Yıl: 2003 Cilt: 2 Sayı: 25 Sayfa Aralığı: 97 - 100 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Fen Derslerine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmada. Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında okuyan 87(28 kız,59 erkek)öğrencininflzik,kimya,biyoloji derslerine yönelik motivasyonu öz, aile ve öğretim elemanı değişkenleri dikkate alınarak belirlenmeye çalışıldı.Örneklemi oluşturan kız ve erkek öğrencilerin bu değişkenlere göre motivasyon düzeyleri karşılaştırıldı .Elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak değerlendirildi.
Anahtar Kelime: fen eğitimi motivasyon

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

-

Öz:
In present study, 87(28 female,59 male) science teaching university students were selected.lt has been tried that to define contribution of self, family and lecturers to student motivation.The results have been compared for female and male to take into consideration self.family and lecturer variables. Data were evaulated using SPSS software
Anahtar Kelime: science education motivation

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akgün,Ş., (1996). Fen Bilgisi Öğretimi, 6-10, Ankara.
  • Ames, C., (1992). Classroom Goals, Structures and Student Motivation. Journal of Educational Psychology, 84(3), 261-271.
  • Bligh, D., A. (1971). What's the Use of Lecturing? Devon, England: Teaching Services Centre, University of Exeter.
  • Cavington, M.V., (1998). The Will to Learn: A Guide for Motivating Young People. Cambridge: Cambridge Univesity Press.
  • Dweck, C.S. and Legget, E.L., (1998). A Social-Cognitive Approach to Motivation and Personality. Psychological Review, 95, 256-273.
  • Eccles, J.S., Wigfield, J. and Schiefele, U., (in press). The Development of Motivation.In W.Damon (Series Ed.) and N.Eisenberg (Volume Ed.), Handbook of Child Psychology (volume IV,5th ed.) New YorkJohn Wiley.
  • Gürdal, A., (1997). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Fene Karşı Tutumları ve Entegrasyonun Önemi. Eğitim Bilimleri Dergisi, M.Ü.Sayı 9s.
  • Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. ISBN 975. 11.1729.1. M.E.B. Yayınları:3229.
  • La Porte.J., Sanders, M. (1993). The T/S/M Integration Project. Technology Teacher, 52,N:6,17-21.
  • Leonard, N., Beauvais, L. and Scholl, R. (1995). A SeIf-Consept-Based Model on Work Motivation. Paper Presented at the Meeting of the Academy of Managment, August.
  • Özek, N., Gönen.S., Maskan,A.,K. ve ark. (2000). 1997-2000 Yılları arası Lise Öğrencilerinin Fizik Öğrenme Konusundaki Motivasyonları Üzerine Bir Çalısına. T.F.D. 19. Fizik Kongresi, Elazığ.
  • Özek, N., Gönen, S., Maskan, A.K. ve ark. (2000). Fizik Lisans Öğrencilerinin Fizik Öğrenmeye İlişkin Görüşleriyle ,Motivasyonel Faktörlerinin ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Araştırılması Üzerine Bir Çalışma.,
  • T.F.D.19. Fizik Kongresi, Elazığ.
  • Rickertts, S.C. (1991). Science IA (Agriscience): A Science Credit for Agriculture American Vacational Association Covention Paper, (ED.34399).
  • Sass, E.,J, (1989). Motivation in the College Classroom: What Students Tell Us. Teaching of Psychology, 16(2),86-88.
  • Huitt,W.(2001). htlp://Chi ron.Valdosta.edu/Whuitt/col/Motivation/Molivate .html.
  • Monza, L. and Rueda, R. (2001). A Sociocultural Approach: New Directions for inquiry. http://vww.ciera.org./library/reports/inquiry-1/1 -011/1 -011.html.
APA GÖNEN S, KAVAK M (2003). Öğretmen Adaylarının Fen Derslerine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. , 97 - 100.
Chicago GÖNEN Selahattin,KAVAK M. Tahir Öğretmen Adaylarının Fen Derslerine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. (2003): 97 - 100.
MLA GÖNEN Selahattin,KAVAK M. Tahir Öğretmen Adaylarının Fen Derslerine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. , 2003, ss.97 - 100.
AMA GÖNEN S,KAVAK M Öğretmen Adaylarının Fen Derslerine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. . 2003; 97 - 100.
Vancouver GÖNEN S,KAVAK M Öğretmen Adaylarının Fen Derslerine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. . 2003; 97 - 100.
IEEE GÖNEN S,KAVAK M "Öğretmen Adaylarının Fen Derslerine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi." , ss.97 - 100, 2003.
ISNAD GÖNEN, Selahattin - KAVAK, M. Tahir. "Öğretmen Adaylarının Fen Derslerine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi". (2003), 97-100.
APA GÖNEN S, KAVAK M (2003). Öğretmen Adaylarının Fen Derslerine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(25), 97 - 100.
Chicago GÖNEN Selahattin,KAVAK M. Tahir Öğretmen Adaylarının Fen Derslerine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2, no.25 (2003): 97 - 100.
MLA GÖNEN Selahattin,KAVAK M. Tahir Öğretmen Adaylarının Fen Derslerine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.2, no.25, 2003, ss.97 - 100.
AMA GÖNEN S,KAVAK M Öğretmen Adaylarının Fen Derslerine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 2(25): 97 - 100.
Vancouver GÖNEN S,KAVAK M Öğretmen Adaylarının Fen Derslerine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 2(25): 97 - 100.
IEEE GÖNEN S,KAVAK M "Öğretmen Adaylarının Fen Derslerine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi." Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss.97 - 100, 2003.
ISNAD GÖNEN, Selahattin - KAVAK, M. Tahir. "Öğretmen Adaylarının Fen Derslerine Yönelik Motivasyon Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi". Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2/25 (2003), 97-100.