ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ
Yıl: 2016 Cilt: 11 Sayı: 9 Sayfa Aralığı: 775 - 802 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ
Öz: Bu araştırmayla öğretmen adaylarının okullardaki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını nasıl tanımladıklarının ortaya çıkarılarak MEB içerisinde okullardaki ölçme ve değerlendirme uygulamaları ile ölme ve değerlendirme eğitiminin yükseköğretim sürecinde önemine vurgu yapmak amaçlanmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının okullardaki ölçme ve değerlendirme uygulamalarının nasıl olduğuna ilişkin görüşleri ürettikleri metaforlar aracılığı ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma betimsel bir araştırma olup nitel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı bir durum çalışmasıdır. Araştırmada nitel veriler görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Çalışma grubu amaçsal örnekleme belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitimöğretim yılı bahar dönemi farklı öğretmenlik programlarında kayıtlı 4. sınıf öğrencilerinden (N: 263) oluşturulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. anlamları dikkate alındığında önemli bir oranda (%34), uygulandığı biçimi ile ölçme uygulamalarının niteliksizliği teşvik eden, sübjektif yönlü, yılgınlık-korku yaratan, aldatıcı yöntemlerle yapılan, ezberci ve rutin işlemler şeklinde gerçekleştirilen uygulamalar olarak olumsuz bir özellikte betimlenmektedir
Anahtar Kelime: THE ANALYSIS OF TEACHER OPINIONS ON MEASUREMENT AND ASSESSMENT PRACTICES THROUGH METAPHOR
Öz: This study aims to reveal how prospective teachers define the measurement and assessment practices, the measurement and assessment practices in the schools of ministry of education and the importance of the measurement and assessment education during higher education. With this study it is tried to reveal views of prospective teachers on measurement and assessment in schools through the metaphors they produce. This research is a descriptive research and a case study using qualitative data collection techniques. In this study the qualitative data were obtained by interviews. The study group is determined by homogenous sampling, one of purposeful sampling methods. The study group is formed with 4th grade students (N: 263) registered in various teacher training programs in the spring semester of 2014-2015 academic year. In this study semi-structured interview form is used as a data collection tool. Reporting the collected data in detail and describing how to get the results by researchers are among the important criteria of validity in qualitative research in crosscheck of validity/credibility and reliability/consistency. The stated opinions of participants with semistructured and open-ended questions are analysed with descriptive analysis technique, each stated opinions are listed by forming necessary themes. In this study the participants largely load a positive sense (66%) to measurement practises. Students while expressing measurement and assessment processes that contributes the quality of education as a sacrifice requiring action, they also think that these practices should be a well-organized, a well-functioning system like a real system (human body, a machine). However, considering the produced metaphors and given meanings of participants, in a significant proportion (34%), measurement practices in applied way are portrayed in a negative feature as encouraging poor quality, generating intimidation-fear, made with deceptive methods, performing a rote and routine operations.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Abalı Öztürk, Y. ve Şahin, Ç. (2013). Süreç odaklı ölçme-değerlendirme yöntemlerinin uygulanmasında yaşanacak güçlüklere ilişkin sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 36, 109-129.
- Acar Güvendir, M. ve Özer Özkan, Y (2016). Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme dersine yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 47, 91-106.
- Airasian, P. W, ve Russell, M. (2008). Classroom assessment : concepts and applications (6th ed.). Boston: McGraw-Hill Higher Education.
- Akbulut, Ö.E. ve, Akbulut, K. (2011). Science and technology teacher candidates’ opinions regarding alternative assessment. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 3531– 3535.
- Akdağ, T. (2010). Öğretmenlerin ilköğretim programındaki yöntem teknik ölçme ve değerlendirme konularına ilişkin eğitim ihtiyaçları, Bilig, 53, 29-50.
- Alaz, A. Ve Yarar, S. (2009). Ölçme-değerlendirme sürecinde sınıf öğretmenlerinin tercihleri ve sebepleri. 1. Uluslararası Eğitim araştırmaları Kongresi, Çanakkale.
