6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Yıl: 2017 Cilt: 16 Sayı: 63 Sayfa Aralığı: 1166 - 1186 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
Öz: Bu araştırmada 6.,7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırma verilerinin toplanmasında McKenna, Conradi, Lawrence, Jang ve Meyer (2012) tarafından geliştirilerek Baştuğ ve Keskin (2013) tarafından Türkçeye uyarlanan "Ergenlik Dönemi Okuma Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi sonucunda dört alt boyutu olan ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ölçeğin tamamı için .69, "serbest dijital" alt boyutu için .80, "serbest kağıt" alt boyutu için .69, "akademik kağıt" alt boyutu için .66 ve "akademik dijital" alt boyutu için .62 olarak bulunmuştur. Bu araştırma için ölçeğin yapı geçerliğini test etmek amacıyla açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Bu ölçme aracıyla 6, 7 ve 8. sınıftaki öğrencilerin okumaya yönelik tutumları; sınıf düzeyi, cinsiyet, anne-baba eğitim durumu, yazmayı ve okumayı sevme, Türkçe ders notu, kitap okumaya engel olan etken, haftalık okunan sayfa sayısı değişkenleri açısından değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde IBM SPSS 23 yazılımı, ölçme aracına ilişkin doğrulayıcı faktör analizi ise AMOS 22.0 yazılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmadaki betimleyici istatistikler ve demografik değişkenler için merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri (frekans, yüzde, ortalama, basıklık ve çarpıklık) hesaplanmıştır. Verilerin analizinde iki değişken arasındaki anlamlılığı test etmek için t testi, ikiden fazla değişken arasındaki anlamlılığı test etmek için de tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin okuma tutumlarının; ölçeğin toplamında cinsiyet, okumayı ve yazmayı sevme, haftalık okunan sayfa sayısı değişkenleri açısından manidar düzeyde farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Buna karşın öğrencilerin okuma tutumlarının Türkçe ders notu, sınıf düzeyi, okumaya engel olan etken, anne ve baba eğitim düzeyi değişkenleri açısından benzer niteliklere sahip olduğu tespit edilmiştir
Anahtar Kelime: INVESTIGATION OF THE SIXTH, SEVENTH AND EIGHTH GRADE STUDENTS’ ATTITUDES TO READ IN TERMS OF VARIOUS VARIABLES
Öz: This study aims to investigate the sixth, seventh and eighth grade students’ attitudes to read in terms of various variables. The “Adolescent Reading Attitude Scale” developed by McKenna, Conradi, Lawrence, Jang and Meyer (2012) and adapted to Turkish by Baştuğ and Keskin (2013) were used to collect data on the study conducted through the instrument of descriptive screening model. Results of exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis revealed that Cronbach’s alpha coefficients of the scale of four sub-dimensions were .69, .80, .69, .66 and .62 for the overall scale, recreational digital, recreational print, academic print and academic digital, respectively. Exploratory and confirmatory factor analyses were performed in order to test construct validity of the scale in this research. With this measurement tool; the attitudes towards reading of 6th, 7th and 8th grade students; grade level, gender, educational status of parents, liking to read and write, Turkish course notes, factors impeding reading of books, number of pages read weekly. IBM SPSS 23 software was used to analyse the data. The central tendency and distribution measures (frequency, percentage, mean, kurtosis and skewness) for the descriptive statistics and demographic variables in the study were calculated. Confirmatory factor analysis of the measuring instrument used in the research was performed with AMOS 22.0 software. In the analysis of the obtained data, T test was used to test the significance of the two variables, and one way variance analysis (ANOVA) was used to test the meaningfulness between the two variables. As a result of the research, it was determined that the attitudes of the students towards reading differed in terms of gender, liking to read and write, and the number of pages that they read weekly. On the other hand, it has been determined that the students' attitudes towards reading have similar qualities in terms of Turkish lecture note, class level, obstructive factor, and educational level of their parents
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Akca, Ç. (2008). Đlköğretim ikinci kademe öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmada Türkçe öğretmenlerinin rolü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Yedi Tepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Đstanbul.
- Akkaya, N., & Özdemir, S. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi- Đzmir-Buca örneği. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 75-96
- Akkılık, R. (2011). Türkiye okuma kültürü haritası. Türk Kütüphaneciliği, 25(2), 326-329.
