Yıl: 2016 Cilt: 11 Sayı: 9 Sayfa Aralığı: 525 - 538 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÖĞRETMEN ADAYLARININ PERSPEKTİFİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ÖĞRENME KAZANIMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Öz:
Sosyal bilgiler dersi, içerisinde barındırdığı birçok disipline ait bilgi, beceri ve değerlerin bir arada kaynaştırılarak verildiği birbirinden farklı kazanımları, öğrenme öğretmen sürecinde öğrenciye anlamlandırarak aktarmayı temele alan bir çalışma alanıdır. Bu çalışma alanın kazanımları belirlenirken, kazanım ait olduğu disiplinin temel amaçları ve kazanıma yönelik olarak hazırlanan içerik, öğrenciye görelilik ilkesi çerçevesinde düzenlenerek öğrenciye sunulmalıdır. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının perspektifinde sosyal bilgiler dersinin kazanımlar açısından değerlendirilmesidir. Araştırma grubunu, İnönü ve Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi sosyal bilgiler öğretmenliği ana bilim dalında eğitim hayatına devam eden 100 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Sosyal bilgiler o?g?retmen adaylarının go?ru?s?leri, ac?ık uc?lu sorulardan olus?an yarı yapılandırılmıs? görüşme formu ile alınmıs?tır. Elde edilen veriler, nitel veri analizi teknig?inden yararlanılarak c?o?zu?mlenmis?tir. incelendiğinde sosyal bilgiler öğretmenliği ana bilim dalında öğrenim gören o?g?retmen adaylarının sosyal bilgiler dersinin kazanımlarına ilişkin, birbirinden farklı algılara sahip olduklarını ve bu durumu birbirinden farklı adaylarının görüşme formunda yer alan sorulara verdiği yanıtlar analizinde ve modellerin oluşturulmasında NVivo 11 programından yararlanılmıştır. doğrultusunda oluşturulmuştur. Yapılan çalışmada çalışma grubunu oluşturan öğretmen adaylarının sosyal bilgiler dersi öğrenme ürünlerine (kazanım) yönelik algılarının, genel amaç, değer ve beceriye ilişkin çeşitli temalarla ifade ettiklerini gösteren bulgulara ulaşılmıştır
Anahtar Kelime:

PERSPECTIVE OF SOCIAL STUDIES TEACHERS LEARNING OUTCOMES OF THE EVALUATION

Öz:
Social studies, a discipline that incorporates knowledge of thedifferent gains from each other by fusing together the skills and valuesgiven, the teacher in the process of learning students transferringmeaning them is a workspace area base. This workspace gains whendetermining the gain of the main goals of discipline and achievement thatwas prepared for the contents to be presented to the students organizedin the framework of the principle of relativity students. The purpose ofthis research, social studies teacher in the perspective of the candidateis evaluated in terms of achievements of the course. The research groupconstitutes Inonu and Firat University Faculty of Education socialstudies teacher continued his education majors in 100 social studiesteachers. The views of social studies teachers were taken with semistructured interview consisting of open ended questions. The obtaineddata were analyzed utilizing qualitative data analysis techniques. Whenthe findings of the research examined social information on theachievements of the teaching departments in studying teachers of socialstudies, they have different perceptions of each other and show that theyjustify this in different ways from each other. Teacher candidates'responses to the questions contained in the form of talks and the creationof model analysis was used for NVivo 11. Coding was created in line withthe consensus of researchers. Established the working group in studiesof social studies teachers learning products (gain) for the perception ofgeneral purpose, value and showing that the findings were expressed ina variety of themes related to skills.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KOÇOGLU E, AKMAN Ö (2016). ÖĞRETMEN ADAYLARININ PERSPEKTİFİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ÖĞRENME KAZANIMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. , 525 - 538.
Chicago KOÇOGLU EROL,AKMAN Özkan ÖĞRETMEN ADAYLARININ PERSPEKTİFİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ÖĞRENME KAZANIMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. (2016): 525 - 538.
MLA KOÇOGLU EROL,AKMAN Özkan ÖĞRETMEN ADAYLARININ PERSPEKTİFİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ÖĞRENME KAZANIMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. , 2016, ss.525 - 538.
AMA KOÇOGLU E,AKMAN Ö ÖĞRETMEN ADAYLARININ PERSPEKTİFİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ÖĞRENME KAZANIMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2016; 525 - 538.
Vancouver KOÇOGLU E,AKMAN Ö ÖĞRETMEN ADAYLARININ PERSPEKTİFİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ÖĞRENME KAZANIMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. . 2016; 525 - 538.
IEEE KOÇOGLU E,AKMAN Ö "ÖĞRETMEN ADAYLARININ PERSPEKTİFİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ÖĞRENME KAZANIMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ." , ss.525 - 538, 2016.
ISNAD KOÇOGLU, EROL - AKMAN, Özkan. "ÖĞRETMEN ADAYLARININ PERSPEKTİFİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ÖĞRENME KAZANIMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ". (2016), 525-538.
APA KOÇOGLU E, AKMAN Ö (2016). ÖĞRETMEN ADAYLARININ PERSPEKTİFİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ÖĞRENME KAZANIMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 11(9), 525 - 538.
Chicago KOÇOGLU EROL,AKMAN Özkan ÖĞRETMEN ADAYLARININ PERSPEKTİFİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ÖĞRENME KAZANIMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik) 11, no.9 (2016): 525 - 538.
MLA KOÇOGLU EROL,AKMAN Özkan ÖĞRETMEN ADAYLARININ PERSPEKTİFİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ÖĞRENME KAZANIMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.11, no.9, 2016, ss.525 - 538.
AMA KOÇOGLU E,AKMAN Ö ÖĞRETMEN ADAYLARININ PERSPEKTİFİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ÖĞRENME KAZANIMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2016; 11(9): 525 - 538.
Vancouver KOÇOGLU E,AKMAN Ö ÖĞRETMEN ADAYLARININ PERSPEKTİFİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ÖĞRENME KAZANIMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2016; 11(9): 525 - 538.
IEEE KOÇOGLU E,AKMAN Ö "ÖĞRETMEN ADAYLARININ PERSPEKTİFİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ÖĞRENME KAZANIMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ." Turkish Studies (Elektronik), 11, ss.525 - 538, 2016.
ISNAD KOÇOGLU, EROL - AKMAN, Özkan. "ÖĞRETMEN ADAYLARININ PERSPEKTİFİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN ÖĞRENME KAZANIMLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ". Turkish Studies (Elektronik) 11/9 (2016), 525-538.