- Altun, A. ve Gelbal, S. (2014). Öğretmenlerinin kullandıkları ölçme ve değerlendirme yöntem veya araçlarının ikili karşılaştırma yöntemiyle belirlenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, Cilt 5, Sayı 1, Yaz 2014, 1-11.
- Anıl, D., Acar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, V (II), 44-61.
- Arık, R. S. & Kutlu, Ö. (2013). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme alanı yeterliklerinin yargıcı kararlarına dayalı ölçeklenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 3 (2), 163–196. http://ebad-jesr.com/
- Aschbacher, P. R. (1993). Issues in innovative assessment for classroom practice: Barriers and facilitators.(CSE Tech. Rep. No. 359). Los Angeles: University of California, Center for Research on Evaluation, Standards and Student Testing (CRESST).
- Ateş, S., Serin, G., Karaömer, M., Güneş, B., Eryılmaz, A., Kanlı, U., Gülyurdu, T., & Arslan, A. (2009, August- September). Philosophy, foundations, and vision of the new high school physics curriculum in Turkey. Paper presented at the ESERA Conference, İstanbul.
- Aydın, İ.S. ve Pehlivan, A. (2010). Türkçe öğretmeni adaylarının “öğretmen” ve “öğrenci” kavramlarına ilişkin kullandıkları metaforlar. Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature And History of Turkish or Turkic Volume 5/3 Summer 2010, 818-842.
- Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları.
- Bayrak,İ. ve Duruha, K. (2013). Okulöncesi öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerine ilişkin yeterlilik algıları (Cumhuriyet Üniversitesi ile İnönü Üniversitesi örneği) International Journal of Social Science, Doi Number: Http://Dx.Doi.Org/10.9761/Jasss1540 Volume 6 Issue 5, p. 199-216, May.
- Ben-Peretz, M., Mendelson, N. ve Kron, F. W. (2003). How teachers in different typology for the language teaching field. System, 26, 3-50.
- Bilgin, N. (2000). İçerik Analizi. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi yayınları: 109, İzmir.
- Birgin, O. ve Gürbüz, R. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 163-181.
- Birgin, O. ve Tutak, T. (2006). Yeni ilköğretim matematik öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 1. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir.
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç, Ç. E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (2.Basım). Ankara: Pegem Akademi.
- Chapman, M.L. (2008). Assessment literacy and efficacy: Making valid educational decisions. Unpublished doctoral dissertation, University of Massachusetts Amherst, USA.
- Cizek, G. J., Fitzgerald, S. M. & Rachor, R. E. (1996). Teachers’ assessment practices: Preparation, isolation, and the kitchen sink. Educational Assessment, 3(2), 159-179.
- Çakır, İ. ve Çimer, S.O. (2007). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme konusundaki yeterlilikleri ve uygulamada karşılaşılan problemler. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat, Türkiye.
- Çalık, S. (2007). Sınıf öğretmenlerinin yenilenen ilköğretim programlarının ölçme ve değerlendirme süreci hakkındaki düşünceleri üzerine bir araştırma. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Tokat, Türkiye.
- Çoruhlu, T. Ş., Er Nas, S. ve Çepni, S. (2009). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini kullanmada karşılaştıkları problemler: Trabzon örneği, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 122-141.
- Çoruhlu, T. Ş., Nas, S. E., Çepni, S. (2008). Fen ve teknoloji öğretmenleri için yeni ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik bir hizmet içi eğitim programından yansımalar: Trabzon Örneği. Necatibey Eğitim Fakültesi Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, Cilt 2, Sayı 2, 1-22.
- Daniel, L. G. & King, D. (1998). A knowledge and use of testing and measurement literac of elementary and secondary teachers. Journal of Educational Research, 91 (6), 331-344.
- Durukan, H. ve Şahin, M. (2015). Okul öncesi öğretmenlerin ölçme ve değerlendirmeye yönelik inanç ve uygulamalarına ilişkin görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama Journal Of Theory And Practice in Education, 11(2), 534-550.