- Aksaçlıoğlu, A. ve Yılmaz, B. (2007). Öğrencilerin televizyon izlemeleri ve bilgisayar kullanmalarının okuma alışkanlıkları üzerine etkisi. Türk Kütüphaneciliği, 21(1), 3-28.
- Akyol, H. (2010). Türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
- Anonim. (2013). Türkiye’de okuma kültürü haritası projesi. Ankara: TC Kültür ve Turizm Bakanlığı.
- Arıcı, A. F. (2009). Okumayı nasıl sevdiler? Üniversite öğrencileri ile mülakatlar. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26(1), 47-58.
- Arslan, Y., Çelik, Z., & Çelik, E. (2009). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 113-124.
- Balcı, A. (2009). Đlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlık ve ilgileri üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
- Balcı, A., Uyar, Y., & Büyükikiz, K. K. (2012). Đlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları, kütüphane kullanma sıklıkları ve okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi. Turkish Studies, 7(4), 965-985.
- Bağcı, H. (2010). Đlköğretim II. kademe öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. II. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu (9-11 Aralık 2009) Bildirileri, Lefkoşa: Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi.
- Baran, G. (2011). Çocuk gelişimi. (Ed: N. Aral ve G. Baran) Çocuk gelişimine giriş (17-51) içinde, Đstanbul: Ya-Pa Yayın A. Ş.
- Baş, G. (2012). Reading attitudes of high school students: an analysis from different variables. International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 3(2), 47-58.
- Baş, G., & Şahin, C. (2012). Đlköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okuma tutumları ve yazma eğilimleri ile Türkçe dersindeki akademik başarıları arasındaki ilişki. Turkish Studies, 7(3), 555-572.
- Başaran, M., & Ateş, S. (2009). Đlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okumaya ilişkin tutumlarının incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 73-92.
- Bekar, Ü. (2005). Đlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlığı kazanmalarında ailenin rolü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, Ankara.
- Bozpolat, E. (2010). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi (Cumhuriyet üniversitesi eğitim fakültesi örneği). Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 2(1), 411-428.
- Byro, C. C. (2000). A study of the relationship between reading attitude and gender in the fourth grade children. Unpublished master thesis. Rowan University.
- Campbell, M. B., Kmiecik, M. M. (2004). The greatest literacy challenges fa cing contemporary high school teachers: Implications for secondary teacherpreparation. Reading Horizons, 45, 1-25.
- Can, R., Türkyılmaz, M., & Karadeniz, A. (2010). Ergenlik dönemi öğrencilerinin okuma alışkanlıkları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 1-21.
- Conlon, EG., Zimmer-Gembeck, MJ., Creed, PA., & Tucker, M. (2006). Family history, selfperceptions, attitudes and cognitive abilities are associated with early adolescent reading skills. Journal of Research in Reading, 29(1), 11-32.
- Creel, S. L. (2007). Early adolescents’ reading habits. Young Adult Library Services, 5(4), 46-49.
- Çakıcı, D. (2005). Ön örgütleyicilerin okumaya yönelik tutum ve okuduğunu anlama üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış doktora tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Đzmir.
- Çakıroğlu, O., & Palancı, M. (2015). Okuma tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Journal of Human Sciences, 12(1), 1143-1156.
- Çakmak, T., Yılmaz, B. (2009). Okul öncesi dönem çocuklarının okuma alışkanlığına hazırlık durumları üzerine bir araştırma: Hacettepe Üniversitesi Beytepe anaokulu örneği. Türk Kütüphaneciliği, 23(3), 489-509.
- Çeçen, M. A., & Deniz, E. (2015). Lise öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları (Diyarbakır ili örneği). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(30), 193-212.
- Durualp, E., Durualp, E., & Çiçekoğlu, P. (2013). Sekizinci sınıf öğrencilerinin kitap okumaya yönelik tutumlarının internet ve kitap okuma alışkanlıkları açısından incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 2(1), 115-132.
- Durualp, E., Durualp, E., & Çiçekoğlu, P. (2013). 6-8. sınıftaki öğrencilerin okumaya ilişkin tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 159-174.
