YAZILI ANLATIMDA KULLANILAN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNİN İKİLİ KARŞILAŞTIRMALAR YÖNTEMİYLE ÖNEM DERECELERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl: 2016 Cilt: 11 Sayı: 21 Sayfa Aralığı: 375 - 390 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

YAZILI ANLATIMDA KULLANILAN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNİN İKİLİ KARŞILAŞTIRMALAR YÖNTEMİYLE ÖNEM DERECELERİNİN BELİRLENMESİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı yazılı anlatım ürünlerinin değerlendirilmesinde kullanılması gereken ölçütlerin üniversite öğrencilerine göre önem sıralamasının belirlenmesidir. Bu doğrultuda nicel araştırma yöntemlerinden tarama araştırması deseninde yürütülen çalışmada Gazi Üniversitesinde birinci sınıfta öğrenim gören ve Türkçe I: Yazılı Anlatım dersine 12 hafta devam etmiş 162 öğrencinin görüşleri alınmıştır. Öğrencilerin yazılı anlatım ürünleri ölçütleri önem sıralamasının belirlenmesi için ikili karşılaştırma ölçekleme yöntemi kullanılmış ve bu doğrultuda veri toplama aracı hazırlanmıştır. Öğrencilerden elde edilen cevaplar ikili karşılaştırmalar yönteminin III. Hal ve V. Hal denklemleri ile çözümlenmiş ve sonuçları karşılaştırılmıştır. Araştırmanın değerlendirilmesinde en önemli gördükleri ölçütlerin "açık, anlaşılır ve tutarlı bir üslubun kullanılması" ve "ana fikrin belirlenerek yazının bu çerçevede oluşturulması" ölçütleri olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin yazılı anlatımın oluşturulmasında ya da değerlendirilmesinde en az önem verdikleri ölçütlerin ise "kağıt düzenine dikkat edilmesi" ve "yazım ve noktalamanın doğru olması" ölçütleri olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra araştırmaya katılan öğrencilerin ikili karşılaştırmalar yoluyla belirlenen görüşleri arasındaki tutarlılığın incelenmesi amacıyla her iki yöntemde ortalama hata hesaplanmıştır. Hesaplama sonucunda öğrencilerin vermiş oldukları cevapların genel olarak tutarlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında ayrıca iki farklı yöntemle yapılan sıralama sonuçları arasındaki ilişkiler Sperman korelasyon katsayısı ile hesaplanmıştır. Sonuçlar arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde bir ilişki olduğu saptanmıştır
Anahtar Kelime:

DETERMINATION OF SEVERITY WRITING EVALUATION CRITERIA BY PAIR-WISE COMPARISON METHOD

Öz:
one of the events that resulted in remarkable changes in human life. By the help of letters, people have been able to communicate, record their cultural heritage and secure the continuity of society by transfering this heritage to the following generations. Writing and written expressions which are of high importance in human life, have become a major component of formal education system (Temizkan, 2008)
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA SAYIN A (2016). YAZILI ANLATIMDA KULLANILAN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNİN İKİLİ KARŞILAŞTIRMALAR YÖNTEMİYLE ÖNEM DERECELERİNİN BELİRLENMESİ. , 375 - 390.
Chicago SAYIN Ayfer YAZILI ANLATIMDA KULLANILAN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNİN İKİLİ KARŞILAŞTIRMALAR YÖNTEMİYLE ÖNEM DERECELERİNİN BELİRLENMESİ. (2016): 375 - 390.
MLA SAYIN Ayfer YAZILI ANLATIMDA KULLANILAN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNİN İKİLİ KARŞILAŞTIRMALAR YÖNTEMİYLE ÖNEM DERECELERİNİN BELİRLENMESİ. , 2016, ss.375 - 390.
AMA SAYIN A YAZILI ANLATIMDA KULLANILAN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNİN İKİLİ KARŞILAŞTIRMALAR YÖNTEMİYLE ÖNEM DERECELERİNİN BELİRLENMESİ. . 2016; 375 - 390.
Vancouver SAYIN A YAZILI ANLATIMDA KULLANILAN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNİN İKİLİ KARŞILAŞTIRMALAR YÖNTEMİYLE ÖNEM DERECELERİNİN BELİRLENMESİ. . 2016; 375 - 390.
IEEE SAYIN A "YAZILI ANLATIMDA KULLANILAN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNİN İKİLİ KARŞILAŞTIRMALAR YÖNTEMİYLE ÖNEM DERECELERİNİN BELİRLENMESİ." , ss.375 - 390, 2016.
ISNAD SAYIN, Ayfer. "YAZILI ANLATIMDA KULLANILAN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNİN İKİLİ KARŞILAŞTIRMALAR YÖNTEMİYLE ÖNEM DERECELERİNİN BELİRLENMESİ". (2016), 375-390.
APA SAYIN A (2016). YAZILI ANLATIMDA KULLANILAN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNİN İKİLİ KARŞILAŞTIRMALAR YÖNTEMİYLE ÖNEM DERECELERİNİN BELİRLENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 11(21), 375 - 390.
Chicago SAYIN Ayfer YAZILI ANLATIMDA KULLANILAN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNİN İKİLİ KARŞILAŞTIRMALAR YÖNTEMİYLE ÖNEM DERECELERİNİN BELİRLENMESİ. Turkish Studies (Elektronik) 11, no.21 (2016): 375 - 390.
MLA SAYIN Ayfer YAZILI ANLATIMDA KULLANILAN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNİN İKİLİ KARŞILAŞTIRMALAR YÖNTEMİYLE ÖNEM DERECELERİNİN BELİRLENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.11, no.21, 2016, ss.375 - 390.
AMA SAYIN A YAZILI ANLATIMDA KULLANILAN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNİN İKİLİ KARŞILAŞTIRMALAR YÖNTEMİYLE ÖNEM DERECELERİNİN BELİRLENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2016; 11(21): 375 - 390.
Vancouver SAYIN A YAZILI ANLATIMDA KULLANILAN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNİN İKİLİ KARŞILAŞTIRMALAR YÖNTEMİYLE ÖNEM DERECELERİNİN BELİRLENMESİ. Turkish Studies (Elektronik). 2016; 11(21): 375 - 390.
IEEE SAYIN A "YAZILI ANLATIMDA KULLANILAN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNİN İKİLİ KARŞILAŞTIRMALAR YÖNTEMİYLE ÖNEM DERECELERİNİN BELİRLENMESİ." Turkish Studies (Elektronik), 11, ss.375 - 390, 2016.
ISNAD SAYIN, Ayfer. "YAZILI ANLATIMDA KULLANILAN DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİNİN İKİLİ KARŞILAŞTIRMALAR YÖNTEMİYLE ÖNEM DERECELERİNİN BELİRLENMESİ". Turkish Studies (Elektronik) 11/21 (2016), 375-390.