Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi

Yıl: 2017 Cilt: 16 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1672 - 1688 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi

Öz:
Bu çalışmanın amacı New York, Singapur, Finlandiya ve Türkiye'de benimsenen öğretmen yetiştirme programlarını ülkelerde baskın olan paradigmalar doğrultusunda incelemek ve araştırma sonuçları ışığında Türkiye'de yapılacak olan olası yeniliklere katkıda bulunmaktır. Tarama modelinde desenlenen çalışmada ölçüt örneklem tekniği kullanılmıştır. Araştırmada nitel analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Finlandiya ve ABD'de öğretmen yetiştiren kurumların kendi programlarını belirlemede etkin oldukları, buna karşın Türkiye ve Singapur'da programların merkezi otoriteler tarafından belirlendiği ve bu durumun önemli bir zayıflık olduğu bulunmuştur. Diğer yandan öğretmen eğitimi paradigması olarak A.B.D, Singapur ve Türkiye'de politika düzeyinde reformist paradigmaların vurgulanmasına karşın uygulamada rekabetçi ve yararlı bilgi paradigmasının baskın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Finlandiya ise işbirliği, araştırma temelli bilgi ve gelenekten ayrılma paradigmaları gibi reformist paradigmaların gerek politika gerekse uygulama düzeyinde etkin olarak benimsendiği bir ülke konumundadır
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Comparative Analysis of Different Teacher Education Programs and Paradigms

