Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi

Yıl: 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 1 - 23 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi

Öz:
21. yüzyılın ekonomik, sosyal ve teknolojik açıdan getirdiği yenilikler ve değişiklikler pek çok alanda olduğu gibi eğitim alanında da kendini hissettirmiş ve tüm seviyelerdeki okullarda, özellikle de üniversitelerde yankı bulmuştur. Üniversiteler modern çağın beklentilerini karşılamak amacıyla bir değişim sürecine girmişler ve yeni özellikler kazanmışlardır. Üçüncü Kuşak Üniversiteler olarak adlandırılan bu üniversitelerin en önemli niteliklerin, girişimci olmaları, girişimciliğe önem vermeleri ve bunun doğal bir sonucu olarak girişimcilik eğitimi vermeleridir. Bu çalışmada, Türkiye'deki üniversitelerde verilmekte olan girişimcilik eğitimi ele alınmıştır. Anket yöntemi ile gerçekleştirilen çalışmada, Türkiye'de üniversite seviyesinde verilmekte olan girişimcilik eğitimi altı alt boyuttan yola çıkılarak ayrıntılı bir şekilde incelenmiş ve güçlü ve zayıf yönleri tespit edilerek daha iyi bir girişimcilik eğitimi için yapılması gerekenler irdelenmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

Evaluation of Entrepreneurship Education in our Universities from Different Dimensions

Öz:
The economical, social, and technological innovations and changes brought by the 21st century have manifested themselves in many fields, including education, and they have “echoed” in schools of all levels, especially universities. Universities have entered a process of change and gained new features to meet the expectations of the modern age. One of the most important features of these universities, called “Third Generation Universities”, is that they are entrepreneurial, they give importance to entrepreneurship, and as a natural result, they provide entrepreneurship education. In this research, entrepreneurship education in Turkish universities is studied by a survey which is designed to evaluate it from the viewpoints of six sub-dimensions. The aim of the survey is to determine the strong and weak aspects of entrepreneurial education in the tertiary level and to see what can be done for a better entrepreneurship education in Turkey
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alberti, F., Sciascia, S. Ve Poli, A. (2004), “Entrepreneurship Education: Notes on an Ongoing Debate”, Paper presented at 14th Annual IntEnt Conference, University of Napoli, Federico II, Napoli, Italy.
  • Binks, M., Starkey, K. ve Maho, C.L. (2006), “Entrepreneurship Education and the Business School”, Technology, Analysis & Strategic Management, 18 (1), 1-18
  • Bozkurt, Özlem Çetinkaya (2011), Dünyada ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi: Başarılı Girişimciler ve Öğretim Üyelerinden Öneriler, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Charney, A. ve Libecap, Gary (2000),” An Impact of Entrepreneurship Education, Final Report, Kauffman Research Series”, http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/downl oad?doi=10.1.1.584.9846&rep=rep1&type=pdf (Erişim tarihi: 22 Şubat 2016)
  • Cheng, Yin Cheong (2001), “Paradigm Shift in Higher Education: Globalization, Localization and Individualization”, Ford Foundation Conference on Innovations in African Higher Education. Nairobi. Kenya
  • Entrepreneurship Education Policies, (2011), Note by the UNTAD secretariat, http://unctad.org/en/Docs/ciimem1crp2_en.pdf, (Erişim tarihi: 25 Şubat 2017)
  • Eurydice Report (2016), European Commission/EACEA/Eurydice. Entrepreneurship Education at School in Europe. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
  • Fayolle, Alain ( 2013), “Personal Views on the Future of Entrepreneurship Education”, Entrepreneurship & Regional Development, Cilt 25 (7-8) 692-701. http:// www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/08985626.2013.821318?needAccess=true (Erişim tarihi: 12 Mart 2016)
  • Henry, C., Frances Hill, Claire Leitch (2005), “Entrepreneurship Education and Training: Can Entrepreneurship Be Taught? Part I” Education+Training, 47 (2), s.98-111
  • Gibb, Allan (2005), “Towards the Entrepreneurial University. National Council for Graduate Entrepreneurship”, Policy paper. 3 http://www.daneshir.ir/fileEssay/ karafarin-c-1386-10-30-m21.pdf, (Erişim tarihi: 3 Mayıs 2016)
  • Gibb, A., Paul Hannon, Gay Haskins ve Ian Robertson (2012) “Leading the Entrepreneurial University: Meeting the Entrepreneurial Development Needs of Higher Education Institutions” Said Business School, University of Oxford. http:// eureka.sbs.ox.ac.uk/4861/1/EULP_-_LEADERS_PAPER_final_dec_19.pdf, (Erişim tarihi: 12 Ocak 2017)
  • Graevenitz, G.V., Dietmar Harhoff, Richard Weber (2010), “The Effects of Entrepreneursip Education”, Journal of Economic Behaviour and Organization, Elsevier, 2010, 76 (1), 90-129
  • Gorman G., Hanlon D., ve King W. (1997), “Some Research Perspectives on Entrepreneurship Education, Enterprise Education and Education for Small Business Management”, International Small Business Journal. 15: 56-77.
