İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı
Yıl: 2017 Cilt: 31 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 103 - 124 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı
Öz: Bu araştırma, İstanbul Bahçelievler ilçesindeki bir devlet ilkokulunda öğrenim görmekte olan 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin okula yönelik algılarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden Durum Çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 70'i 1. sınıf, 70'i 4. sınıf olmak üzere toplam 140 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerle odak grup görüşmeleri yapılarak toplanan veriler, betimsel analiz yaklaşımı ile yorumlanmıştır. Araştırmada "Öğrencilere göre okulun anlamı nedir?" ana teması incelendiğinde, alt temalarda ortak olarak görülen, eğitim öğretim sürecindeki unsurlar ile öğretmen ve dersle ilgili kavramlardır. Ayrıca araştırmanın diğer ana temasını oluşturan "Okula ilişkin öğrencilerin duygusal algıları nelerdir?" sorusuna ait ortaya çıkan alt temalarda öğretmen, ders, fiziki unsurlar ve arkadaş ön plana çıkmaktadır
Anahtar Kelime: Konular:
Relations among Quadrilaterals: 7th Grade Students’ Concept Images
Öz: This research aims to reveal the perceptions of the first and fourth grade students, studying in a public primary school in Istanbul Bahçelievler district. The case study research design was used as a part of qualitative research method. The study group consists of total 140 students; of whom 70 students are first graders and 70 are fourth graders. Focus group interviews were conducted with the students and data was interpreted with a descriptive analysis approach. The main theme of study focused on the following question: "What does school mean for students?" and it was found that all the sub themes align with the notions of “teacher and course related topics”. Also, the other main question, "What are the emotional perceptions of students related to the school?" showed that sub themes are shaped with the notions of “teachers, lessons, physical elements and friends”
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akdemir, H. (1980). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Öğretmeni İşbaşında Yetiştirme Bürosu Yayınları.
- Akey, T. (2006). School context, student attitudes and behavior and academic achivement: An exploratory
- analysis. Mdrc Building Knowledge to Improve Social Policy. 01 Temmuz 2015 tarihinde http://www.mdrc.org/sites/default/files/full_519.pdf adresinden erişildi.
- Arastaman, G. (2009). Lise birinci sınıf öğrencilerinin okula bağlılık durumlarına ilişkin öğrenci, öğretmen ve yönetici görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 102-112.
- Blum, R. (2005). School conectedness: improving the lives of students. Baltimore, Maryland: John Hopkins Bloomberg School of Public Health.
- Brewster, A. B., Bowen, G. L. (2004). Teacher support and the school engagement of Latino middle and high school students at risk of school failure. Child and Adolescent Social Work Journal, 21(1), 47-67.
- Çalık, E. (2008). İlköğretim öğrencilerinin iyimserlik düzeylerinin ve okula ilişkin algılarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
- Demirel, Ö. (2003). Eğitim sözlüğü. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
- Göksu, T. (2007). Sosyal psikoloji. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Jimerson, S. R., Campos, E., & Greif, J. L. (2003). Toward an understanding of definitions and measures of school engagement and related terms. The California School Psychologist, 8, 7-27.
- Kalaycı, H., Özdemir, M. (2013). Lise öğrencilerinin okul yaşamının niteliğine ilişkin algılarının okul bağlılıkları üzerine etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 293-315.
- Kayhan, Ü. ve Eroğlu, G. (1999). Bir eğitim ortamı olarak okul (yapı, işleyiş ve ilişkiler). Ankara: Gazi Üniversitesi.
- Lang, Q. C., Wong, A. F. ve Fraser, B. J. (2005). Teacher-student interaction and gifted students’ attitudes toward chemistry in laboratory classrooms in Singapore. Journal of Classroom Interaction, 40(1), 18-28.
- Öğülmüş, S. ve Çok, F (1996). İlkokul öğrencilerinin okulla ilgili algıları. Birinci Ulusal Çocuk Kültürü Sempozyumunda sunuldu, Ankara
- Özdemir, S., Yalın, H. ve Sezgin, F. (2008). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- Özdemir, S., Sezgin, F., Şirin, H., Karip, E., Erkan, S. (2010). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul iklimine ilişkin algılarını yordayan değişkenlerin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 213-224.
- Özdemir, M., Kalaycı, H. (2013). Okul bağlılığı ve metaforik okul algısı üzerine bir inceleme: Çankırı örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(4), 2125-2137.
- Özer, M. A. (2012). Bir modern yönetim tekniği olarak algılama yönetimi ve iç güvenlik hizmetleri. Karadeniz Araştırmaları, Balkan, Kafkas, Doğu Avrupa ve Anadolu İncelemeleri Dergisi, 33, 147-180.
- Öztürk, H. (1993). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Hatipoğlu Yayınları.
- Patama, R. (2003). Student satisfaction in Thai Private Vocational Schools. Doctorate Dissertation.
- Department of Educational Administration and Foundations, Illinois State University.
- Santrock, J. W. (2015). Yaşam boyu gelişim: gelişim psikolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık. Saydam, A. (2005). Algılama yönetimi. İstanbul: Rota Yay.
- Stupak, R. J. (2000). Perception management: an active strategy for marketing and delivering academic excellence, business sophistication, and communicatıon successes. Public Administration & Management: An Interactive Journal.
- Türnüklü, A., Zoraloğlu, Y. ve Gemici, Y. (2001). İlköğretim okullarında okul yönetimine yansıyan disiplin sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 7(27), 417-441.
- Yavuzer, H. (1993). Resimleriyle çocuk: resimleriyle çocuğu tanıma. İstanbul: Remzi Kitabevi.
- Yıldırım, A., Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Yiğit, B. ve Bayrakdar, M. (2006). Okul-çevre ilişkileri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
APA | ÖZTABAK M (2017). İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı. , 103 - 124. |
Chicago | ÖZTABAK Muhammet Ü İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı. (2017): 103 - 124. |
MLA | ÖZTABAK Muhammet Ü İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı. , 2017, ss.103 - 124. |
AMA | ÖZTABAK M İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı. . 2017; 103 - 124. |
Vancouver | ÖZTABAK M İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı. . 2017; 103 - 124. |
IEEE | ÖZTABAK M "İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı." , ss.103 - 124, 2017. |
ISNAD | ÖZTABAK, Muhammet Ü. "İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı". (2017), 103-124. |
APA | ÖZTABAK M (2017). İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 31(1), 103 - 124. |
Chicago | ÖZTABAK Muhammet Ü İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı. Yaşadıkça Eğitim Dergisi 31, no.1 (2017): 103 - 124. |
MLA | ÖZTABAK Muhammet Ü İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, vol.31, no.1, 2017, ss.103 - 124. |
AMA | ÖZTABAK M İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı. Yaşadıkça Eğitim Dergisi. 2017; 31(1): 103 - 124. |
Vancouver | ÖZTABAK M İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı. Yaşadıkça Eğitim Dergisi. 2017; 31(1): 103 - 124. |
IEEE | ÖZTABAK M "İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı." Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 31, ss.103 - 124, 2017. |
ISNAD | ÖZTABAK, Muhammet Ü. "İlkokul 1. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul Algısı". Yaşadıkça Eğitim Dergisi 31/1 (2017), 103-124. |