Yıl: 2017 Cilt: 16 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1575 - 1588 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Farklı Bakış Açılarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi

Öz:
Araştırma, Sosyal Bilgiler dersinde değerler eğitimi üzerine Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının, Sosyal Bilgiler dersi gören ortaokul öğrencilerinin ve velilerinin, karşılaştırmalı olarak, görüşlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu araştırmada, genel tarama modeliyle gerçekleştirilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu soru formlarıyla elde edilmiş ve tümdengelim yoluyla analiz edilmişlerdir. Öğretmen, öğrenci ve velilere göre, aileden kazanıldığı düşünülen başlıca değerler, saygı, sevgi, dürüstlük, yardımseverlik ve hoşgörü değerleridir. Katılımcıların tümüne göre, okulda kazanıldığı düşünülen değerler, sorumluluk ve duyarlılık değerleridir. Veliler, genellikle, okuldan akademik başarıyı destekleyecek değerler (düzenli ve planlı olma, iş birliğine yatkınlık gibi) kazandırılmasını beklemektedirler. Değer edinme yaklaşımı olarak bütün katılımcıların öğretmenin rol-model olması, yaşantısıyla ve davranışıyla örnek olması gerektiğini vurguladığı görülmektedir. Öğretmenler doğrudan aktarımı kullanmadıklarını belirtseler bile, öğretmen adaylarının gözlemlerine göre öğretmenler en çok telkin etme yaklaşımını kullanmaktadırlar. Bununla birlikte öğrencilerin ve velilerin bekledikleri yöntemler arasında da telkin etme yaklaşımı yer almaktadır. Sonuç olarak, değerler eğitiminde aile katılımı ve öğrencinin aktifliği önemlidir. Katılımcı sayısının genişletilmesi ve katılımcı kitlenin zenginleştirilmesi önerilmektedir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Values Education in Social Studies Lesson According to Different Perspectives

Öz:
The study aimed to examine the opinions of Social Studies Teachers, teacher candidates, middle school students and their parent comparatively on values education in Social Studies Lesson. This study was performed with descriptive survey model, data were received with open-ended questionnaires prepared by researchers and analysed by using deductive approach. According to teachers, students and parents, the main values are respect, love, honesty, helpfulness and tolerance thought that this values are acquired family. According to all participants, values learned in school are responsibility and sensibility. Parents usually expect to gain value supporting academic success from the school. All participants think that teacher should rolemodel and with his/her life and behaviour should be an example to students as value acquisition method. Although teachers state that we don’t use inculcation approach, according to the observations of teacher candidates, they prefer the most this approach. The fact remains that inculcation approach is among methods that students and their parents expect. As a result, parent involvement and the activity of students is important in value education. Expanding the number of participants and to enrich type of participants is recommended
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA DEMİREL M, BECERİKLİ S, YILDIRIM S (2017). Farklı Bakış Açılarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi. , 1575 - 1588.
Chicago DEMİREL MUAMMER,BECERİKLİ Sabri U,YILDIRIM SEVDA GÜLSAH Farklı Bakış Açılarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi. (2017): 1575 - 1588.
MLA DEMİREL MUAMMER,BECERİKLİ Sabri U,YILDIRIM SEVDA GÜLSAH Farklı Bakış Açılarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi. , 2017, ss.1575 - 1588.
AMA DEMİREL M,BECERİKLİ S,YILDIRIM S Farklı Bakış Açılarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi. . 2017; 1575 - 1588.
Vancouver DEMİREL M,BECERİKLİ S,YILDIRIM S Farklı Bakış Açılarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi. . 2017; 1575 - 1588.
IEEE DEMİREL M,BECERİKLİ S,YILDIRIM S "Farklı Bakış Açılarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi." , ss.1575 - 1588, 2017.
ISNAD DEMİREL, MUAMMER vd. "Farklı Bakış Açılarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi". (2017), 1575-1588.
APA DEMİREL M, BECERİKLİ S, YILDIRIM S (2017). Farklı Bakış Açılarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi. İlköğretim Online (elektronik), 16(4), 1575 - 1588.
Chicago DEMİREL MUAMMER,BECERİKLİ Sabri U,YILDIRIM SEVDA GÜLSAH Farklı Bakış Açılarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi. İlköğretim Online (elektronik) 16, no.4 (2017): 1575 - 1588.
MLA DEMİREL MUAMMER,BECERİKLİ Sabri U,YILDIRIM SEVDA GÜLSAH Farklı Bakış Açılarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi. İlköğretim Online (elektronik), vol.16, no.4, 2017, ss.1575 - 1588.
AMA DEMİREL M,BECERİKLİ S,YILDIRIM S Farklı Bakış Açılarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi. İlköğretim Online (elektronik). 2017; 16(4): 1575 - 1588.
Vancouver DEMİREL M,BECERİKLİ S,YILDIRIM S Farklı Bakış Açılarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi. İlköğretim Online (elektronik). 2017; 16(4): 1575 - 1588.
IEEE DEMİREL M,BECERİKLİ S,YILDIRIM S "Farklı Bakış Açılarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi." İlköğretim Online (elektronik), 16, ss.1575 - 1588, 2017.
ISNAD DEMİREL, MUAMMER vd. "Farklı Bakış Açılarına Göre Sosyal Bilgiler Dersinde Değerler Eğitimi". İlköğretim Online (elektronik) 16/4 (2017), 1575-1588.