SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SINAVI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Yıl: 2016 Cilt: 11 Sayı: 21 Sayfa Aralığı: 437 - 450 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SINAVI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı, 2013-2014 akademik yılında uygulamaya konulan TEOG sınavı hakkında Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini desenlerinden durum çalışması modelinde yürütülmüş, yarıyapılandırılmış görüşme formlarından yararlanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim-öğretim döneminde Erzurum ve Gümüşhane illerinde beş farklı ortaokulda görev yapan 7 bayan 7 erkek olmak üzere 14 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın sonuncunda Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavını; MEB müfredat ve kazanımlarına uygun olmasının öğrenci motivasyonunu artırması, yeni sistemin dershaneye gitme ve kaynak kitap kullanımını etkilemediği, yılsonu başarı puanlarının TEOG sürecinde etkili olmasının 6 ders dışındaki diğer derslere olan ilginin artmasına sebep olduğu, sınavın iki günde 40 dakikalık 6 oturumda yapılmasının stresi azalttığı, sınav oturumları arasında 30 dakikalık dinlenme fırsatının sağlanması, öğrencilerin kendi okullarında girmelerinin sağladığı rahatlık, öğretmen sorumluluklarının artması açısından olumlu buldukları belirlenmiştir. Buna karşın Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin; Sınavdan sonra öğrencilerin derslere olan ilgilerinin azalması, sınav oturumları arası sürenin uzun olmasının öğrenci moral ve motivasyonunu bozması, öğretmen üzerinde idare ve veli baskısının oluşması gibi olumsuz değerlendirmede bulunmuşlardır. Ayrıca okul başarı notunun da bu sistemde önemli olduğunu, TEOG sınavına yönelik test ve deneme çözümünün sıklıkla yapıldığını ifade etmişlerdir
Anahtar Kelime:

OPINIONS OF SOCIAL SCIENCES TEACHERS ON THE EXAMINATION FOR TRANSITION FROM PRIMARY EDUCATION TO SECONDARY EDUCATION (TEOG)

Öz:
The objective of this study is to assess the opinions of Social Sciences teachers on TEOG exam, which was put into practice in the 2013-2014 academic year. The study was carried out in the case study model among descriptive research models, and semi-structured interview forms were used. The research sample consists of 14 Social Sciences teachers, 7 of whom are female and 7 are male, working at five different secondary schools in Erzurum and Gümüşhane provinces in the 20142015 academic year. According to the study results, Social Sciences teachers find the examination for transition from primary education to secondary education positive as its suitability to the curriculum and acquisitions of MNE increases student motivation, the new system does not require attending training centres and does not affect the use of source books, that year-end achievement scores are effective in the process of TEOG causes the increase in the lessons other than 6 lessons, that the exam takes place in 6 sessions of 40 minutes in two days reduces stress, giving the opportunity to have a rest for 30 minutes between exam sessions, the comfort of having the exam at their schools and the increase in teacher responsibilities. However, Social Sciences teachers also made negative comments that the interest of students in the lesson decreased, the leng of the exam is long disrupts the mood and motivation of the student and indicated the emergence of administrative and parental pressure on the teachers. They also stated that the school success grade is also important in this system, and tests and preparatory exams for TEOG exam are practiced frequently
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YAPICI H (2016). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SINAVI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. , 437 - 450.
Chicago YAPICI HAKKI SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SINAVI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. (2016): 437 - 450.
MLA YAPICI HAKKI SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SINAVI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. , 2016, ss.437 - 450.
AMA YAPICI H SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SINAVI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. . 2016; 437 - 450.
Vancouver YAPICI H SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SINAVI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. . 2016; 437 - 450.
IEEE YAPICI H "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SINAVI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ." , ss.437 - 450, 2016.
ISNAD YAPICI, HAKKI. "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SINAVI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ". (2016), 437-450.
APA YAPICI H (2016). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SINAVI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Turkish Studies (Elektronik), 11(21), 437 - 450.
Chicago YAPICI HAKKI SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SINAVI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Turkish Studies (Elektronik) 11, no.21 (2016): 437 - 450.
MLA YAPICI HAKKI SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SINAVI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Turkish Studies (Elektronik), vol.11, no.21, 2016, ss.437 - 450.
AMA YAPICI H SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SINAVI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Turkish Studies (Elektronik). 2016; 11(21): 437 - 450.
Vancouver YAPICI H SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SINAVI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Turkish Studies (Elektronik). 2016; 11(21): 437 - 450.
IEEE YAPICI H "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SINAVI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ." Turkish Studies (Elektronik), 11, ss.437 - 450, 2016.
ISNAD YAPICI, HAKKI. "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SINAVI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ". Turkish Studies (Elektronik) 11/21 (2016), 437-450.