Yıl: 2018 Cilt: 5 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 33 - 49 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün Kullanımına İlişkin Görüşleri

Öz:
Öğretim sürecinde dönüt, öğrencilerin akademik başarısını arttıran ve öğrencileri derse motive eden uyaranlardır. Dönütün öğretim sürecinde önemli bir yeri vardır. Dönüt öğrencilerin sadece öğrenme sürecine aktif katılımın sağlayan işlevsel bir uyaran değil; aynı zamanda akademik başarılarını da etkileyen bir araçtır. Bu araştırmada matematik öğretmenlerinin dönüt verme konusundaki görüşleri incelenmiştir. Çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış sorular ile yapılan görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Görüşme sorularına öğretmenlerin verdikleri yanıtlar kaydedilip, içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılında merkez ilçede 12 ayrı okulda görev yapan 12 matematik öğretmeni oluşturmuştur. Veriler matematik öğretmenleriyle yüz yüze görüşülerek elde edilmiştir. Tematik olarak incelenen öğretmen görüşleri, dönütte tarz, dönütte kapsam, dönütte ilke, dönütte yaşanan güçlükler, dönütte yetersizliğin kaynakları, dönütün faydaları, dönütün öğrenmedeki yeri temaları altında toplanmıştır. Sonuçlar öğretmenlerin, toplu öğretim sistemi içinde sunulan derslerde öğrencilerin matematik alanındaki boşluklarını doldurmanın mümkün olamayacağı şeklindedir. Elde edilen sonuçlar alan yazındaki verilerle ilişkilendirilerek tartışılmıştır. Elde edilen bulgular çerçevesinde bazı öneriler getirilmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

-

Öz:
Öğretim sürecinde dönüt, öğrencilerin akademik başarısını arttıran ve öğrencileri derse motive eden uyaranlardır. Dönütün öğretim sürecinde önemli bir yeri vardır. Dönüt öğrencilerin sadece öğrenme sürecine aktif katılımın sağlayan işlevsel bir uyaran değil; aynı zamanda akademik başarılarını da etkileyen bir araçtır. Bu araştırmada matematik öğretmenlerinin dönüt verme konusundaki görüşleri incelenmiştir. Çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış sorular ile yapılan görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Görüşme sorularına öğretmenlerin verdikleri yanıtlar kaydedilip, içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015–2016 öğretim yılında merkez ilçede 12 ayrı okulda görev yapan 12 matematik öğretmeni oluşturmuştur. Veriler matematik öğretmenleriyle yüz yüze görüşülerek elde edilmiştir. Tematik olarak incelenen öğretmen görüşleri, dönütte tarz, dönütte kapsam, dönütte ilke, dönütte yaşanan güçlükler, dönütte yetersizliğin kaynakları, dönütün faydaları, dönütün öğrenmedeki yeri temaları altında toplanmıştır. Sonuçlar öğretmenlerin, toplu öğretim sistemi içinde sunulan derslerde öğrencilerin matematik alanındaki boşluklarını doldurmanın mümkün olamayacağı şeklindedir. Elde edilen sonuçlar alan yazındaki verilerle ilişkilendirilerek tartışılmıştır. Elde edilen bulgular çerçevesinde bazı öneriler getirilmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akyol, H. (2007). Vygotsky, Piaget ve Yapılandırmacı Okuma Eğitimi. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, Eskişehir.
  • Black, P. & William, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment Education, 5 (1), pp.7-74.
  • Brookhart, S.M. (2011). Educational assessment knowledge and skills for teachers. Educational Measurement: Issues and Practice, 3(1), pp. 3-12.
  • Clark, K. & Dwyer, F. M. (1998). Effect of differenttypes of computer-assisted feedbacks trategies on achievement and response confidence. International Journal of Instructional Media, 25(1), pp.55-63.
  • Carvalhoa, C. & Santosa J. & Conboya, J. & Martinsa D. (2014). Teachers´ feedback: Exploring differences in students´ perceptions. Procedia - Social and Behavioral Sciences 159, pp. 169-173.