  • Hofer, Andrea-Rosalinde (2010), “University Entrepreneurship Support: Policy Issues, Good Practices and Recommendations”, The Directing Committee Of The Local Economic And Employment Development Programme Of The OECD. http:// www.oecd.org/edu/imhe/46588578.pdf, (Erişim Tarihi: 12 Ocak 2017)
  • Honig, Benson (2004), “Entrepreneurship Education: Toward a Model of Contingency-Based Business Planning”, Academy of Management Learning and Education 3 (3) 258-273
  • Isenberg, Daniel (2014), “What an Entrepreneurship Ecosystem Actually Is), Harvard Business Review, 2014/05. https://hbr.org/2014/05/what-an-entrepreneurialecosystem-actually-is, (Erişim Tarihi: 12 Ocak 2017)
  • Jones, C. Jack English. (2004), “A Contemporary Approach to Entrepreneurship Education”, Education+Training, 45 (8,9), 416 – 423.
  • Katz, Jerome. A. (2003), “The Chronology of Intellectual Trajectory of American Entrepreneurship Education”, Journal of Small Business Venturing. 18 (2), 283-300.
  • Kirby, David A. (2002), “Entrepreneurship Education: Can Business Schools Meet the Challenge?” Paper presented at the ICSB World Conference, San Juan, Puerto Rico.
  • Klein, P. G., & J. Bruce Bullock (2006) “Can entrepreneurship be taught?” Journal of Agricultural and Applied Economics, 38(2), 429–439.
  • Klofsten, Magnus (2000), “Training Entrepreneurship at Universities: A Swedish Case”, Journal of European Industrial Training. 24 (6), 337-344.
  • Kuratko, Donald. (2004), “Entrepreneurship Education in the 21st Century: From Legitimization to Leadership”. In USASBE National Conference (ss.1 - 16).
  • Kuratko, Donald (2005), “The Emergence of Entrepreneurship Education Developments, Trends and Challenges”, Entrepreneurship Theory and Practice. 29 (5), 537-650.
  • Özdemir, Pınar, (2016a), “Girişimci Üniversiteler ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi”. Doktora tezi. Maltepe Üniversitesi SBE. 2016
  • Özdemir, Pınar (2016b), “Girişimcilik Eğitimi ve Üniversitelerimiz”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11 (1), 224-240.
  • Nelson, Andrew (2015), “Entrepreneurship: Can You Really Teach Entrepreneurship? The Registar-Guard – Eugene- Oregon. USA http://research. uoregon.edu/news/community/can-you-really-teach-entrepreneurship, (Erişim tarihi: 25 Ağustos 2016)
  • Peterman, N.E., Jessica Kennedy (2003), “Enterprise Education: Influencing Students’ Perception of Entrepreneurship”, Entrepreneurship Theory and Practice, 28 (4), 129-141
  • Rasmussen, E.A., Roger Sorheim (2006), “Action-Based Entrepreneurship Education”, Technovation, 26,185-194.
  • Ronstadt, Robert (1987), “The Educated Entrepreneurs: A New Era of Entrepreneurship Education”, American Journal of Small Business, 11, 4: 37-53.
