Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi
Yıl: 2017 Cilt: 16 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 960 - 977 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17051/ilkonline.2017.330235 İndeks Tarihi: 29-07-2022
Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi
Öz: Araştırmanın amacı, yaratıcı dramanın ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin öfke denetimi becerilerini geliştirme üzerindeki etkilerini ve bu etkilerin cinsiyet ile ilişkilerini incelemektir. Araştırmada ön-test son-test kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. İstanbul-Beşiktaş'ta yer alan resmi bir ortaöğretim okulunda okumakta olan 9. sınıf öğrencileri çalışmada yer almıştır. Deney ve kontrol grubunda 15 öğrenci bulunmaktadır. Araştırmanın verileri, "Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği" ile toplanmıştır. Deney grubuna haftada 1 defa (90 dakika) 12 hafta süre ile "Öfke Denetimi Eğitimi Yaratıcı Drama Çalışması" uygulanmıştır. Kontrol grubuna rehberlik ve yönlendirme dersi programı uygulanmıştır. Araştırma sonunda yapılan yaratıcı drama uygulamasının öğrencilerin öfke düzeyi üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte yaratıcı dramanın ve ortaöğretim rehberlik ve yönlendirme dersi programının Öfke Denetimi Becerilerini Geliştirme üzerindeki etkilerinin cinsiyete göre önemli farklılıklar göstermediği ortaya çıkmıştır
Anahtar Kelime: Konular:
The Effects of Creative Drama over the Anger Management Skills of 9th Grade Secondary School Students
Öz: The aim of this study is to study the effects of creative drama on the development of anger management skills of the ninth graders and to probe the relationship between these effects and their gender. In the study, an experimental research design with pre-test/post-test and control group was used. With this purpose, this study included the ninth graders at a secondary public school and had 15 students in the control and intervention groups. The data in this study were collected with the “Continuous Anger and Anger Expression Scale”. Through 12 weeks, (90 minutes per week) once in a week, the “Anger Management Creative Drama Study” was implemented in the intervention group whereas the guidance and orientation programme was applied in the control group. The results yield that the creative drama implementation had a substantially positive effect on the students’ anger level. Nonetheless, it was also found out that the effects of the creative drama and the programme of the counselling and guidance lesson for the secondary education on the development of anger management skills did not vary much among the gender
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Adıgüzel, Ö. (2013). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Pegem Akademi
- Akar, R. (2000). Temel Eğitimin İkinci Aşamasında Drama Yöntemi ile Türkçe Öğretimi: Dorothy Heathcote’un “Uzman Rolü Yaklaşımı”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Akfırat, F. Ö. (2004). Yaratıcı dramanın işitme engellilerin sosyal becerilerinin gelişimine etkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(1), 9–22.
- Akgül, H. (2000). Öfke denetimi eğitiminin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin öfke denetimi becerilerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Akın, M. (1993). Farklı Sosyo Ekonomik Düzeydeki İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Sosyalleşme Düzeyine Yaratıcı Dramanın Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Altınova, H.H., Adıgüzel, Ö. (2012) Yaratıcı drama yönteminin kadınların özsaygı düzeyine etkililiği. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 145-164.
- Altıntaş, E.ve Kaya H. (2016). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Drama Yöntemiyle Fen ve Teknoloji Dersinin İşlenmesine Yönelik Öz-Yeterlik ve Tutumları Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 28 (4), 287-295
- Altuntaş, O., Altınova, H. H.. (2015) Yaratıcı Drama Yönteminin Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Sorun Çözme Becerilerine Etkisi, Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 10 (4), 49-62,
- Antepli A., Haktanır G. ve Cihangir S. (2000). "Drama Eğitimi Almanın Yetişkinlerin Benlik Kavramları Üzerine Etkisi". 2. Drama Liderleri Buluşması ve Ulusal Drama Semineri, Ankara.
- Bakioğlu, A. ve Gayık Asyalı, S. (2005). Rehber öğretmenlerin bulundukları kariyer evrelerine göre okul yönetimini algılayışlarının niteliksel olarak incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21, 89-110.
- Baştak, G., ve Altınova, H. H. (2015). Lise Öğrencilerinde Yaratıcı Drama Yöntemiyle Siber Zorbalık Hakkında Duyarlılık Oluşturma. Yaratıcı Drama Dergisi, 10(1), 91-102.
