Yıl: 2016 Cilt: 11 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 471 - 492 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÖZEL AMAÇLA YAZILMIŞ ÇOCUK KİTAPLARI

Öz:
Çocuklar günlük yaşamlarında onlar tarafında anlaşılması ve başa çıkılması zor olaylarla karşılaşabilirler. Çocukların sorunlarla başa çıkmasında çocuk edebiyatından ve resimli çocuk kitaplarından yararlanılabilir. Bu çalışmada Türkiye'de okul öncesi dönem çocuklarına yönelik özel amaçla yazılmış kitapların tema dağılımlarını incelemek amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini 1990-2015 yılları arasında basılmış 405 resimli öykü kitabı oluşturmuştur. Araştırmada kolay ulaşılabilirlik yayınevinden elde edilmiştir. Kitapların 292'si (%72.5) Türk yazarlar tarafından yazılmıştır ve 113'ü (%27.5) Türkçe'ye çevrilmiş kitaplardır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan "Kitap inceleme formu" kullanılmıştır. Çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılarak kitap temaları: (1) Zor temalar (sorun davranışlar), (2) Değerler/karakter/ahlak eğitimi, (3) Sosyal beceri ve toplumsal yaşama uyum eğitimi, (4) Özel gereksinimli olma temasını işleyen kitaplar (5) Dinsel temalarla karakter/değer/ahlak eğitimi olarak sınıflanmıştır. Araştırmacı kitapları değerlendirme sürecinde belirlediği 5 tema sınıflamasına göre alt temalar oluşturmuştur. Araştırma sonunda kitaplarda en fazla "Zor temalar (sorun davranışlar)" alt temasının işlendiği saptanmıştır. Bu alt temayı sırasıyla "Değerler/karakter/ahlak eğitimi" ve sosyal beceri ve toplumsal yaşama uyum eğitimi, "dinsel temalarla değerler/karakter/ahlak eğitimi" ve "özel gereksinimli olma" temaları izlemektedir. Ülkemizde içerik bakımından özel amaçlar için kullanılabilecek türde çocuk kitaplarının basımına ilginin arttığı, ancak her tür temada sınırlı sayıda kitap bulunduğu görülmüştür. Özel amaçla yazılmış kitapların çocukların gelişimlerine uygun olup olmadıklarının alan uzmanları tarafından incelenmesi ve bu tür kitapların sayıca artması gerektiği düşünülmektedir
Anahtar Kelime:

SPECIAL TOPICS FEATURED IN CHILDREN’S BOOKS

Öz:
Children may encounter with difficult life events that are hard to comprehend and deal with. Children’s literature is used to support children in dealing with these difficult events. This study aims to examine the distribution of special topics featured in illustrated storybooks targeting preschool children. The convenience sampling method was used in the study. The sample of the study included a total of 405 illustrated storybooks published in Turkish in the period 1990-2015. Books were collected from 58 publishers. A total of 292 books were (72.5%) authored by native authors and 113 books (27.5%) were translations. In the study “Book Assessment Form” was used for coding the data. The data of the study was analyzed using content analysis method and 5 general themes were identified. These were: (1) difficult subjects (challenging behavior), (2) Values/Character/Moral education, (3) Social skills and social adaptation training, (4) Values/Character/Moral education through religion themes, (5) the concept of being special needed. Sub themes were constructed according to content analysis due to 5 main theme categories. The results indicated that difficult subjects (challenging behavior) were the topics to be most commonly addressed. This category was followed by the topics of values/character/moral education, social skills and social adaptation training, values/character/moral education through religion themes and the concept of being special needed. This study showed that despite the growing interest in publication of books with special themes, the books about different subjects are still limited. It is suggested that the number of children’s books targeting special themes should be increased and the developmental appropriateness of the illustrated books should be assessed by specialists
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alexander, K., J.& Miller, P., J. (2001). Young children’s emotional attachment to stories. Social Development, 10(3): 374-398.
  • Avcı, N., Güner, K. A. & Dilek, A. (2014). Okul öncesi dönemde çocuk edebiyatı. Ayşe Turla (Ed.). okul öncesi dönemde edebiyat türleri ve özel temalar. (s. 215). Ankara: Hedef cs Yayıncılık.
  • Aybey, S. (2015). Karakterin değişmesinde din eğitiminin rolü. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 10/11 Summer 2015, p. 201-214, ISSN: 1308-2140, www.turkishstudies.net, DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8354, ANKARA-TURKEY
  • Baumgartner, J. J. & Buchanan, T. (2010). Supporting each child's spirit. Young Children, 65(2), 90- 95.
