Yıl: 2014 Cilt: 9 Sayı: 5 Sayfa Aralığı: 627 - 642 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

FİZİK BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEKANİK ODAKLI BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARININ İNCELENMESİ

Öz:
Bu çalışmada Sakarya Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, fizik bölümü, 2011-2012 bahar dönemi 4. sınıf öğrencilerinin, birimler, hareket, kuvvet ve iş-enerji konularındaki bilgi düzeyleri ve kavram yanılgıları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Çalışmada fenomenolojik yaklaşım benimsenmiştir. Fenomenolojik araştırmanın amacı, bireylerin bir olgu hakkındaki anlama, yorumlama ve kavramsallaştırmalarındaki farklılıklarını tanımlamaktır. Böylece öğrenenin bakış açısıyla araştırılan olgu tanımlanmış olur. Çalışma grubunu 39 kadın ve 23 erkekten oluşan 62 kişi oluşturmakta olup kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Çalışmada araştırmacılar tarafından oluşturulan 12 sorudan oluşan açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Çalışmanın geçerlilik ve güvenilirliğini arttırmak için elde edilen bulgular her bir araştırmacı tarafından birbirinden bağımsızca kodlanmıştır ve bu kodlar dört ana tema altında toplanmıştır. Öğrencilerin verdiği cevaplar bilimsel doğrulara göre değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda hız ile süratin karıştırılması, sürtünme kuvvetinin uygulanan kuvvetin tersine olması, yerçekiminin kütle ve hacimle orantılı olması, yay sabitinin yayın kalınlığına bağlı olmadığı, yay sabitinin olmadığı, ivmenin daima hızı arttırması, düzgün dairesel hareketteki ivme ile düzgün doğrusal hareketteki ivmenin karıştırılması, hareket etmeyen cisimlerin enerjilerinin olmadığı, iş ile gücün karıştırılması, iş yapabilmek için cisme yatay bir kuvvetin uygulanması gerektiği, cismin hareket doğrultusu her değiştirildiğinde iş yapıldığı, şeklinde kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Her sınıftaki öğrencide elde edilen bu kavram yanılgıları bulunabilir. Bu nedenle bu yanılgıların tespiti ve düzeltilmesi her kademedeki öğretim için önem arz etmektedir
Anahtar Kelime:

A STUDY ABOUT THE MECHANIC KNOWLEDGE OF PHYSICS DEPARTMENT’S SENIOR STUDENTS

Öz:
In this study, the knowledge and misconceptions about units, motion, force and work-energy of senior students who were study in the physics department of science faculty in Sakarya University could tried to expose. Phenomenological approach has been used in this study. Phenomenological approach that its aim is describes to the people’s diversity about their understanding and interpretation has been used in this study. The study group consisted of 62 people who 39 women and 23 men and it was selected easily accessible sampling method. Openended questionnaire which is consists of 12 questions was formed by the researchers was used in study.The finding of the study was coded independently by the each research for increase the reliability and validity of study and it was grouped with consensus under four themes.The answers of students have been evaluated according to scientific truth and the obtained data were analyzed by means of descriptive analysis. As a result of the study; misconceptions as “confusing speed with velocity, the friction force direction is opposite direction of the applied force, gravity is proportional to the mass and volume, spring constant does not depend to thickness of the spring, there is no spring constat, acceleration always increases the speed, confusing acceleration of regular circular movement with acceleration of linear motion, objects which are not move have not energy, confusing work with power, need to apply a horizontal force to be able to work, work is done when the direction of object is each changed” were determined
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖZTUNA KAPLAN A, YILMAZLAR M, CORAPCİGİL A (2014). FİZİK BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEKANİK ODAKLI BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARININ İNCELENMESİ. , 627 - 642.
Chicago ÖZTUNA KAPLAN AYSUN,YILMAZLAR MUSTAFA,CORAPCİGİL ALPER FİZİK BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEKANİK ODAKLI BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARININ İNCELENMESİ. (2014): 627 - 642.
MLA ÖZTUNA KAPLAN AYSUN,YILMAZLAR MUSTAFA,CORAPCİGİL ALPER FİZİK BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEKANİK ODAKLI BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARININ İNCELENMESİ. , 2014, ss.627 - 642.
AMA ÖZTUNA KAPLAN A,YILMAZLAR M,CORAPCİGİL A FİZİK BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEKANİK ODAKLI BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARININ İNCELENMESİ. . 2014; 627 - 642.
Vancouver ÖZTUNA KAPLAN A,YILMAZLAR M,CORAPCİGİL A FİZİK BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEKANİK ODAKLI BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARININ İNCELENMESİ. . 2014; 627 - 642.
IEEE ÖZTUNA KAPLAN A,YILMAZLAR M,CORAPCİGİL A "FİZİK BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEKANİK ODAKLI BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARININ İNCELENMESİ." , ss.627 - 642, 2014.
ISNAD ÖZTUNA KAPLAN, AYSUN vd. "FİZİK BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEKANİK ODAKLI BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARININ İNCELENMESİ". (2014), 627-642.
APA ÖZTUNA KAPLAN A, YILMAZLAR M, CORAPCİGİL A (2014). FİZİK BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEKANİK ODAKLI BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARININ İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 9(5), 627 - 642.
Chicago ÖZTUNA KAPLAN AYSUN,YILMAZLAR MUSTAFA,CORAPCİGİL ALPER FİZİK BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEKANİK ODAKLI BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARININ İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik) 9, no.5 (2014): 627 - 642.
MLA ÖZTUNA KAPLAN AYSUN,YILMAZLAR MUSTAFA,CORAPCİGİL ALPER FİZİK BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEKANİK ODAKLI BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARININ İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.9, no.5, 2014, ss.627 - 642.
AMA ÖZTUNA KAPLAN A,YILMAZLAR M,CORAPCİGİL A FİZİK BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEKANİK ODAKLI BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARININ İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2014; 9(5): 627 - 642.
Vancouver ÖZTUNA KAPLAN A,YILMAZLAR M,CORAPCİGİL A FİZİK BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEKANİK ODAKLI BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARININ İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2014; 9(5): 627 - 642.
IEEE ÖZTUNA KAPLAN A,YILMAZLAR M,CORAPCİGİL A "FİZİK BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEKANİK ODAKLI BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARININ İNCELENMESİ." Turkish Studies (Elektronik), 9, ss.627 - 642, 2014.
ISNAD ÖZTUNA KAPLAN, AYSUN vd. "FİZİK BÖLÜMÜ 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MEKANİK ODAKLI BİLGİ DÜZEYLERİ VE KAVRAM YANILGILARININ İNCELENMESİ". Turkish Studies (Elektronik) 9/5 (2014), 627-642.