Yıl: 2018 Cilt: 8 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 503 - 529 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sınıf Öğretmenliği Eğitimindeki Güncel Eğilimler: Eğitim Fakültesi Dergilerinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, eğitim fakülteleri dergilerinde yayımlanan sınıf eğitimi ile ilgili çalışmalara ilişkin araştırma eğilimlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, eğitim fakültesi dergilerinde yayımlanan sınıf eğitimi ile ilgili yapılmış çalışmalar; araştırmanın kuramı, konusu, örneklem-çalışma grubu, veri toplama araçları ve veri analiz teknikleri bağlamında incelenmiştir. Eğitim fakülteleri dergilerinde yayımlanan sınıf eğitimi ile ilgili çalışmaların incelendiği bu araştırma nitel araştırma modeli ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, makalelerin ULAKBİM veri tabanında yer alan Eğitim Fakültesi dergilerinde yer alması, 2010-2016 yılları arasında basılmış, derginin erişime açık olması ve sınıf eğitimi ile ilgili olması ölçütleri dikkate alınmıştır. Bu ölçütler göz önüne alındığında araştırmada 21 dergide ki 2010-2016 yılları arasında yayımlanmış sınıf eğitimi ile ilgili 311 makaleye ulaşılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında doküman incelemesi tekniğinden yararlanılmış ve veri analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, eğitim fakültesi dergilerinde yayımlanan sınıf eğitimi ile ilgili makalelerde en çok değerlendirme, düşünme, özyeterlik, ilkokuma yazma ve duyuşsal özellikler gibi konulara değinildiği görülmüştür
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

Current Trends in Primary School Education: Studies Published in the Journals of Faculties of Educational Sciences Carried Out in the Field of Primary-School Teacher

Öz:
The purpose of this study is to examine the trends of studies about primary-school teaching published in the journals of faculties of educational sciences. Within the scope of this general purpose, answers were sought for the questions below: What is the distribution of the studies published in journals of faculties of educational sciences in terms of; the subject of the study, the population and the study group, data collection tools and data analysis techniques. The criteria determined for this study are that the articles should be published in the journals of the faculties of educational studies accepted to the ULAKBIM database between 2010 and 2016 and should be open-access and related to primary-school teaching. When these criteria were considered, a total of 21 journals and 311 articles published between 2010 and 2016 were accessed. Document analysis method was utilized for collecting the data. Descriptive analysis technique was used to analyze the collected data. It has been observed that the most dealt subject in the articles are evaluation, thinking abilities, self-efficacy, first-reading and writing, and affective traits
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Anılan H, ANAGÜN Ş, ANILAN B, atalay n, kılıç z (2018). Sınıf Öğretmenliği Eğitimindeki Güncel Eğilimler: Eğitim Fakültesi Dergilerinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi. , 503 - 529.
Chicago Anılan Hüseyin,ANAGÜN ŞENGÜL SAİME,ANILAN Burcu,atalay nurhan,kılıç zeynep Sınıf Öğretmenliği Eğitimindeki Güncel Eğilimler: Eğitim Fakültesi Dergilerinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi. (2018): 503 - 529.
MLA Anılan Hüseyin,ANAGÜN ŞENGÜL SAİME,ANILAN Burcu,atalay nurhan,kılıç zeynep Sınıf Öğretmenliği Eğitimindeki Güncel Eğilimler: Eğitim Fakültesi Dergilerinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi. , 2018, ss.503 - 529.
AMA Anılan H,ANAGÜN Ş,ANILAN B,atalay n,kılıç z Sınıf Öğretmenliği Eğitimindeki Güncel Eğilimler: Eğitim Fakültesi Dergilerinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi. . 2018; 503 - 529.
Vancouver Anılan H,ANAGÜN Ş,ANILAN B,atalay n,kılıç z Sınıf Öğretmenliği Eğitimindeki Güncel Eğilimler: Eğitim Fakültesi Dergilerinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi. . 2018; 503 - 529.
IEEE Anılan H,ANAGÜN Ş,ANILAN B,atalay n,kılıç z "Sınıf Öğretmenliği Eğitimindeki Güncel Eğilimler: Eğitim Fakültesi Dergilerinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi." , ss.503 - 529, 2018.
ISNAD Anılan, Hüseyin vd. "Sınıf Öğretmenliği Eğitimindeki Güncel Eğilimler: Eğitim Fakültesi Dergilerinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi". (2018), 503-529.
APA Anılan H, ANAGÜN Ş, ANILAN B, atalay n, kılıç z (2018). Sınıf Öğretmenliği Eğitimindeki Güncel Eğilimler: Eğitim Fakültesi Dergilerinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 8(3), 503 - 529.
Chicago Anılan Hüseyin,ANAGÜN ŞENGÜL SAİME,ANILAN Burcu,atalay nurhan,kılıç zeynep Sınıf Öğretmenliği Eğitimindeki Güncel Eğilimler: Eğitim Fakültesi Dergilerinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 8, no.3 (2018): 503 - 529.
MLA Anılan Hüseyin,ANAGÜN ŞENGÜL SAİME,ANILAN Burcu,atalay nurhan,kılıç zeynep Sınıf Öğretmenliği Eğitimindeki Güncel Eğilimler: Eğitim Fakültesi Dergilerinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, vol.8, no.3, 2018, ss.503 - 529.
AMA Anılan H,ANAGÜN Ş,ANILAN B,atalay n,kılıç z Sınıf Öğretmenliği Eğitimindeki Güncel Eğilimler: Eğitim Fakültesi Dergilerinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2018; 8(3): 503 - 529.
Vancouver Anılan H,ANAGÜN Ş,ANILAN B,atalay n,kılıç z Sınıf Öğretmenliği Eğitimindeki Güncel Eğilimler: Eğitim Fakültesi Dergilerinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2018; 8(3): 503 - 529.
IEEE Anılan H,ANAGÜN Ş,ANILAN B,atalay n,kılıç z "Sınıf Öğretmenliği Eğitimindeki Güncel Eğilimler: Eğitim Fakültesi Dergilerinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi." Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 8, ss.503 - 529, 2018.
ISNAD Anılan, Hüseyin vd. "Sınıf Öğretmenliği Eğitimindeki Güncel Eğilimler: Eğitim Fakültesi Dergilerinde Yayımlanan Çalışmaların İncelenmesi". Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 8/3 (2018), 503-529.