- Dwyer, C.A. (1998). Assessment and classroom learning: Theory and practice. Assessment in Education, 5(1), 131 – 137.
- Erdal, H. (2007). 2005 İlköğretim Matematik Programı Ölçme Değerlendirme Kısmının İncelenmesi (Afyonkarahisar İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi. Afyonkarahisar.
- Erdem, F. ve Satır, Ç. (2000, Mayıs). Farklı örgütlerde kültürel yapının metaforlarla analizi. VIII. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Erciyes Üniversitesi,
- Erdemir, Z. A. (2007). İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Etkin Kullanabilme Yeterliliklerinin Araştırılması (Kahramanmaraş Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü. Kahramanmaraş.
- Ergin, H.K. ve Köse, S. (2008). Ergenlik dönemindeki kızlarımızın okul psikolojisi. İstanbul: Hepsiçocuk Yayınları.
- Evrekli, E., Şaşmaz Ören, F. ve Ormancı, Ü. (2011) fen ve teknoloji öğretmen adaylarının alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlarına yönelik öz-yeterlilik düzeyleri ve görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 11(3),Yaz, 1675-1698.
- Gay, L., Mills. G. & Airasian, P. (2006). Educational research: Competencies for analysis and application (8th ed.). New York: Prentice Hall
- Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33: 135-145.
- Gök, B., Erdogan, O., Özen-Altınkaynak, S., & Erdogan, T. (2012). Investigation of pre-service teachers’ perceptions about concept of measurement and assessment through metaphor analysis. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 1997-2003.
- Gömleksiz, M. N. (2007). Yeni ilköğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Eğitim Araştırmaları, 27, 69–82.
- Gözütok, F.D., Ö.E. Akgün, ve Ö. C. Karacaoğlu. (2005), İlköğretim programlarının öğretmen yeterlikleri açısından değerlendirilmesi, Eğitimde Yansımalar VIII (14-16 Kasım 2005), Erciyes Üniversitesi, Kayseri.17-40.
- Gullikson, A. R. (1985). Student evaluation techniques and their relationship to grade and curriculum. Journal of Educational Research, 79 (2), 96-100.
- Güneş, A. (2007). Sınıf öğretmenlerinin kendi algılarına göre ölçme ve değerlendirme yeterlikleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Güven, S. (2001). Sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmede kullandıkları yöntem ve tekniklerin belirlenmesi. 10.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Bolu.
- Güven, S. (2008), Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim ders programlarının uygulanmasına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 177, 224–236.
- Inbar, D. E. (1996). The Free Educational Prison: Metaphors and Images. Educational Research, 38(1), 77-92.
- James, P. (2002). Fostering metaphoric thinking. Journal of Developmental Education, 25 no:3, 26–33
- Karakuş, F. (2010). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programında yer alan alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik öğretmen görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Bahar 2010, 8(2), 457-488
- Karaman, P. ve Şahin, Ç. (2014). Öğretmen adaylarının ölçme değerlendirme okuryazarlıklarının belirlenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (Kefad) Cilt 15, Sayı 2, Ağustos, Sayfa 175-189
- Karaşahinoğlu, A. (2015). Ölçme Ve Değerlendirme Tezli Yüksek Lisans Programı Öğrencilerin Metaforik Sınav Algıları İle Velilerin Okula Yönelik Görüşleri Arasındaki İlişki. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
- Kartallıoğlu, F. (2005). Yeni İlköğretim Programlarının Uygulandığı Pilot Okullardaki Öğretmenlerin Yeni Program ve Pilot Çalışmalar Hakkındaki Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu, Türkiye.
- Kaya, R., Güven, A., Akkuş, Z. ve Günal, H. (2013). Tarih öğretmenlerinin yeni tarih öğretim programlarındaki ölçme-değerlendirme etkinliklerinin uygulama süreci hakkındaki görüşleri: Erzurum örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 117-137.