  • Sakınç. S, Sibel Aybarç Bursalıoğlu (2012), “Yükseköğretimde Küresel Bir Değişim: Girişimci Üniversite Modeli”, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2 (2), 92-99.
  • Solomon, G.T., Susan Duffy., Ayman Tarabishy (2002), “The State of Entrepreneurship Education in the United States: A Nationwide Survey and Analysis”, International Journal of Entrepreneurship Education, 1 (1), 1-22.
  • Strategy for Education and Training in Entrepreneurship (2009), Danish Agency for Science, Technology and Innovation. http://ufm.dk/en/publications/2010/ files-2010/strategy-for-education-and-training-in-entrepreneurship.pdf, (Erişim Tarihi: 10 Şubat 2015)
  • Survey of Entrepreneurship Education in Higher Education in Europe (2008). www. Ref. Ares(2015)788614 - 24/02/2015, (Erişim tarihi: 3 Ocak 2016).
  • The Growth and Advancement of Entrepreneurship in Higher Education: An Environmental Scan of College Initiatives (2001). Prepared by Kauffman Center for Entrepreneurial Leadership Staff. http://www.unm.edu/~asalazar/Kauffman/Entrep_ research/College_Scan.pdf (Erişim tarihi: 22 Ocak 2017)
  • “The National Survey of Entrepreneurship Education,” (2014) http://www. nationalsurvey.org/files/2014KauffmanReport_Clean.pdf. 2014. (Erişim tarihi:10 Şubat 2015).
  • Vestergaard, Lene (2015), “Entrepreneurship Education in the Baltic Sea Region”, Danish Ministry of Education and Danish Foundation for Entrepreneurship
  • Wilson, Karen (2008), “Entrepreneurship Education in Europa”, Entrepreneurship and Higher Education. OECD, 2008.
  • Wissema, J.G. Hans (2009), Üçüncü Kuşak Üniversitelere Doğru. İstanbul: Özyeğin Üniversitesi Yayınları
  • Yelkikalan, N., Ayten Akatay, Hacı Mehmet Yıldırım, Yasin Karadeniz, Can Köse, Öznur Koncagül, Eray Özer (2010), “Dünya ve Türkiye Üniversitelerinde Girişimcilik Eğitimi”, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12, 19: 51-59.
  • Yıldırım, N., Olcay Bige Aşkun., (2012), “Entrepreneurship Intentions of Public Universities in Turkey: Going Beyond Education and Research?” Procedia-Social and Behavioral Sciences. 58: 953-963.
  • Zeithaml, C. P., ve Rice, George H. Jr. (1987), “Entrepreneurship/Small Business Education in American Universities”, Journal of Small Business Management. 25 (1): 44 – 50 https://www.questia.com/library/journal/1G1-4775986/entrepreneurshipsmall-business-education-in-american , (Erişim tarihi: 15 Aralık 2016)
APA Ozdemir P (2017). Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi. , 1 - 23.
Chicago Ozdemir Pinar Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi. (2017): 1 - 23.
MLA Ozdemir Pinar Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi. , 2017, ss.1 - 23.
AMA Ozdemir P Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi. . 2017; 1 - 23.
Vancouver Ozdemir P Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi. . 2017; 1 - 23.
IEEE Ozdemir P "Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi." , ss.1 - 23, 2017.
ISNAD Ozdemir, Pinar. "Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi". (2017), 1-23.
APA Ozdemir P (2017). Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetim Dergisi, 6(2), 1 - 23.
Chicago Ozdemir Pinar Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetim Dergisi 6, no.2 (2017): 1 - 23.
MLA Ozdemir Pinar Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetim Dergisi, vol.6, no.2, 2017, ss.1 - 23.
AMA Ozdemir P Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetim Dergisi. 2017; 6(2): 1 - 23.
Vancouver Ozdemir P Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetim Dergisi. 2017; 6(2): 1 - 23.
IEEE Ozdemir P "Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi." Girişimcilik ve İnovasyon Yönetim Dergisi, 6, ss.1 - 23, 2017.
ISNAD Ozdemir, Pinar. "Üniversitelerimizdeki Girişimcilik Eğitiminin Farklı Boyutlardan Değerlendirilmesi". Girişimcilik ve İnovasyon Yönetim Dergisi 6/2 (2017), 1-23.