Yıl: 2017 Cilt: 11 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 174 - 197 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Developing Attitude Scale of the High School Students towards Pressure and BuoyantForce

Öz:
Bu çalışmada lisede öğrenim gören öğrenciler için fizik dersi basınç ve kaldırma kuvveti konusuna yönelik tutum ölçeği geliştirilmiştir. Ölçek 5'li Likert tipinde hazırlanmıştır. Ölçeğin geliştirilmesi sürecinde, 804 lise öğrencisinin verileri üzerinden analizler yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizinde 4 faktör olduğuna karar verilmiş ve uygun olmayan maddeler, ölçek dışı bırakılmıştır. 31 soru ve 4 faktörden oluşan bu ölçeğin açıkladığı varyans %56'dır. Faktörlere kaygı, ilgi, önem ve özyeterlik isimleri verilmiştir. Modelin uyumu doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmiştir. Gerekli modifikasyon sonucunda uyum indeksleri kabul edilebilir uyum kriterini sağlamıştır. Ölçekte yer alan faktörlerin Cronbach-alfa güvenirlik katsayıları kaygı 0,913; ilgi 0,922; önem 0,847; özyeterlik 0,711 olarak bulunmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Lise Öğrencileri İçin Basınç ve Kaldırma Kuvveti Konusuna Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi

Öz:
Bu çalışmada lisede öğrenim gören öğrenciler için fizik dersi basınç ve kaldırma kuvveti konusuna yönelik tutum ölçeği geliştirilmiştir. Ölçek 5’li Likert tipinde hazırlanmıştır. Ölçeğin geliştirilmesi sürecinde, 804 lise öğrencisinin verileri üzerinden analizler yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizinde 4 faktör olduğuna karar verilmiş ve uygun olmayan maddeler, ölçek dışı bırakılmıştır. 31 soru ve 4 faktörden oluşan bu ölçeğin açıkladığı varyans %56’dır. Faktörlere kaygı, ilgi, önem ve özyeterlik isimleri verilmiştir. Modelin uyumu doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmiştir. Gerekli modifikasyon sonucunda uyum indeksleri kabul edilebilir uyum kriterini sağlamıştır. Ölçekte yer alan faktörlerin Cronbach-alfa güvenirlik katsayıları kaygı 0,913; ilgi 0,922; önem 0,847; özyeterlik 0,711 olarak bulunmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÜNLÜ YAVAŞ P, ÇAĞAN S (2017). Developing Attitude Scale of the High School Students towards Pressure and BuoyantForce. , 174 - 197.
Chicago ÜNLÜ YAVAŞ PERVİN,ÇAĞAN Sultan Developing Attitude Scale of the High School Students towards Pressure and BuoyantForce. (2017): 174 - 197.
MLA ÜNLÜ YAVAŞ PERVİN,ÇAĞAN Sultan Developing Attitude Scale of the High School Students towards Pressure and BuoyantForce. , 2017, ss.174 - 197.
AMA ÜNLÜ YAVAŞ P,ÇAĞAN S Developing Attitude Scale of the High School Students towards Pressure and BuoyantForce. . 2017; 174 - 197.
Vancouver ÜNLÜ YAVAŞ P,ÇAĞAN S Developing Attitude Scale of the High School Students towards Pressure and BuoyantForce. . 2017; 174 - 197.
IEEE ÜNLÜ YAVAŞ P,ÇAĞAN S "Developing Attitude Scale of the High School Students towards Pressure and BuoyantForce." , ss.174 - 197, 2017.
ISNAD ÜNLÜ YAVAŞ, PERVİN - ÇAĞAN, Sultan. "Developing Attitude Scale of the High School Students towards Pressure and BuoyantForce". (2017), 174-197.
APA ÜNLÜ YAVAŞ P, ÇAĞAN S (2017). Developing Attitude Scale of the High School Students towards Pressure and BuoyantForce. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(1), 174 - 197.
Chicago ÜNLÜ YAVAŞ PERVİN,ÇAĞAN Sultan Developing Attitude Scale of the High School Students towards Pressure and BuoyantForce. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 11, no.1 (2017): 174 - 197.
MLA ÜNLÜ YAVAŞ PERVİN,ÇAĞAN Sultan Developing Attitude Scale of the High School Students towards Pressure and BuoyantForce. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.11, no.1, 2017, ss.174 - 197.
AMA ÜNLÜ YAVAŞ P,ÇAĞAN S Developing Attitude Scale of the High School Students towards Pressure and BuoyantForce. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2017; 11(1): 174 - 197.
Vancouver ÜNLÜ YAVAŞ P,ÇAĞAN S Developing Attitude Scale of the High School Students towards Pressure and BuoyantForce. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2017; 11(1): 174 - 197.
IEEE ÜNLÜ YAVAŞ P,ÇAĞAN S "Developing Attitude Scale of the High School Students towards Pressure and BuoyantForce." Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11, ss.174 - 197, 2017.
ISNAD ÜNLÜ YAVAŞ, PERVİN - ÇAĞAN, Sultan. "Developing Attitude Scale of the High School Students towards Pressure and BuoyantForce". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 11/1 (2017), 174-197.