  • Büyüköztürk, Ş. , Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Campbell, J. (1988). The power of myth. New York: Doubleday.
  • Cole, E. M. & Valentine, D. P. (2000). Multiethnic children portrayed in children’s picture books. Child and Adolescent Social Work Journal ,17(4), 305-317
  • Court, D. & Rosental, E. (2007). Values embodied in children’s literature used in early childhood education in Israeli state schools. Early Childhood Education Journal, 34(6), 407-414.
  • Cooper, P. M. (2007).Teaching young children self-regulation through children's books. Early Childhood Education Journal, 34(5), 315-322.
  • Dağlıoğlu, H.E. & Çakmak, Ö. Ç. (2009). Okul öncesi çocuklarına yönelik yayınlanan hikâye kitaplarının şiddet ve korku öğeleri açısından incelenmesi. Türk Kütüphaneciliği, 23(3), 510- 534.
  • Demircan, C.(2006). Tübitak çocuk kitaplığı dizisindeki kitapların dış yapısal ve iç yapısal olarak incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 12-27.
  • Dilidüzgün, S. (1996). Çağdaş çocuk yazını. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Dirican, R. & Dağlıoğlu, E.H. (2014). 3-6 yaş grubu çocuklarına yönelik yayımlanan resimli öykü kitaplarının bazı temel değerler açısından incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE, 3(2), 44 – 69
  • Erdoğan, F. (1999). Türkiye’de 1996-1998 yıllarında yayınlanmış telif çocuk kitaplarının içerik analizi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Esteban, M., Sidera, F., Serrano, J., Amado, A. & Rostan, C. (2010). Improving social understanding of preschool children: Evaluation of a training program. Journal of Research in Educational Psychology, 8(2), 841-860.
  • Fırat, H., Güleç, H. & Şahin, Ç. (2013). Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik hazırlanan masal ve öykü kitaplarının korku ve şiddet öğeleri açısından incelenmesi. International Journal of Social Science, 6(5), 217-241. Doi number: http://dx.doi.org/10.9761/JASSS1504.
  • Fletcher, K.L. & Reese, E. (2005). Picture book reading with young children: A conceptual framework. Developmental Review, 25, 64–103, http://dx.doi.org/10.1016/j.dr.2004.08.009
  • Gonen, M, Aydos, E.H. & Erturk, H.G. (2012). Social skills in pictured story books. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46, 5280 – 5284. doi:10.1016/j.sbspro.2012.06.422
  • Gonen,M., Dursun,A., Topcu Bılır ,Z., Tarman,I. & NUR, I. (2015). A study on the depiction of disability in illustrated story books. Revista de cercetare [i interven]ie social, 50, 275-292. The online version of this article can be found at:www.rcis.ro, www.doaj.org and www.scopus.com
  • Gönen, M. (1993). Anaokulu öğretmenlerinin beş ve altı yaş çocukları için kullandıkları masal ve öykü kitaplarının niteliklerinin incelenmesi. Türk Kütüphaneciliği, 7(2), 83-88.
  • Gönen, M., Katrancı, M., Uygun, M. & Uçuş, Ş. (2011). İlköğretim birinci kademe öğrencilerine yönelik çocuk kitaplarının, içerik, resimleme ve fiziksel özellikleri açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(160), 250-265.
  • Gönen, M, Yazıcı, D.N., Aydos, E.H. & Öztürk, M. (2014). A study of compatibility of picture storybooks prepared for children 3-8 years range in early childhood period with the ındicators and concepts ıdentified for language and cognitive development in ministry of education 2013 early childhood education program. The Asian Conference on Education 2014 Official Conference Proceedings. http://iafor.org/archives/proceedings/ACE/ACE2014_proceedings.pdf
  • Gönen, M, Özen Altınkaynak, Ş., Şanlı, Z. Ş. & Kent Kükürtçü, S. (2015). Ailelerin çocukları için edebi yayın seçerken dikkat ettikleri hususlar ve bu yayınların sunumunda yaptıkları etkinliklerin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30(2): 30-41
  • Gönen, M., Karakuş, H., Uysal, H., Kehci, A., Ulutaş, Z. & Kahve, Ö. (Basımda). Resimli çocuk kitaplarının içerik ve resimleme özelliklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, DOI:10.16986/HUJE.2015014224
  • Güleç, H., Gönen, M. (1997). 1974-1993 yılları arasında türkçe basılmış olan resimli öykü kitaplarının resimlendirme ve fiziksel özellikleri yönünden incelenmesi. Türk Kütüphaneciliği, 11(1), 42-53.