- Bedel, A. ve Arı, A (2011). Kişiler arası sorun çözme beceri eğitiminin yetiştirme yurdunda yaşayan ergenlerin yapıcı problem çözme ve sürekli öfke düzeylerine etkisi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(4), 1-10.
- Bencik Kangal, S. ve Arı, M. (2013). Üstün Yetenekli ve Normal Gelişim Gösteren Çocukların Ahlaki Yargı Düzeyine Yaratıcı Drama Programlarının Etkisinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 38 (170), 308-320.
- Bilge F. (1996) Danışandan hız alan ve bılışsel-davranışcı yaklaşımlarla yapılan grupla psikolojik danışmanın üniversite öğrencilerinin kızgınlık düzeyleri üzerindeki etkileri. Yayınlanmamış doktora Tezi, Hacettepe Universitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
- Bozdoğan, Z. (2003). Okulda Rehberlik Etkinlikleri ve Yaratıcı Drama. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- Bulut, Serin, N. ve Genç, H. (2011). Öfke yönetimi eğitimi programının ergenlerin öfke denetimi becerilerine etkisi. Eğitim ve Bilim, 36(159).
- Buege, C. (1993). The effect of mainstreaming on attitude and self-concept using creative drama and social skills training. Youth Theatre Journal, 7(3), 19-22.
- Büyüköztürk, Ş. (2007). Deneysel desenler. Ankara: Pegem A
- Canbuldu, S. (2006). Çok Boyutlu Okul Öfke Envanterinin (The Multidimensional School Anger Inventory) Uyarlama Çalışması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mersin: Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik.
- Ceylan Ş ve Ömeroğlu E. (2008) Yaratıcı Drama Eğitimi Alan ve Alamayana 60-72 Aylar Arasındaki Çocukların Sosyal-Duygusal Davranışlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi.Kastamonu Eğitim Dergisi, 20 (1), 63-80
- Çakmakcı, E. ve Özabacı, N. (2013). Drama yolu ile karar verme becerisinin kazandırılması. . Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi,12 (44), 18-30
- Çekiç, A, ve Murat, M. (2011). Grupla Psikolojik Danışmanın ilköğretim ikinci Kademe Öğrencilerinin Öfke ile Başa Çıkabilme Becerilerine Etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3), 41-58
- Çetinkaya, Ş. (2013). Lise öğrencisi erkek ergenlerde problem çözme eğitiminin; problem çözme becerisi, kişilerarası ilişki tarzı ve öfke kontrolü üzerine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Aydın: Adnan menderes Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü.
- Chan, H.,LU, C. Tseng , K. Ghou. (2003). Effectiveness of the anger -control program in reducing anger expression ın patients with schizophrenia. Archives For Psyhiactric Nursing. 17(2 ), 88-95
- Deffenbacher JL, Oetting ER, DiGuiseppe RA (2002). Principles of empirically supported interventions applied to anger management. The Counseling Psychologist; 30(2): 262–280.
- Deffenbacher, J. L. et al. (1996). Anger Reduction in Early Adolescent. Journal of Counseling Psychology. 43(2), 149-157
- Durmuş, E. (2006). Yaratıcı drama ile bütünleştirilmiş grupla psikolojik danışmanın üniversite öğrencilerinin utangaçlık düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Elkin, N., ve Karadağlı, F. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Öfke İfade Tarzı ve İlişkili Faktörler/Anger Expression and Related Factors in University Students. Anadolu Kliniği, 21(1), 64-71
- Erdoğan, S. (2006). Altı Yaş Çocuklarına Drama Yöntemi İle Verilen Matematik Eğitiminin Matematik Yeteneğine Etkisinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi.
- Erdoğan, G. (2006). İlköğretim 8.Sınıf (14-15 Yaş) Öğrencilerinin Depresif Belirti Ve Öz Kavram Düzeylerine Yaratıcı Drama Çalışmalarının Etkisinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mesleki Eğitim Fakültesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi
- Freeman, G. (2000). Effects Of Creative Drama Activities On Third And Fourth Grade Children. Doctor Of Philosophy. University Of Mississippi.
