Yıl: 2003 Cilt: 28 Sayı: 299 Sayfa Aralığı: 36 - 48 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri

Öz:
Bu çalışmada ilköğretim sınıf öğretmenlerinin sahip olması gereken yeterlikler üzerinde durulmuştur. İlköğretim, eğitim sisteminin temelini oluşturmaktadır. Ulusal kalkınmanın sağlanmasında ve toplumsal yapının geliştirilmesinde, ilköğretimin amaç ve işlevlerinin nitelikli bir şekilde gerçekleştirilmesi belirleyici bir rol oynamaktadır. İlköğretimde bireye kazandırılan bilgi, beceri ve davranışlar hem bireyin kişiliğini şekillendirmekte, hem de bir genel kültür dokusu oluştıırarak bireyin gelecekteki yaşamına yön vermektedir. Bu nedenle ilköğretim sınıf öğretmenlerinin sahip olması gereken yeterliklerin belirlenmesine ihtiyaç duyulmuştur. Delphi tekniği ile belirlenen ilköğretim sınıf öğretmenlerinin yeterlikleri, bu çalışmada temel ve alt başlıklar altında incelenmiştir. Ayrıca ilköğretim sınıf öğretmenlerinin yeterliklerinin öğrenci niteliğinin geliştirilmesi açısından taşıdığı önem üzerinde de durulmuştur.
Anahtar Kelime: sınıf öğretmenleri ilk öğretim yeterlik

Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • Açıkgöz, K.Ü. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme Kanyılmaz Matbaası, İzmir.
  • Amos, N. ve Cheeseman, R.H. (1996). Provisional Teachers. Missisipi Teaching Competencies and Indicators. ED. 353311. USA.
  • Aytekin, H. (1998). Türkiye Cumhuriyeti ile Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Eğitim Müfettişlerinin Yöneticilik ve Değerlendirme Yapma Yeterliklerinin Karşılaştırılması. H. Taymaz ve M. Hesapçıoğlu Ed. Türkiye'de Eğitim Yönetimi Prof.Dr.Ziya Bursalıoğlu'na Armağan. Kültür Koleji Eğitim Vakfı Yayınlan. İstanbul.
  • Barnes, L.R. ve Taylor C.S. (1988). Teacher Competeney and Primary School Cirriculum. British Educational Research Journal. Vol. 14, No.3.
  • Bursalıoğlu, Z. (1981) Eğitim Yöneticisinin Yeterlikleri 11. Baskı AÜ Eğitim Fakültesi Yayınlan No: 93, Ankara
  • Gage, N.L. ve Berliner, D.C. (1984). Educational Psychology. Houghton Mifflin Press. Boston.
  • Gökçe, E, (1999) İlköğretim Öğretmenlerinin Yeterlikleri. (Yayınlanmamış Doktora Tezi) Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gözütok, D. (1988) "Öğretmen Eğitiminde Meslek Formasyonu Öğretiminin Öğretim Elemanı Davranışlarına Yansıması" Doktora Tezi, A.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gürkan, G. ve Gökçe E, (1999) Türkiye'de ve Çeşitli Ülkelerde İlköğretim. Siyasal Kitabevi, An-kara.
  • Gürkan, T. (1993). "Zorunlu Eğitimde Öğretim Programlan". Zorunlu Eğitim Sempozyumu (20-21 Mayıs 1993). Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Gürkan, T. (1993). İlkokul Öğretmenlerinin Öğretmenlik Tutumları İle Benlik Kavramları Arasındaki İlişki. Sevinç Matbaası,. Ankara
  • Jeans, B. (1997). "Yirmibirinci Yüzyıl Öğretmen Yetiştirme İçeriği" Uluslararası Dünya Öğretmen Eğitimi Konferansı Ankara: MEB. Basımevi,
  • Kavcar, C. (1998). Edebiyat ve Güzel Sanatlar Eğitimi. Türkiye'de Eğitim Yönetimi Prof.Dr.Ziya Bursalıoğlu'na Armağan. Kültür Koleji Eğitim Vakfı Yayınları. İstanbul.
  • Küçükahmet, L. (1976). Öğretmen Yetiştiren Kurum Öğretmenlerinin Tutumları. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları No: 55.
  • Özdemir, M. ve Sönmez, S. (1997). Sınıf Öğretmeni Adaylarına Öğretmen El Kitabı. Pegem Yayınları, Ankara.
  • Paykoç, F. (1997). Öğretmenler İçin Duyuşsal Eğitim Uluslararası Dünya Öğretmen Eğitimi Konferansı. Milli Eğitim Basımevi, Ankara.
  • Perrot, E. (1984). Effective Teaching. A. Practical Guide to Improve Your Teaching Longman Publishing. USA.
  • Sebiller, .1. (1997). Öğretmen Eğitimi ve Öğretmen Öğrenci Arasındaki İlişki Biçimleri Uluslararası Dünya Öğretmen Eğitimi Konferansı. Milli Eğitim Basımevi, Ankara.
  • Stolworthy, R.L. (1987). Evaluating The Competency in The Preparation of Teachers. Erk Docuraantation ED. 290 797. USA.
  • Taymaz, H. (1993). Uygulamalı Okul Yönetimi A.O. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No: 166 Ankara
  • Varış, F. (1973). "Öğretmen Yetiştirme Üzerine". Ellinci Yıla Armağan, A.Ü.Eğitim Fakültesi Yayınları No: 36.
  • Woolfolk, A.E. (1990). Prospective Teachers Sense of Efficiacy and Beliefs About Control. Journal of Educational Psychology. 82-81.
APA GÖKÇE E (2003). İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri. , 36 - 48.
Chicago GÖKÇE Erten İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri. (2003): 36 - 48.
MLA GÖKÇE Erten İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri. , 2003, ss.36 - 48.
AMA GÖKÇE E İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri. . 2003; 36 - 48.
Vancouver GÖKÇE E İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri. . 2003; 36 - 48.
IEEE GÖKÇE E "İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri." , ss.36 - 48, 2003.
ISNAD GÖKÇE, Erten. "İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri". (2003), 36-48.
APA GÖKÇE E (2003). İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 28(299), 36 - 48.
Chicago GÖKÇE Erten İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Çağdaş Eğitim Dergisi 28, no.299 (2003): 36 - 48.
MLA GÖKÇE Erten İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Çağdaş Eğitim Dergisi, vol.28, no.299, 2003, ss.36 - 48.
AMA GÖKÇE E İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2003; 28(299): 36 - 48.
Vancouver GÖKÇE E İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2003; 28(299): 36 - 48.
IEEE GÖKÇE E "İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri." Çağdaş Eğitim Dergisi, 28, ss.36 - 48, 2003.
ISNAD GÖKÇE, Erten. "İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlikleri". Çağdaş Eğitim Dergisi 28/299 (2003), 36-48.