Yıl: 2017 Cilt: 16 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 960 - 977 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17051/ilkonline.2017.330235 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi

Öz:
Araştırmanın amacı, yaratıcı dramanın ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin öfke denetimi becerilerini geliştirme üzerindeki etkilerini ve bu etkilerin cinsiyet ile ilişkilerini incelemektir. Araştırmada ön-test son-test kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. İstanbul-Beşiktaş'ta yer alan resmi bir ortaöğretim okulunda okumakta olan 9. sınıf öğrencileri çalışmada yer almıştır. Deney ve kontrol grubunda 15 öğrenci bulunmaktadır. Araştırmanın verileri, "Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği" ile toplanmıştır. Deney grubuna haftada 1 defa (90 dakika) 12 hafta süre ile "Öfke Denetimi Eğitimi Yaratıcı Drama Çalışması" uygulanmıştır. Kontrol grubuna rehberlik ve yönlendirme dersi programı uygulanmıştır. Araştırma sonunda yapılan yaratıcı drama uygulamasının öğrencilerin öfke düzeyi üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte yaratıcı dramanın ve ortaöğretim rehberlik ve yönlendirme dersi programının Öfke Denetimi Becerilerini Geliştirme üzerindeki etkilerinin cinsiyete göre önemli farklılıklar göstermediği ortaya çıkmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Effects of Creative Drama over the Anger Management Skills of 9th Grade Secondary School Students

Öz:
The aim of this study is to study the effects of creative drama on the development of anger management skills of the ninth graders and to probe the relationship between these effects and their gender. In the study, an experimental research design with pre-test/post-test and control group was used. With this purpose, this study included the ninth graders at a secondary public school and had 15 students in the control and intervention groups. The data in this study were collected with the “Continuous Anger and Anger Expression Scale”. Through 12 weeks, (90 minutes per week) once in a week, the “Anger Management Creative Drama Study” was implemented in the intervention group whereas the guidance and orientation programme was applied in the control group. The results yield that the creative drama implementation had a substantially positive effect on the students’ anger level. Nonetheless, it was also found out that the effects of the creative drama and the programme of the counselling and guidance lesson for the secondary education on the development of anger management skills did not vary much among the gender
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KAÇIRA ÇAPACIOĞLU G, YILDIZ DEMİRTAŞ V (2017). Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. , 960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235
Chicago KAÇIRA ÇAPACIOĞLU Gülnihal,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. (2017): 960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235
MLA KAÇIRA ÇAPACIOĞLU Gülnihal,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. , 2017, ss.960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235
AMA KAÇIRA ÇAPACIOĞLU G,YILDIZ DEMİRTAŞ V Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. . 2017; 960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235
Vancouver KAÇIRA ÇAPACIOĞLU G,YILDIZ DEMİRTAŞ V Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. . 2017; 960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235
IEEE KAÇIRA ÇAPACIOĞLU G,YILDIZ DEMİRTAŞ V "Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi." , ss.960 - 977, 2017. 10.17051/ilkonline.2017.330235
ISNAD KAÇIRA ÇAPACIOĞLU, Gülnihal - YILDIZ DEMİRTAŞ, VESİLE. "Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi". (2017), 960-977. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330235
APA KAÇIRA ÇAPACIOĞLU G, YILDIZ DEMİRTAŞ V (2017). Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik), 16(3), 960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235
Chicago KAÇIRA ÇAPACIOĞLU Gülnihal,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik) 16, no.3 (2017): 960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235
MLA KAÇIRA ÇAPACIOĞLU Gülnihal,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik), vol.16, no.3, 2017, ss.960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235
AMA KAÇIRA ÇAPACIOĞLU G,YILDIZ DEMİRTAŞ V Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik). 2017; 16(3): 960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235
Vancouver KAÇIRA ÇAPACIOĞLU G,YILDIZ DEMİRTAŞ V Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik). 2017; 16(3): 960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235
IEEE KAÇIRA ÇAPACIOĞLU G,YILDIZ DEMİRTAŞ V "Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi." İlköğretim Online (elektronik), 16, ss.960 - 977, 2017. 10.17051/ilkonline.2017.330235
ISNAD KAÇIRA ÇAPACIOĞLU, Gülnihal - YILDIZ DEMİRTAŞ, VESİLE. "Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi". İlköğretim Online (elektronik) 16/3 (2017), 960-977. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330235