- Epçaçan, C. (2012). Ortaokul öğrencilerinin eleştirel okuma becerileri ile okumaya ilişkin tutumları arasındaki ilişki. Turkish Studies, 7(4), 1711-1726.
- Esgin, A., & Karadağ, O. (2000). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlıkları. Popüler Bilim, 25 (175), 19-20.
- Gallik, J. D. (1999). Do the yread for pleasure? Recreational reading habits of college students. Journal of Adolescent ve Adult Literacy, 42, 480-489.
- Gömleksiz, M. N. (2004). Geleceğin öğretmenlerinin kitap okumaya ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 1-21.
- Gömleksiz, M. N. (2005). Geleceğin öğretmenlerinin kitap okumaya ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 1-21.
- Gündüz, O., & Şimşek, T. (2013). Uygulamalı okuma eğitimi. Ankara: Grafiker Yayıncılık.
- Güngör, E. (2009). Đlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığı ile Türkçe dersi akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
- Gür, S. G., Dalmış, Đ., Boz, N., Kırmızıdağ, N., & Çelik, Z. (2012). Türkiye’nin gençlik profili. Ankara: Seta Yayınları
- Hassel-Hughes, S., & Pradnya, R. (2007). The leisure reading habits of urban adolescents. Journal of Adolescents & Adult Literacy, September, 22-33.
- Hayes, M. T. (2000). The relationship between, gender, grade level, and attitude toward reading for first through fourth grade students. Unpublished master thesis. The Graduate School, Rowan University.
- Hu, L., & Bentler, M. (1999). Cutoff criteria for fit ındexes in covariance structure analysis: conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal, 6(1), 1-55.
- Đşeri, K. (2010). Đlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuma tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Đnsan Bilimleri Dergisi, 7(2), 468-487.
- Đşeri, K., & Ünal, E. (2010). Yazma eğilimi ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Eğitim ve Bilim, 35(155), 104-117.
- Jöreskog, K. G., & Sörbom, D. (1993). Lisrel 8: Structural equation modeling with the simplis command languange. Scientific Software Đnternational, Inc. USA.
- Karakoç, M. (2005). Lise birinci sınıf öğrencilerinin okuma ilgi ve alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Đzmir.
- Keleş, Ö. (2006). Đlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinde kitap okuma alışkanlığının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Kline, R. B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling. New York and London: The Guilford Press.
- Kovacıoğlu, N. S. (2006). Đlköğretim ikinci sınıflarında aile çevresi ve çocuğun okumaya karşı tutumu ile okuduğunu anlama becerisi arasındaki ilişkiler. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Đstanbul.
- Krech, D., & Grutchfield, R. (1965). Sosyal Psikoloji, (Nazariyeler ve Problemler). çev. E. Güngör. Đstanbul: Baha Matbaası.
- Kush, J. C., & Watkins, M. W. (1996). Long-term stability of children’s attitudes toward reading. The Journal of Educational Research, 89(5), 315-319.
- Kurt, B. (2008). Çocuk edebiyatı ürünlerinin temel dil becerisi olarak dinlemenin gelişimine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Kurulgan, M., & Çekerol, G. S. (2008). Öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 237-258.
- Martínez, R. S., Aricak, O. T., & Jewell, J. (2008). Đnfluence of reading attitude on reading achievement: A test of the temporal-interaction model. Psychology in the Schools, 45(10), 1010-1023.
- McKenna, M. C., Kear, D. J., & Ellsworth, R. A. (1995). Children’s attitudes toward reading : a national survey. Reading Research Quarterly, 30, 934-955.
- McKenna, M. C., & Kear, D. J. (1990). Measuring attitude toward reading: a new tool for teachers. The Reading Teacher, 43, 626-639.
- McKenna, M. C., Conradi, K., Lawrence, C., Jang, B. G., & Meyer, J. P. (2012). Reading attitudes of middle school students: Results of a US survey. Reading Research Quarterly, 47(3), 283- 306.
- Odabaş, H., Odabaş, Z. Y. ve Polat, C. (2008). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı: Ankara üniversitesi örneği. Bilim Dünyası, 9(2), 431-465.
- Özbay, M., Bağcı, H., & Uyar, Y. (2008). Türkçe öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. Đnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 117-136.