- Freeman, G.D., Sullivan, K., ve Fulton, C.R. (2003). Effects of creative drama on self-concept, social skills, and problem behavior. Journal of Educational Research, 96(3), 131–139,
- Genç, H. (2007). Grupla Öfke Denetimi Eğitiminin Lise 9. Sınıf Öğrencilerinin Sürekli Öfke Düzeylerine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Gökçearslan, Ç.E. ve Altınova, H. (2012). Sosyal hizmet eğitiminde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin empati becerisine etkisi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(2), 133–149.
- Gül, S. K. ve Güneş, İ. D. (2009). Ergenlik dönemi sorunları ve şiddet. Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 80-101.
- Gültekin, F. (2011). İlköğretim Ikinci Kademe Öğrencilerinin Öfke ve Saldırganlık Düzeylerinin Azaltılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41), 180-191
- Gündoğdu, R., Yavuzer, Y. ve Karataş, Z. (2010). Eğitim fakültesi öğrencilerinin çatışma çözme becerilerinin ve kaygı düzeylerinin incelenmesi. 19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı Bildiri Özetleri, (s 310), 16-18.
- Gündoğdu, R. (2009). Yaratıcı drama temelli çatışma çözme programının ergenlerde öfke, saldırganlık ve çatışma çözme becerisine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
- Gündoğdu, R., ve Adıgüzel, Ö. (2016). Stres ve Yaratıcı Drama: Üniversite Öğrencileri ile Yapılan Bir Çalışma. Yaratıcı Drama Dergisi, 11(1), 45-70.
- Gündüz, B., İnandı, Y. ve Tunç, B. (2014). Okul yöneticilerinin psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine ilişkin görüşleri: Betimsel bir çalışma [Opinions of school administrators about psychological counseling and guidance services: A descriptive study]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 4 (2), 19-34.
- Güner, A. Z. (2008). Eğitici Drama Uygulamalarının 5-6 Yaş Grubu Çocukların Sosyal Duygusal Uyumlarına Etkisinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Güvendi, M. (2000). İlköğretim okulları ikinci kademesinde yürütülmekte olan rehberlik etkinlikleri ve öğrenci beklentilerine ilişkin bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 51-60.
- Hovell, M. F., E. J. Blumberg, S. Lises, L.Powell, T.C. Morrsonorrison.(2001). Training AIDS and anger prevension social skills in at risk adolecents. Journal of Counseling and Development .79 (3) , 347-356
- Kara, Y., Çam, F. (2007). Yaratıcı drama yönteminin bazı sosyal becerilerin kazandırılmasına etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, 145-155.
- Karataş, Z., ve Gökçakan, Z. (2011). Psikodrama teknikleri kullanılarak yapılan grup uygulamasının ergenlerin çatışma çözme becerilerine etkisinin incelenmesi [Investigating the effects of group practice performed using psychodrama techniques on adolescents’ conflict resolution skills]. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 601-614.
- Karataş, Z ve Yavuzer, Y. (2009).Yaratıcı drama temelli mesleki grup rehberliğinin lise öğrencilerinin mesleki olgunluk puanlarına etkisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 8(15), 87- 102.
- Karataş, Z. ve Şahin Baltacı, H. (2013). Ortaöğretim kurumlarında yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine yönelik okul müdürü, sınıf rehber öğretmeni, öğrenci ve okul rehber öğretmeninin (psikolojik danışman) görüşlerinin incelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 427-460.
- Kelleci, M., Avcı, D., Erşan, E. E., ve Doğan, S. (2014). Bilişsel davranışçı tekniklere dayalı öfke yönetimi programının lise öğrencilerinin öfke ve atılganlık düzeylerine etkisi. Anatolian Journal of Psychiatry/Anadolu Psikiyatri Dergisi, 15(4), 296-303.
- Kıralp, F.ve Özben, Ş. (2015). İlköğretim ıı. Kademe öğrencilerinin öfke yaşantılarının belirlenmesi. Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counselling (TIJSEG) ISSN: 1300-7432, 4(2).24- 32
- Kısaç, İ. (1997). Üniversite Öğrencilerinin Bazı Değişkenlere Göre Sürekli Öfke İfade Düzeyleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Noble, G., Egan, P., & McDowell, S.(1977). Changing the self-concepts of seven-year old deprived urban children by creative drama or video feedback. Social Behavior and Personality, 5(1), 55-64.
