Yıl: 2017 Cilt: 12 Sayı: 23 Sayfa Aralığı: 161 - 184 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye’nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma

Öz:
Bu çalışmada Türkiye'nin 8. sınıf TIMSS 2015 matematik başarısının önceki sınavlara göre değişiminin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda başarı öğrenme alanları bağlamında ele alınırken diğer taraftan tutum, evdeki eğitsel kaynak sayısı, ev ödevine ayrılan süre ve öğretmenin eğitim düzeyi göz önünde bulundurularak karşılaştırmalar yapılmıştır. Doğası gereği doküman analizi yönteminin benimsendiği bu çalışma, Türkiye'nin TIMSS sınavlarında ufak artışlar göstermesine karşın her sınavda uluslararası ortalamanın altında kaldığını göstermiştir. Bununla birlikte tutum ve ev ödevine ayrılan süre açısından ilk beş ülkenin çoğundan yüksek bir puana ve yüzdeye sahip olmasına rağmen bu durumun başarıya yansımadığı görülmüştür. Eğitsel kaynak sayısı ve lisansüstü eğitim düzeyindeki öğretmen sayısı açısından ise başarılı ilk beş ülkenin yüzdelerinin Türkiye'den daha fazla olduğu görülmektedir. Sonuç olarak tutumların ve ev ödevine ayrılan sürenin matematik başarısını yordayıcı değişkenler olamayabileceği sonucuna ulaşılmıştır
Anahtar Kelime:

Facing the Reality: A Study on TIMSS Mathematics Achievement of Turkey

Öz:
The current study aims to investigate the TIMSS 2015 mathematics achievement of 8th grade Turkish students compared to the previous exams. In this respect, on one hand the learning areas were considered, and on the other hand comparisons were made with special care to attitude, attitude, educational home resources, the weekly time students spend on assigned homework and teacher degree. The current study which relied on document analysis showed that the mathematics achievement of Turkish eighth graders showed a marginal increase in consecutive TIMSS, and they scored below the international average in all exams. In addition, although the Turkish students relatively have more positive attitudes and weekly time spent on assigned homework compared to top five countries, they were unable to reflect it on their mathematics achievement. In terms of educational home resources and number Turkey. Consequently, it is thought that attitude and weekly time students spend may not be predictors of mathematics achievement
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Agyeman, D. K. (1993). Sociology of education for African students.Temo: Ghana Publishing Corporation.
  • Ai, X. (2002). Gender differences in growth in mathematics achievement: Three-level longitudinal and multilevel analyses of individual, home, and school influences. Mathematical Thinking and Learning, 4(1), 1–22.
  • Aiken, L. R. (2000). Psychological testing and assessment (10th ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon.
  • Araújo, L., & da Costa, P. D. (2012). Reading literacy in PIRLS 2006: What explains achievement in 20 EU countries?. Italy: Publications Office of the European Union.
  • Arora, A., & Ramírez, M. J. (2004). Developing indicators of educational contexts in TIMSS; in C. Papanastasiou (Ed.): IEA International Research Conference Proceedings of the IRC-2004 TIMSS, Volume 2 (1-18). Nicosia: Cyprus University Press.
  • Auzmendi, E. (1991). Factors related to statistics: A study with a Spanish sample. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), Chicago, IL.
  • Baki, A. (2010). Öğretmen eğitiminin lisans ve lisansüstü boyutlardan değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 15-31.
  • Baki, A. (2013, Ekim 21). Öğrenciler neden sayısal derslerde başarılı olamıyor? Hürriyet, http://www.hurriyet.com.tr adresinden edinilmiştir.
  • Baki, M. ve Baki, A. (2010). Türkiye’nin öğretmen yetiştirme deneyimi ve matematik öğretmeninin alanı öğretme bilgisi. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları 2010 sempozyumunda sunulan bildiri. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ball, L. D., Thames, M. H., & Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: What makes it special? Journal of Teacher Education, 59(5), 389-407.
  • Begley, S. (1998). Homework doesn’t help. Newsweek, 50–51.