  • Gürdal Ünal, A. (2011). Türk çocuk edebiyatında özel gereksinimlilerin temsili. S. Sever (Ed). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye (pp. 919-927). Ankara: A.U.Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları, No. 4.
  • Harper, G. (2001). Enfranchising the child: Picture books, primacy, and discourse. Style, 35(3), 393−409.
  • Howrey, S. T. & Whelan-Kim, K. (2009). Building cultural responsiveness in rural, preservice teachers using a multicultural children's literature project. Journal of Early Childhood Teacher Education, 30(2), 123-137.
  • Işıtan, S. (2005). Resimli çocuk kitaplarının benlik kavramıyla ilgili temaları içermesi yönünden incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Işıtan, S. (2013). Özel amaçla yazılmış çocuk kitapları: Çocuk kitaplarında özel gereksinimli kavramı. M. Gonen (Ed.), Çocuk Edebiyatı (ss. 159-177). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Johnsen, S. & Johnsen, E. (1998). Literature as a character building tool. Character education through literature. In association with amazon.com. Retrieved from: http://johnsenfam.com/educhar.htm.
  • Kantarcıoğlu, S. (1998). Orta dereceli okul öğretmenleri için rehberlik. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
  • Karagöz, B. (2015). Kendilik değerini koruma bağlamında çocuk edebiyatı eserlerinin kullanımı. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(40), 486-493.
  • Karaman-Kepenekçi, Y. & Aslan, C. (2011). Okulöncesi döneme seslenen kitaplarda çocuk hakları. Eğitim, Araştırma ve İnceleme Dizisi – I. Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara Üniversitesi Basımevi, http://kitaplar.ankara.edu.tr/dosyalar/pdf/839.pdf
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Kavramlar, ilkeler, teknikler. (15. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karatay, H. (2011). Karakter eğitiminde edebi eserlerin kullanımı. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, terature and History of Turkish or Turkic, Volume 6/1 Winter 2011, p. 1439-1454, ISSN: 1308-2140, www.turkishstudies.net, DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.2191, ANKARA-TURKEY.
  • Kelley, J. E. (2008). Harmony, empathy, loyalty, and patience in japanese children's literature. Social Studies, 99(2), 61-70.
  • Kidsinco. (2012). On line scholar source, Retrieved from: http://www.kidsinco.com/fairytales/parts-of-a-story/.
  • Koç, K, Koç, Y. & Özdemir, S. (2010). The portrayals of individuals with physical and sensory impairments in picture books. Internatıonal Journal of Special Education, 25(1), 145-161.
  • Körükçü, Ö. (2012). Okulöncesi eğitime yönelik resimli çocuk kitaplarının bulunması gereken temel özellikler açısından incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 243- 254.
  • Lampert, J. & Walsh, K. (2010). Keep telling until someone listens’: Understanding prevention concepts in children’s picture books dealing with child sexual abuse. Children’s Literature in Education, 41:146–167. DOI 10.1007/s10583-010-9104-1
  • Leming, J. (2000). Tell me a story: an evaluation of a literature-based character education programme. Journal of Moral Education, 29(4), 413-427. DOI:10.1080/713679388.
  • Lonigan, C. J. (1994). Reading to preschoolers exposed: Is the emperor really naked? Developmental Review, 14, 303–323. DOI.org/10.1006/drev.1994.1011
  • Molenda, C. F. & Bhavnagri, N. P. (2009) .Cooperation through movement education and children's literature. Early Childhood Education Journal, 37(2), 153-159.
  • Narvaez, D. Gleason, T., Mitchell, C. & Bentley, J. (1999). Moral theme comprehension in children. Journal of Educational Psychology, 91(3), 477-487. DOI: 10.1037/0022-0663.91.3.477
  • Okumuşlar, M. (2006). Din eğitiminde etkin bir yöntem olarak hikâye. Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 21, 237-252
  • Oppliger, P. A. & Davis, A. (inpress). Portrayals of bullying: A content analysis of picture books for preschoolers. Early Childhood Education Journal, 1-12. DOI 0.1007/s10643- 015-0734-1.
  • Ouzts, D. T. (1991). The emergence of bibliotherapy as a discipline. Reading Horizons, 31(3), 199– 206.