- Öner, N. (1996). Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testler. (2. Basım) İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Matbaası.
- Öz, F. S. ve Aysan, F. (2012). Öfke Yönetimi Eğitiminin Okul Psikolojik Danışmanlarında Öfkeyle Başa Çıkma ve Güvengenlik Becerilerine Etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (6), 52- 69.
- Özbay, Ö. ve Erden, G. (2011). Öfke kontrolü eğitim programının etkinliğinin tutuklu ergen örnekleminde incelenmesi. Türk Pediatri Arşivi, 46(11).
- Özdemir, M. B. (2015). Etkinlik Temelli Grupla Psikolojik Danışma Müdahale Programının Çocuklarda Öfke ve Saldırganlığı Azaltmaya Yönelik Etkileri. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi,4(10), 221-236.
- Özdemir, E. ve Çivitci, A. (2016). Öfke kontrolü eğitiminin üniversite öğrencilerinin sürekli öfke, öfke kontrolü ve yaşam doyumları üzerindeki etkisi. Journal of International Social Research, 9(44), 945-951.
- Özer, A. K. (1990). Duygusal Gerilimle Baş Edebilme “Ben Değeri Tiryakiliği”. İstanbul: Varlık Yayınları.
- Özer, K. (1994). Sürekli Öfke (SL-Öfke) ve Öfke İfade Tarzı (Öfke Tarz) Ölçekleri Ön Çalışması. Türk Psikoloji Dergisi. Haziran 9 (31), 26-35
- Özkamalı, E.,ve Buğa, A. (2010). Bir Öfke Denetimi Eğitimi Programı’nın Üniversite Öğrencilerinin Sürekli Öfke Düzeylerine Etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2).
- Özmen, A. (2004). Seçim kuramına ve gerçeklik terapisine dayalı öfkeyle başa çıkma eğitim programının ve etkileşim grubu uygulamasının üniversite öğrencilerinin öfkeyle başa çıkma becerileri üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
- Özmen, D., Özmen, E., Çetinkaya, A. ve Akil, İ. Ö. (2016). Ergenlerde sürekli öfke ve öfke ifade tarzları. Anatolian Journal of Psychiatry/Anadolu Psikiyatri Dergisi, 17(1), 65-73
- Pipkin, W. ve Dimenna, S. (1989). Using creative dramatics to teach conflict resolution: exploiting the drama/conflict dialectic. The Journal of Humanistic Education and Development, 28(2), 104-112.
- Samancı, O. ve Diş, O. (2014). Sosyal Becerileri Zayıf Olan İlkokul Öğrencilerinin Tutum ve Davranışlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22 (2), 573-590.
- Savaşır, I. ve Şahin, N. H. (1997). Bilişsel-davranışçı terapilerde değerlendirme: Sık kullanılan ölçekler. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları, 9.
- Sharp, S. R. (2003). “Effectiveness of an anger management training program based on rationalemotive behavior theory (rebt) For Middle School Students With Behavior Problems.Yayımlanmamış doktora tezi, The University of Tennessee.
- Siyez, D. M., ve Tan Tuna D. (2014). Lise Öğrencilerinin Öfke Kontrolü ve İletişim Becerilerinde Çözüm Odaklı Psiko-Eğitim Programının Etkis. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5(41), 11-22.
- Şahin, H. (2005). Öfke Denetiminin Kuramsal Temelleri. SDÜ Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 1-21.
- Şahin, H. (2004). Öfke denetimi eğitiminin çocuklarda gözlenen saldırgan davranışlar üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
- Sütcü, S. T., Aydin, A., ve Sorias, O. (2010). Ergenlerde Öfke ve Saldirganligi Azaltmak için Bilissel Davraniçi Bir Grup Terapisi Programinin Etkililigi. Türk Psikoloji Dergisi, 25(66), 57.
- Tanrıseven, I. ve Aykaç, M.(2013). Üniversite Öğrencilerinin Yaratıcı Dramanın Kişisel ve Mesleki Yaşantılarına Katkısına İlişkin Görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 329-348.
- Taşcı Eser, D., Liman, T., ve Bilge, A. (2012). Kronik hastalığı olan ergenlerin öfke ifade biçimleri. Journal of Psychiatric Nursing, 3(3), 116-120.