  • Bellin, N., Dunge, O., & Gunzenhauser, C. (2010). The importance of class composition for reading achievement: Migration background, social composition, and instructional practices. IERI Monograph Series, 9, 9-34.
  • Boulifa, K., & Kaaouachi, A. (2015). The relationship between the home resources for learning and sciences achievement in TIMSS 2011 A multilevel analysis. Applied Mathematical Sciences, 9(13), 637-652.
  • Cooper, H., & Valentine, J. C. (2001). Using research to answer practical questions about homework. Educational Psychologist, 36, 143–153.
  • Cooper, H., Robinson, J.C., & Patall, E.A. (2006). Does homework improve academic achievement? A synthesis of research, 1987–2003. Review of Educational Research, 76, 1–62
  • Çelik, D. (2016). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematik öğretme bilgi ve inançlarının ulusal ve uluslararası düzeyde karşılaştırılması. TÜBİTAK 113K805 No’lu proje raporu.
  • Davis-Beggs, K. D. (2013). The effects of school resources on student achievement. Unpublished doctoral thesis, Lincoln Memorial Universit, Harrogate.
  • De Jong, R., Westerhof, K. J. & Creemers, B. P. M. (2000). Homework and student math achievement in junior high schools. Educational Research and Evaluation, 6, 130 –157.
  • Dettmers, S., Trautwein, U., & Ludtke, O. (2009). The relationship between homework time and achievement is not universal: Evidence from multilevel analyses in 40 countries. School Effectiveness and School Improvement, 20, 375–405.
  • Dial. C. (2008). The effect of teacher experience and teacher degree levels on student achievement in mathematics and communication arts. Unpublished doctoral thesis, Baker University, Missouri.
  • Evans, M. D., Kelley, J., Sikora, J., & Treiman, D. J. (2010). Family scholarly culture and educational success: Books and schooling in 27 nations. Research in Social Stratification and Mobility, 28(2), 171-197.
  • Farooq, M. S., & Shah, S. Z. U. (2008). Students' attitude towards mathematics. Pakistan Economic and Social Review, 46(1), 75-83.
  • Froese-Germain, B. (2010). The OECD, PISA and the impacts on educational policy. Canadian teachers' federation: Canada.
  • Goldhaber, D. D., & Brewer, D. J. (2000). Does teacher certification matter? High school teacher certification status and student achievement. Education Evaluation and Policy Analysis 22, 129-45.
  • Greenwald, R., Hedges, L. V., & Laine, R. D. (1996). The effect of school resources on student achievement. Review of Educational Research, 66(3), 361-396.
  • Güvendir, M. A., Güvendir, E., & Aslan, A. (2016). Home educational resources, out of school factors and foreign language achievement: A study exploring the Turkish context. Elementary Education Online, 15(4), 1411-1424.
  • Hanushek, E. (1989). The impact of differential expenditure on school performance. Educational Research, 14, (4), 20- 25.
  • Hemmings, B., Grootenboer, P. & Kay, R. (2011). Predicting mathematics achievement: The influence of prior achievement and attitudes. International Journal of Science and Mathematics Education, 9(3), 691-705
  • International Educational Assessment [IEA] (2011). Trends in International Mathematics and Science Study 2011. http://www.iea.nl/timss-2011 adresinden 10 Aralık 2015 tarihinde erişilmiştir.
  • Kaleli-Yılmaz, G. ve Güven, B. (2016). Tasarlanan hizmet-içi eğitim kursunun teknoloji donanımlı ortamlarda öğretmene biçilen roller üzerindeki etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 144-169.
  • Kapıkıran, Ş., & Kıran, H. (1999). Ev ödevinin öğrencinin akademik başarısına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(5), 54-60.
  • Kasa, B. (2009). Yazma etkinliklerinin ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Kazmierzak K. S. (1994). Current wisdom on homework and the effectiveness of a homevvork checking system. (Report No: E/S 591)Indiana: Indiana University at South Bend.
  • Keşan, C., Yetişir, Ş. ve Kaya, D. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin görsel, işitsel ve kinestetik durumlarının belirlenmesi ve matematiğe yönelik tutumlarının başarıya etkisi. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(4), 2660-2674.