- Kılıç, R. ve Aydın, O. (2014). İlkokul öğretmenlerinin otantik ölçme ve değerlendirme yöntemine yönelik bilgi ve tutumlarının değerlendirilmesi. Turkish Studies - International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9/8 Summer 2014, p. 661-682, Ankara-Turkey
- Kumar, R. (2011). Araştırma yöntemleri (Çeviri Editörü: Ömay Çokluk). Edge akademi, Ankara.
- Kuran, K., Kanatlı, F. (2010). Alternatif ölçme değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 209-234
- Lakoff, G. & Johnson, M. (2005). Metaforlar: hayat, anlam ve dil. (Çev. G. Y. Demir). İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
- Martinez, M. A., Sauleda, N., & Huber, G. L. (2001). Metaphors as blueprints of thinking about teaching and learning. Teaching and Teacher Education, 17, 965-977.
- McIntosh, M. E. (1997). Formative assessment in mathematics, Clearing House, 71(2), 92 – 97.
- McMillan, J. H. (2007). Classroom assessment: principles and practice for effective standart-based instruction (Fourth edition). Boston: Pearson Education.
- Mehrens, W.A., ve Lehmann, İ.J. (1991). Measurement and Evaluation in Education and Psychology. Holt Rinehart and Winston Inc, New York.
- Merrıam, S.B., (2013). Nitel araştırma. Desen ve uygulama için rehber.(Çev.Ed. Selahattin Turan). Nobel yayınları, Ankara.
- Mert Uyangör, S. ve Kobak, M. (2012, Haziran). Öğretmen adaylarının akademik başarıları ve sahip oldukları öğretmen yeterlilikleri arasındaki ilişki. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Niğde.
- Morgan, C., Dunn, L., Parry, S. ve O’Reilly, M. (2004). The student assessment. New York: The Taylor and Francis Group.
- Nartgün, Z. (2008). Öğretmen adayları için ölçme ve değerlendirme genel yeterlik algısı ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(8), 85-94.
- Nazlıçiçek, N., Akarsu, F. (2008). Fizik, kimya ve matematik öğretmenlerinin değerlendirme araçlarıyla ilgili yaklaşımları ve uygulamaları. Eğitim ve Bilim, 33 (149), 18-29.
- Okur, M., Azar, A.(2011). Fen ve teknoloji dersinde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin öğretmen görüşleri Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (2), 387-400.
- Oxford, R., Tomlinson, S., Barcelos, A., Harrington, C., Lavine, R., Saleh, A. ve Longhini, A. (1998). Clashing metaphors about classroom teachers: Toward asystematic typology for the language teaching field. System, 26, 3-50
- Özdemir, S. M. (2012b). Eğitim programı kavramına ilişkin öğretmen adaylarının metaforik algıları. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 5(3), 369-393.
- Özdemir, S.M. (2010) ilköğretim öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin yeterlikleri ve hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 787- 816.
- Özsevgeç, T., Karamustafaoğlu, S. (2010). Öğretmen adaylarının geleneksel ve yapılandırmacı ölçme-değerlendirme yaklaşımlarına yönelik profilleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 333-354.
- Pipen, T. (2001). Metaphors and organizational identity in the Italian puplic renovation. Journal of Educational Administration, 37(1), 80-89.
- Saban, A. (2008b). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, (55), 459- 496.
- Sağlam-Arslan, A., Avcı, N. ve İyibil, Ü. (2008). Fizik öğretmen adaylarının alternatif ölçmedeğerlendirme yöntemlerini algılama düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 115-128.
- Sanchez, A., Barreiro, J. M., & Maojo, V. (2000). Design of virtual reality systems for education: a cognitive approach. Education and Information Technologies, 5, 345-362.
- Scanlan, C. L. (2012). Assessment, Evaluation, Testing and Grading, [Online] Available at: http://www.umdnj.edu/idsweb/idst5350/assess_eval_test_grade.htm, [Erişim tarihi:03.03.2016].