  • Oxenberg, L. T. (2008). The effects of character education on the behavior of 5th grade students. Rowan University Haskell McBee Master of Science in Teaching.
  • Owens, W. T., & Nowell, L. S. (2001). More than just pictures: Using picture story books to broaden young learners' social consciousness. Social Studies, 33–40.
  • Ozturk, M.A., Sendogdu, M.C., Seker, E. , Tekinsen, H.K. (2011). Parents with children in preschool children’s picture book review elections. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 1906–1910
  • Özkardeş, O.G. ( 2013). Farklı gelişen çocuklarla ilgili olarak ülkemizde yayınlanmış kitapların incelenmesi. I.Türkiye Çocuk ve Medya Kongresi Bildiriler Kitabı, 173-197.
  • Pakdemirli, M.N. (2011). İlköğretim DKAB derslerinde hikâye kullanımının önemi: eğitim psikolojisi açısından bir yaklaşım. Değerler Eğitimi Dergisi, 9(21) , 99-129.
  • Prater, M. A. (2000). Using juvenile literature with portroyals of disabilities in your classroom. Intervention in School and Clinic, 35(3): 167-176.
  • Russell, D. (1994). Literature for Children: A Short Introduction. U.K: Alibris.
  • Şahin, G. (2014). Okulöncesi Dönem çocuk kitaplarında görsel bir uyaran olarak resim. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 9/3 Winter 2014, p. 1309-1324, ISSN: 1308-2140, www.turkishstudies.net, DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6507, ANKARA-TURKEY.
  • Şirin, M.R. (2007). Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış. Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Tuğrul, B. & Feyman, N. (2006). Okul öncesi çocuklar için hazırlanmış resimli öykü kitaplarında kullanılan temalar. II.Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu. Ankara Üniversitesi Bildiri Kitabı, 387-392.
  • Turan, L. (2005). Arkadaş edinme güçlüğü çeken çocuklarm problemlerirıi ç(jzmede çocuk edebiyatmdan yararlanma. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi KKEFD, 12, 124- 135.
  • Uzmen, S. (1993). 1970-1993 yılları arasında basılmış türkçe ve ingilizce resimli öykü kitaplarının tema yönünden incelenmesi. Yayınlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Üzel, Ö. (2007). Serpil Ural’ın çocuk kitaplarının incelenmesi. Yayınlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Çanakkale.
  • Veziroğlu, M. & Gönen, M. (2012). Resimli çocuk kitaplarının MEB okul öncesi eğitim programındaki kazanımlara uygunluğunun incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(163), 226-238.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücel, F. (2005). Dil edinimi ve masal dili. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi KKEFD, 12, 105-115.
  • Zambo, D. (2007) Using picture books to help young students with special needs regulate their emotions. Teaching Exceptional Children, 39(3), 32–39.
  • Zeece, P D. (2009).Using current literature selections to nurture the development of kindness in young children. Early Childhood Education Journal, 36(5), 447-452.
  • Akal, Aytül (2012). Açıl Maske Açıl. Resimleyen: Mustafa Delioğlu. İzmir: Uçanbalık Yayıncılık.
  • Alpöge, Gülçin (1993). Dedemi özlüyorum. (1. Basım). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Bassa, Zeynep (2000). Sihirli öpücük. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Cabrera, Aleix (2013). Çocuk Hakları seti (Çeviren; Adem Uludağ). Ankara: Tübitak Yayınları.
  • Camara, Sergi (2009). Güle güle kakalar. (Çeviri: Farah Yurdözü). İstanbul: Altın Kitaplar.
  • Camara, Sergi (2009). Sevgili canavarlar. (Çeviri: Farah Yurdözü). İstanbul: Altın Kitaplar.
  • Canoğlu Cantürk, Meral, Ünalan Şenler, Eser & Bektaş, Hümeyra (2011). Değerler Eğitimi öykü seti. İstanbul:Erdem Yayınları.
  • Coşkun, Ayşegül & Şafak Gülinaz (2014) . Zeliş Serisi. İstanbul: Parıltı Yayınları.
  • Çelebioğlu, Meltem (2010). Kıvırcık hikâye serisi. İstanbul: Zambak Yayınları.
  • Dieltiens, Kristien (2015). İçimdeki aslan. Resimleyen: Marijke Klompmaker. Çeviren: Yalçın Varnal. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Göknil, Can (2011). Babasının başka evi var. (1. Basım). İstanbul: Can Çocuk Yayınları.