  • Ma, X. & Kishor, N. (1997). Assessing the relationship between attitude towards mathematics and achievement in mathematics: A meta-analysis. Journal for Research in Mathematics Education, 28(1), 26–47.
  • Martin, M. O., Mullis, I. V. & Kennedy, A. M. (2007). Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS): PIRLS 2006 Technical Report. TIMSS & PIRLS International Study Center. Boston College, 140 Commonwealth Avenue, Chestnut Hill, MA 02467.
  • McLeod, D. (1992). Research on Affect in Mathematics Education: A Reconceptualization. In D. Grows (Ed), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning (575- 596). McMillan Publishing Company.
  • MEB (2017). “Bakan Yılmaz, güncellenen öğretim programları taslağını tanıttı” başlıklı yazı. http://www.meb.gov.tr/bakan-yilmaz-guncellenen-ogretim-programlari-taslaginitanitti/haber/12728/tr adresinden 13 Ocak 2017 tarihinde edinilmiştir.
  • Mullis I. V. S., Martin, M. O., Gonzales, E. J, Gregory, K. D., Garden, R. A., OConnor, K.
  • M., Chrostowski, S. J., & Smith, T. A (2000). TIMSS 1999 International Mathematics Report, https://timssandpirls.bc.edu/timss1999i/math_achievement_report.html adresinden 12 Nisan 2015 tarihinde alınmıştır.
  • Mullis, I.V.S., Martin, M.O., & Foy, P. (with Olson, J.F., Preuschoff, C., Erberber, E., Arora, A., & Galia, J.). (2008). TIMSS 2007 international results in mathematics https://timssandpirls.bc.edu/TIMSS2007/mathreport.html adresinden 10 Nisan 2015 alınmıştır.
  • Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Foy, P., & Arora, A. (2012). TIMSS 2011 international results in mathematics. https://timssandpirls.bc.edu/timss2011/international-resultsmathematics.html adresinden 10 Nisan 2015 tarihinde alınmıştır.
  • Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Foy, P., & Hooper, M. (2016). TIMSS 2015 InternationalResultsinMathematics.http://timssandpirls.bc.edu/timss2015/internationalresults/ adresinden 12 Aralık 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Núñez, J. C., Rosário, P., Vallejo, G., & González-Pienda, J. A. (2013). A longitudinal assessment of the effectiveness of a school-based mentoring program in middle school. Contemporary Educational Psychology, 38, 11–21.
  • Núñez, J. C., Suárez, N., Cerezo, R., González-Pienda, J., Rosário, P., Mourão, R., & Valle, A. (2015). Homework and academic achievement across Spanish Compulsory Education. Educational Psychology, 35(6), 726-746.
  • OECD (2012). Education at a Glance: OECD Indicators. OECD Publishing.
  • Okpala, C. O., Okpala, A. O., & Smith, F. E. (2001). Parental involvement, instructional expenditures, family socioeconomic attributes, and student achievement. The Journal of Educational Research, 95(2), 110-115.
  • Olson, J. F., Martin, M. O., & Mullis, I. V. (Eds.). (2008). TIMSS 2007 technical report. TIMSS & PIRLS International Study Center.
  • Paschal, R. A., Weinstein, T., & Walberg, H. J. W. (1984). The effects of homework on learning: A quantitative synthesis. The Journal of Educational Research, 78(2), 97-104.
  • Peker, M. ve Mirasyedioğlu, Ş. (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 157-166.
  • Philippou, G. N., & Christou, C. (1998). The effects of a preparatory mathematics program in changing prospective teachers' attitudes towards mathematics. Educational Studies in Mathematics, 35(2), 189-206.
  • Postlethwaite, T. N. (1988). The encyclopedia of comparative education and national systems of education. Oxford: Pergamon Press.
  • Rosário P., Mourão R., Baldaque M., Nunes T., Núñez J. C., González-Pienda J. A., et al. (2009). Homework, self-regulation of learning and math performance. Rev. Psicodidáctica, 14, 179–192.
