Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri
Yıl: 2018 Cilt: 12 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 493 - 526 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17522/balikesirnef.437847 İndeks Tarihi: 14-11-2018
Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri
Öz: Bu çalışmanın amacı Fen Bilimleri öğretmenlerinin EBA platformu hakkındaki fikirlerini ve beklentilerini ortaya koymaktır. Araştırmada görüşme tekniği ve amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar çeşitli şehirlerde görev yapan 20 teknoloji dostu Fen Bilimleri öğretmenidir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu; elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre; dijital materyallerden faydalanabilmek için okullardaki fiziksel altyapının tamamlanması gerekliliği belirtilmiştir. EBA platformunun tanıtımı yetersiz bulunmuştur. EBA ile ilgili olarak yeterliliğin henüz beklenen seviyede olmadığı görülmüştür. EBA sosyal eğitim platformundaki materyallerin diğer dijital materyallere göre daha az kullanıldığı görülmüştür. Haberler ve süreli dergiler bölümleri EBA’ya özgü beğenilen ve en çok dile getirilen kısımlar olmuştur. EBA üzerine yapılan geliştirme çalışmaları öğretmenler tarafından beğenilmektedir.
Anahtar Kelime: Konular:
Technology Friendly Science Teachers’ Views Of Educational Information Network (EBA)
Öz: The aim of this study is to reveal science teachers' ideas and expectations about EBA platform. Interview technique and purposeful sampling method were used in the research. Participants are 20 technology friendly science teachers who work in various cities. Semi-structured interview form as data collection tool and content analysis method in the analysis of the obtained data was used. According to the study results; there is a need to complete the physical infrastructure of the schools in order to benefit from digital materials. The advertisement of the EBA platform was found to be inadequate. Competence of EBA has not yet been at the expected level. EBA social education platform is less used than other digital materials. The news and periodicals have been the favorite and most frequently expressed parts of EBA. Development work on EBA is appreciated by teachers.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Pala, F. K., Arslan, H. ve Özdinç, F. (2016). Eğitim bilişim ağı web sitesinin otantik görevler ve göz izleme ile kullanılabilirliğinin incelenmesi. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 24-38.
- Namlu, A. G. (1999). Teknoloji Öğrenmede Ne Kadar Etkili?. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 1-2.
- Sencer, M. (1989). Toplumbilimlerinde yöntem. İstanbul: Beta.
- Sevimli, E. ve Kul, Ü. (2015). Matematik ders kitabı içeriklerinin teknolojik uygunluk açısından değerlendirilmesi: ortaokul örneği. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 308-331.
- Tutar, M. (2015). Eğitim Bilişim Ağı (Eba) Sitesine Yönelik Olarak Öğretmenlerin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. . Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
- Tüysüz, C. ve Aydın, H. (2007). Web Tabanlı Öğrenmenin İlköğretim Okulu Düzeyindeki Öğrencilerin Tutumuna Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (22), 73-84.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
- Varol, N. (2002). Bilişim Teknolojilerinin Eğitim Kurumlarında Kullanımları ve Eğitimcilerin Rolü. Akademik Bilişim Konferansları, 6-8 Şubat, Selçuk Üniversitesi, Konya.
- Korkmaz, H. (2004). Fen ve Teknoloji Eğitiminde Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları (1. Baskı). Ankara: Yeryüzü.
- Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi (16. Baskı). Ankara: Nobel.
- Hancock, B. (2002). Trent Focus for Research and Development in Primary Health Care: An Introduction to Qualitative Research. Trent Focus Group.
- Halis, İ. (2002). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Konya: Mikro Yayıncılık.
- Langenberg, D. N. and Spicer, D. Z. (2001). The Modern Campus. New Directions for Higher Education, 115, 3-15. MEB, Milli Eğitim Bakanlığı resmi web sitesi. www.meb.gov.tr
- Miller, G. & Dingwall, R. (Eds.). (1997). Context and method in qualitative research. London: Sage.
- Minaslı, E. (2009). Fen ve teknoloji dersi maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin öğretilmesinde simülasyon ve model kullanılmasının başarıya, kavram öğrenmeye ve hatırlamaya etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- Bacanak, A., Karamustafaoğlu, O. ve Köse, S. (2003). Yeni bir bakış: eğitimde teknoloji okuryazarlığı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 191-196.
- Alaybay, A. (2015). Ortaöğretim Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Eba (Eğitimde Bilişim Ağı) Kullanımına İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- EBA (2017). EBA hakkında tanıtım. http://www.eba.gov.tr/hakkimizda adresinden alınmıştır.
- Efe, H., A., Oral, B., Efe, R. ve Sünkür, M., Ö. (2011). Fotosentez Ünitesinin Bilgisayar Simülasyonlarıyla Desteklenen İşbirlikli Öğretim Yöntemiyle Öğretiminin Öğrenci Erişi ve Biyoloji Dersine Yönelik Tutuma Etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(1), 313-329.
- Gök, A., Turan, S. ve Oyman, N. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini kullanma durumlarına ilişkin görüşleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(3), 60-66.
- Güvendi, G. M. (2014). Millî Eğitim Bakanlığı’nın Öğretmenlere Sunmuş Olduğu Çevrimiçi Eğitim Ve Paylaşım Sitelerinin Öğretmenlerce Kullanım Sıklığının Belirlenmesi: Eğitim Bilişim Ağı (Eba) Örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
- Gürsoy, H. (2007). Çağın Sihirli Anahtarı İnternet, Kocaeli: Kocaeli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yayınları.
APA | SAKLAN H, Ünal C (2018). Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri. , 493 - 526. 10.17522/balikesirnef.437847 |
Chicago | SAKLAN Hüseyin,Ünal Cezmi Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri. (2018): 493 - 526. 10.17522/balikesirnef.437847 |
MLA | SAKLAN Hüseyin,Ünal Cezmi Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri. , 2018, ss.493 - 526. 10.17522/balikesirnef.437847 |
AMA | SAKLAN H,Ünal C Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri. . 2018; 493 - 526. 10.17522/balikesirnef.437847 |
Vancouver | SAKLAN H,Ünal C Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri. . 2018; 493 - 526. 10.17522/balikesirnef.437847 |
IEEE | SAKLAN H,Ünal C "Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri." , ss.493 - 526, 2018. 10.17522/balikesirnef.437847 |
ISNAD | SAKLAN, Hüseyin - Ünal, Cezmi. "Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri". (2018), 493-526. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.437847 |
APA | SAKLAN H, Ünal C (2018). Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1), 493 - 526. 10.17522/balikesirnef.437847 |
Chicago | SAKLAN Hüseyin,Ünal Cezmi Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 12, no.1 (2018): 493 - 526. 10.17522/balikesirnef.437847 |
MLA | SAKLAN Hüseyin,Ünal Cezmi Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.12, no.1, 2018, ss.493 - 526. 10.17522/balikesirnef.437847 |
AMA | SAKLAN H,Ünal C Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2018; 12(1): 493 - 526. 10.17522/balikesirnef.437847 |
Vancouver | SAKLAN H,Ünal C Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2018; 12(1): 493 - 526. 10.17522/balikesirnef.437847 |
IEEE | SAKLAN H,Ünal C "Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri." Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12, ss.493 - 526, 2018. 10.17522/balikesirnef.437847 |
ISNAD | SAKLAN, Hüseyin - Ünal, Cezmi. "Teknoloji Dostu Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Hakkındaki Görüşleri". Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 12/1 (2018), 493-526. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.437847 |