  • Göncü Işıkoğlu, Berrin (2011). Tali öykülerle duygusal zeka eğitimi seti. İstanbul: Nesil Yayınları.
  • Ghasempour, Akram (2012) Arkadaş. Resimleyen: Nazim Azadi. Çeviren: Erdal Gürsel. Ankara: Eğiten Kitap
  • Güneş, Eylem & Güneş Demir, Zeliha (2006). Mavi Yunus Eğitici Öyküler Serisi. İstanbul:Işık Yayın Dağıtım.
  • Kooiman, Yıldız Çelik (2009). Büyürken yaşadıklarım dizisi. İstanbul: Erdem Yayınları.
  • Kutlu , Nur (2012). Hadisleri Öğreniyorum Serisi. (Resimleyen; Ayşe Kıtıl). İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Moore-Mall’nos, Jennifer (2011). Duymamak böyle bir şey. Ankara: TUBİTAK Yayınları.
  • Oy, Ayşen (2015). Bu beden benim. Pedagojik öyküler dizisi. İstanbul: Mandolin Çocuk Kitapları.
  • Oy, Ayşen (2015). Yatağıma yağmur yağdı. Pedagojik öyküler dizisi. İstanbul: Mandolin Çocuk Kitapları.
  • Pennart, Geoffroy de (2011). Müzisyen İnek Sırma. (Çeviren: Aslı Motchane). Ankara: Kır Çiçeği Yayınları.
  • PRO Familia Alman Aile Planlaması Cinsel Pedagoji ve Danışmanlık Cemiyeti (2014). Benim bedenim bana ait. (Çeviri: Kazım Özdoğan). İstanbul: Gergedan Yayınları.
  • Şirin, Nurşen (2012). Alper serisi. İstanbul:Timaş Yayınları.
  • Ural, Serpil (2011). Ayrı Evler. Ankara: Um:Ag Vakfı Yayınları.
APA IŞITAN S (2016). ÖZEL AMAÇLA YAZILMIŞ ÇOCUK KİTAPLARI. , 471 - 492.
Chicago IŞITAN SONNUR ÖZEL AMAÇLA YAZILMIŞ ÇOCUK KİTAPLARI. (2016): 471 - 492.
MLA IŞITAN SONNUR ÖZEL AMAÇLA YAZILMIŞ ÇOCUK KİTAPLARI. , 2016, ss.471 - 492.
AMA IŞITAN S ÖZEL AMAÇLA YAZILMIŞ ÇOCUK KİTAPLARI. . 2016; 471 - 492.
Vancouver IŞITAN S ÖZEL AMAÇLA YAZILMIŞ ÇOCUK KİTAPLARI. . 2016; 471 - 492.
IEEE IŞITAN S "ÖZEL AMAÇLA YAZILMIŞ ÇOCUK KİTAPLARI." , ss.471 - 492, 2016.
ISNAD IŞITAN, SONNUR. "ÖZEL AMAÇLA YAZILMIŞ ÇOCUK KİTAPLARI". (2016), 471-492.
APA IŞITAN S (2016). ÖZEL AMAÇLA YAZILMIŞ ÇOCUK KİTAPLARI. Turkish Studies (Elektronik), 11(4), 471 - 492.
Chicago IŞITAN SONNUR ÖZEL AMAÇLA YAZILMIŞ ÇOCUK KİTAPLARI. Turkish Studies (Elektronik) 11, no.4 (2016): 471 - 492.
MLA IŞITAN SONNUR ÖZEL AMAÇLA YAZILMIŞ ÇOCUK KİTAPLARI. Turkish Studies (Elektronik), vol.11, no.4, 2016, ss.471 - 492.
AMA IŞITAN S ÖZEL AMAÇLA YAZILMIŞ ÇOCUK KİTAPLARI. Turkish Studies (Elektronik). 2016; 11(4): 471 - 492.
Vancouver IŞITAN S ÖZEL AMAÇLA YAZILMIŞ ÇOCUK KİTAPLARI. Turkish Studies (Elektronik). 2016; 11(4): 471 - 492.
IEEE IŞITAN S "ÖZEL AMAÇLA YAZILMIŞ ÇOCUK KİTAPLARI." Turkish Studies (Elektronik), 11, ss.471 - 492, 2016.
ISNAD IŞITAN, SONNUR. "ÖZEL AMAÇLA YAZILMIŞ ÇOCUK KİTAPLARI". Turkish Studies (Elektronik) 11/4 (2016), 471-492.