Yıl: 2018 Cilt: 14 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 63 - 70 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.5350/BTDMJB.20160328111151 İndeks Tarihi: 27-11-2018

Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim Araştırma Hastanesi’nde Hasta Memnuniyeti ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması

Öz:
Amaç: İstanbul Bakırköy Dr Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesine başvuran ayaktan ve yatan hastaların demografik karakterlerini ortaya çıkarmak, hasta memnuniyetini etkileyen faktörleri ve hasta memnuniyet-memnuniyetsizliği ile ilişkili faktörleri belirlemektir. Gereç ve Yöntem: 15 Nisan 2010 ile 15 Nisan 2011 tarihleri arasında hastanemiz polikliniklerine başvuran ve yataklı servislerde tedavi gören 1440 hasta çalışmaya alınmıştır. Hastaların demografik bilgileri ve memnuniyetleri hakkında Sağlık Bakanlığının hazırlamış olduğu ayaktan hasta ve yatan hasta memnuniyet anketleri uygulandı. Bulgular: Ayaktan hastaların kadın grubunun bilgilendirme ortalamaları erkek grubundan istatistiksel olarak anlamlı derecede düşük bulunmuştur (p=0.003). Ayaktan hastaların okur-yazar değil, okuryazar, ilkokul, ortaokul, lise, yüksekokul ve üniversite gruplarının fiziki ortam ve birimler ortalamaları istatistiksel olarak anlamlı farklılık gözlenmiştir (p=0.002). Yatan hastalarda yaş ile hekim puanları arasında istatistiksel olarak negatif yönde anlamlı ilişki gözlenmiştir (p=0.028). Yaş arttıkça hekim puanları düşmektedir. Sonuç: Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerin performans ve kalite değerlendirmeleri, yönetimsel kararlar geliştirmeleri ve hastanelerin etkinlik ve verimliliğinin karşılaştırılmasında yapılan bu faaliyetlerin geliştirilerek sürdürülmesi ve sonuçların bilimsel ortamlarda paylaşılması sağlık hizmetleri için önemli katkılar sağlayacaktır.
Anahtar Kelime:

Konular: Tıbbi İnformatik Acil Tıp Temel Sağlık Hizmetleri Geriatri ve Gerontoloji Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri Hemşirelik Psikoloji Davranış Bilimleri

The analysis of patient satisfaction and related factors in Bakirköy Dr. Sadi Konuk Training and Research Hospital

Öz:
Objective: Determine the factors which affect patient satisfaction, associated with patient satisfaction- dissatisfaction, uncover the demographıc characteristics of the inpatient and outpatient in İstanbul Bakırköy Dr Sadi Konuk Educatıon and Research Hospital. Material and Method: 1440 patients whom included in study admitted our hospital through 15 April 2010-2011, treated inpatient and outpatient. It was applied the outpatient and inpatient satisfaction questionnares, prepared by the Health Ministry about patients’ demograpic infortmation and satisfaction. Results: Female outpatient group information average were significantly lower than male group (p=0.003). It was observed statisfically significant difference between the outpatıent groups in which not literate, literate, primary school, middle school, high school and university, about pyhsical environment and units average (p=0.002). Significant negative colleration was observed in inpatient between age and physicians scores (p=0.028). Physicians scores decreases if age increases. Conclusion: This would be make significant contribution fort he health service of Hospitals in Ministry of Helath in performance and quality assessments, developing manageerial decisions and in comparing the activities and efficiency ofhospitals by sustaininig the research and sharing them in scientific environment.
Anahtar Kelime:

Konular: Tıbbi İnformatik Acil Tıp Temel Sağlık Hizmetleri Geriatri ve Gerontoloji Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri Hemşirelik Psikoloji Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Tinmaz ŞG. Acil Servislere Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Memnuniyet Durumlarının Değerlendirilmesi ve Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Hastane İşletmeciliği Bilim Dalı, Ankara: 2008, s.35.
  • İsmail T. Acil Serviste Hasta Memnuniyeti. Uzmanlık Tezi, Gaziantep Üniversitesi Tıp Fakültesi Acil Tıp Anabilim Dalı, Gaziantep: 2001, s.63.
  • Krishel S, Baraff LJ. Effect of emergency department information on patient satisfaction. Ann Emerg Med 1993;22(3):568-72. [CrossRef]
  • Sheard C, Garrud P. Evaluation of generic patient information: effects on health outcomes, knowledge and satisfaction. Patient Educ Couns 2006;61(1):43-7. [CrossRef]
  • Taylor C, Benger JR. Patient satisfaction in emergency medicine. Emerg Med J 2004;21:528-32. [CrossRef]
  • Yarnold PR, Michelson EA, Thompson DA, Adams SL. Predicting patient satisfaction: a study of two emergency departments. J Behav Med 1998;21(6):545-63. [CrossRef]
  • Thompson DA, Yarnold PR, Williams DR, Adams SL. Effects of actual waiting time, perceived waiting time, information delivery, and expressive quality on patient satisfaction in the emergency department. Ann Emerg Med 1996;28(6):657-65. [CrossRef]
  • Nunez-Rocha GM, Flores-Guerrero FJ, Salinas-Martínez AM, Villarreal-Ríos E, Garza-Elizondo ME. Waiting time? Triage. An alternative in emergency department. Rev Invest Clin 2004;56(3):314-20.
  • Brown AD, Sandoval GA, Levinton C, Blackstien-Hirsch P. Developing an efficient model to select emergency department patient satisfaction improvement strategies. Ann Emerg Med 2005;46(1):3-10. [CrossRef]
  • Topaçoğlu H. Acil Servise Başvuran Hastaların Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Analizi. Uzmanlık Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Acil Tıp Anabilim Dalı, İzmir: 2002, s.1, 20.
  • Bruce TA, Bowman JM, Brown ST. Factors that influence patient satisfaction in the emergency department. J Nurs Care Qual 1998;13(2):31-7. [CrossRef]
  • İlker E, Bülent E, İsmet K. Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2004;1(3):161-7.
  • Heidegger T, Saal D, Nuebling M. Patient satisfaction with anaesthesia care: What is patient satisfaction, how should it be measured, and what is the evidence for assuring high patient satisfaction? Best Pract Res Clin Anaesthesiol 2006;20(2):331-46.[CrossRef]
  • Carr-Hill RA. The measurement of patient satisfaction. Journal of Public Health 1992;14:236-49.
  • Carr-Hill RA. The measurement of patient satisfaction. Journal of Public Health 1992;14:236-49.
  • Hart JA, Malinarski YE, Djaldetti ME. Survey of patient satisfaction in a community hospital. Israel Journal of Medical Sciences. 1996;32:551-4.
  • Yildirim C, Kocoglu H, Goksu S, Gunay N, Savas H. Patient satisfaction in a university hospital emergency department in Turkey. Acta Medica (HradecKralove) 2005;48(1):59-62.
  • Dölek M, Turaba F, Akbinar C, Sezgin B, Aksu H, Solak İ. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi acil servis biriminde yatan hastaların memnuniyet düzeyinin incelenmesi. Türkiye Acil Tıp Dergisi 2005;5(3):122-7.
  • Ersoy F, Edirne T, Yıldırım C. Birinci Basamakta Hasta Memnuniyeti, 2005, s:1.
  • Meryem Y. Sağlık bakım kalitesinin bir ölçütü: Hasta memnuniyeti. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2001;5(2):69-74.
APA DEMİRCİ A, ÖZTÜRK Z, HATİPOĞLU S (2018). Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim Araştırma Hastanesi’nde Hasta Memnuniyeti ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması. , 63 - 70. 10.5350/BTDMJB.20160328111151
Chicago DEMİRCİ ALİ,ÖZTÜRK Zilha,HATİPOĞLU Sami Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim Araştırma Hastanesi’nde Hasta Memnuniyeti ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması. (2018): 63 - 70. 10.5350/BTDMJB.20160328111151
MLA DEMİRCİ ALİ,ÖZTÜRK Zilha,HATİPOĞLU Sami Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim Araştırma Hastanesi’nde Hasta Memnuniyeti ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması. , 2018, ss.63 - 70. 10.5350/BTDMJB.20160328111151
AMA DEMİRCİ A,ÖZTÜRK Z,HATİPOĞLU S Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim Araştırma Hastanesi’nde Hasta Memnuniyeti ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması. . 2018; 63 - 70. 10.5350/BTDMJB.20160328111151
Vancouver DEMİRCİ A,ÖZTÜRK Z,HATİPOĞLU S Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim Araştırma Hastanesi’nde Hasta Memnuniyeti ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması. . 2018; 63 - 70. 10.5350/BTDMJB.20160328111151
IEEE DEMİRCİ A,ÖZTÜRK Z,HATİPOĞLU S "Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim Araştırma Hastanesi’nde Hasta Memnuniyeti ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması." , ss.63 - 70, 2018. 10.5350/BTDMJB.20160328111151
ISNAD DEMİRCİ, ALİ vd. "Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim Araştırma Hastanesi’nde Hasta Memnuniyeti ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması". (2018), 63-70. https://doi.org/10.5350/BTDMJB.20160328111151
APA DEMİRCİ A, ÖZTÜRK Z, HATİPOĞLU S (2018). Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim Araştırma Hastanesi’nde Hasta Memnuniyeti ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması. Bakırköy Tıp Dergisi, 14(1), 63 - 70. 10.5350/BTDMJB.20160328111151
Chicago DEMİRCİ ALİ,ÖZTÜRK Zilha,HATİPOĞLU Sami Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim Araştırma Hastanesi’nde Hasta Memnuniyeti ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması. Bakırköy Tıp Dergisi 14, no.1 (2018): 63 - 70. 10.5350/BTDMJB.20160328111151
MLA DEMİRCİ ALİ,ÖZTÜRK Zilha,HATİPOĞLU Sami Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim Araştırma Hastanesi’nde Hasta Memnuniyeti ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması. Bakırköy Tıp Dergisi, vol.14, no.1, 2018, ss.63 - 70. 10.5350/BTDMJB.20160328111151
AMA DEMİRCİ A,ÖZTÜRK Z,HATİPOĞLU S Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim Araştırma Hastanesi’nde Hasta Memnuniyeti ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması. Bakırköy Tıp Dergisi. 2018; 14(1): 63 - 70. 10.5350/BTDMJB.20160328111151
Vancouver DEMİRCİ A,ÖZTÜRK Z,HATİPOĞLU S Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim Araştırma Hastanesi’nde Hasta Memnuniyeti ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması. Bakırköy Tıp Dergisi. 2018; 14(1): 63 - 70. 10.5350/BTDMJB.20160328111151
IEEE DEMİRCİ A,ÖZTÜRK Z,HATİPOĞLU S "Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim Araştırma Hastanesi’nde Hasta Memnuniyeti ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması." Bakırköy Tıp Dergisi, 14, ss.63 - 70, 2018. 10.5350/BTDMJB.20160328111151
ISNAD DEMİRCİ, ALİ vd. "Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim Araştırma Hastanesi’nde Hasta Memnuniyeti ve Etkileyen Faktörlerin Araştırılması". Bakırköy Tıp Dergisi 14/1 (2018), 63-70. https://doi.org/10.5350/BTDMJB.20160328111151