- Özbay, M., & Uyar, Y. (2009). Đlköğretim ikinci kademe öğrencileri için okumaya yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. E-Journal of New World Science Academy, 4(2), 632-651.
- Özçelik, D. A. (1987). Eğitim programları ve genel öğretim yöntemi. Ankara: ÖSYM Eğitim Yayını.
- Roberts, M. S., & Wilson, J. D. (2006). Reading attitudes and instructional methodology: how might achievement become affected? Reading Improvement, 43(2), 64-69.
- Sağlamtunç, T. (1990). Türkiye’de üniversite kütüphanecilik bölümlerinin 4. sınıf öğrencilerinin özgür (boş) zaman-ders dışı okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 4(1), 3-21.
- Sallabaş, M. E. (2008). Đlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişki. Đnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(16), 141- 155.
- Schatz, A., & Krashen, S. (2006). Attitudes toward reading in grades 1-6. Knowledge Quest, 35(1), 46- 48.
- Schooten, E., & Glopper, K. (2002). The relation between attitude toward reading adolescent literature and literary reading behavior. Poetics, 30, 169-194.
- Shahriza Abdul Karim, N., & Hasan, A. (2007). Reading habits and attitude in the digital age: Analysis of gender and academic program differences in Malaysia. The Electronic Library, 25(3), 285-298.
- Stadler, A. (1980). Children of guest workers in europe: Social and cultural needs in relation to library services. Library Trends, 29(2), 325-334.
- Stokmans, M. J. W. (1999). Reading attitude and its effect on leisure time reading. Poetics, 26, 245- 261.
- Suna, Ç. (2006). Đlköğretim öğrencilerinin okuma ilgi ve alışkanlıklarını etkileyen etmenlerin analitik olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
- Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3(5), 49-74.
- Tazebay, A. (2005). Đlkokul öğrencilerinin okuma becerilerinin okuduğunu anlamaya etkisi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
- Temizkan, M. (2007). Đlköğretim ikinci kademe Türkçe derslerinde okuma stratejilerinin okuduğunu anlama üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Temizkan, M. (2009). Metin türlerine göre okuma eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
- Temizyürek, F., Çolakoğlu, B. K., & Coşkun, S. (2013). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(2), 114-150.
- Tezel, D. (2009). Bir aile olmak. (Ed: Y. Fazlıoğlu). Erken çocukluk gelişimi ve eğitimi (173-183) içinde. Đstanbul: Kriter Yayınlar.
- Türkyılmaz, M. (2012). Bilgi iletişim teknolojilerinin okumaya yönelik tutuma etkisi. Bilgi Dünyası, 13(2), 477-493.
- Yalınkılıç, K. (2007). Türkçe öğretmen adaylarının okumaya ilişkin tutum ve görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 225-241.
- Yıldırım, A., ve Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
- Yılmaz, B. (2004). Öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarında ebeveynlerin duyarlılığı. Bilgi Dünyası, 5(2), 115-136.
- Yılmaz, B. (2012). Okumanın nörobiyolojisi. Türk Kütüphaneciliği, 26(1), 142-147.
APA | baki y (2017). 6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. , 1166 - 1186. |
Chicago | baki yasemin 6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. (2017): 1166 - 1186. |
MLA | baki yasemin 6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. , 2017, ss.1166 - 1186. |
AMA | baki y 6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. . 2017; 1166 - 1186. |
Vancouver | baki y 6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. . 2017; 1166 - 1186. |
IEEE | baki y "6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ." , ss.1166 - 1186, 2017. |
ISNAD | baki, yasemin. "6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". (2017), 1166-1186. |
APA | baki y (2017). 6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 16(63), 1166 - 1186. |
Chicago | baki yasemin 6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 16, no.63 (2017): 1166 - 1186. |
MLA | baki yasemin 6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), vol.16, no.63, 2017, ss.1166 - 1186. |
AMA | baki y 6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2017; 16(63): 1166 - 1186. |
Vancouver | baki y 6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik). 2017; 16(63): 1166 - 1186. |
IEEE | baki y "6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ." Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 16, ss.1166 - 1186, 2017. |
ISNAD | baki, yasemin. "6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ". Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) 16/63 (2017), 1166-1186. |