self-efficacyscale. Weinman, J., Wright, S., Johnston., M. (Eds.). Measures in health psychology: A user'sportfolio. Causal and control beliefs,Windsor, UK: NFER-Nelson, UK, 35- 37.
- Tarhan, S. (2012). Umudun özyeterlik, algılanan sosyal destek ve kişilik özelliklerinden yordanması. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
- Tarhan, S., Bacanlı, H. (2015). Sürekli umut ölçeği'nin Türkçe'ye uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of Happiness & Well-Being, 3:1, 1-14.
- Taslak, S., Işıkay, Ç. (2015). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin eğitim algıları ile kaygı ve umutsuzluk düzeylerine yönelik bir araştırma: Sağlık yüksekokulu örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6:3, 108-115.
- Tercanlı, N., Demir V. (2012). Beck umutsuzluk ölçeğinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi (Gümüşhane ili örneği). Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 1:1, 29-40.
- Yalçın, S., Açıkgöz, İ. (2014). Sağlık bilimleri fakültesi son sınıf öğrencilerinin umutsuzluk düzeylerinin karşılaştırılması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11:26, 259-270.
- Yeşilay, A. (1996). Genelleştirilmiş özyetki beklentisi ölçeği. http://userpage.fuberlin.de/ ~health/turk.html (Erişim: 22.11.2017)
- Yıldırım, A., Ekinci, M. (2005). Eğitimi hemşirelik olan ve olmayan üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma dü- zeylerinin karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 8:3, 19-29.
- Yıldırım, A., Hacıhasanoğlu, R., Karakurt, P. (2007). Hemşirelerin stresle başa çıkmada bilişsel stratejileri kullanma düzeylerinin ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 10:4, 21-29.
- Yıldırım, A., Hacıhasanoğlu, R., Türkleş, S., Karakurt, P. (2011). Polis meslek yüksekokulu öğrencilerinin stresle başa çıkma düzeyleri ve ruhsal durumları. Taf Preventive Medicine Bulletin, 10:3, 293-302. https://doi.org/10.5455/pmb.20101219054900
- Yıldız, D. (2014). Örgütlerde Öğrenilmiş Güçlülük Kavramı ve İnsan Kaynakları Departmanı Çalışanlarının Öğrenilmiş Güçlülük Düzeylerinin İncelenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
- Yılmaz, B., Hisli, N. (2007). Arama-kurtarma çalışanlarında travma sonrası stres belirtileri ve travma sonrası büyü- me. Türk Psikoloji Dergisi, 22:59, 119-133.
- Yılmaz, İ.A., Dursun, B. (2014). Genç bireylerin umutsuzluk düzeylerinin sosyo-demografik özellikleri ile ilişkisi: Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu örneği. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2:4, 48-79.
- Yürür, S., Keser, A. (2010). Öğrenilmiş güçlülük: Öğretmenler üzerinde bir uygulama. Çalışma İlişkileri Dergisi, 59- 70.
- Zengin, N. (2007). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinde öz-etkililik yeterlilik algısı ve klinik uygulamada yaşanılan stresle ilişkisinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 10:1, 46-57.
- Zhang, Z.J., Zhang, C.L., Zhang, X.G., Liu, X.M., Zhang, H., Wang, J., et al. (2015). Relationship between selfefficacy beliefs and achievement motivation in student nurses. Chinese Nursing Research, 2, 67-70 https://doi.org/10.1016/j.cnre.2015.06.001
- Zhu, B., Chen, C.-R., Shi, Z.-Y., Liang, H.-X., Liu, B. (2016). Mediating effect of self-efficacy in relationship between emotional intelligence and clinical communication competency of nurses. International Journal of Nursing Sciences, 3,162-168. https://doi.org/10.1016/j.ijnss.2016.04.003
APA | bilgiç ş, Temel M, çelikkalp ü (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği. , 117 - 126. |
Chicago | bilgiç şebnem,Temel Münire,çelikkalp ülfiye Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği. (2017): 117 - 126. |
MLA | bilgiç şebnem,Temel Münire,çelikkalp ülfiye Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği. , 2017, ss.117 - 126. |
AMA | bilgiç ş,Temel M,çelikkalp ü Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği. . 2017; 117 - 126. |
Vancouver | bilgiç ş,Temel M,çelikkalp ü Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği. . 2017; 117 - 126. |
IEEE | bilgiç ş,Temel M,çelikkalp ü "Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği." , ss.117 - 126, 2017. |
ISNAD | bilgiç, şebnem vd. "Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği". (2017), 117-126. |
APA | bilgiç ş, Temel M, çelikkalp ü (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 4(3), 117 - 126. |
Chicago | bilgiç şebnem,Temel Münire,çelikkalp ülfiye Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi 4, no.3 (2017): 117 - 126. |
MLA | bilgiç şebnem,Temel Münire,çelikkalp ülfiye Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, vol.4, no.3, 2017, ss.117 - 126. |
AMA | bilgiç ş,Temel M,çelikkalp ü Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi. 2017; 4(3): 117 - 126. |
Vancouver | bilgiç ş,Temel M,çelikkalp ü Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi. 2017; 4(3): 117 - 126. |
IEEE | bilgiç ş,Temel M,çelikkalp ü "Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği." Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 4, ss.117 - 126, 2017. |
ISNAD | bilgiç, şebnem vd. "Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği". Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi 4/3 (2017), 117-126. |