Yıl: 2017 Cilt: 12 Sayı: 23 Sayfa Aralığı: 305 - 338 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri

Öz:
Bu çalışmada okul öncesi eğitimde değerler eğitiminin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir çalışma olup durum çalışması deseninde gerçekleştirilmiştir. Kahramanmaraş il merkezindeki bağımsız anaokullarında görev yapan yirmi okul öncesi öğretmeni ile görüşülmüş, elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; okul öncesi öğretmenlerinin değerler eğitimine okul öncesi eğitimde başlanılmasının gerekli olduğunu düşündükleri, değerler eğitimi kapsamında en fazla sevgi, saygı, dürüstlük, sorumluluk, vatan sevgisi, yardımlaşma, hoşgörü ve paylaşma değerlerine yer verdikleri, değerler eğitimi içeriklerini daha çok Türkçe ve drama etkinliklerinde işledikleri, değerler eğitimi kapsamında en fazla resmi kurum ve kuruluşlara yönelik geziler düzenledikleri, değerlerin kazandırılmasında en fazla öğrenci ve aile kaynaklı nedenlerden dolayı zorlandıkları sonuçlarına ulaşılmıştır
Anahtar Kelime:

Teachers’ Opinions about the Application of Values Education during Preschool Education

Öz:
In this study, it is aimed to examine the views of teachers about the application of value education during preschool education. The research is a qualitative study and it is carried out in a case study pattern. Twenty pre-school teachers who are working at independent kindergartens in Kahramanmaraş city center were interviewed and the data was analyzed by content analysis method. As a result of the research; the preschool teachers think that it is necessary to start value education during pre-school education and the values that they mostly emphasize are love, respect, honesty, responsibility, homeland love, cooperation, tolerance and sharing. It is also found that these teachers generally teach the value subjects by Turkish and drama activities. They generally organize trips to official institutions and organizations for value education. It is found that during the value education, it has been hard for them mostly because of the student and family based reasons
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Uzun M, KÖSE A (2017). Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. , 305 - 338.
Chicago Uzun Mehmet,KÖSE Akif Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. (2017): 305 - 338.
MLA Uzun Mehmet,KÖSE Akif Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. , 2017, ss.305 - 338.
AMA Uzun M,KÖSE A Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. . 2017; 305 - 338.
Vancouver Uzun M,KÖSE A Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. . 2017; 305 - 338.
IEEE Uzun M,KÖSE A "Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri." , ss.305 - 338, 2017.
ISNAD Uzun, Mehmet - KÖSE, Akif. "Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri". (2017), 305-338.
APA Uzun M, KÖSE A (2017). Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 12(23), 305 - 338.
Chicago Uzun Mehmet,KÖSE Akif Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 12, no.23 (2017): 305 - 338.
MLA Uzun Mehmet,KÖSE Akif Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, vol.12, no.23, 2017, ss.305 - 338.
AMA Uzun M,KÖSE A Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2017; 12(23): 305 - 338.
Vancouver Uzun M,KÖSE A Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2017; 12(23): 305 - 338.
IEEE Uzun M,KÖSE A "Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri." BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 12, ss.305 - 338, 2017.
ISNAD Uzun, Mehmet - KÖSE, Akif. "Okul Öncesi Eğitimde Değerler Eğitiminin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri". BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ 12/23 (2017), 305-338.