ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ

Yıl: 2016 Cilt: 11 Sayı: 9 Sayfa Aralığı: 775 - 802 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ

Öz:
Bu araştırmayla öğretmen adaylarının okullardaki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını nasıl tanımladıklarının ortaya çıkarılarak MEB içerisinde okullardaki ölçme ve değerlendirme uygulamaları ile ölme ve değerlendirme eğitiminin yükseköğretim sürecinde önemine vurgu yapmak amaçlanmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının okullardaki ölçme ve değerlendirme uygulamalarının nasıl olduğuna ilişkin görüşleri ürettikleri metaforlar aracılığı ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma betimsel bir araştırma olup nitel veri toplama tekniklerinin kullanıldığı bir durum çalışmasıdır. Araştırmada nitel veriler görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Çalışma grubu amaçsal örnekleme belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitimöğretim yılı bahar dönemi farklı öğretmenlik programlarında kayıtlı 4. sınıf öğrencilerinden (N: 263) oluşturulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. anlamları dikkate alındığında önemli bir oranda (%34), uygulandığı biçimi ile ölçme uygulamalarının niteliksizliği teşvik eden, sübjektif yönlü, yılgınlık-korku yaratan, aldatıcı yöntemlerle yapılan, ezberci ve rutin işlemler şeklinde gerçekleştirilen uygulamalar olarak olumsuz bir özellikte betimlenmektedir
Anahtar Kelime:

THE ANALYSIS OF TEACHER OPINIONS ON MEASUREMENT AND ASSESSMENT PRACTICES THROUGH METAPHOR

Öz:
This study aims to reveal how prospective teachers define the measurement and assessment practices, the measurement and assessment practices in the schools of ministry of education and the importance of the measurement and assessment education during higher education. With this study it is tried to reveal views of prospective teachers on measurement and assessment in schools through the metaphors they produce. This research is a descriptive research and a case study using qualitative data collection techniques. In this study the qualitative data were obtained by interviews. The study group is determined by homogenous sampling, one of purposeful sampling methods. The study group is formed with 4th grade students (N: 263) registered in various teacher training programs in the spring semester of 2014-2015 academic year. In this study semi-structured interview form is used as a data collection tool. Reporting the collected data in detail and describing how to get the results by researchers are among the important criteria of validity in qualitative research in crosscheck of validity/credibility and reliability/consistency. The stated opinions of participants with semistructured and open-ended questions are analysed with descriptive analysis technique, each stated opinions are listed by forming necessary themes. In this study the participants largely load a positive sense (66%) to measurement practises. Students while expressing measurement and assessment processes that contributes the quality of education as a sacrifice requiring action, they also think that these practices should be a well-organized, a well-functioning system like a real system (human body, a machine). However, considering the produced metaphors and given meanings of participants, in a significant proportion (34%), measurement practices in applied way are portrayed in a negative feature as encouraging poor quality, generating intimidation-fear, made with deceptive methods, performing a rote and routine operations.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TAŞDEMİR M, TAŞDEMİR F (2016). ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. , 775 - 802.
Chicago TAŞDEMİR MEHMET,TAŞDEMİR FİGEN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. (2016): 775 - 802.
MLA TAŞDEMİR MEHMET,TAŞDEMİR FİGEN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. , 2016, ss.775 - 802.
AMA TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. . 2016; 775 - 802.
Vancouver TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. . 2016; 775 - 802.
IEEE TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F "ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ." , ss.775 - 802, 2016.
ISNAD TAŞDEMİR, MEHMET - TAŞDEMİR, FİGEN. "ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ". (2016), 775-802.
APA TAŞDEMİR M, TAŞDEMİR F (2016). ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. Turkish Studies (Elektronik), 11(9), 775 - 802.
Chicago TAŞDEMİR MEHMET,TAŞDEMİR FİGEN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. Turkish Studies (Elektronik) 11, no.9 (2016): 775 - 802.
MLA TAŞDEMİR MEHMET,TAŞDEMİR FİGEN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.11, no.9, 2016, ss.775 - 802.
AMA TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. Turkish Studies (Elektronik). 2016; 11(9): 775 - 802.
Vancouver TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ. Turkish Studies (Elektronik). 2016; 11(9): 775 - 802.
IEEE TAŞDEMİR M,TAŞDEMİR F "ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ." Turkish Studies (Elektronik), 11, ss.775 - 802, 2016.
ISNAD TAŞDEMİR, MEHMET - TAŞDEMİR, FİGEN. "ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYI GÖRÜŞLERİNİN METAFOR YOLUYLA ANALİZİ". Turkish Studies (Elektronik) 11/9 (2016), 775-802.