Yıl: 2017 Cilt: 16 Sayı: 62 Sayfa Aralığı: 801 - 816 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI BİÇİMLERİNİN 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı, dik temel ve bitişik eğik yazıyla oluşturulmuş metinlerin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini test etmektir. Araştırma deneysel desende tasarlanmıştır. Araştırmaya 2015-2016 eğitim-öğretim yılı birinci dönemi Malatya İli Yeşilyurt ve Battalgazi ilçeleri sınırları içinde bulunan farklı sekiz ilkokulun dördüncü sınıflarında öğrenim gören toplam 300 öğrenci katılmıştır. Araştırma sonucunda 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama testinde sergiledikleri performansın, metnin dik temel yazı ya da bitişik eğik yazı ile hazırlanmış olmasından etkilenmediği görülmüştür. Benzer şekilde madde bazında yapılan analizlerde soruların güçlük düzeylerinin dik temel yazı ya da bitişik eğik yazı biçiminden etkilenmediği sonucuna ulaşılmıştır. Diğer taraftan bitişik eğik yazıya kıyasla dik temel yazıyla hazırlanan soruların %27'lik alt ve %27'lik üst gruptaki başarısız ve başarılı öğrencileri ayırt etme gücü açısından istatistiksel olarak daha etkili olduğu, ancak bu etkinin pratikte yeterince büyük olmadığı görülmüştür. Maddelerin ayırtedicilik gücüne dair alternatif göstergelere (düzeltilmiş ve normal nokta-çift-serili maddetoplam korelasyon katsayıları) ilişkin analiz sonuçları da yazı biçiminin okuduğunu anlama testinde yer alan maddelerin ayırt edicilik gücü üzerinde etkisinin olmadığını göstermiştir
Anahtar Kelime:

THE EFFECT OF BASIC AND CURSIVE ITALIC WRITING STYLES ON READING COMPREHENSION OF 4TH GRADE PRIMARY STUDENTS

Öz:
The main purpose of this research is to test the effect of texts written in basic letters and cursive italic handwriting on 4th grade primary students’ reading comprehension. The study was conducted based on experimental design. A total of 300 students participated into the study, who were attending the 4th classes of eight different primary schools located in Yeşilyurt and Battalgazi districts of Malatya province during the first semester of 2015-2016 school year. The results of the analysis revealed that 4th graders’ performance in reading comprehension test was not affected from the letter style that the texts were written with. Item-based analysis also proved that the difficulty coefficients of the individual questions are not affected from either the cursive italic or basic letters. On the other hand, a statistically significant difference was found between the abilities of questions written in cursive italic and basic letters, in favor of latter, to discriminate the performances of high achiever (27% upper group) and low achiever (27% lower group), however the small effect size made the practical significance trivial. Likewise, analysis on alternative discrimination indicators (point-biserial and adjusted point-biserial item-total correlations) proved that letter style is not effective on the discrimination power of the items in the reading comprehension test
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Şad S, demir o (2017). DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI BİÇİMLERİNİN 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİ. , 801 - 816.
Chicago Şad Süleyman Nihat,demir okay DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI BİÇİMLERİNİN 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİ. (2017): 801 - 816.
MLA Şad Süleyman Nihat,demir okay DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI BİÇİMLERİNİN 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİ. , 2017, ss.801 - 816.
AMA Şad S,demir o DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI BİÇİMLERİNİN 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİ. . 2017; 801 - 816.
Vancouver Şad S,demir o DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI BİÇİMLERİNİN 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİ. . 2017; 801 - 816.
IEEE Şad S,demir o "DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI BİÇİMLERİNİN 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİ." , ss.801 - 816, 2017.
ISNAD Şad, Süleyman Nihat - demir, okay. "DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI BİÇİMLERİNİN 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİ". (2017), 801-816.
APA Şad S, demir o (2017). DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI BİÇİMLERİNİN 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 16(62), 801 - 816.
Chicago Şad Süleyman Nihat,demir okay DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI BİÇİMLERİNİN 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 16, no.62 (2017): 801 - 816.
MLA Şad Süleyman Nihat,demir okay DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI BİÇİMLERİNİN 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.16, no.62, 2017, ss.801 - 816.
AMA Şad S,demir o DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI BİÇİMLERİNİN 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2017; 16(62): 801 - 816.
Vancouver Şad S,demir o DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI BİÇİMLERİNİN 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2017; 16(62): 801 - 816.
IEEE Şad S,demir o "DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI BİÇİMLERİNİN 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİ." Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 16, ss.801 - 816, 2017.
ISNAD Şad, Süleyman Nihat - demir, okay. "DİK TEMEL YAZI VE BİTİŞİK EĞİK YAZI BİÇİMLERİNİN 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 16/62 (2017), 801-816.