  • Crooks, T.J. (1988). The impact of classroom evaluation on students. Review of Educational Research, 5, pp. 438-481.
  • Dempsey J.V., Litchfield B.C. & Driscoll M.P., (1993). Feedback, Retention, Discrimination
  • Error, and Feedback Study Time, Journal of Research on Computing in Education, 25: 3, pp. 303-326.
  • Duhon, G., House, S., Hastings, K., Poncy, B. & Solomon, B. (2015). Adding immediate feedback to explicit timing: An option for enhancing treatment ıntensity to ımprove mathematics fluency. Journal of Behavioral Education, 24(1), pp. 74-87.
  • Eraz, G. & Öksüz, C. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerin Ders Dışı Matematik Etkinliklerine Ilişkin Uyguladıkları Geribildirimlerin Etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, ss.105-119.
  • Erişen, Y. (1997). Öğretim Elemanlarının Dönüt ve Düzeltme Davranışlarını Yerine Getirme Dereceleri. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 3(1), ss. 45-62.
  • Foote, C.J. (1999). Attribution feedback in the elementary classroom. Journal of Research in Childhood Education, 13(2), 155-166.
  • Hattie, J. & Timperley, H. (2007). The power of feedback, Review of Educational Research, 77 (1), pp. 81-112.
  • Kluger, A.N. & Denisi, A. (1996). The Effects of feedback interventions on performance: A historical review, a meta-analysis, and a preliminary feedback intervention theory. Psychological Bulletin, 2(2), pp. 254-284.
  • Köğce, D. & Baki, A. (2012). İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Geribildirim Kavramına İlişkin Inanışları, X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27-30 Haziran, Niğde.
  • Labuhn, A.S., Zimmerman, B.J., & Hasselhorn, M.(2010). Enhancing students’ self-regulation and mathematics performance: The influence of feedback and self-evaluative standards. Metacognition and Learning, 5(2), pp. 173-194.
  • Mory, E.H. (2004). Feedback research revisited. In D. Jonassen, (Ed.), Handbook of Research on Education Communications and Technology (pp. 745-783). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Manouchehri, A. (2007). Inquiry-discourse mathematics instruction. Mathematics Teacher, 101 (4), pp. 290-300.
  • Manouchehri, A. & St. John, D. (2006). From classroom discussions to group discourse. Mathematics Teacher, 99 (8), pp. 544–551.
  • Naroth, C. (2010). Constructive teacher feedback for enhancing learner performance in mathematics.
  • [serial online]. n.d.; Available from: Networked Digital Library of Theses & Dissertations, Ipswich, MA. 21 Ağustos 2016 da ulaşılmıştır.
  • Nordstrom, C.R., Wendland, D. & Williams, K.B. (1998). “To err is human”: An examination of the effectiveness of error management training, Journal of Business and Pschology, 12, 3, pp. 269-282.
  • Kahl, S. (2005). Where in the world are formative tests? Right under your nose! Education Week, 25 (4), 38.
  • Looney, J. (Ed.). (2005). Formative assessment: Improving learning in secondary classrooms. Paris, France: Organisation for Economic Cooperation and Development.
  • Peker, R. (1992). Geri Bildirimin Üniversite Öğrencilerinin Ölçme Ve Değerlendirme Dersindeki Başarısına Etkisi. UludağÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), ss. 31-39.
  • Rakoczy, K., Klieme, E., Bürgermeister, A. & Harks, B. (2008). The interplay between student evaluation and instruction. grading and feedback in mathematics classrooms. Zeitschrift für Psychologie, 216, pp. 110–123.
  • Rakoczy, K., Harks, B., Klieme, E., Blum, W. & Hochweber, J. (2013). Written feedback in mathematics: Mediated by students´ perception, moderated by goal orientation. Learning and Instruction, 27, pp. 63-73.
  • Roschelle, J., Rafanan, K., Bhanot, R., Estrella, G., Penuel, B., Nussbaum, M., & Claro, S. (2010). Scaffolding group explanation and feedback with handheld technology: Impact on students' mathematics learning. Educational Technology Research and Development, (4), pp. 399-404.
