Yıl: 2009 Cilt: 8 Sayı: 30 Sayfa Aralığı: 92 - 102 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulları ikinci kademede görev yapan fen bilgisi öğretmenlerinin proje tabanlı fen öğretimi ile ilgili görüşlerini değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda, Adıyaman il merkezinde görev yapan ve "Fen ve Teknoloji Dersi"ni veren 111 öğretmene 18 maddeden oluşan proje tabanlı fen öğretimi tutum ölçeği ile kişisel bilgiler anketi uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde; frekans, aritmetik ortalama, yüzdelik, t-testi ve Anova testi kullanılmıştır. Sonuçlar "Fen ve Teknoloji Dersi" öğretmenlerinin proje tabanlı fen öğretimine ilişkin görüşlerinin olumlu olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, fen bilgisi öğretmenlerinin proje tabanlı fen öğretimine ilişkin görüşlerinde cinsiyetlerine, öğretmenlik deneyimlerine ve fen bilgisi öğretmenliği yetkinlik düzeyi inançlarına göre anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Elde edilen verilere göre, proje tabanlı öğrenmeden etkin bir şekilde yararlanılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur
Anahtar Kelime:

EVALUATION OF TEACHERS’ VIEWS ABOUT PROJECT BASED SCIENCE TEACHING

Öz:
The purpose of this study is to evaluate science and technology teachers’ views related with project based science teaching. To aim this purpose, project based science teaching questionnaire was applied to 111 science and technology teachers in Adıyaman city center. Frequency, arithmetic mean, percentage, t-test and ANOVA test were used to analyze data gathered. The results showed that the science and technology teachers had positive views about project based science teaching. On the other hand, there were no meaningful differences between the science technology teachers’ views in terms of gender, experience and teaching competency. As a result, some suggestions were given oriented to the efficient project based learning in science and technology lessons
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akgün, Ş. (2000). Öğretmen ve Adaylarına Fen Bilgisi Öğretimi. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Blumenfeld, P., Soloway, E. and Marx, R.A. (1991). Motivating Project Based Learning: Sustaining the Doing Supporting the Learner. Educational Psychologist, 26, 369-398.
  • Curtis, D. (2002). Power of Projects. Educational Leadership, 60 (1), 50-53.
  • Çakan, S. (2005). Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Uygulandığı 6. Sınıf Matematik Dersine İlişkin Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Erdem, M. (2002). Proje Tabanlı Öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 172- 179.
  • Erdem, A., Uzal, G., Sancar, M. ve Ersoy, Y. (2004). Fen Bilgisi/Fizik Öğretmenlerinin Yetkinliği-I: Ölçme Aracının Geliştirilmesi. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Hasan, O. E. (1985). An Investigation into factors affecting attitudes toward science of secondary school students in Jordan, Science Education, 69 (1), 3-8.
  • İzci, E., Özden, M. ve Tekin, A. (2008). Evaluation of New Primary Science and Technology Curriculum: Sample of Adıyaman, Journal of Turkish Science Education, 5 (2), 70-81.
  • McGrath, D. (2002). Getting Started With Project Based Learning. Learning and Leading With Technology, 30, 215-238.
  • Özden, M. (2009). Enhancing Prospective Teachers Development through Problem-Based Learning in Chemistry Education: Solutions and Properties, Asian Journal of Chemistry 21(5), 3671 – 3682.
  • Özden, M. (2008). An Investigation of Some Factors Affecting Attitudes toward Chemistry in University Education, Essays in Education, Special Edition, 90-99.
  • Özden, M. (2007). Problems with science and technology education in Turkey, Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 3(2), 157-161.
  • Raghavan, K., Coken-Regev, S. and Strobel, S. A. (2001). Student Outcomes In A Local Systemic Change Project. School Science and Mathematics, 101, 268-281.
  • Sezgin, G., Çalışkan, S., Çallıca, H.; M. Erol. (2001). Fizik Eğitiminde Projeye Dayalı Laboratuvar Çalışmalarına Yönelik Öğrenci Tutumları, Maltepe Üniversitesi Fen Bilimleri Sempozyumu,7-8 Eylül, İstanbul.
  • Solomon, G. (2003). Project Based Learning: A Primer. Technology and Learning, 23 (6), 17.
  • Talsma, V. L. (1996). Science Autobiographies: What do they tell us about Preservice Elemantary Teachers’ Attitudes Towards Science and Science Teaching? A paper presented at NARST Annual Meeting.
  • Winn, S. (1995). Learning by Doing: Teaching Research Methods Through Student Participation in A Commissioned, Studies in Higher Education, 20 (2), 203.
  • Wolk, S. (2001).What Should We Teach? The Benefits of Exploratory Time. Educational Leadership. 59 (2), 56-59.
  • Yenice, N. (2003). Proje Yönteminin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilgisi Öğretimi-I Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Araştırma. Aydın: A.D.Ü. Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu Başkanlığı.
  • Young, B.J. and T. Kellogg (1993). Science Attitudes and Preparation of Preservice Elemantary Teachers, Science Education, 77 (3), 279-291.
APA ÖZDEN M, AYDIN M, ERDEM A, EKMEKCI S (2009). ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. , 92 - 102.
Chicago ÖZDEN Mustafa,AYDIN Murat,ERDEM AYTEKİN,EKMEKCI SERVET ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. (2009): 92 - 102.
MLA ÖZDEN Mustafa,AYDIN Murat,ERDEM AYTEKİN,EKMEKCI SERVET ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. , 2009, ss.92 - 102.
AMA ÖZDEN M,AYDIN M,ERDEM A,EKMEKCI S ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2009; 92 - 102.
Vancouver ÖZDEN M,AYDIN M,ERDEM A,EKMEKCI S ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2009; 92 - 102.
IEEE ÖZDEN M,AYDIN M,ERDEM A,EKMEKCI S "ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ." , ss.92 - 102, 2009.
ISNAD ÖZDEN, Mustafa vd. "ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ". (2009), 92-102.
APA ÖZDEN M, AYDIN M, ERDEM A, EKMEKCI S (2009). ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 8(30), 92 - 102.
Chicago ÖZDEN Mustafa,AYDIN Murat,ERDEM AYTEKİN,EKMEKCI SERVET ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 8, no.30 (2009): 92 - 102.
MLA ÖZDEN Mustafa,AYDIN Murat,ERDEM AYTEKİN,EKMEKCI SERVET ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.8, no.30, 2009, ss.92 - 102.
AMA ÖZDEN M,AYDIN M,ERDEM A,EKMEKCI S ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2009; 8(30): 92 - 102.
Vancouver ÖZDEN M,AYDIN M,ERDEM A,EKMEKCI S ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2009; 8(30): 92 - 102.
IEEE ÖZDEN M,AYDIN M,ERDEM A,EKMEKCI S "ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ." Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 8, ss.92 - 102, 2009.
ISNAD ÖZDEN, Mustafa vd. "ÖĞRETMENLERİN PROJE TABANLI FEN ÖĞRETİMİ KONUSUNDA GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 8/30 (2009), 92-102.