Öz:
The aim of this study is to analyze the dominant teacher education paradigms of U.S.A (New York), Singapore, Finland and Turkey and to contribute to potential novelties to be initiated in Turkey in the light of research results. Screening model and criterion sampling were utilized in the study. Qualitative research analysis techniques were used. It was found in the study that teacher education institutions in Finland and U.S.A have the freedom to develop their own curriculum while in Turkey and Singapore curriculum decisions were made by top authorities and this was stated as an important weakness in teacher education. In addition, it was found that in the U.S.A, Singapore and Turkey although reform Meta repertoire was highlighted at the policy level, competition and practical knowledge repertoire were adopted during the real implementation phase. Finland, on the other hand is an exceptional country which fosters reform Meta repertoire such as collaboration, research based knowledge and break with tradition repertoires both at policy level and at real implementation phase
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Atay, D.Y. (2003). Öğretmen Eğitiminin Değişen Yüzü. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Bayram, D. (2010). Türkiye, ABD, Japonya, İngiltere ve Avustralya’da Fen ve Fizik Öğretmenlerine Yönelik Mesleki Gelişim Programlarının Karşılaştırılması. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Boyd, D.,Grossman, P.L., Hammerness, K., Lankford, R., Loeb, S., McDonald, M., Reininger, M., Ronfeldt, M., veWyckoff, J. (2008). SurveyingtheLandscape of TeacherEducation in New York City: ConstrainedVariationandthe Challenge of Innovation. Educational Evaluation andPolicy Analysis, 30(4), s.319-343.
  • Coffey, A.,Atkinson, P. (1996). Making Sense of Qualitative Data Analysis: ComplementaryStrategies.ThousandOaks CA: Sage.
  • Çankaya, Ş. (2007). Türk ve İngiliz Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Sistemlerinin Karşılaştırılması.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Durkheim, E. (2002). Moral Education. New York, Dover Publications.
  • Erdem, B. (2010). Almanya (Bavyera Eyaleti) ve Türkiye'de Coğrafya Öğretmeni Yetiştirilmesinin Karşılaştırılması.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Gopinathan, S. (1999). Economic Restructuring and Educational Reform in Singapore. Journal of Education and Work 12(3), s. 295-308.
  • Hökka, P., Etelapelto, A., veRusku-Puttonen, H. (2009). Recent tensions and challenges in teacher education as manifested in curriculum discourse. Teaching and Teacher Education, 26, s. 845-853.
  • Huerta Charles, L. (2004). A Forgotton Issue in the Education of Teachers in Mexico. In J. O’Donnell, Marc Pruyn, Rodolfo Chavez. Social Justice in These Times (117-145). Greenwich, CT, Information Age Publishing.
  • Pruyn, M.,veChavez, R. SocialJustice in These Times (117-145). Greenwich, CT, Information Age Publishing.
  • İstanbul Üniversitesi. (2012). Pedagojik Formasyon Yönergesi. http://www.istanbul.edu.tr/oidb/mevzuatdosyalar/Yonergeler/PedagojikFormasyon_Yonergesi. html adresinden 1 Ağustos 2012 tarihinde alınmıştır.
  • Jackson, V.H. ve Lewis C. (2010). TransformingTeacherEducation. Virginia, Stylus Publishing.
  • Kalkanlı, P. (2009). Türkiye ile Fransa Yükseköğretim Sistemlerinin Eğitim Fakülteleri ve Öğretmen Yetiştirme Enstitüleri (meslekî eğitim dışı) Bağlamında Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kılbaş, M. (2007). Türkiye ile Avrupa Birliği Ülkelerinde Müzik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması (Almanya, Avusturya ve Polonya Örneği).Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 Öğretim Yılında Uygulanmaya Başlanan Öğretmen Yetiştirme Lisans Programlarının Değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), s. 203-218.
  • Lee, S.K.,Goh, C.B., Fredriksen, B., ve Tan, J.P. (2008). Toward a BetterFuture: Educationand Training forEconomic Development in Singapore since 1965.Washington DC: The World Bank.
  • McLaren, P ve Jaramillo, N. (2007). PedagogyandPractice in the Age Of Empire: Towards a New Humanism.Rotterdam, Sense Publishers.
  • Miles, M.B.,Huberman, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis: An ExpandedSourcebook (2th Ed). California: Sage Publications.
  • NIE. (2011). BABSC Handbook. NationalInstitute of Education, Singapore. http://www.nie.edu.sg/files/ote/Handbooks/BABSC_2011 2012_as_at_29%20Nov%202011.pdf adresinden 30 Temmuz 2012 tarihinde alınmıştır.
  • Niemi, H., ve Lavonen, J. (2012). Evaluation forImprovements in FinnishTeacherEducation.InHarford, J.,Hudson, B., Niemi, H. (Eds),QualityAsuuranceandTeacherEducation: International ChallengesandExpectations. Oxford.
  • Niemi, H., ve Sihvonen, R.J. (2006). Modernization of Study Programs in Teacher’sEducation in an InternationalContext. Ljubljana: University of Ljubljana EducationFaculty.
  • NYSED. (2012). No Child LeftBehind (NCLB).http://www.p12.nysed.gov/nclb/adresinden 30 Temmuz 2012 tarihinde alınmıştır.
  • OECD. (2011). Lessonsfrom PISA forthe United States, StrongPerformersandSuccessfulReformers in Education.
  • OECD Publishing. http://www.oecd.org/pisa/46623978.pdf adresinden 30 Temmuz 2012 tarihinde alınmıştır.
  • Ryan, T. (2000). The New Economy’sImpact on Learning.The 21st Century Learning Initiative 2000. Popkewitz, T.,Tabachnick, B., ve Zeichner, K. (1979). DullingtheSenses: Research in teachereducation.Journal of TeacherEducation, 30, s. 52-60.
  • Sabir, M. (2007). TheImpact of Conditions of Work in Urban Schools on OutstandingAfricanAmericanandEuropeanAmericanTeachers. Yayınlanmamış doktora tezi: University of Wisconsin, Milwaukee.
  • Spodek, B. (1974). Teachereducation: Of theteacher, bytheteacher, forthechild. Washington D.C: Nationalassociationfortheeducation of youngchildren.
  • Tan, C. (2005). ThePotential of Singapore’sAbilityDrivenEducationtoPrepareStudentsfor a Knowledge Economy. International EducationJournal 6(4), s. 446-453.
  • Türkoğlu, A. (2016). Karşılaştırmalı Eğitim.Ankara: Anı Yayıncılık.
  • University of Helsinki. (2012). TeacherEducation Programs. Helsinki Üniversitesi: Helsinki. http://www.helsinki.fi/teachereducation/education/index.html adresinden 30 Temmuz 2012 tarihinde alınmıştır.
  • Yazçayır, N. (2005). Avrupa Birliği Üye Ülkeleri İle Türkiye`nin Mesleki ve Teknik Öğretmen Eğitimi Programlarının Karşılaştırılması.Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A. (2011). Öğretmen Eğitiminde Çatışma Alanları ve Yeniden Yapılanma. Uluslararası EğitimProgramları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1(1), s. 3.
  • Yıldırım, A ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8.baskı). Ankara: SeçkinYayınevi.
  • YÖK. (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007), Ankara, Meteksan.
  • YÖK. (2011). Eğitim Fakültelerinde Uygulanacak Yeni Programlar Hakkında Açıklama. www.yok.gov.tr/component/option,com_docman/.../Itemid,99999999/ adresinden 30 Temmuz 2012 tarihinde alınmıştır.
  • YÖK. (2012). Yükseköğretimin Yeniden Yapılandırılmasına Dair Açıklama. https://basin.yok.gov.tr/files/06e47dcec40bf2b3484940508c36b3d3.pdf adresinden 1 Ağustos2012 tarihinde alınmıştır.
APA AKSOY E, GÖZÜTOK F (2017). Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. , 1672 - 1688.
Chicago AKSOY ERDEM,GÖZÜTOK F. Dilek Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. (2017): 1672 - 1688.
MLA AKSOY ERDEM,GÖZÜTOK F. Dilek Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. , 2017, ss.1672 - 1688.
AMA AKSOY E,GÖZÜTOK F Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. . 2017; 1672 - 1688.
Vancouver AKSOY E,GÖZÜTOK F Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. . 2017; 1672 - 1688.
IEEE AKSOY E,GÖZÜTOK F "Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi." , ss.1672 - 1688, 2017.
ISNAD AKSOY, ERDEM - GÖZÜTOK, F. Dilek. "Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi". (2017), 1672-1688.
APA AKSOY E, GÖZÜTOK F (2017). Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. İlköğretim Online (elektronik), 16(4), 1672 - 1688.
Chicago AKSOY ERDEM,GÖZÜTOK F. Dilek Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. İlköğretim Online (elektronik) 16, no.4 (2017): 1672 - 1688.
MLA AKSOY ERDEM,GÖZÜTOK F. Dilek Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. İlköğretim Online (elektronik), vol.16, no.4, 2017, ss.1672 - 1688.
AMA AKSOY E,GÖZÜTOK F Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. İlköğretim Online (elektronik). 2017; 16(4): 1672 - 1688.
Vancouver AKSOY E,GÖZÜTOK F Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi. İlköğretim Online (elektronik). 2017; 16(4): 1672 - 1688.
IEEE AKSOY E,GÖZÜTOK F "Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi." İlköğretim Online (elektronik), 16, ss.1672 - 1688, 2017.
ISNAD AKSOY, ERDEM - GÖZÜTOK, F. Dilek. "Farklı Öğretmen Eğitimi Programları ve Paradigmalarının Karşılaştırmalı Analizi". İlköğretim Online (elektronik) 16/4 (2017), 1672-1688.