Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği
Yıl: 2017 Cilt: 18 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 131 - 153 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği
Öz: Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının olmak istedikleri matematik öğretmeni profilini ortaya koymak ve bu doğrultuda lisans eğitimlerine ilişkin değerlendirmelerine yer vermektir. Bu amaçla araştırmaya 2012-2015 yılları arasında Okul Deneyimi dersini almış olan Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencilerinden toplam 50 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmanın yöntemi durum çalışması olup, veri toplama aracı olarak iki açık uçlu sorudan oluşan bir form kullanılmıştır. Ankette öğretmen adaylarına "Nasıl bir öğretmen olmak isterdiniz?" ve " Üniversitede aldığınız eğitimin iyi bir öğretmen olmanıza katkısı nedir?" şeklinde sorular yöneltilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Verilerin analizleri sonucunda öğretmen adaylarının olmak istedikleri öğretmen profili ile ilgili "Bilgi", "Değerler", "Liderlik", "İletişim", "Rehberlik", "Matematik" ve "Kültür" olmak üzere yedi farklı tema ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının lisans eğitimlerine ilişkin verilerin analizi sonucunda da cevaplar "Öğretmen Yetiştirme Programı", "Akademisyen", "Mesleki Boyut", "İletişim" olmak üzere dört ana tema altında toplanmıştır
Anahtar Kelime: Konular:
Teaching Profession and the Quality of Teacher Education Programs from the Perspective of Preservice Middle School Mathematics Teachers
Öz: The aim of this study is to present pre-service mathematics teachers' opinions of what kind of mathematics teacher they want to be and in this regard to examine their view about the quality of the teacher education program. The research was conducted with 50 senior undergraduate students taking school practice course in the Department of Elementary Mathematics Teacher Education Program at Faculty of Education in Karadeniz Technical University. Case study method was used in this research and the data were collected through a questionnaire composed of two open-ended questions.In the form, "What kind of teacher you want to be?" and "how teacher education program in your university effect you to be a good teacher?" questions were posed to these preservice teachers. A qualitative research analysis method, content analysis was utilized to analyze the data. As a result of the analysis of the data, seven different themes appeared about the teacher profile: “"Information", "Values", "Leadership", "Communication", "Counseling", "Mathematics" and "Culture".As a result of analyzing the data about preservice teachers' view of their undergraduate program, the answers were collected under four main themes as "Communication". "Teacher
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Aktağ, I. (2011). The effects of student teaching on preservice teachers’ teacher efficacy. Hacettepe Journal of Sport Sciences, 22(1), 13–24.
- Alakuş, A. O., Oral, B., ve Mercin, L. (2005). Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğretmen adaylarının okul deneyimi-II uygulamasına ilişkin algıları. Milli Eğitim Dergisi, 168, 143-155.
- Altunay, E., ve Yalçınkaya, M. (2011). Öğretmen adaylarının bilgi toplumunda değerlere ilişkin görüşlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi [Educational Administration: Theory and Practice], 17(1), 5-28.
- Argon, T., ve Kösterelioğlu, M. A. (2010). Teaching profession and practice. National Education, 186, 265-277.
- Arnon, S., and Reichel, N. (2007). Who is the ideal teacher? Am I? Similarity and difference in perception of students of education regarding the qualities of a good teacher and of their own qualities as teachers. Teachers and Teaching: theory and practice, 13(5), 441-464.
- Arslan, S. ve Özpınar, İ. (2008). Öğretmen nitelikleri: ilköğretim programlarının beklentileri ve eğitim fakültelerinin kazandırdıkları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1), 38-63.
- Atanur-Başkan, G. A., Aydin, A., ve Madden, T. (2006). Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemine karşılaştırmalı bir bakış. Çukurova Unıversity Institute of Social Sciences, 15(1), 35-42.
- Aydın, İ. S. (2006). Türkçe dersinde mizah kullanımının öğrenci tutum ve başarısına etkisi (İzmir ilköğretim 8. sınıf örnekleminde). Yayınlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
- Azer, S. A. (2005). The qualities of a good teacher: how can they be acquired and sustained?. Journal of the Royal Society of Medicine, 98(2), 67-69.
- Başkan, G. A. (2001). Teaching profession and re-structuring in teacher education. Hacettepe University Journal of Education, 20, 16-25.
- Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Ed. M. Bütün & S. B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi. (Orijinal basım 2013)
- Çelenk, S. (2002). İlk okuma-yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlara İlişkin öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 1(2), 40-47.
- Çelikten, M., Şanal, M., ve Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 207-237.
- Darling- Hammond, L. (2005). Devoloping Professional Development Schools: Early lessons, challenge , and promise. In L. Darling- Hammond (eds.), Professional development schools: Schools for developing a profession (pp. 1-27), New York: Teachers College Press.
- Darling-Hammond, L. (2006). Constructing 21st-century teacher education. Journal of teacher education, 57(3), 300-314.
APA | GÖKÇEK T, BARAN KAYA T (2017). Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği. , 131 - 153. |
Chicago | GÖKÇEK TUBA,BARAN KAYA TUĞBA Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği. (2017): 131 - 153. |
MLA | GÖKÇEK TUBA,BARAN KAYA TUĞBA Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği. , 2017, ss.131 - 153. |
AMA | GÖKÇEK T,BARAN KAYA T Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği. . 2017; 131 - 153. |
Vancouver | GÖKÇEK T,BARAN KAYA T Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği. . 2017; 131 - 153. |
IEEE | GÖKÇEK T,BARAN KAYA T "Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği." , ss.131 - 153, 2017. |
ISNAD | GÖKÇEK, TUBA - BARAN KAYA, TUĞBA. "Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği". (2017), 131-153. |
APA | GÖKÇEK T, BARAN KAYA T (2017). Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 131 - 153. |
Chicago | GÖKÇEK TUBA,BARAN KAYA TUĞBA Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18, no.1 (2017): 131 - 153. |
MLA | GÖKÇEK TUBA,BARAN KAYA TUĞBA Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.18, no.1, 2017, ss.131 - 153. |
AMA | GÖKÇEK T,BARAN KAYA T Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 18(1): 131 - 153. |
Vancouver | GÖKÇEK T,BARAN KAYA T Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 18(1): 131 - 153. |
IEEE | GÖKÇEK T,BARAN KAYA T "Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, ss.131 - 153, 2017. |
ISNAD | GÖKÇEK, TUBA - BARAN KAYA, TUĞBA. "Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Bakış Açısıyla Öğretmenlik Mesleği ve Lisans Eğitiminin Niteliği". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18/1 (2017), 131-153. |