  • Selling, S. K., Garcia, N. & Ball, D. L. (2016). What does it take to develop assessments of mathematical knowledge for teaching?: unpacking the mathematical work of teaching. The Mathematics Enthusiast, 13(1&2), 35-51.
  • Shulman, L. (1987). Knowledge and teaching: foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1-23.
  • Singh, K., Granville & Dika, S. (2002). Mathematics and science achievement: Effects of motivation, interest, and academic engagement. The Journal of Educational Research, 95(6), 323–332.
  • Şirin, S. R. (2014, Ocak 13). Ödevin azı karar çoğu zarar! Hürriyet. http://www.hurriyet.com.tr adresinden edinilmiştir.
  • Sirin S. R. (2005). Socioeconomic status and academic achievement: a meta-analytic review of research. Review of Educational Research, 75(3):417-453.
  • Tam, V. C. W. (2009). Homework involvement among Hong Kong primary school students. Asia Pacific Journal of Education, 29, 213–227.
  • Tatto, M. T., Schwille, J., Senk, S., Ingvarson, L., Peck, R., & Rowley, G. (2008). Teacher education and development study in mathematics (TEDS-M): Conceptual framework. East Lansing, MI: Teacher Education and Development International Study Center, College of Education, Michigan State University.
  • Tertemiz, N. I. (1991). Ödevin başarıya etkisi. Eğitim ve Bilim, 15(81), 49-57.
  • Trautwein, U. (2007). The homework-achievement relation reconsidered: Differentiating homework time, homework frequency, and homework effort. Learning and Instruction, 17, 372–388.
  • Trautwein, U., Schnyder, I., Niggli, A., Neumann, M., & Lüdtke, O. (2009). Chameleon effects in homework research: The homework-achievement association depends on the measures used and the level of analysis chosen. Contemporary Educational Psychology, 34, 77–88.
  • Visser, M., Juan, A., & Feza, N. (2015). Home and school resources as predictors of mathematics performance in South Africa. South African Journal of Education, 35(1), 01- 10.
  • Xu, J. (2011). Homework completion at the secondary school level: A multilevel analysis. The Journal of Educational Research, 104, 171–182.
  • Walmsley, A. (2000). Attitudes of students toward mathematics in the transition from school to university. Mathematics Teaching, 173, 47-49.
  • Yildirim, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zuzovsky, R. (2009). Teachers’ qualifications and their impact on student achievement: Findings from TIMSS 2003 data for Israel. IERI Monograph Series. Issues and Methodologies in Large-Scale Assessments, 2, 37-62.
APA Bütüner S, Güler M (2017). Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye’nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma. , 161 - 184.
Chicago Bütüner Suphi Önder,Güler Mustafa Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye’nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma. (2017): 161 - 184.
MLA Bütüner Suphi Önder,Güler Mustafa Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye’nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma. , 2017, ss.161 - 184.
AMA Bütüner S,Güler M Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye’nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma. . 2017; 161 - 184.
Vancouver Bütüner S,Güler M Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye’nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma. . 2017; 161 - 184.
IEEE Bütüner S,Güler M "Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye’nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma." , ss.161 - 184, 2017.
ISNAD Bütüner, Suphi Önder - Güler, Mustafa. "Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye’nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma". (2017), 161-184.
APA Bütüner S, Güler M (2017). Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye’nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 12(23), 161 - 184.
Chicago Bütüner Suphi Önder,Güler Mustafa Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye’nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 12, no.23 (2017): 161 - 184.
MLA Bütüner Suphi Önder,Güler Mustafa Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye’nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.12, no.23, 2017, ss.161 - 184.
AMA Bütüner S,Güler M Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye’nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2017; 12(23): 161 - 184.
Vancouver Bütüner S,Güler M Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye’nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2017; 12(23): 161 - 184.
IEEE Bütüner S,Güler M "Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye’nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma." BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 12, ss.161 - 184, 2017.
ISNAD Bütüner, Suphi Önder - Güler, Mustafa. "Gerçeklerle Yüzleşme: Türkiye’nin TIMSS Matematik Başarısı Üzerine Bir Çalışma". BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 12/23 (2017), 161-184.