- Soycan, S.B. (2006). 2005 Yılı İlköğretim 5. Sınıf Matematik Programının Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
- Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G., (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayınları. Ankara
- Stanford, P. and Reeves, S. (2005). Assessment that drives instruction. Teaching Exceptional Children, 37(4), 18-22.
- Stiggins, R.J. (1999). Assessment, student confidence, and school success. Phi Delta Kapan, 81(3).
- Stiggins, R.J. (2008). Assessment manifesto: A call for the development of balanced assessment systems. Portland, OR: ETS Assessment Training Institute.
- Stiggins, R.J., & Conklin, N.F. (1992). In teachers’ hands: Investigating the practices of classroom assessment. Albany: State University of New York Press.
- Strenski, E. (1989). Disciplines and Communities, Armies and Monasteries and The Teaching of Composition, Rhetoric Review, Vol : 8, No : 1.
- Subaşı, R. (2006). 2005-2006 Öğretim Yılından İtibaren Uygulanmakta Olan Yapılandırıcı Eğitim Programına Öğretmenlerin Bakışı (İstanbul İli Bağcılar İlçesi Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
- Şahin, Ç. & Ersoy, E. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının yeni ilköğretim programındaki ölçmedeğerlendirme konusundaki yeterlilik düzeylerine ilişkin algıları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (2), 363-386.
- Şaşmaz Ören,F., Ormancı, Ü. ve Evrekli, E. (2014). Öğretmen adaylarının tercih ettikleri alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımları ile bu yaklaşımlara ilişkin öz-yeterlilikleri. Eğitim ve Bilim Cilt 39, Sayı 173
- Şimşek, N. (2011). Sosyal bilgiler dersinde alternatif ölçme değerlendirme araçlarının kullanılması: nitel bir çalışma, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (1), 149-168.
- Tan, Ş. (2008). Öğretimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları.
- Taşdemir, M., Taşdemir, A. & Yıldırım, K. (2009). İşbirlikli öğrenme sürecinde kullanılan portfolyo değerlendirmesinin öğrenci başarısı üzerine etkisi. Journal of Theory and Practice in Education, 5 (1), 53-66.
- Taşdemir, M. (2011). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Sohbet yayınevi. Kırşehir.
- Taşdemir, M. (2014) Kendini değerlendirme, akran değerlendirme ve öğretmen değerlendirmenin yazılı sınav sonuçlarına etkisi ve başarı yordayıcılığı / The Effect on Essay Assesmend Scores and Regression of Self Eveluation, Peer Evaluation and Teacher Evaluation Technics. Turkısh Studıes - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. ISSN: 1308-2140, (İsmail Yıldırım Armağanı) Volume 9/5 Spring 2014, www.turkishstudies.net, Doi Number :http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6739.
- Taşdemir, M. ve Taşdemir, F: (2016). Ölçme ve değerlendirme yeterliğinden yoksun öğretmenler hakkında öğretmen adayı görüşlerinin metaforlar yoluyla incelenmesi. Günümüz Eğitimini Yarınlara Hazırlamak: Geleceğin Eğitimcileri. XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi. Eskişehir.
- Taşgın, A. & Köse, E. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının hedef ve değerlendirme kavramlarına ilişkin metaforları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(3), 116-130.
- Tatar, N. & Şaşmaz-Ören, F. (2009). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşleri-II. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (3), 781-798.
- Taylor, W. (1984). Metaphors of Education. Heineman Educational Books Ltd, London.
- Toptaş, V. (2011). Sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin kullanımı ile ilgili algıları, Eğitim ve bilim, 36 (159), 205-219.
- Tsoukas, H. (1991). The missing link: A transformational view of metaphors in organizational science. The Academy of Management Review, 16 (3), 566-585.
- Tuncer, M. ve Yılmaz, Ö. (2012). Kıdem değişkeni açısından ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının kullanımı üzerine bir araştırma. Journal of Research in Education and Teaching, November, Volume 1,Issue 4, 41-48.
- Usta, S., Dikyol, D., & İnce, E. (2010). The alternative evaluation tools chosen by social and science teacher candidates. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 3457-3462.
