Yıl: 2017 Cilt: 19 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 17 - 35 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi

Öz:
Ders kitaplarının bilgi bakımından içeriğinin doğru olması, öğrencilerde oluşabilecek yanlış bilgilerin ya da alternatif kavramların oluşmasını önleme noktasında büyük önem taşımaktadır. Bu noktadan hareketle bu çalışmanın amacı MEB 8. Sınıf Fen Bilimleri ders kitabındaki biyoloji konularının bilimsel açıdan incelenmesidir. Araştırmada 2016-2017 öğretim yılından itibaren 5 (beş) yıl süreyle ders kitabı olarak kabul edilen MEB Ortaokul 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı araştırmacılar tarafından bilimsel içerik bakımından incelenmiştir. Ders kitabı incelenirken kitapta eksik ya da yanlış bilgiler ile alternatif kavramların olup olmadığına bakılmıştır. Verilerin analizinde doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre MEB 8. Sınıf Fen Bilimleri ders kitabında İnsanda Üreme, Büyüme ve Gelişme ile Canlılar ve Enerji ilişkileri üniteleri ile bazı bölüm değerlendirme sorularında ve bazı şekilli gösterimlerde eksik ya da yanlış bilgi ile alternatif kavramların bulunduğu tespit edilmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

The Analysis of Biology Topics in the 8th Grade Science Textbook in Terms of Scientific Content

Öz:
The accurateness of the scientific content in the course books is an important factor to prevent learners’ alternative conceptions or misunderstandings. From this point of view, the aim of the current study is to scientifically investigate the biology topics in the 8th grade science textbook of the Ministry of National Education (MoNE). The researchers analyzed the MoNE Lower Secondary Schools 8th Grade Science Textbook, which has been adopted as the official book for a 5-year period beginning from the 2016-2017 school year, in terms of the scientific content. The textbook was evaluated in terms of criteria such as incorrect or missing information and alternative conceptions. Document analysis was used to analyze the data. The findings of the research showed that there were missing or incorrect information and alternative conceptions in the units of Human Reproduction, Growth and Development and Living Creatures and Energy Relations, and in some of the unit evaluation questions
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YILMAZ M, Gunduz E, DİKEN E, Çimen O (2017). 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi. , 17 - 35.
Chicago YILMAZ MEHMET,Gunduz Ertunc,DİKEN Emine Hatun,Çimen Osman 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi. (2017): 17 - 35.
MLA YILMAZ MEHMET,Gunduz Ertunc,DİKEN Emine Hatun,Çimen Osman 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi. , 2017, ss.17 - 35.
AMA YILMAZ M,Gunduz E,DİKEN E,Çimen O 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi. . 2017; 17 - 35.
Vancouver YILMAZ M,Gunduz E,DİKEN E,Çimen O 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi. . 2017; 17 - 35.
IEEE YILMAZ M,Gunduz E,DİKEN E,Çimen O "8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi." , ss.17 - 35, 2017.
ISNAD YILMAZ, MEHMET vd. "8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi". (2017), 17-35.
APA YILMAZ M, Gunduz E, DİKEN E, Çimen O (2017). 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 17 - 35.
Chicago YILMAZ MEHMET,Gunduz Ertunc,DİKEN Emine Hatun,Çimen Osman 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, no.3 (2017): 17 - 35.
MLA YILMAZ MEHMET,Gunduz Ertunc,DİKEN Emine Hatun,Çimen Osman 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19, no.3, 2017, ss.17 - 35.
AMA YILMAZ M,Gunduz E,DİKEN E,Çimen O 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 19(3): 17 - 35.
Vancouver YILMAZ M,Gunduz E,DİKEN E,Çimen O 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 19(3): 17 - 35.
IEEE YILMAZ M,Gunduz E,DİKEN E,Çimen O "8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi." Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, ss.17 - 35, 2017.
ISNAD YILMAZ, MEHMET vd. "8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/3 (2017), 17-35.