Yıl: 2018 Cilt: 9 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 102 - 124 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri

Öz:
Bilgi toplumunda, küreselleşme olgusu, bilginin hızla yayılması ve geniş kitlelere ulaşması, farklı özellikteki kültürlerin birlikte yaşama zorunluluğu, bilim ve teknolojideki gelişmeler tüm kurumların olduğu gibi eğitim kurumlarının da işlevlerini değişime uğratmıştır. Öğrencilere kendi kendilerini değerlendirmede ve kendilerini ifade etme becerilerini geliştirmede yardımcı olması, çalışmaların belirli bir süreç boyunca toplanması nedeniyle belirli bir zaman diliminde gerçekleşen gelişimi gösterme olanağı tanıması gibi özellikleri dikkate alınarak portfolyoların ölçme değerlendirme sürecinde kullanımı öngörülmüştür. Eğitim teknolojisindeki ilerlemeler düşünüldüğünde öğretmenlerin ya da öğretmen adaylarının ürünlerinin bir sonraki eğitim sürecine ve diğer öğretmenlere ve adaylara taşımasını sağlayabilecek olan e-portfolyo uygulamalarının yaygınlık kazanacağı söylenebilir. Bu gelişim ve değişimler dikkate alındığında sınıf öğretmeni adaylarının Fen ve Teknoloji Öğretimi II dersinde e-portfolyo uygulamasına yönelik değerlendirmelerinin ve süreçte kendilerine ilişkin kazanımlarının belirlenmesinin alana katkı sağlayacağı ön görülmektedir. Sınıf öğretmeni adaylarının eportfolyo uygulamasına ilişkin kendilerine yönelik değerlendirmelerinin ortaya konulması amaçlandığı araştırmada, nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji (olgubilim) yaklaşımından yararlanılmıştır. Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının Fen ve Teknoloji Öğretimi II dersinde e-portfolyo uygulamasına yönelik değerlendirmelerinin ve süreçte kendilerine ilişkin kazanımlarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada e-portfolyo oluşturma sürecinin "Pedagojik Bilgi", "Alan Bilgisi", " Teknoloji Kullanım Becerisi " ve " Düşünme Becerisi" alt başlıklarında sınıf öğretmeni adaylarına katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