- Uzun, Ü. (2013). Farklı türlerde eğitim hizmeti veren okul öncesi eğitim kurumu öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme yeterliliklerine ait görüşleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Vadebocoeur, J. A & Torres, M.Y. (2003). Constructing Cultural Politics of Education. Carfax Publishing, Vol : 24, No : 1.
- Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme: Teori ve teknikler (6. baskı). Ankara: Alkım Yayınları.
- Welsh, M.E., & D‘Agostino, J. (2009). Fostering consistency between standards-based grades and large-scale assessment results. In T.R. Guskey (Ed.), Practical solutions for serious problems in standards-based grading (pp. 75-104). Thousand Oaks, CA.
- Yaman, S. (2011). Teachers’ perceptions about their measurement and evaluation practices in science and technology course, İlköğretim Online, 10(1), 244-256. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr.
- Yaman, S. ve Karamustafaoğlu, S. (2011). Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme alanına yönelik yeterlik algı düzeylerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44(2), 53-72.
- Yapıcı, M. ve Demirdelen, C. (2007). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 6(2), 204-212.
- Yaşar, Ş., M. Gülteki, B. Türkan, N. Yıldız, ve P. Girmen. (2005), “Yeni ilköğretim programlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin hazır bulunuşluluk düzeylerinin ve eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi (Eskişehir ili örneği)”, Eğitimde Yansımalar VIII (14-16 Kasım 2005), Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6.basım) Ankara: Seçkin Yay..
- Yiğit, F. ve Kırımlı, B. (2014). Türkçe öğretmenlerinin alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerini uygulama biçimleri ve uygulamada karşılaştıkları sorunlar. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 9/3 Winter 2014, p. 1621-1639.
- Yiğit, N. ve Bak, Z. (2005), Çoklu zekâ kuramına göre yapılan planların uygulanmasında karşılaşılan güçlüklere yönelik öğretmen görüşleri. H. Kıran (Ed.), XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi,. 798-803, Denizli: Tübitak Yayınları.
- Zeidner, M. (2007). Test Anxiety in educational contexts: Concepts, findings, and future directions. P. A. Schutz ve R. Pekrun (Ed.). Emotion in education. (p.165-184). San Diego: Academic Press.
- Zhang, Z. & Burry-Stock, J. A. ( 2003). Classroom assessment practices and teachers’ selfperceived assessment skills. Applied Measurement in Education, 16 (4), 323-342.
APA | TAŞDEMİR M, TAŞDEMİR F (2016). ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. , 775 - 802. |
Chicago | TAŞDEMİR MEHMET,TAŞDEMİR FİGEN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. (2016): 775 - 802. |
MLA | TAŞDEMİR MEHMET,TAŞDEMİR FİGEN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. , 2016, ss.775 - 802. |
AMA | TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. . 2016; 775 - 802. |
Vancouver | TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. . 2016; 775 - 802. |
IEEE | TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F "ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ." , ss.775 - 802, 2016. |
ISNAD | TAŞDEMİR, MEHMET - TAŞDEMİR, FİGEN. "ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ". (2016), 775-802. |
APA | TAŞDEMİR M, TAŞDEMİR F (2016). ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. Turkish Studies (Elektronik), 11(9), 775 - 802. |
Chicago | TAŞDEMİR MEHMET,TAŞDEMİR FİGEN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. Turkish Studies (Elektronik) 11, no.9 (2016): 775 - 802. |
MLA | TAŞDEMİR MEHMET,TAŞDEMİR FİGEN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.11, no.9, 2016, ss.775 - 802. |
AMA | TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. Turkish Studies (Elektronik). 2016; 11(9): 775 - 802. |
Vancouver | TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. Turkish Studies (Elektronik). 2016; 11(9): 775 - 802. |
IEEE | TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F "ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ." Turkish Studies (Elektronik), 11, ss.775 - 802, 2016. |
ISNAD | TAŞDEMİR, MEHMET - TAŞDEMİR, FİGEN. "ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ". Turkish Studies (Elektronik) 11/9 (2016), 775-802. |