  • Sadler, D.R. (1998). Formative assessment: revisiting the territory. Assessment in Education, 5(1), pp. 77-84.
  • Saracaloğlu, A.S., Gencel, İ.E. & Çengel, M. (2011). Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri Açısından Lise Öğretmenlerinin Öğretme Sürecindeki Yeterlikleri, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Aralık, 2 (2), ss.77-99.
  • Stevenson, C.E., Heiser, W. J. & Resing, W. C. M. (2013). Working memory as a moderator of training and transfer of analogical reasoning in children. Contemporary Educational Psychology, 38(3), pp.159-169.
  • Stone, N.J. (2000). Exploring the relationship between calibration and self-regulated learning. Educational Psychology Review, 12, pp. 437-475.
  • Şahin, M. (2015). Öğrenme ve Öğretme Sürecinde Uygulanan Dönüt Etkinliği ile İlgili Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), ss.247-264.
  • Santagata, R. (2002). When student make mistake: Socialization practices in ıtaly and the united states, Doctoral Dissertation, Los Angelels: University of California, Philosophy in Psychology.
  • Turkdoğan, A. Baki, A. (2012). İlköğretim İkinci Kademe Matematik Öğretmenlerinin Yanlışlara Dönüt Vermede Kullandıkları Donüt Teknikleri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 45, (2), ss.157-182.
  • Warden, C.A. (2000). EFL business writing behaviors in differing feedback environments. Language Learning, 50 (4), pp. 573–616.
  • Wigfield, A., Klauda, S.L., & Cambria, J. (2008). Influences on the development of academic self-regulatory processes. In B.J. Zimmerman, & D. H. Schunk (Eds.), Handbook of selfregulation of learning and performance (pp.33-48). New York: Routledge.
  • Zimmerman, B.J., & Martinez-Pons, M. (1992). Perceptions of efficacy and strategy use in the self-regulation of learning. In D. H. Schuck & J. L. Meece (Eds.), Student perceptions in the classroom. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum.
APA Beydoğan H (2018). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün Kullanımına İlişkin Görüşleri. , 33 - 49.
Chicago Beydoğan H.Ömer Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün Kullanımına İlişkin Görüşleri. (2018): 33 - 49.
MLA Beydoğan H.Ömer Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün Kullanımına İlişkin Görüşleri. , 2018, ss.33 - 49.
AMA Beydoğan H Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün Kullanımına İlişkin Görüşleri. . 2018; 33 - 49.
Vancouver Beydoğan H Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün Kullanımına İlişkin Görüşleri. . 2018; 33 - 49.
IEEE Beydoğan H "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün Kullanımına İlişkin Görüşleri." , ss.33 - 49, 2018.
ISNAD Beydoğan, H.Ömer. "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün Kullanımına İlişkin Görüşleri". (2018), 33-49.
APA Beydoğan H (2018). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün Kullanımına İlişkin Görüşleri. International Journal of Assessment Tools in Education, 5(1), 33 - 49.
Chicago Beydoğan H.Ömer Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün Kullanımına İlişkin Görüşleri. International Journal of Assessment Tools in Education 5, no.1 (2018): 33 - 49.
MLA Beydoğan H.Ömer Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün Kullanımına İlişkin Görüşleri. International Journal of Assessment Tools in Education, vol.5, no.1, 2018, ss.33 - 49.
AMA Beydoğan H Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün Kullanımına İlişkin Görüşleri. International Journal of Assessment Tools in Education. 2018; 5(1): 33 - 49.
Vancouver Beydoğan H Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün Kullanımına İlişkin Görüşleri. International Journal of Assessment Tools in Education. 2018; 5(1): 33 - 49.
IEEE Beydoğan H "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün Kullanımına İlişkin Görüşleri." International Journal of Assessment Tools in Education, 5, ss.33 - 49, 2018.
ISNAD Beydoğan, H.Ömer. "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Dönütün Kullanımına İlişkin Görüşleri". International Journal of Assessment Tools in Education 5/1 (2018), 33-49.