E-Portfolio Implementation Experiences of Prospective Primary School Teachers

Öz:
In the information society, as in all other institutions the functions of educational institutions have changed by the phenomenon of globalization, the rapid spread of knowledge and reaching broad masses, the necessity of co-existence of differentiated cultures, and the development of science and technology. Portfolios help students to assess themselves and improve their ability to express themselves and allow observation of the development that takes place over a specified period due to the collection of work during a specified period, taking these characteristics into account, the use of portfolios in the assessment and evaluation process is suggested. Considering the progress in educational technology, it can be said that e-portfolio implementations, which can provide the products of teachers or prospective teachers to move on to the next teaching process and other teachers and prospective teachers, will become more prevalent. When these developments and changes are taken into consideration, it is expected that the evaluation of the e-portfolio implementation of the prospective primary school teachers enrolled in Science and Technology Instruction II and their related gains in the process will contribute to the field. In the research aimed to reveal the evaluations of primary school prospective teachers about their e-portfolio implementation, the approach of phenomenology was used which is one of the qualitative research designs. In this research, it was aimed to reveal the evaluations of e-portfolio contents and the outcomes related to themselves in the course of Science and Technology Education II of the prospective primary school teachers. In the research, the result that e-portfolio creation process is contributed to the prospective primary school teachers in the sub-headings of "Pedagogical Knowledge", "Field Information", "Technology Use Skill" and "Thinking Skill" was obtained
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Barrett, H. (2000). Electronic teaching portfolios: Mulitmedia skills + portfolio development = powerful professional development. Retrieved August 2, 2017, from http://www.electronicportfolios.com/portfolios/site2000.html
  • Belgard, SF. (2013). Portfolios and e-portfolios: Student reflection, self-assessment, and goal setting in the learning process. In JH. McMillan (Ed), Sage handbook of research on classroom assessment içinde (ss.331–346). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Briscoe, C., & Wells, E. (2002). Reforming Primary Science Assessment Practices: A Case Study of One Teacher’s Professional Development through Action Research. Sci. Ed., 86, 417–435. doi:10.1002/sce.10021
  • Butler, P. (2006). A Review Of The Literature On Portfolios And Electronic Portfolios. eCDF ePortfolio Project Steering Committee. Retrieved July 10, 2017, from https://www.researchgate.net/publication/239603203_A_Review_Of_The_Literature_ On_Portfolios_And_Electronic_Portfolios
  • Chang, C. (2001). A Study on the Evaluation and Effectiveness Analysis of WebBased Learning Portfolio. Bjet, 32, 4, 435-458.
  • Demirli, C., & Gürol, M. (2007) An Overvıew Of The Electronıc Portfolıo Process. E Journal of New World Sciences Academy, 2, (3)
  • Fry, H, Ketteridge, S., & Marshall, S. (2009). A handbook for teaching and learning in higher education enhancing academic practice. New York: Published in the UK by Routledge.
  • Garrett, N. (2011). An e-portfolio design supporting ownership, social learning, and ease of use. Educational Technology & Society, 14(1), 187–202.
  • Granberg, C. (2010). E-portfolios in teacher education 2002–2009: The social construction of discourse, design and dissemination. European Journal of Teacher Education, 33(3), 309–322
  • Heath, M. (2005). Are you ready to go digital? The pros and cons of electronic portfolio development. Library Media Connection, 23(7), 66-70.
  • Hoekstra, A., & Crocker, J.C. ( 2015). Design, implementation, and evaluation of an ePortfolio approach to support faculty development in vocational education. Studies in Educational Evaluation, 46, 61-43.
  • Joyes G, Gray L., & Hartnell-Young E 2010. Effective practice with e-portfolios: How can the UK experience inform implementation? Australasian Journal of Educational Technology, 26(1), 15–27. doi: 10.14742/ajet.1099
  • Granberg, C. (2010). E-portfolios in teacher education 2002–2009: the social construction of discourse, design and dissemination. European Journal of Teacher Education, 33 (3) 309-322
  • Gülbahar, Y., & Köse, F. (2006). Öğretmen adaylarının değerlendirme için elektronik portfolyo kullanımına ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 39 (2), 75- 93.
  • Gülbahar, Y. (2009a). Usage of electronic portfolios for assestment. In L.T. Wee Hin, ve R.
  • Subramanian (Eds.) Handbook of research on media literacy at the k-12 level. ıssues and challenge içinde (ss. 702-719). New York: Information Science Reference.
  • Gülbahar, Y. (2009b). E- öğrenme. (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kan, A. (2007). Portfolyo değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 133-144
  • Kandemir, C.M. (2013). Bulut Tabanlı Öğrenme Yönetim Sistemi: Canvas, 1st International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Proceedings Book, 386- 392
  • Kutlu, Ö., Doğan C.H., & Karakaya, İ. ( 2009). Öğrenci başarısının belirlenmesi. (2. Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Lawrenz, F., Huffman, D., & Welch, W., (2000). Policy considerations based on a cost analysis of alternative tests formats in large scale sciences assessments. Journal of Research in Sciences Teaching, 37 (6).
  • Love, T., & Cooper, T. (2004). Designing online information systems for portfolio-based assessment: Design criteria and heuristics. Journal of Information Technology Education, 3, 65-81.
  • Lyons, N., Hyland, A., & Ryan, N. (2002). Advancing the scholarship of teaching and learning through a reflective portfolio process: The University College Cork experience. Cork: University College Cork.
  • Önal, N., & Çakır, H. (2015). Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının teknolojik pedagojik içerik bilgilerine ilişkin özgüven algıları. Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 117, 117-131
  • Shroff, R., Trent, J., & Ng., E. (2013). Using e-portfolios in a field experience placement: Examinig student-teachers’ attitudes towards learning in relatioship to personal value, control and responsibility. Australasian Journal of Educational Technology, 29 (2).
  • Tatlı, Z., İpek-Akbulut, H., & Altınışık, D. (2016). The impact of Web 2.0 tools on pre-service teachers’ self confidence levels about TPCK. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(3), 659-678.
  • Van Wyk, M.M. (2017). Exploring student teachers’ views on eportfolios as an empowering tool to enhance self-directed learning in an online teacher education course. Australian Journal of Teacher Education, 42(6). http://dx.doi.org/10.14221/ajte.2017v42n6.1
  • Wade, R.C., & Yarbrough, D.B. (1996). Portfolios: A tool for reflective thinking in teacher education? Teaching and Teacher Education, 12(1), 63-79.
  • Wang, S. (2009). E-Portfolios for integrated reflection. Issues in Informing Science and Information Technology 6, 449–460
  • Yaşar, Ş. (2005). Sosyal bilgiler programı ve öğretimi. Eğitimde yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Proceedings Book, 329–342.
  • Yayla, G. (2011). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin tecrübeleriyle alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik öz yeterlikleri arasındaki ilişki. 2 nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Proceedings Book, 879- 883.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Zeichner, K., & Wray, S. (2001). The teaching portfolio in US teacher education programs: What we know and what we need to know. Teaching and Teacher Education, 17(5), 613- 621
  • Zubizarreta, J. (2009). The Learning portfolio: Reflective practice for ımproving student learning (2. Baskı). San Francisco: Jossey Bass.
APA ANAGÜN Ş, atalay n, KANDEMİR C (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri. , 102 - 124.
Chicago ANAGÜN Şengül S.,atalay nurhan,KANDEMİR CELAL MURAT Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri. (2018): 102 - 124.
MLA ANAGÜN Şengül S.,atalay nurhan,KANDEMİR CELAL MURAT Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri. , 2018, ss.102 - 124.
AMA ANAGÜN Ş,atalay n,KANDEMİR C Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri. . 2018; 102 - 124.
Vancouver ANAGÜN Ş,atalay n,KANDEMİR C Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri. . 2018; 102 - 124.
IEEE ANAGÜN Ş,atalay n,KANDEMİR C "Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri." , ss.102 - 124, 2018.
ISNAD ANAGÜN, Şengül S. vd. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri". (2018), 102-124.
APA ANAGÜN Ş, atalay n, KANDEMİR C (2018). Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 9(2), 102 - 124.
Chicago ANAGÜN Şengül S.,atalay nurhan,KANDEMİR CELAL MURAT Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 9, no.2 (2018): 102 - 124.
MLA ANAGÜN Şengül S.,atalay nurhan,KANDEMİR CELAL MURAT Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, vol.9, no.2, 2018, ss.102 - 124.
AMA ANAGÜN Ş,atalay n,KANDEMİR C Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. 2018; 9(2): 102 - 124.
Vancouver ANAGÜN Ş,atalay n,KANDEMİR C Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. 2018; 9(2): 102 - 124.
IEEE ANAGÜN Ş,atalay n,KANDEMİR C "Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri." Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 9, ss.102 - 124, 2018.
ISNAD ANAGÜN, Şengül S. vd. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının E-Portfolyo Uygulaması Deneyimleri". Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry 9/2 (2018), 102-124.