Sosyal Medya’da Şiddet: Sağduyunun Yitiminde Başkalık ve Kendilik Deneyimleri

Yıl: 2017 Cilt: 0 Sayı: 27 Sayfa Aralığı: 121 - 133 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sosyal Medya’da Şiddet: Sağduyunun Yitiminde Başkalık ve Kendilik Deneyimleri

Öz:
Hannah Arendt'in Antik Yunan dünyasına referansla yaptığı kamusal ve özel alan ayrımı, modern dünyada önemini kaybetmiştir. Sağduyunun (sensus communis) oluştuğu ortam olan kamusal alanın ortadan kalkması ve kamusal ile özel alan arasındaki sınırların bulanıklaşması ile birlikte şiddet tezahür etmektedir. Sağduyunun ve onun ortamı kamusal alanın yokluğunun şiddetle bu ilişkisini takiben başkalık ve kendilik deneyimleri de sekteye uğramaktadır. Bu çalışmada Arendtçi anlamda sağduyu ile şiddetin ilişkisi ortaya konulduktan sonra bir sosyal medya ortamı olan Twitter'ın ne anlamda bir kamusal alan oluşturduğu ya da gerçekten oluşturup oluşturmadığı ortaya konulacak, ortaya çıkan durumun şiddetle ilişkisi incelenecek ve başkalık, kendilik ve öznellik deneyimlerinin imkânı sorgulamaya açılacaktır. Bunların ortaya konmasında özel olarak Twitter'daki sosyal linçlerin fenomenolojik bir araştırması yapılacaktır
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim

Violence on Social Media: The Experiences of Subjectivity and Selfhood with the Disappearance of Common Sense

Öz:
The distinction between public and private space, which Hannah Arendt undertook by referring to the Ancient Greek world, has lost its importance. With the disappearance of the public space, in which common sense emerges, and the blurring of the boundaries between the public and private spaces, violence appears. Following the relationship of the common sense as its space with violence, the experiences of otherness and selfhood are interrupted. After revealing the relation between common sense from Arendt’s perspective and violence, this article will analyze whether social media, especially Twitter, creates a public space or not. It will investigate how the outcome of the analysis is related to violence, and question the possibility of the experiences of otherness, selfhood and subjectivity. While propounding these, a phenomenological research will be conducted on the lynches in the social media, especially in Twitter
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Arendt, H. (1992). Lectures on Kant’s Political Philosophy. (R. Beiner, Ed.). Chicago: The University of Chicago Press.
  • Arendt, H. (2004). Philosophy and Politics. Social Research, 71(3), 427–454.
  • Arendt, H. (2014). Geçmişle Gelecek Arasında (5. baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Arendt, H. (2016a). İnsanlık Durumu. (B. S. Şener, çev.) (8. baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Arendt, H. (2016b). Şiddet Üzerine. (B. Peker, çev.) (8. baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2012). İmkansız Takas (2. baskı). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bauman, Z., & Lyon, D. (2013). Akışkan Gözetim (1. baskı). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Berktay, F. (2012a). Dünyayı Bugünde Sevmek: Hannah Arendt’in Politika Anlayışı (1. baskı). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Berktay, F. (2012b). Politikanın Çağrısı (3. baskı). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Degryse, A. (2011). Sensus Communis as a Foundation for Men as Political Beings: Arendt’s Reading of Kant’s Critique of Judgment. Philosphy and Social Criticism, 345–358.
  • Derrida, J. (2010). Yasanın Gücü: Otoritenin Mistik Temeli. Içinde Şiddetin Eleştirisi Üzerine (1. baskı, ss. 43–133). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Dick, K., & Ziering, A. (2003). Derrida.
  • Han, B.-C. (2016). Şiddetin Topolojisi. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Hawes, J. (2016). Black Mirror.
  • Heidegger, M. (2011). Varlık ve Zaman. (K. H. Ökten, çev.) (2. baskı). İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Husserl, E. (1991). Cartesian Meditations. Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
  • Levinas, E. (1996). Transcendence and Height. Içinde Basic Philosophical Writings. BloomingtonIndianapolis: Indiana University Press.
  • Schmidt, J.-H. (2014). Twitter and the Rise of Personal Publics. Içinde Twitter and Society. New York: Peter Lang Publishing.
  • Yılmaz, Z. (2012). Hukuki Açıdan Toplumsal Şiddet Olarak Türkiye’de Linç. İstanbul Bilgi Üniversitesi.
APA Turan H (2017). Sosyal Medya’da Şiddet: Sağduyunun Yitiminde Başkalık ve Kendilik Deneyimleri. , 121 - 133.
Chicago Turan Hatice Sosyal Medya’da Şiddet: Sağduyunun Yitiminde Başkalık ve Kendilik Deneyimleri. (2017): 121 - 133.
MLA Turan Hatice Sosyal Medya’da Şiddet: Sağduyunun Yitiminde Başkalık ve Kendilik Deneyimleri. , 2017, ss.121 - 133.
AMA Turan H Sosyal Medya’da Şiddet: Sağduyunun Yitiminde Başkalık ve Kendilik Deneyimleri. . 2017; 121 - 133.
Vancouver Turan H Sosyal Medya’da Şiddet: Sağduyunun Yitiminde Başkalık ve Kendilik Deneyimleri. . 2017; 121 - 133.
IEEE Turan H "Sosyal Medya’da Şiddet: Sağduyunun Yitiminde Başkalık ve Kendilik Deneyimleri." , ss.121 - 133, 2017.
ISNAD Turan, Hatice. "Sosyal Medya’da Şiddet: Sağduyunun Yitiminde Başkalık ve Kendilik Deneyimleri". (2017), 121-133.
APA Turan H (2017). Sosyal Medya’da Şiddet: Sağduyunun Yitiminde Başkalık ve Kendilik Deneyimleri. Marmara İletişim Dergisi, 0(27), 121 - 133.
Chicago Turan Hatice Sosyal Medya’da Şiddet: Sağduyunun Yitiminde Başkalık ve Kendilik Deneyimleri. Marmara İletişim Dergisi 0, no.27 (2017): 121 - 133.
MLA Turan Hatice Sosyal Medya’da Şiddet: Sağduyunun Yitiminde Başkalık ve Kendilik Deneyimleri. Marmara İletişim Dergisi, vol.0, no.27, 2017, ss.121 - 133.
AMA Turan H Sosyal Medya’da Şiddet: Sağduyunun Yitiminde Başkalık ve Kendilik Deneyimleri. Marmara İletişim Dergisi. 2017; 0(27): 121 - 133.
Vancouver Turan H Sosyal Medya’da Şiddet: Sağduyunun Yitiminde Başkalık ve Kendilik Deneyimleri. Marmara İletişim Dergisi. 2017; 0(27): 121 - 133.
IEEE Turan H "Sosyal Medya’da Şiddet: Sağduyunun Yitiminde Başkalık ve Kendilik Deneyimleri." Marmara İletişim Dergisi, 0, ss.121 - 133, 2017.
ISNAD Turan, Hatice. "Sosyal Medya’da Şiddet: Sağduyunun Yitiminde Başkalık ve Kendilik Deneyimleri". Marmara İletişim Dergisi 27 (2017), 121-133.