- Taşkaya, S. M. ve Kurt, Y. (2010). İlköğretim okullarında psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 909-915.
- Tatlılıoğlu, K., ve Karaca, M. (2013). Öfke olgusu hakkında sosyal psikolojik bir değerlendirme. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(6), 1101-1123.
- Uşaklı, H. (2006) Drama temelli grup rehberliginin ilkögretim V. sinif ögrencilerinin arkadaslik iliskileri, atilganlik düzeyleri ve benlik saygisina etkisi. Yayinlanmamis Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Egitim Bilimleri Enstitüsü, Izmir.
- Uysal, F.N. (1996). Anaokuluna giden 5-6 yaş grubu çocuklarda yaratıcı drama çalışmalarının sosyal gelişim alanına olan etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
- Ünal Erhan, T. (2000). İlköğretimde hayat bilgisi dersinin drama ile verilmesinin dersin öğrenilmesine ve çocukların benlik kavramlarına etkisinin incelenmesi. Ankara: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi.
- Walters, G.D. (2009). Anger management training in ıncarcerated male offenders: Differential ımpact on proactive and reactive criminal thinking. International Journal of Forensic Mental Health, 8 (3), 214-217.
- Watson, D. W. (2009). Locating anger in the hierarchical structure of affect: Comment on Carver and HarmonJones. Psychological Bulletin, 135 (2), 205-208.
- Yazgan, B., (2007). Gelişim Psikolojisi: Çocuk ve Ergen Gelişimi. Adana: Nobel Kitabevi.
- Yavuzer, Y., Gündoğdu, R. ve Dikici, A., (2010). “Yaratıcı drama temelli grup rehberliği ve bilişsel-davranışçı yaklaşıma dayalı grupla psikolojik danışmanın ergenlerin kaygı düzeylerine etkileri”. e-Journal of New World Sciences Academy, 5 (3), 1026-1040
APA | KAÇIRA ÇAPACIOĞLU G, YILDIZ DEMİRTAŞ V (2017). Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. , 960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235 |
Chicago | KAÇIRA ÇAPACIOĞLU Gülnihal,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. (2017): 960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235 |
MLA | KAÇIRA ÇAPACIOĞLU Gülnihal,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. , 2017, ss.960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235 |
AMA | KAÇIRA ÇAPACIOĞLU G,YILDIZ DEMİRTAŞ V Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. . 2017; 960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235 |
Vancouver | KAÇIRA ÇAPACIOĞLU G,YILDIZ DEMİRTAŞ V Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. . 2017; 960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235 |
IEEE | KAÇIRA ÇAPACIOĞLU G,YILDIZ DEMİRTAŞ V "Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi." , ss.960 - 977, 2017. 10.17051/ilkonline.2017.330235 |
ISNAD | KAÇIRA ÇAPACIOĞLU, Gülnihal - YILDIZ DEMİRTAŞ, VESİLE. "Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi". (2017), 960-977. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330235 |
APA | KAÇIRA ÇAPACIOĞLU G, YILDIZ DEMİRTAŞ V (2017). Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik), 16(3), 960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235 |
Chicago | KAÇIRA ÇAPACIOĞLU Gülnihal,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik) 16, no.3 (2017): 960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235 |
MLA | KAÇIRA ÇAPACIOĞLU Gülnihal,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik), vol.16, no.3, 2017, ss.960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235 |
AMA | KAÇIRA ÇAPACIOĞLU G,YILDIZ DEMİRTAŞ V Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik). 2017; 16(3): 960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235 |
Vancouver | KAÇIRA ÇAPACIOĞLU G,YILDIZ DEMİRTAŞ V Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik). 2017; 16(3): 960 - 977. 10.17051/ilkonline.2017.330235 |
IEEE | KAÇIRA ÇAPACIOĞLU G,YILDIZ DEMİRTAŞ V "Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi." İlköğretim Online (elektronik), 16, ss.960 - 977, 2017. 10.17051/ilkonline.2017.330235 |
ISNAD | KAÇIRA ÇAPACIOĞLU, Gülnihal - YILDIZ DEMİRTAŞ, VESİLE. "Yaratıcı Dramanın Ortaöğretim 9. Sınıf Öğrencilerinin Öfke Denetimi Becerilerine Etkisi". İlköğretim Online (elektronik) 16/3 (2017), 960-977. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330235 |